Löytyisikö uskovaa kaveria pk-seudulta?

newone8

Eli tilanne tämä; Tulin uskoon 1,5 v sitten, kokemus oli vähän yliluonnollinen ja sitä seurasi ihana sisäinen rauha ja tunne että minusta pidetään huolta. Aina olen ollut kyllä luterilainen ja kotona uskotaan jumalaan mutta itse en ollut ikinä kokenut suurempaa yhteyttä jumalaan. Olin noihin aikoihin muuttamassa toiselle puolelle suomea enkä siksi ehtinyt miettiä missä uskoani harjoittaisin jne. Kun muutin Helsinkiin opiskelu ja uusiin ihmisiin tutustuminen veivät ja oikeastaan koko uskon asiat jäivät taka-alalle.

Nyt tuntuu siltä että olen etääntymässä jumalasta ja elämässä vääränlaista elämää jos mulla ei ole säännöllistä yhteyttä jumalaan, kaveria kenen kanssa voisi jutella kaikista kokemuksista jne. Ne pari ihmistä kenen kanssa voin keskustella näistä asioista ilman että leimataan uskovaiseksi tai hulluksi asuvat entisellä paikkakunnalla joten nyt kaipailisinkin seuraa jumalanpalveluksiin,nuorteniltoihin tai joihinkin muihin tilaisuuksiin. Yksin en haluasi mennä kun viihdyn mielummin seurassa ja vähän jännittää millaista porukkaa siellä on. Olen 24 v nainen ja olisi kiva jos olisit samaa sukupuolta oleva alle 30v nainen. En laittaisi pahaksi uusia ystäviäkään ketkä ovat samalla aaltopituudella ja omaavat samoja arvoja kun minä. Itse en ole mitenkään vanhoollinen, käyn bilettämässä välillä, meikkaan joka päivä jne. joten samanlaista rentoa seuraa vailla :) Helluntalaisuus on myös alkanut kiinnostamaan joten jos olet helluntalainen kuulisin mielelläni siitäkin lisää.

10

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kireethampaat

      Oletko liberaali? Miksi käyt bilettämässä?

    • En valitettavasti täytä hakukriteereitäsi, mutta olisin kiinnostunut tästä: "kokemus oli vähän yliluonnollinen ja sitä seurasi ihana sisäinen rauha ja tunne että minusta pidetään huolta." Millä tavalla yliluonnollinen? Mitä tapahtui?

    • newone8

      Noni tulihan sieltä eka kritisioija, oma suhde alkoholiin on se että voi käyttää kohtuudella jos se ei aiheuta riippuvuutta tai sen vaikutuksen alaisena ei tee tyhmiä tai satuta muita ihmisiä, onhan viiniä kuitenkin nautittu jo jeesuksen aikaan... Joo mokailtu on mutta nykyisin käynkin juhlimassa lähinnä tanssimisen takia. Voin kertoa omasta uskoontulo kokemuksesta ja mielellään kuulisin niitä myös muilta :)

      Olin kostanut eräälle ihmiselle hänen tekonsa henkisesti melko pahasti. Tajusin heti jälkeenpäin että nyt meni yli ja kaduin. Rukoilin jumalalta että saisin anteeksi tekoni jos hän todella oli olemassa ( uskoin Jumalaan yms. tuolloin ehkä 70%) Seuraavana päivänä menin nettiin tutkimaan kristinusko asioita. Yhtääkkiä eräällä sivulla näytön vetopalkki alkoi liikkua itsestään alas ja tietokone tavallaan "pakotti" lukemaan tekstiä sitä mukaan kun se meni alas. Sivulla oli alla oleva rukous joka kehoitettiin lukemaan jos halusi pelastua ja tulla uskoon.

      "Rakas Jeesus, kiitos että olet kuollut ristillä syntieni puolesta. Tunnustan, että olen syntinen ja olen rikkonut monella tavalla sinua ja ihmisiä vastaan. Anna kaikki syntini anteeksi ja ota minut omaksesi. Kiitos, että minulla on oikeus tulla luoksesi. Kiitos, kun annoit syntini anteeksi. Anna minulle voimaa elää Sinun lapsenasi ja täytä minut Pyhällä Hengelläsi. Amen"

      Luettuani rukouksen kyyneleet alkoivat virrata ja itkin niin paljon että henkeä ahdisti niin että lyyhistyin lattialle. Hoin ääneen että mitä tämä on ja luulin että pyörryn, en tiennyt ollenkaan syytä itkuuni. Tuota kesti noin 10 min. ja sen jälkeen tuli ääretön rauha ja juuri tuo tunne että minusta pidetään huolta ja joku on aina läsnä. Menin takaisin koneelle ja youtuben etusivulla oli Jonne Aaronin biisi "ota mut" ei liene sattumaa että juuri tuo biisi oli ensimmäisenä ehdotuksissa mitä en ennen ollut kuullut.

      Parin päivän päästä päässäni alkoi kuulua saatana sana, se ahdisti todella koska tuntui että joku laittoi tuon sanan päähäni, en halunnut itse ajatellakkaan pahaa ja se vaan toistui ja toistui... Päätin mennä ensimmäistä kertaa papin luo juttelemaan että miksi päässäni kaikuu paha. Pappi sanoi että usein kun tulee uskoon paha yrittää käännyttää. Selvisi siis mahdollinen syy tälle. Hän rukoili kanssani jonkun rukouksen en muista enää mikä mutta siinä rukoiltiin sieluni puolesta. Olin koko rukouksen ajan silmät kiinni ja tunsin kuinka pappi tavallaan loitontui edessäni ja hänen äänensä hiljeni. Oli tunne kuin jokin voima olisi vetänyt meitä erilleen. Papin luona käynnin jälkeen päässäni ei ole kaikunut mikään.

      Tämän jälkeen elämässäni on tapahtunut erikoisia asioita ja luulen että ne ovat olleet Jumalan johdatusta.

      • fda

        Eikö olisi ollut parempi pyytää anteeksi tältä kostosi uhrilta?? Tätä en ymmärrä, etkö pyytänyt häneltä sitten anteeksi ollenkaan vai mitä...


      • newone8

        Hän teki ensin minulle pahasti olematta pahoillaan mitenkään,päinvastoin käytös vaan muuttui loukkaavammaksi.... Itse en nähnyt sitten syytä pyydellä anteeksi kostoani koska en saanut anteeksipyytöä.. En tiedä olenko sitten paha ihminen, mutta nyt ainakin tiedän että kostaminen on väärin ja siitä ei tule hyvä olo. Vähän aika sitten kun erosin pettäjästä niin mielessä kävi tehdä henkilön elämästä helvettiä, mutta tällä kertaa onneksi jäi ajatuksen tasolle ja jää jatkossakin. No inhimillistähän se on jos sua loukataan pahasti.


      • Kireethampaat
        newone8 kirjoitti:

        Hän teki ensin minulle pahasti olematta pahoillaan mitenkään,päinvastoin käytös vaan muuttui loukkaavammaksi.... Itse en nähnyt sitten syytä pyydellä anteeksi kostoani koska en saanut anteeksipyytöä.. En tiedä olenko sitten paha ihminen, mutta nyt ainakin tiedän että kostaminen on väärin ja siitä ei tule hyvä olo. Vähän aika sitten kun erosin pettäjästä niin mielessä kävi tehdä henkilön elämästä helvettiä, mutta tällä kertaa onneksi jäi ajatuksen tasolle ja jää jatkossakin. No inhimillistähän se on jos sua loukataan pahasti.

        Anna anteeksi, anteeksiantamattomuus on synti.

        Jos et anna anteeksi sua vastaan rikkoneelle ei Herrakaan anna anteeksi sulle.

        Et vastannut oletko löpölaari.

        Aika uskottava syy tuo " tanssiminen " käydä kapakassa.

        Enkä kritisoinut alkoholinkäyttöäsi kun kysyin syytäö kapakassa käyntiin. Oikea syyhän on se että siellä on mahdollista löytää kumppani esiaviollisen seksin synnin harjoittamiseen.

        Tanssia voi vaikka kotonaan musavideoita katsellen. Sulla ei ole lupa lausua tätä rukousta ennen kuin olet pettäjälle antanut anteeksi, sillä mekin sisältää sinutkin, me kaikki uskovat sitoudumme tässä rukouksessa anteeksiantoon:

        Isä meidän, joka olet taivaissa.
        Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
        Tulkoon sinun valtakuntasi.
        Tapahtukoon sinun tahtosi,
        myös maan päällä niin kuin taivaassa.
        Anna meille tänä päivänä
        meidän jokapäiväinen leipämme.
        Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
        niin kuin MEKIN ANTEEKSI ANNAMME NIILLE,
        jotka ovat MEITÄ VASTAAN RIKKONEET.
        Äläkä saata meitä kiusaukseen,
        vaan päästä meidät pahasta.
        Sillä sinun on valtakunta
        ja voima ja kunnia iankaikkisesti.
        Aamen.

        Voiman saat anteeksiantoon kun anot siihen voimaa rukouksissasi päivittäin Herralta. Mulla meni puolisen vuotta anteeksiantamiseen, aihe sama, pettäminen. Ajattleein ettei tule onnistumaan, mutta Jumalale ei ole mahdotonta saada muutosta aikaan sydämentilaani, eikä sinunkaan sydämesi ole Herralle tuntematon oikuissaan. Omalla voimalla ja tahdolla et onnistu, tässä asiassa Jumalan apuun tulee turvautua.


      • fda
        newone8 kirjoitti:

        Hän teki ensin minulle pahasti olematta pahoillaan mitenkään,päinvastoin käytös vaan muuttui loukkaavammaksi.... Itse en nähnyt sitten syytä pyydellä anteeksi kostoani koska en saanut anteeksipyytöä.. En tiedä olenko sitten paha ihminen, mutta nyt ainakin tiedän että kostaminen on väärin ja siitä ei tule hyvä olo. Vähän aika sitten kun erosin pettäjästä niin mielessä kävi tehdä henkilön elämästä helvettiä, mutta tällä kertaa onneksi jäi ajatuksen tasolle ja jää jatkossakin. No inhimillistähän se on jos sua loukataan pahasti.

        En tiedä tilannettasi, varmasti tunteiden kuohussa tulee tehtyä ja sanottua jotakin mitä ei ole tarkoittanut. Varsinkin nuoremmalla iällä se on normaalia. Tuskin olet "paha ihminen", jos sinusta tuntuu pahalta loukata muita.

        Saattaisi tehdä hyvääkin pyytää anteeksi. Eihän se velvoita sinua hyväksymään sitä mitä olet kokenut. Vaikeaa se saattaa olla... anteeksipyytäminen. Koit kuitenkin koston oikeutetuksi, en tiedä onko silloin enää tärkeää saada anteeksi?


      • Kireethampaat kirjoitti:

        Anna anteeksi, anteeksiantamattomuus on synti.

        Jos et anna anteeksi sua vastaan rikkoneelle ei Herrakaan anna anteeksi sulle.

        Et vastannut oletko löpölaari.

        Aika uskottava syy tuo " tanssiminen " käydä kapakassa.

        Enkä kritisoinut alkoholinkäyttöäsi kun kysyin syytäö kapakassa käyntiin. Oikea syyhän on se että siellä on mahdollista löytää kumppani esiaviollisen seksin synnin harjoittamiseen.

        Tanssia voi vaikka kotonaan musavideoita katsellen. Sulla ei ole lupa lausua tätä rukousta ennen kuin olet pettäjälle antanut anteeksi, sillä mekin sisältää sinutkin, me kaikki uskovat sitoudumme tässä rukouksessa anteeksiantoon:

        Isä meidän, joka olet taivaissa.
        Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
        Tulkoon sinun valtakuntasi.
        Tapahtukoon sinun tahtosi,
        myös maan päällä niin kuin taivaassa.
        Anna meille tänä päivänä
        meidän jokapäiväinen leipämme.
        Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
        niin kuin MEKIN ANTEEKSI ANNAMME NIILLE,
        jotka ovat MEITÄ VASTAAN RIKKONEET.
        Äläkä saata meitä kiusaukseen,
        vaan päästä meidät pahasta.
        Sillä sinun on valtakunta
        ja voima ja kunnia iankaikkisesti.
        Aamen.

        Voiman saat anteeksiantoon kun anot siihen voimaa rukouksissasi päivittäin Herralta. Mulla meni puolisen vuotta anteeksiantamiseen, aihe sama, pettäminen. Ajattleein ettei tule onnistumaan, mutta Jumalale ei ole mahdotonta saada muutosta aikaan sydämentilaani, eikä sinunkaan sydämesi ole Herralle tuntematon oikuissaan. Omalla voimalla ja tahdolla et onnistu, tässä asiassa Jumalan apuun tulee turvautua.

        "Oikea syyhän on se että siellä on mahdollista löytää kumppani esiaviollisen seksin synnin harjoittamiseen."

        Kyllä minä ainakin käyn kapakassa ihan vain viinaa juomassa, en etsimässä seksiseuraa. Samoin joku voi käydä kapakassa ihan vain tanssimassa. Kaikki eivät välttämättä ole yhtä seksikeskeisiä kuin sinä kenties olet.


    • uolevius

      Hrngenheimolaisia löytyy helluntaiseurakunnasta. Tosin ei Jeesus ole ahdettu minkään kirkon sisälle.

    • eräsuskovainen

      Joskus voi kestää aikansa, että ymmärtää mitä on elää uskossa Jeesusta seuraten.
      Itse erään kerran olin hyvin masentunut, vedin käyttämättömät masennuslääkkeet naamaan kun olin tullut baarista.
      En sen enmpää ajatellut asiaa vaan menin nukkumaan.
      Heräsin aamulla enkä heti tajunnut mistään mitään.
      Mutta sitten rupesi sydän hakkaamaan niin kovaa että luulin oikeasti kuolevani.

      Sillloin rukoilin että "Jeesus jos sä nyt pelastat mut tästä, niin mä annan elämäni sulle ja käyn kasteella."

      No tietenkin kävi niin että en kuollut. Ja jonkun ajan päästä muistin mitä olin luvannut, ja halusin pitää lupaukseni.
      No otin ekan kerran yhteyttä paikalliseen helluntaiseurakuntaan ja selitin että haluan päästä kasteelle.

      Olen oikeasti aika ujo ja arka ihminen, mutta jostain syystä uskalsin mennä seurakunnan eteen ja jopa siinä kertoa, että uskon Jeesukseen.

      Kasteen jälkeen kaikki oli jotenkin niin ihanaa. Kokouksissa oli ihana käydä, mutta!
      En lopettanut baareissa käymistä kuitenkaan.

      En jotenkin ymmärtänyt, mitä vaaditaan jos oikeasti haluaa seurata Jeesusta.

      No tapasin miehen joka asui toisessa kaupungissa. Muutettiin miehen kanssa avoliittoon satojen kilometrien päähän omasta asuinpaikasta.

      Ja täällä uudessa kaupungissa asuessa sitten jonkin ajan kuluttua olin niin ahdistunut ja peloissani, että viikon verran itkin ja kuuntelin hengellistä musiikkia ja annoin elämäni Jeesukselle, nyt enemmän tosissani. Täytyin Pyhällä Hengellä ja rupesin käymään täällä kokouksissa.

      Vastoinkäymisiä ja takapakkia on tullut senkin jälkeen, mutta nyt mun koko elämä on Jeesus ja Hän on mielessäni koko ajan.
      Ihmeitä olen saanut kokea, mutta parasta on kun on rauha sydämessä ja se valtava rakkaus, mitä ei keneltäkään ihmiseltä voi koskaan saada.

      Aina uskoontulo ei tapahdu niinkuin muitten mielestä pitäisi tapahtua. Ja vasta uskoontullut ei välttämättä heti ymmärrä, miten uskovan kuuluu käyttäytyä ja elää, vaan pikkuhiljaa Jeesus muuttaa ihmistä.

      Siellä edellisessä kaupungissa, eräskin vanhempi uskova nainen oli aluksi niin ystävällinen, mutta muuttui ilkeäksi ja taisipa puhua minusta pahaa tälle miehellenikin kenen kanssa sitten muutin yhteen. En ymmärtänyt silloin miksi se nainen tuntui yhtäkkiä muuttuvan niin vihamieliseksi minua kohtaan.

      Nyt uskon, että Jeesus koettelee ihmisiä, miten nämäkin monia vuosia uskossa olleet kohtelevat lähimmäisiään, jotka eivät täydellisiä ole. Ulospäin ovat niin hurskaita ja hyviä uskovia, mutta heti kun tulee joku joka ei uskonjutuista paljoa tiedä ja ei elä yhtä "täydellisesti", niin ei rakkautta eikä ymmärrystä löydy.

      Mutta tästä viisastuneena en itse tuomitse ihmisiä, jotka ovat samanlaisessa tilanteessa, kuin itse oon ollut, vaan koitan omalta osaltani auttaa pääsemään sille oikealle uskontielle.

      Ei tuomita ihmisiä, sillä Jeesus ei omiaan jätä van kasvattaa ja vie eteenpäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1914
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      1784
    3. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      117
      1363
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1166
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      67
      1154
    6. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1108
    7. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      63
      953
    8. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      913
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      51
      889
    10. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      178
      880
    Aihe