Miten on, kestääkö Iin edustalla merellä jäät?
Olisin lähdössä viikonloppuna saareen yöksi,
niin menenkö traktorilla, autolla,
moottorikelkalla, mopolla, potkukelkalla,
pulkalla vai kävellen?
Otanko naskalit? Otanko pelastusliivit?
Vai laitanko kiviä reppuun?
Kestääkö jäät merellä?
11
101
Vastaukset
- Liukuri_Leena
Jos pulkalla meinaat mennä niin tarvit jonkun vetämään sitä.
- Njedbonimaj
Älä mee hukuttaan ittiäs! Mitä siellä saaressa on semmosta , mitä ei täälä mantereella oo?? Ota järki kätteen!
- pilkki_pirjo
Minä meinasin jotta lähtis merelle pilkille
ja ottais vähän kiuaskiviä reppuun.
Taidanpa tehä saman tien avannon niin on
isompi mahollisuus onnistua.- VakaVanhaVäinämöinen
Kuule, pelekällä kairalla ei ihan repun ja ihimisen mentävää reikää saa aikaseksi.
Eikä tuurallakaan heleposti onnistu, pittää hakata aika tovi, että syntyy jäähän Pirjon mentävä lovi.
Mutta jos moottorisahalla tai muulla koneleikkurilla tekasee, niin jopa mahtuu jään alle solahtaan reppuineen ja kivineen...
Turhaan sinä nyt talavella reppuun kiviä pakkaat, kesällä laita kiuaskivet reppuun souda selälle ja sukella.... Palijo helepompaa, kato! - Puli_Pirjo
Hei kiitti vinkeistä!
Ihan selkeesti oot asiantuntija tällä alalla!
Saa nyt nähdä jaksaako sitä kesään asti oottaa.
Pittää juua viinaa nii jaksaa oottaa. - VakaVanhaVäinämöinen
Joo, juopottelu on palijo mukavampaa ku avannon tuuraaminen. Ja saattahan se tulla sama päämäärä, jos oikein palijo juo viinaa... Niinku lopputulos sama kuin avantoon menemällä, vaikka Irwin lauloki, että: " Ei tippa tapa ja ämpäriin ei huku".
- HurjaHeimonUimakoulu
jäälläkulkijan varusteet ja järkiä päähän. eikä (liikaa) wiinaksia passaa naattia. =/
- MöpöötÖnEhania
Moikkelis ja pusi pusi!
Mä öön menny ehanasti mun pinkillä krossimopolla mun poikaystävän kans saareen!
Suosittelen sullekkii, senkiin mörökölli! Sä ansaitset kultaa!!!!- TULVAT.KETUTTAVAT
Pudasjärvellä altaan suurimmaksi hyödyksi lasketaan 155 miljoonan euron investointi, joka alueelle jäisi suoraan sata miljoonaa. Työllisyys kasvaa 10 vuoden ajan, työvuosia kertyy rakentamisesta yhteensä 1 250 ja kunta saisi miljoonan verotuloja vuodessa.
Suuri hyöty olisi tulvien vähentyminen, joka helpottaa kymmenien talojen, mökkien ja teiden vahingoittumisvaaraa. - naurattajanuhri
Heh heh.... Nyt oot tainut lukia jostakin juttuja. Heh heh..... Kollajanallasasiamies... Heh heh...Onko pakko rakentaa vesirajaan....?
MUAH HAH HAH!!
Lisää työllisyyttä Pudasjärvelle ja Taivalkoskelle...HEH HEH!!
- seonheikkoomikäeikestä
Joo mee vaan!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418