ADHD:n vaikutus työllistymiseen

tredhgfjghj

Suhtautuvatko työnantajat negatiivisesti ADHD -ihmisiin? Vaikuttaako tämä työllistymismahdollisuuksiin, vaikka muuten olisikin pätevä työntekijä?

4

958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Addnainen

      Kysymys ei ole kauhean helppo, koska ADHD-ihmisiä on erilaisia, kuten myös työnantajia.
      Työhaastattelussa ei ehkä kannata sanoa mitään diagnooseistaan. Minä en ole sanonut myöhemminkään. Mun mielestä työnantajan ei tarvitse tietää mun ADD:stä tai lääkityksistä tuon taivaallista, kun kyse ei ole mistään hengenvaarallisesta.
      Mitä työnantajiin tulee, niin osa niistäkin on varmasti addeja. Isojen yritysten johdosta löytyt ihan huomattava määrä neurokirjon väkeä. Tällaisille henkilöille ADHD saattaa olla jopa jossain määrin positiivinen piirre, sillä kun ADHD-ihminen kiinnostuu jostain, on hänen mahdollista uppoutua siihen todella täysillä ja olla siinä tosi hyvä.
      Mun mielestä kannattaa kuitenkin olla kertomatta ja todistaa muuten vaan olevansa pätevä työntekijä.

    • copypaste

      No siellä työhaastattelussa EI todellakaan kerrota mistä sairauksista.


      Lasten normaaleista ongelmista tehdään sairauksia, joihin syötetään lääkkeitä, vaikka ongelmat olisivat ratkaistavissa muutoinkin.

      Psykiatriassa istutaan suljetussa huoneessa ja äänestetään uusia sairauksia usein kädennostolla. Mitään näin syntyneistä "sairauksista" ei voida testata tai havaita objektiivisesti. Ainoa asia jonka mukaan edetään, on käyttäytyminen.

      He kutsuvat tätä häiriöksi, mutta tarkoittavat sairautta. Miltei kaikkea on sitten nykypäivänä hoidettava lääkkeillä.

      Kun kyse on tarkkaavaisuus- ja ylivilkkaushäiriöksi määritellystä ADHD diagnoosista, niin siihen riittää jos lapsi liikuttelee käsiä ja jalkoja, ei kuuntele, puhuu paljon, ei leiki hiljaa, keskeyttää muita ja vielä jotain muuta, sopii se jo puoleen väestöstä.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm#ADHD_ja_ADD_sairauksien_ravitsemushoito

    • Anonyymi

      Kannattaa kumminkin huomioida että ADHD ei välttämättä tarkoita ylivilkkautta vaan voi olla myös pelkkä tarkkaavaisuushäiriö.

    • Anonyymi

      Entäs narsismi ja ADHD yhdistelmä? Onko kokemuksia esimerkiksi työelämässä?
      Nämä on niitä ketkä ajaa muita duunareita ulos.
      Suosittelisin hakemaan ammattiapuja jos tunnistaa omaavansa nämä oireet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe