Kaipaan edelleen varattua.

Aikuisten_Oikeesti_

Hän ei ole sen enempää valehtelija kuin muutkaan ihmiset. Varattu, jolla saattaa olla tunteita toista ihmistä kohtaan. Se on ymmärrettävää pitkässä suhteessa, että alkaa nähdä muitakin ihmisiä ja tuntea vetovoimaa muihinkin kuin kumppaniinsa. Elämä ei ole mustavalkoista, helppoahan kaikki olisikin jos niin olisi.

En odota mitään tapahtuvaksi, tunteet on ja ne sallitaan. Jos jotain joskus välillämme tapahtuukin, niin nekin sallitaan. Mutta ehdoin tahdoin tässä ei tarvitse mitään tehdä, asiat soljuu jos on soljuakseen.

39

374

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pisteetsiitä

Kypsästi ajateltu.

• Tuskaavaan

Et varmaan ole se muija jonka kanssa "säädin", mutta haluan, että kuitenkin tiedät, että ikinä en ole sinusta välittänyt tippaakaan. Tunteita sinua kohtaan ei ole ollut, pelkkää tyhjyyttä, mikä siinä elämäntilanteessa oli tarpeen. Ikinä en sinuun enää koskisi pitkällä tikullakaan. Elämäni paskinta aikaa, ja nyt kannan siitä seuraukset.

• Tuskaavaan

Meni näköjään vahingossa tämän kommentin alle. Suonette anteeksi..

• lyhytpitkä
        Tuskaavaan kirjoitti:

Et varmaan ole se muija jonka kanssa "säädin", mutta haluan, että kuitenkin tiedät, että ikinä en ole sinusta välittänyt tippaakaan. Tunteita sinua kohtaan ei ole ollut, pelkkää tyhjyyttä, mikä siinä elämäntilanteessa oli tarpeen. Ikinä en sinuun enää koskisi pitkällä tikullakaan. Elämäni paskinta aikaa, ja nyt kannan siitä seuraukset.

Pitkä suhde on varmaan 5-40 vuotinen. Lyhyet 0-4 vuotisia

• aikaepämääräinen

Kyllähän varattu saa kaivata ja varattua saa kaivata, mutta en kyllä koskisi erityispitkällä tikullakaan varattuna mihinkään ongelmatapaukseen jonka koko loppuelämä vuosikausia tapahtuneesta kuluisi asian vatvomiseen ja myös toisen osapuolen syyllistämiseen (nimimerkki tuskaavaan, itsehän sä siinä olit myös mukana eli älä syyllistä toista jos itse olit säätämässä mukana).

Olen itse varattu mutta jos kävisi niin että rakastuisin toiseen niin totta kai olisin rehellinen ennenkaikkea itselleni ja entiselle suhteelleni, koko maailmalle varmaan myös ja totta helvetissä lähtisin suhteeseen enkä ajattelisi että "varaus" on se joka määrittelee kaikkien mukana olevien elämän koko loppuajaksemme. Voihan olla, että varauksen purkaminen johtaisi vaikka minkälaisiin onnekkaisiin sattumuksiin myös puolisoni kannalta. Kukapas voi tietää? Lapset tietenkin mutkistaisivat tilannetta, heitäkin pitäisi toki kuunnella (jos on pieniä niin totta kai pitäisin perheen koossa pysymistä tärkeimpänä ja sitä että yleensä on taloudellisesti viisaampaa pitää perhe kasassa kuin rakennella uus-uus-perheitä jotka kohta hajoilevat). Toki alkoholi, päihteet ja mustasukkaisuus, väkivalta, vainoaminen ym. oikeuttavat aina lähtemään suhteesta kenen tahansa.

Mutta en lähtisi mihinkään paska juttuihin ihan vaan siksi että itsellä on paska olo ja haluaisin muillekin paskan olon.

• tässätilassa

Mä olisin ja koskisin, jos sallittaisiin.

• JUURIKIN NÄIN! REHELLINEN JA SUORA. ARVOSTAN! KUUKAUDEN PARAS VIESTI!

"ongelmatapaukseen jonka koko loppuelämä vuosikausia tapahtuneesta kuluisi asian vatvomiseen ja myös toisen osapuolen syyllistämiseen."

• ihmisyyskunniaan

Kyllähän se aika karmea maailma olisi, jos pitäisi leikata pois kaikki tunteet muita ihmisiä kohtaan jostakin sellaisesta syystä, että on vain päätetty että kukaan ei saa tuntea mitään "kiellettyä" tai "sääntöihin kuulumatonta". Tunteita voi sitten purkaa vaikkapa täällä nimettömästi, ei pitäisi kuulua kenellekään paskan vertaa jos ei loukkaa toista. Tosin tiedän tapauksia että narsistinen, varattu itsekin, henkilö jää "roikottamaan" häneen ihastunutta heikompaa persoonaa vuosikausiksi omien tarkoitustensa vuoksi. Sekään ei ole oikein, pitäisi osata sanoa toiselle myös se että ei ole kiinnostunut, ja toisen pitäisi sitten osata käyttäytyä sen mukaan. Mutta kyllähän sitä nyt helvetti vieköön saa olla ihastunut/rakastunut toiseen ihmiseen, eihän sellaiset asiat ole mitään järjellä säädeltäviä juttuja.

• ex-morkkis

minä sovin tuohon ei yrittämisen arvoinen niin paljon taustalla ja noidan kehässä eli joo en ikänä lähtisi sotkemaan tuollaiseen soopaa koska tuosta traumasta vaan siirtyisi toiselle mikä ei pysy järjen tasolla vaikka tiedän.

ukkosellekin olen niin epäilevä mustiksena.
        kuvittelen pettävän vaikkei se petä ja joka minuutti selitettävä minulle jotka olleet pois.

.tiedän tiedän kuinka naurettavaa joo mutta en voi itselleni mitään tarjoan vain lähtemistä tai en puhu asiasta ja kuumpikaa ei kelvannut.

en tiedä miten edetä mutta se on tosi asia ja todella noloa kun kuvittelen hänen satuttavan vain olematta kertomatta ja antaa minun elää valheessa.pelkään.

epävarmuus ihmisille ette voi tietää kuinka paljon uhraa elämästä minulle selittelemällä.

ongelmana on ne valheet joita hän teki ja tuo ettei halut kohtaa tarvii vain enemmän.

• ontääkinkans

Täällä saa kaivata sitä ketä kaipaa. Mä häntä eikä loppua näy.

• sitäjust

Virtuaaliset voimahalit, itsekin samoin tunteva.Pidetään kuitenkin liput korkealla.

• semiessiellä
        sitäjust kirjoitti:

Virtuaaliset voimahalit, itsekin samoin tunteva.Pidetään kuitenkin liput korkealla.

Pitkä suohde on mutta se toinen osapuoli ei kuuntele mua ikään vaikka olisi mitä murheita.Voin kertoa että raskasta on en jaksa kyllä enää kauan.

• aikuisennaisenoikeesti

Kirjoitat mielestäni aidosti ja rehellisesti.Olen varattu.Pitkä avioliitto.
      Elämässä on ollut monenlaista.
      Ihastuin ja olen tuntenut tunteita toista kohtaan.En halua loukata enkä pettää miestäni.Omia tunteitani en ole kieltänyt.Olen myöntänyt ne itselleni.
      Ihastumisen merkitystä olen miettinyt paljon.Miksi nyt?Miksi hän?
      Olen kiitollinen ja iloinen että hän "kosketti" minua ja herätti minut tuntemaan.
      Jotain tärkeää ja arvokasta voi löytää silloin kun sitä eniten kaipaa ja tarvitsee.
      Elämästä ei tiedä mitä se tuo tullessaan.Soljuminen kuulostaa helpolta.Itselleni tämä ei ole ollut helppoa.Haastavaa omien tunteiden kanssa elämistä/ymmärtämistä/myllerrystä.
      En halua enkä voi rikkoa mitään.
      Sen tiedän,että kaipaan.Se saa olla niin.Ja ne tunteetkin saavat olla.

• kohtalotoveri_n

Ymmärrän tosi hyvin, itsekin kokeneena. Toisin kuin sinä, yritin kieltää tunteeni ja lopettaa ne väkisin. Oli aikamoinen kasvun prosessi käydä ne läpi ja hyväksyä, että ne vaan on. Mutta jotenkin sitä kautta ja ajan kuluessa, opin olemaan sen asian kanssa ja mikä parasta, kaipaaminenkin loppui, vaikka tunteita on edelleen.

• Nauttikaahetkistä

Kaikesta huolimatta, elämä on elämistä varten.
        Jonain päivänä meitä ei enää ole.
        Tsempit teille molemmille.

• Toinenmahdollisuusko

Ajattelen ihan samoin.

Hirveän haikeaa ja sydäntä särkevää on ajatella ettei mitään koskaan tulisi ja eläisin koko elämäni ilman häntä. Että vanhana istuisin kiikkustuolissa ja muistelisin rakkaudella häntä jonka kanssa asiat menivät vaikeiksi, tiet erkanivat ja jonka oma en lopulta voinut olla. Väärältä tuntuisi myös olla paha, heikko ja itsekäs, tehdä väärin toisia kohtaan ja rikkoa jotain joka on hyvää, kaunista ja toimivaa.

Ajattelen että ehkä elämä tarjoaa joskus toisen mahdollisuuden. Ehkä asiat järjestyvät niin että kolmansilla osapuolillakin on asiat ihanasti ja voisin päätyä hänen kanssaan yhteen satuttamatta muita.

Jos hän haluaisi.

• aikuisennaisenoikeesti
        Nauttikaahetkistä kirjoitti:

Kaikesta huolimatta, elämä on elämistä varten.
        Jonain päivänä meitä ei enää ole.
        Tsempit teille molemmille.

Kiitos. Jotenkin uskon elämään ja siihen että se kannattelee.
        Jos on olemassa uusi mahdollisuus niin se varmasti myös annetaan ja osoitetaan meille kaikille. Myös hänelle ja minulle.

• Ratkaisunsa_tehnyt
        Toinenmahdollisuusko kirjoitti:

Ajattelen ihan samoin.

Hirveän haikeaa ja sydäntä särkevää on ajatella ettei mitään koskaan tulisi ja eläisin koko elämäni ilman häntä. Että vanhana istuisin kiikkustuolissa ja muistelisin rakkaudella häntä jonka kanssa asiat menivät vaikeiksi, tiet erkanivat ja jonka oma en lopulta voinut olla. Väärältä tuntuisi myös olla paha, heikko ja itsekäs, tehdä väärin toisia kohtaan ja rikkoa jotain joka on hyvää, kaunista ja toimivaa.

Ajattelen että ehkä elämä tarjoaa joskus toisen mahdollisuuden. Ehkä asiat järjestyvät niin että kolmansilla osapuolillakin on asiat ihanasti ja voisin päätyä hänen kanssaan yhteen satuttamatta muita.

Jos hän haluaisi.

Ajattelen sanasta sanaan asiastamme samoin. Ei terve itsekkyys ja lähimmäisenrakkaus varmaankaan ole toisensa poissulkevia ilmiöitä.

• eimullamuuta
    • Sejokinsinussaon

Oliko aloitus miehelle vai naiselle?

• Makunsa kullakin. Itse en kaipaa, en ole kaivannut, enkä tule kaipaamaan.

• Trollionnille

Ketään ei kiinnosta sun mielipiteet. Sulle tulee ihme harhainen käsitys omasta itsestäsi ja erinomaisuudestasi pelkästään palstalle spämmimistäs jankutuksista ja siitä että yksi yhtä harhainen vastailee sulle niihin jankutuksiis.

• Varatulta

Onni oikeasti ilahduin kun sut tässä näin. Hyvä ettet varattua kaipaa, hyvää yötä kuitenkin :).

• paskatHousuissasitte

Sanoo Onni, koska ei ole kohdalleen osunut.

• AnnaMunKaikki
        Varatulta kirjoitti:

Onni oikeasti ilahduin kun sut tässä näin. Hyvä ettet varattua kaipaa, hyvää yötä kuitenkin :).

Kestää! Sinä et taida omata minkäänlaista itsekunnioitusta. Taitaisi olla ystävät vähissä jos tietäisivät mitä oikeasti touhuat.

Rehellisyys on mielestäni aika tärkeä arvo ja hyvä opettaa myös lapsille, sinulle sitä tuskin on koskaan opetettu.

• vikaavikaavikaa

samaa vikaa

eilen, tänään, huomenna, jne

• Yötyössätaas

Hyvää illan jatkoa ja oikein hyvää yötä.

• jätävaratutrauhaan

Jos varatulla on tunteita muihin kuin omaan puolisoon niin on varmasti valehtelija.

• tunteetElävät

ei ole valehtelija,tunteet ei kysele siviilisäätyä. kun rakastuu niin minkäs teet??

• osallenauretaan

No tuota onhan noita tunteita muitakin kuin rakastuminen, ihastuminen ei ole rakastumista vaikka moni niin kuvittelee. Samoin on vihaa, surua jne. Eräs oli ihastunut töissä tuttuuni, tuttuni alkoi vihaamaan tätä henkilöä, koska ei saanut rauhassa tehdä töitään. Tutullani on vaimo ja kertoi tästä henkilöstä vaimolleenkin...

• hymyhyytyy

Mutta jätti kerttomatta, että oli 20 vuotta ollut seksisuhde naiseen ja jatkui edelleen...

• Tuskaavaan

Täällä vaan jauhetaan tunteista, liekö naisväkeä kaikki. Itse en ole tuntenut mitään sitä ihmistä kohtaan, en kertakaikkiaan mitään, joten turha on jauhaa tunteista. Tyhjyyttä se oli vain ja ainoastaan.

• tinkerbellk

Siis hetkinen. Oot aika pimee, säälittävä ja alhainen, jos ilman tunteita petät, säädät yms. Ja kaadat sitten kaiken paskasi toisen osapuolen harteille.

• Hahhahhaaaa

Siis mitä v*ttua!? Tekeekö se, että on tunteita petoskumppaniaan kohtaan, pettämisestä jotenkin oikeutetumpaa tai järkevämpää tai parempaa??? Kuka tässä nyt on säälittävä :D taidat olla kakkonen, etkä kestä sitä, että kakkosia ainoastaan käytetään välineenä vailla tunteita!

• tinkerbellk
        Hahhahhaaaa kirjoitti:

Siis mitä v*ttua!? Tekeekö se, että on tunteita petoskumppaniaan kohtaan, pettämisestä jotenkin oikeutetumpaa tai järkevämpää tai parempaa??? Kuka tässä nyt on säälittävä :D taidat olla kakkonen, etkä kestä sitä, että kakkosia ainoastaan käytetään välineenä vailla tunteita!

Tekee. Jos joku mun esim. Ystävä avautuisi mulle ja kertoisi panevansa tunteettomasti jotain parisuhteen ulkopuolista henkilöä ja puhuisi yhtä halventavasti kuin täm henkilö jonka viestiin tässä kommentoin, niin mun olisi hyvin vaikea tai lähes mahdoton ymmärtää ja ystävyyskin loppuisi tähän. Jos hän puolestaan uskoutuisi mulle tunneasioissaan ja kertoisi rakastuneensa parisuhteen ulkopuolella, voisin yrittää ymmärtää ja tukea häntä siinä.

• Hahhahaaa

Ämmä ja ämmien tunneongelmat.. hohhoijaa

• kohtaunohtuusetyyppi

Minäkin kaipaan. Toisaalta tämä pelimies haki huomioni ja pelaili. Nyt ärsyttää.

• tilannekatsaus

Ei ole teilläkään helppoa. Kenellä on helppoa.

• sdfaadfs

Tottahan hän on valehtelija jos on uskoton vaimon selän takana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      62
      3862
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      49
      3020
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      2951
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      372
      2021
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1152
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1151
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1146
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      27
      969
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      47
      941
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      109
      940
    Aihe