Päätös joka pitää

ohionjapysyy

Olen nyt päättänyt lopettaa pakkoneuroosin tottelemisen.
Tämä on sellainen vaiva ainakin itsellä että se ei lopu jos en sitä lopeta. Myöskin uusia pakko-juttuja tuntuu syntyvän.

Kirjoitan tämän päätöksen tähän, se antaa itsellekkin tunteen että nyt otan itseäni niskasta kiinni, kestän ahdistuksen mitä tulee mutta pysyn päätöksessäni.

-Voin kirjoitella myöhemmin miten sujuu, en tiedä kiinnostaako ketään, kumminkin tämmöisen päätöksen tein ja pysyn siinä.

23.2.16 kello 20.00 loppui.

9

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tukemassa

Nyt loppui itsellänikin! pelkäsin aina että jos en tee niinkuin ajatus käskee jotain pahaa taphtuu läheisilleni no olen oppinut että pahaa tapahtuu silti ei se ole minun teoista kiinni.

• vaihtaisinnääjosvoisin

Kymmenfopioinen ihminen täsä kysyy mikä se on se 1 pakko-oire ei voi olla paha juttu
      lopettaa vaan.Ette vaihtais fopioihin.

• keljukojootti8

lopetan kyllä itekkin nyt kokonaan vaikka siitä tuleekin kaikkia huonoja seurauksia, mm. parisuhde meni jotenkin ihmeen ilmeellä puihin justii ku lopetin sen yms. kaikkea paskaa mutta mutta, ei auta.

• enannaperiksi

Itsellä on juuri samanlaista, tapahtuu huonoja asioita jos ei tottele pakko oireita!

Nyt on ahdistus niskassa taas, pitäisi poistaa sivuhistoria koska näin sellaisen tietyn pilakuvan, jos en poista sivuhistoriaa niin tapahtuu ikäviä juttuja :)
        Ahdistaa kovaa mutta periksi en anna.

Pakkoneuroosi saa haistaa hevon paskat....

• vaikeaavälillä

itse käytän nykyään incognito-tilaa ettei jää historiaan mitään, jos alkaa ahdistaa joku kirjoitus, kuva tms. niin ei nää sitä historiasta. Yritän vielä aamulla tehdä yhden pakkotoiminnon, koska en voi lopettaa jos jätän jonkun tekemättä koska muistan sen loppuikäni ja se vaivaa kokoajan, oon koittanut että lopetan mutta se vaivaa monta viikkoa ja jossain välissä se on pakko tehdä.

• ohionviimein

Kannattaa olla päätöksen teon suhteen jyrkkä, eli tehdä itselle täysin selväksi jotta nyt loppui.
        -Itsellä ei asiat kumminkaan vaivaa montaa viikkoa, tiedän että pian tulee uusia pakko-oireita joten vanhat unohtuvat, vaikken niitä olisi totellutkaan.

• Sistinasnight

Toivotan onnea päätökseesi.

Voin kyllä luvata, että se vaatii sisua, mutta kannattaa.

ITse olen parikin kertaa karistanut OCD:eni tuollaisen tottelemattomuuden avulla pois.

Nyt on taas pahat ajat. Ne ovat vähentyneet, mutta roikkuvat minussa sitkeinä.

Tiedän, että tuo mitä sinä teet kyllä vapauttaa niistä.

Ainoa vaara on se, että erehtyy antamaan pikkusormen niille, silloin ne tulevat takaisin.

Minulle kävi niin pari vuotta sitten erään stressaavan vaiheen yhteydessä, ja nyt ne ovat taas riesanani, kaikki pakkoajatukset ja rituaalit.

Kuinka sinulla on mennyt?

• vittuuuuuuuuuu

haluaisin itsekin lopettaa pakon tottelemisen mutta ei se vain onnistu minulta

• keljukojootti8

Oon ollut nyt parisen kuukautta ilman pakko-oireita ja tuntuu kyllä todella hyvältä! Aluksi tuntui ylitsepääsemättömältä kestää se ahdistus ja oli kaikenlaisia kuvitelmia että pakkotoimintojen ja ajatusten lopettamisesta seuraisi jotain, mutta se oli turhaa. Kaikille tsemppiä paljon!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      8253
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4541
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4313
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3942
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3430
    6. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3423
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3338
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3113
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2851
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2614
    Aihe