ADHD:n vaikutus työllistymiseen

tredhgfjghj

Suhtautuvatko työnantajat negatiivisesti ADHD -ihmisiin? Vaikuttaako tämä työllistymismahdollisuuksiin, vaikka muuten olisikin pätevä työntekijä?

4

1110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Addnainen

Kysymys ei ole kauhean helppo, koska ADHD-ihmisiä on erilaisia, kuten myös työnantajia.
      Työhaastattelussa ei ehkä kannata sanoa mitään diagnooseistaan. Minä en ole sanonut myöhemminkään. Mun mielestä työnantajan ei tarvitse tietää mun ADD:stä tai lääkityksistä tuon taivaallista, kun kyse ei ole mistään hengenvaarallisesta.
      Mitä työnantajiin tulee, niin osa niistäkin on varmasti addeja. Isojen yritysten johdosta löytyt ihan huomattava määrä neurokirjon väkeä. Tällaisille henkilöille ADHD saattaa olla jopa jossain määrin positiivinen piirre, sillä kun ADHD-ihminen kiinnostuu jostain, on hänen mahdollista uppoutua siihen todella täysillä ja olla siinä tosi hyvä.
      Mun mielestä kannattaa kuitenkin olla kertomatta ja todistaa muuten vaan olevansa pätevä työntekijä.

• copypaste

No siellä työhaastattelussa EI todellakaan kerrota mistä sairauksista.

Lasten normaaleista ongelmista tehdään sairauksia, joihin syötetään lääkkeitä, vaikka ongelmat olisivat ratkaistavissa muutoinkin.

Psykiatriassa istutaan suljetussa huoneessa ja äänestetään uusia sairauksia usein kädennostolla. Mitään näin syntyneistä "sairauksista" ei voida testata tai havaita objektiivisesti. Ainoa asia jonka mukaan edetään, on käyttäytyminen.

He kutsuvat tätä häiriöksi, mutta tarkoittavat sairautta. Miltei kaikkea on sitten nykypäivänä hoidettava lääkkeillä.

Kun kyse on tarkkaavaisuus- ja ylivilkkaushäiriöksi määritellystä ADHD diagnoosista, niin siihen riittää jos lapsi liikuttelee käsiä ja jalkoja, ei kuuntele, puhuu paljon, ei leiki hiljaa, keskeyttää muita ja vielä jotain muuta, sopii se jo puoleen väestöstä.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm#ADHD_ja_ADD_sairauksien_ravitsemushoito

• Anonyymi

Kannattaa kumminkin huomioida että ADHD ei välttämättä tarkoita ylivilkkautta vaan voi olla myös pelkkä tarkkaavaisuushäiriö.

• Anonyymi

Entäs narsismi ja ADHD yhdistelmä? Onko kokemuksia esimerkiksi työelämässä?
      Nämä on niitä ketkä ajaa muita duunareita ulos.
      Suosittelisin hakemaan ammattiapuja jos tunnistaa omaavansa nämä oireet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1758
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1174
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      58
      1036
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      926
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      836
    6. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      790
    7. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      78
      789
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      786
    9. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      757
    10. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      43
      756
    Aihe