Päätös joka pitää

ohionjapysyy

Olen nyt päättänyt lopettaa pakkoneuroosin tottelemisen.
Tämä on sellainen vaiva ainakin itsellä että se ei lopu jos en sitä lopeta. Myöskin uusia pakko-juttuja tuntuu syntyvän.

Kirjoitan tämän päätöksen tähän, se antaa itsellekkin tunteen että nyt otan itseäni niskasta kiinni, kestän ahdistuksen mitä tulee mutta pysyn päätöksessäni.

-Voin kirjoitella myöhemmin miten sujuu, en tiedä kiinnostaako ketään, kumminkin tämmöisen päätöksen tein ja pysyn siinä.

23.2.16 kello 20.00 loppui.

9

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tukemassa

      Nyt loppui itsellänikin! pelkäsin aina että jos en tee niinkuin ajatus käskee jotain pahaa taphtuu läheisilleni no olen oppinut että pahaa tapahtuu silti ei se ole minun teoista kiinni.

    • vaihtaisinnääjosvoisin

      Kymmenfopioinen ihminen täsä kysyy mikä se on se 1 pakko-oire ei voi olla paha juttu
      lopettaa vaan.Ette vaihtais fopioihin.

    • keljukojootti8

      lopetan kyllä itekkin nyt kokonaan vaikka siitä tuleekin kaikkia huonoja seurauksia, mm. parisuhde meni jotenkin ihmeen ilmeellä puihin justii ku lopetin sen yms. kaikkea paskaa mutta mutta, ei auta.

      • enannaperiksi

        Itsellä on juuri samanlaista, tapahtuu huonoja asioita jos ei tottele pakko oireita!

        Nyt on ahdistus niskassa taas, pitäisi poistaa sivuhistoria koska näin sellaisen tietyn pilakuvan, jos en poista sivuhistoriaa niin tapahtuu ikäviä juttuja :)
        Ahdistaa kovaa mutta periksi en anna.

        Pakkoneuroosi saa haistaa hevon paskat....


    • vaikeaavälillä

      itse käytän nykyään incognito-tilaa ettei jää historiaan mitään, jos alkaa ahdistaa joku kirjoitus, kuva tms. niin ei nää sitä historiasta. Yritän vielä aamulla tehdä yhden pakkotoiminnon, koska en voi lopettaa jos jätän jonkun tekemättä koska muistan sen loppuikäni ja se vaivaa kokoajan, oon koittanut että lopetan mutta se vaivaa monta viikkoa ja jossain välissä se on pakko tehdä.

      • ohionviimein

        Kannattaa olla päätöksen teon suhteen jyrkkä, eli tehdä itselle täysin selväksi jotta nyt loppui.
        -Itsellä ei asiat kumminkaan vaivaa montaa viikkoa, tiedän että pian tulee uusia pakko-oireita joten vanhat unohtuvat, vaikken niitä olisi totellutkaan.


    • Sistinasnight

      Toivotan onnea päätökseesi.

      Voin kyllä luvata, että se vaatii sisua, mutta kannattaa.

      ITse olen parikin kertaa karistanut OCD:eni tuollaisen tottelemattomuuden avulla pois.

      Nyt on taas pahat ajat. Ne ovat vähentyneet, mutta roikkuvat minussa sitkeinä.

      Tiedän, että tuo mitä sinä teet kyllä vapauttaa niistä.

      Ainoa vaara on se, että erehtyy antamaan pikkusormen niille, silloin ne tulevat takaisin.

      Minulle kävi niin pari vuotta sitten erään stressaavan vaiheen yhteydessä, ja nyt ne ovat taas riesanani, kaikki pakkoajatukset ja rituaalit.

      Kuinka sinulla on mennyt?

    • vittuuuuuuuuuu

      haluaisin itsekin lopettaa pakon tottelemisen mutta ei se vain onnistu minulta

    • keljukojootti8

      Oon ollut nyt parisen kuukautta ilman pakko-oireita ja tuntuu kyllä todella hyvältä! Aluksi tuntui ylitsepääsemättömältä kestää se ahdistus ja oli kaikenlaisia kuvitelmia että pakkotoimintojen ja ajatusten lopettamisesta seuraisi jotain, mutta se oli turhaa. Kaikille tsemppiä paljon!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1485
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe