Olen nyt päättänyt lopettaa pakkoneuroosin tottelemisen.
Tämä on sellainen vaiva ainakin itsellä että se ei lopu jos en sitä lopeta. Myöskin uusia pakko-juttuja tuntuu syntyvän.
Kirjoitan tämän päätöksen tähän, se antaa itsellekkin tunteen että nyt otan itseäni niskasta kiinni, kestän ahdistuksen mitä tulee mutta pysyn päätöksessäni.
-Voin kirjoitella myöhemmin miten sujuu, en tiedä kiinnostaako ketään, kumminkin tämmöisen päätöksen tein ja pysyn siinä.
23.2.16 kello 20.00 loppui.
Päätös joka pitää
9
211
Vastaukset
- Tukemassa
Nyt loppui itsellänikin! pelkäsin aina että jos en tee niinkuin ajatus käskee jotain pahaa taphtuu läheisilleni no olen oppinut että pahaa tapahtuu silti ei se ole minun teoista kiinni.
- vaihtaisinnääjosvoisin
Kymmenfopioinen ihminen täsä kysyy mikä se on se 1 pakko-oire ei voi olla paha juttu
lopettaa vaan.Ette vaihtais fopioihin. - keljukojootti8
lopetan kyllä itekkin nyt kokonaan vaikka siitä tuleekin kaikkia huonoja seurauksia, mm. parisuhde meni jotenkin ihmeen ilmeellä puihin justii ku lopetin sen yms. kaikkea paskaa mutta mutta, ei auta.
- enannaperiksi
Itsellä on juuri samanlaista, tapahtuu huonoja asioita jos ei tottele pakko oireita!
Nyt on ahdistus niskassa taas, pitäisi poistaa sivuhistoria koska näin sellaisen tietyn pilakuvan, jos en poista sivuhistoriaa niin tapahtuu ikäviä juttuja :)
Ahdistaa kovaa mutta periksi en anna.
Pakkoneuroosi saa haistaa hevon paskat....
- vaikeaavälillä
itse käytän nykyään incognito-tilaa ettei jää historiaan mitään, jos alkaa ahdistaa joku kirjoitus, kuva tms. niin ei nää sitä historiasta. Yritän vielä aamulla tehdä yhden pakkotoiminnon, koska en voi lopettaa jos jätän jonkun tekemättä koska muistan sen loppuikäni ja se vaivaa kokoajan, oon koittanut että lopetan mutta se vaivaa monta viikkoa ja jossain välissä se on pakko tehdä.
- ohionviimein
Kannattaa olla päätöksen teon suhteen jyrkkä, eli tehdä itselle täysin selväksi jotta nyt loppui.
-Itsellä ei asiat kumminkaan vaivaa montaa viikkoa, tiedän että pian tulee uusia pakko-oireita joten vanhat unohtuvat, vaikken niitä olisi totellutkaan.
- Sistinasnight
Toivotan onnea päätökseesi.
Voin kyllä luvata, että se vaatii sisua, mutta kannattaa.
ITse olen parikin kertaa karistanut OCD:eni tuollaisen tottelemattomuuden avulla pois.
Nyt on taas pahat ajat. Ne ovat vähentyneet, mutta roikkuvat minussa sitkeinä.
Tiedän, että tuo mitä sinä teet kyllä vapauttaa niistä.
Ainoa vaara on se, että erehtyy antamaan pikkusormen niille, silloin ne tulevat takaisin.
Minulle kävi niin pari vuotta sitten erään stressaavan vaiheen yhteydessä, ja nyt ne ovat taas riesanani, kaikki pakkoajatukset ja rituaalit.
Kuinka sinulla on mennyt? - vittuuuuuuuuuu
haluaisin itsekin lopettaa pakon tottelemisen mutta ei se vain onnistu minulta
- keljukojootti8
Oon ollut nyt parisen kuukautta ilman pakko-oireita ja tuntuu kyllä todella hyvältä! Aluksi tuntui ylitsepääsemättömältä kestää se ahdistus ja oli kaikenlaisia kuvitelmia että pakkotoimintojen ja ajatusten lopettamisesta seuraisi jotain, mutta se oli turhaa. Kaikille tsemppiä paljon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418