Mistä johtuu että kun katoin Star Warsing Foxilta niin äänet oli erilaiset kuin koneella katsoessa. Siis onhan tää sama kaikissa muissakin leffoissa. Mut miks TV:stä tulevan elokuvan äänet on erilaiset. Tietokoneella on huonommat.
Star Wars elokuvien äänet
6
232
Vastaukset
- pjsdga
TV-kanavilla on erilaisia käytäntöjä ääniraidan pakkaamisessa ja lähettämisessä, siitä johtuen toisilla kanavilla on paremmat ja toisilla huonommat äänet. Miltä lopputulos sitten katsojasta kuulostaa, riippuu paljon myös siitä, millaiset hifivermeet telkkariisi on kytketty, vai kuunteletko tv:n omien onnettomien kaiuttimien kautta. Nykyisissä kotiteatterivahvistimissa on erilaisia virtual surround -virityksiä, jotka parantavat merkittävästi myös tv-lähetyksen äänimaisemaa, vaikka ei dvd:n ja blurayn 5.1 tai 7.1 -tasoon yltäisikään.
Jos katselet tietokoneella bluraylta/dvd:ltä, niin lähtökohtaisesti äänenlaadun pitäisi silloin kyllä aina olla tv-lähetystä parempi, mutta tuo paremmuus hukkuu useimmiten tietokoneiden heikkotasoisiin kaiuttimiin. Kuulokkeilla (hyvälaatuisilla sellaisilla) tietokoneestakin saa irti huippuäänet. Tai kierrättämällä tietokoneen äänet kotiteatterin kautta, onnistuu useimmilla nykylaitteilla helposti ja langattomasti.- Obi.Wan.Kenobi
Umm... Ei oo dvd miltä katon.
- Tyhmä.tietämätön.tollo
Miten ne on onnistunut muuten kääntämään ne Star Warsin alkutekstit, tiiättehän se Opening crawl... Niin miten se on käännetty suomeksi? Oon itte yrittäny Windows movie makerillä mutta mahdoton tehtävä...
- kiroitus.vire
Hyvä kymysys...
- en.oo.varma
Siihen vissiin vaaditaan joku After effectsi
- Veteranfan
Star Wars elokuvien äänimaailmaa on muutettu jo muutenkin moneen kertaan alkuperäisestä v.1977 Star Wars elokuvasta lähtien,jo heti uusinta ensi-iltana v.1978 elokuvan ääniraitaan tehtiin pieniä parannuksia,ja 20 juhlavuotis ensi-illasta lähtien parannuksia on nähty ja kuultu moneen kertaan.
THX äänitoistolaitteet leffateatterissa antaa tietenkin parhaat äänisävyt kaikkiin Star Wars elokuviin vieläkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude27415336Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy13910582Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1099440Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole668108Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump297645Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1866615Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1926338Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri355948IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti1612680Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys282162