Suhtautuvatko työnantajat negatiivisesti ADHD -ihmisiin? Vaikuttaako tämä työllistymismahdollisuuksiin, vaikka muuten olisikin pätevä työntekijä?
ADHD:n vaikutus työllistymiseen
4
1085
Vastaukset
- Addnainen
Kysymys ei ole kauhean helppo, koska ADHD-ihmisiä on erilaisia, kuten myös työnantajia.
Työhaastattelussa ei ehkä kannata sanoa mitään diagnooseistaan. Minä en ole sanonut myöhemminkään. Mun mielestä työnantajan ei tarvitse tietää mun ADD:stä tai lääkityksistä tuon taivaallista, kun kyse ei ole mistään hengenvaarallisesta.
Mitä työnantajiin tulee, niin osa niistäkin on varmasti addeja. Isojen yritysten johdosta löytyt ihan huomattava määrä neurokirjon väkeä. Tällaisille henkilöille ADHD saattaa olla jopa jossain määrin positiivinen piirre, sillä kun ADHD-ihminen kiinnostuu jostain, on hänen mahdollista uppoutua siihen todella täysillä ja olla siinä tosi hyvä.
Mun mielestä kannattaa kuitenkin olla kertomatta ja todistaa muuten vaan olevansa pätevä työntekijä. - copypaste
No siellä työhaastattelussa EI todellakaan kerrota mistä sairauksista.
Lasten normaaleista ongelmista tehdään sairauksia, joihin syötetään lääkkeitä, vaikka ongelmat olisivat ratkaistavissa muutoinkin.
Psykiatriassa istutaan suljetussa huoneessa ja äänestetään uusia sairauksia usein kädennostolla. Mitään näin syntyneistä "sairauksista" ei voida testata tai havaita objektiivisesti. Ainoa asia jonka mukaan edetään, on käyttäytyminen.
He kutsuvat tätä häiriöksi, mutta tarkoittavat sairautta. Miltei kaikkea on sitten nykypäivänä hoidettava lääkkeillä.
Kun kyse on tarkkaavaisuus- ja ylivilkkaushäiriöksi määritellystä ADHD diagnoosista, niin siihen riittää jos lapsi liikuttelee käsiä ja jalkoja, ei kuuntele, puhuu paljon, ei leiki hiljaa, keskeyttää muita ja vielä jotain muuta, sopii se jo puoleen väestöstä.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm#ADHD_ja_ADD_sairauksien_ravitsemushoito - Anonyymi
Kannattaa kumminkin huomioida että ADHD ei välttämättä tarkoita ylivilkkautta vaan voi olla myös pelkkä tarkkaavaisuushäiriö.
- Anonyymi
Entäs narsismi ja ADHD yhdistelmä? Onko kokemuksia esimerkiksi työelämässä?
Nämä on niitä ketkä ajaa muita duunareita ulos.
Suosittelisin hakemaan ammattiapuja jos tunnistaa omaavansa nämä oireet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818