Voi perkele sentään

AhdistunutMies

Nyt minulle sitten ehdotettiin jotain päivätoimintaan menoa tai työkokeilua mutta en minä uskalla enkä halua sellaiseen mennä kun en kaipaa mitään sellaista puuhastelutoimintaa enkä muita ihmisiä ympärilleni.

Tuo päivätoiminta olis tietysti jotain klubitalolla notkumista ja ahdistuneena odottelua että koska pääsen kotiin tai sitten jonkun linnunpönttöjen rakentelua työpajalla. Ei ole minun juttuni ollenkaan enkä edes pysty olemaan muiden ihmisten parissa kun pelkkä ajatuskin ahdistaa niin paljon että kuolen kohta. Mitä teen kun jotain pitäis keksiä ettei mihinkään päivätoimintaan tarvis mennä kun ei siitä palkkaakaan makseta.

28

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • köyhäpalkallako

      Kerro Lääkärille,ja ota saikkua.

      • AhdistunutMies

        Oon ollut saikulla jo monta vuotta sosiaalisten tilanteiden pelon ja ahdistuksen sekä muiden ongelmien takia, koskaan en ole töitä tehnyt. En ymmärrä kuinka jotkut psykiatrit voi yrittää pakottaa sairasta ihmistä tuollaiseen.


    • Tutkiskele

      Kyllähän tuo päivärutiinien ylläpito tärkeätä on, mutta noi klubitalot ja kuntoutuspaikat tuntuvat olevan kuin jotain kulttilahkoja. Itse olin joskus yhdessä mestassa kokoamassa just jotain linnunpönttöjä ja siinä sivussa oli jotain virkistystoimintaa tms. Pahimmillaan nuo paikat ovat kuitenkin halvan työvoiman hyväksikäyttöä ja helposti leimaavia paikkoja. Jollain pienemmällä paikkakunnalla tieto "hullujen kuntoutuspaikasta" ja sinne menevistä on nopeasti tiedossa. Lisäksi asiakaskuntaan saattaa sitten kuulua luonnehäiriöisistä skitsofrenikoihin. Kokoile siinä sitten linnunpönttöjä ihmisten kanssa, jotka eivät puhu sanaakaan, puhuvat liikaa, joiden seurassa saa varoa mitä puhuu tai laiminlyövät hygieniaansa niin, että hien/kusen haju aiheuttaa huonovointisuutta ja pistävää päänsärkyä.

    • siedätyshoitoa

      No mitä sä sitten haluat tehdä? Maata kotona ja pelätä iänkaiken tätä hirviönä uhkaavaa ulkoista maailmaa, niinkö?
      Yhteiskunta yrittää saada sut ulos sieltä mökkihöperyydestä, koska paras kuntoutus on nimenomaan se, että pysyy ihmisten ilmoilla eikä suostu antamaan koko elämäänsä tunteelle, joka kutistaa arjen neljän seinän sisälle. Kukaan ei halua elää niin kutistunutta elämää, sinä jos kuka sen tiedät.
      Muiden keskellä ollessa ei tule ajatelleeksi koko ajan vain omaa oloa, omaa hengitystä, omia kehontuntemuksia, omaa ahdistusta, koska ympärillä on niin paljon muutakin rekisteröitävää.
      Mene ja rakenna maailman upein linnunpönttö ja tee siitä vaikka ammatti itsellesi! Kuka sen estää? Pelko, niinkö? Pelko, jolta pitää kysyä lupa mennä ulos ihmisten sekaan, rakentamaan linnunpönttöjä, niinkö?
      Haistata paskat sille tunteelle ja tee jotain erilaista kuin mitä se käskee sua tekemään. Taistele sen määräysvaltaa vastaan, ja sitten kiitä itseäsi rohkeudestasi. Sillä tavalla minä selvisin omasta ahdistuksestani, jota en kuuna päivänä ottaisi enää pomokseni.

      • toisenkoneenkäyttökielle

        Olen paniikkiihminen ja jne. viihdyn kotona ja ei mulla ole varaakaan käydä kokoajan
        jossain autolla ajelemassa bensa maksaa rahaa vähän pyörällä ei jaksa kuin lähikäuppaan ja siellähän menee rahat jos sinne menee.Mulla perhe tukena sukulaiset 20km päässä joskus harvoin käyn kesällä enemmän.Talvella olen viluinen
        en viihdy edes pihalla kuin lumitöissä.Mulla vakiotulot pienet mutta pärjään.Jos tää ei mennyt ohi 26vuodessa ei se mene jatkossakaan.


    • jesjes12345

      Aloittajan kirjotus kuulosti aika tutulta äkkiseltää. Ittelle kans ehdotettu työkokeilua ja muuta nyt. Olen kyllä valmistunut toisen asteen tutkinnosta ja tehnyt töitäkin useamman vuoden. Nyt pari viimeistä vuotta en paljoa ollenkaan. Mulla kans sosiaalista vaivaantuneisuutta ja pakko-oireilua. NEkin nyt onneksi hieman helpottaneet. Kannattaa kuunnella itteään ja pienin askelin pyrkiä ihmisten ilmoille.

    • AhdistunutMies

      No se loppu psykiatrinen hoito sitten kuin seinään minun omasta tahdosta ja nyt sitten ollaan täysin tyhjänpäällä ja ihmetellään mitä tapahtuu. Ikää jo sen 27-vuotta, kouluja en ole käynyt lukion jälkeen enkä ikänä ole töissä ollut enkä kyllä pystyisi menemäänkään vaikka mahdollisuus tuliskin.

      • AhdistunutMies

        Niin ja päivääkään en ole seurustellut naisen kanssa tähän ikään mennessä. Näyttää siltä että edessä on todella loistava tulevaisuus.


      • AhdistunutMies
        AhdistunutMies kirjoitti:

        Niin ja päivääkään en ole seurustellut naisen kanssa tähän ikään mennessä. Näyttää siltä että edessä on todella loistava tulevaisuus.

        Kuka nyt tällaisesta luuserista kiinnostuis eikä se työ ja harrastuksetkaan takaa sitä että yksikään nainen kiinnostuis jos on ruma ja introvertti luonteeltaan.


      • UhrausPalkitaan
        AhdistunutMies kirjoitti:

        Kuka nyt tällaisesta luuserista kiinnostuis eikä se työ ja harrastuksetkaan takaa sitä että yksikään nainen kiinnostuis jos on ruma ja introvertti luonteeltaan.

        "eikä se työ ja harrastuksetkaan takaa sitä että yksikään nainen kiinnostuis"

        Mutta auttaa se, koska kaikki aktiivisuus ja varsinkin julkisesti tehty aktiivisuus kuten TYÖ on aina ihana ja mahtava asia kailottaa julkisesti maailmalle. Tästä tulee hyvä omatunto kailottajalle.

        Otan toisen vielä vahvemman esimerkin. Aikoinaan kun miehet lähtivät sotarintamalle, sitä arvostettiin ja arvostetaan edelleenkin armeijan muodossa paljon suurempana uhrauksena kuin työntekoa valtion/yhteiskunnan hyväksi. Sotivat miehet ovat saaneet aina valita uhrauksensa vuoksi parhaat mimmit pakan päältä. Se on vähän sama juttu virallisen työhukinkin kanssa, muttei tietenkään uhraus ole sen veroinen kuin se, kun lähdettiin sotarintamalle. Uhrauksesta yhteiskunnan hyväksi siis palkitaan.


      • AhdistunutMies
        UhrausPalkitaan kirjoitti:

        "eikä se työ ja harrastuksetkaan takaa sitä että yksikään nainen kiinnostuis"

        Mutta auttaa se, koska kaikki aktiivisuus ja varsinkin julkisesti tehty aktiivisuus kuten TYÖ on aina ihana ja mahtava asia kailottaa julkisesti maailmalle. Tästä tulee hyvä omatunto kailottajalle.

        Otan toisen vielä vahvemman esimerkin. Aikoinaan kun miehet lähtivät sotarintamalle, sitä arvostettiin ja arvostetaan edelleenkin armeijan muodossa paljon suurempana uhrauksena kuin työntekoa valtion/yhteiskunnan hyväksi. Sotivat miehet ovat saaneet aina valita uhrauksensa vuoksi parhaat mimmit pakan päältä. Se on vähän sama juttu virallisen työhukinkin kanssa, muttei tietenkään uhraus ole sen veroinen kuin se, kun lähdettiin sotarintamalle. Uhrauksesta yhteiskunnan hyväksi siis palkitaan.

        Ei nyt pidä ihan paikkaansa. Miehissä on myös paljon niitä yksilöitä jotka hoitavat ns paskaduunit saamatta siitä koskaan oikeastaan mitään muuta kuin olemattoman pienen palkan ja pahan mielen.


      • 25lk4

        Nykyään pakotetaan osallistumaan vaikka potilas ei siihen kykenisikään eikä hyötyisi siitä millään tavalla . Mikäli työtoiminnassa ympärillä narkkeja. masentuneita ja muita ongelmaisia ahdistuneen ihmisen tilanne vaan helposti pahenee. Pidä pintasi äläkä suostu kaikkeen mitä sinulle yritetään syöttää. Ihminen kuitenkin parhaiten tietää itse missä tilanteessa on Ja mikä voisi auttaa.Pahasti ahdistunut ihminen tarvitsee terapiaa ja taustalla on usein traumatisoitumista ja tähän on olemassa psyk.testejä joita ei julkinen terveydenhuolto käytä. Kannattaisi käydä yksityisellä puolella ja hakea jonkun arvostetun psykiatrin lausunto tilanteesta ja vaatia päästä kuntoutuspolikliniikan asiakkaaksi niin puoskarointi loppuu. Ihmisen tulee arvostaa itseään ja asettaa selkeitä rajoja ei kukaan muu tee sitä toisen puolesta ja ns.ammattilaiset ovat todella erehtyväisiä ja toimivat kuten käsketään.Tilastot kaunistuvat kun ihmisiä työnnetään höpö,höpö juttuihin ja aina joku taho hyötyy... argh!


      • palkkanavieläpesää
        AhdistunutMies kirjoitti:

        Ei nyt pidä ihan paikkaansa. Miehissä on myös paljon niitä yksilöitä jotka hoitavat ns paskaduunit saamatta siitä koskaan oikeastaan mitään muuta kuin olemattoman pienen palkan ja pahan mielen.

        "Miehissä on myös paljon niitä yksilöitä jotka hoitavat ns paskaduunit saamatta siitä koskaan oikeastaan mitään muuta kuin olemattoman pienen palkan ja pahan mielen."

        Nyt kun olet vielä vapaalla vapaasti, niin tee itsellesi elämäsi tärkein kysymys: Mitä sinä haluaisit tehdä työksesi? Mistä sinä haaveilet omana työnäsi?

        Kun saat vastauksen tähän, ala etenemään vastausta kohti.

        Koska jos et ala tekemään näin, niin sitten työkkärin tädit on sun kimpussa, simputtaen sinua johonkin työhön. Joka ei varmasti ole tämä haaveilemasi ammatti. Kun siis sulla on mahdollisuus vielä tehdä haaveistasi totta vapaasti, niin lähde nyt jo toimimaan siihen suuntaan. Ennenkuin on liian myöhäistä.

        Eikö vanha kunnon viisaus olekin hyvä:
        "Joko sinä teet sen - tai sitten itket ja teet sen". Tee homma ennenkuin sua itketetään. Työkkäritäditkin tykkää. Pakko kai niidenkin on yrittää.


      • AhdistunutMies
        palkkanavieläpesää kirjoitti:

        "Miehissä on myös paljon niitä yksilöitä jotka hoitavat ns paskaduunit saamatta siitä koskaan oikeastaan mitään muuta kuin olemattoman pienen palkan ja pahan mielen."

        Nyt kun olet vielä vapaalla vapaasti, niin tee itsellesi elämäsi tärkein kysymys: Mitä sinä haluaisit tehdä työksesi? Mistä sinä haaveilet omana työnäsi?

        Kun saat vastauksen tähän, ala etenemään vastausta kohti.

        Koska jos et ala tekemään näin, niin sitten työkkärin tädit on sun kimpussa, simputtaen sinua johonkin työhön. Joka ei varmasti ole tämä haaveilemasi ammatti. Kun siis sulla on mahdollisuus vielä tehdä haaveistasi totta vapaasti, niin lähde nyt jo toimimaan siihen suuntaan. Ennenkuin on liian myöhäistä.

        Eikö vanha kunnon viisaus olekin hyvä:
        "Joko sinä teet sen - tai sitten itket ja teet sen". Tee homma ennenkuin sua itketetään. Työkkäritäditkin tykkää. Pakko kai niidenkin on yrittää.

        Luulen että minun on mahdollista päästä pysyvälle eläkkeelle. Miksi näin sairaan ihmisen tarvitsisi kestää simputusta keneltäkään?


      • AhdistunutMies
        AhdistunutMies kirjoitti:

        Luulen että minun on mahdollista päästä pysyvälle eläkkeelle. Miksi näin sairaan ihmisen tarvitsisi kestää simputusta keneltäkään?

        "Työkkäritäditkin tykkää. Pakko kai niidenkin on yrittää."

        No arvaappa kuule kaksi kertaa elänkö minä pelkästään sen takia että miellyttäisin jotain työkkärin tätejä, ehei, en ikinä. Enhän minä niiltä edes seksiä saa.


      • Säälistäjät
        AhdistunutMies kirjoitti:

        "Työkkäritäditkin tykkää. Pakko kai niidenkin on yrittää."

        No arvaappa kuule kaksi kertaa elänkö minä pelkästään sen takia että miellyttäisin jotain työkkärin tätejä, ehei, en ikinä. Enhän minä niiltä edes seksiä saa.

        Sehän joku työkkäritäti kirjoitti näytelmän "Säälistäjät", siinä TE-tädit säälistä jakelee pesää työttömille miesrukille. Googleta Säälistäjät.


      • AhdistunuMies
        Säälistäjät kirjoitti:

        Sehän joku työkkäritäti kirjoitti näytelmän "Säälistäjät", siinä TE-tädit säälistä jakelee pesää työttömille miesrukille. Googleta Säälistäjät.

        Mutta eihän työkkärin tädit nyt oikeasti kellekkään työttömille miehille säälistä pillua jaa eikä kyllä muutenkaan.


      • vinkkejävielä
        AhdistunuMies kirjoitti:

        Mutta eihän työkkärin tädit nyt oikeasti kellekkään työttömille miehille säälistä pillua jaa eikä kyllä muutenkaan.

        Ei savua ilman tulta. Kaippa joku TE-typy on ihan tosissaan jaellutkin. Yks mahdollisuus on tietenkin lehti-ilmoitukset, jos siis olet niin naisten perään. Mutta kun nainen kuulee että olet työtön, niin se laskee markkina-arvoasi heti, tämä on karu totuus. Joten parempi ilmoittaa asia heti, niin säästyy pahimmilta pettymyksiltä. Ja löytää heti sen oikean joka tosissaan välittää. Mutta naisten markkinat nykypäivänä on, ei mahda mitään. Netithän on pullollaan näitä treffipalstoja ja kun olet sen verran nuori kaveri, niin osaat käyttää nettiä hyvin eikö. Nettitreffeille vaan. Mutta sinuna etsisin myös töitä. Kyllä ne naiset sitä arvostaa eniten. Ja tekee omalle itsetunnolle eetvarttia. Antaa nimittäin hyvän omantunnon.


      • AhdistunutMies
        vinkkejävielä kirjoitti:

        Ei savua ilman tulta. Kaippa joku TE-typy on ihan tosissaan jaellutkin. Yks mahdollisuus on tietenkin lehti-ilmoitukset, jos siis olet niin naisten perään. Mutta kun nainen kuulee että olet työtön, niin se laskee markkina-arvoasi heti, tämä on karu totuus. Joten parempi ilmoittaa asia heti, niin säästyy pahimmilta pettymyksiltä. Ja löytää heti sen oikean joka tosissaan välittää. Mutta naisten markkinat nykypäivänä on, ei mahda mitään. Netithän on pullollaan näitä treffipalstoja ja kun olet sen verran nuori kaveri, niin osaat käyttää nettiä hyvin eikö. Nettitreffeille vaan. Mutta sinuna etsisin myös töitä. Kyllä ne naiset sitä arvostaa eniten. Ja tekee omalle itsetunnolle eetvarttia. Antaa nimittäin hyvän omantunnon.

        Niinpä, taisit vain unohtaa että kun minulla on niin vakavia nämä ahdistusongelmat etten mihinkään töihin voi kuvitellakkaan meneväni enkä oikein treffeillekkään joten vaihtoehtoja ei taida olla. Ikääkin kun on lähemmäs 30-vuotta niin melkein kaikki naisethan pitää tämän ikäistä lähes kokematonta miestä ihan luuserina.


      • AhdistunutMies
        AhdistunutMies kirjoitti:

        Niinpä, taisit vain unohtaa että kun minulla on niin vakavia nämä ahdistusongelmat etten mihinkään töihin voi kuvitellakkaan meneväni enkä oikein treffeillekkään joten vaihtoehtoja ei taida olla. Ikääkin kun on lähemmäs 30-vuotta niin melkein kaikki naisethan pitää tämän ikäistä lähes kokematonta miestä ihan luuserina.

        Sekään ei paranna yhtään asiaa että olen koko ikäni ollut sellainen etten tahdo saada suutani auki naisten seurassa muutakuin yleensä vain siinä tapauksessa jos joku nainen tekee aloitteen. Mutta eihän naiset tee aloitteita kuin vain niille kaikkein laadukkaimmille, poikkeuksellisen komeille, statusta omaaville ja kiinnostaville miehille.

        Tavalliset tai rumat, mielenterveysongelmaiset ja työttömät miehet kyllä saavat odotella sitä naisten aloitetta vaikka maailman tappiin saakka eikä sitä tule tapahtumaan.


      • AhdistunutMies
        AhdistunutMies kirjoitti:

        Sekään ei paranna yhtään asiaa että olen koko ikäni ollut sellainen etten tahdo saada suutani auki naisten seurassa muutakuin yleensä vain siinä tapauksessa jos joku nainen tekee aloitteen. Mutta eihän naiset tee aloitteita kuin vain niille kaikkein laadukkaimmille, poikkeuksellisen komeille, statusta omaaville ja kiinnostaville miehille.

        Tavalliset tai rumat, mielenterveysongelmaiset ja työttömät miehet kyllä saavat odotella sitä naisten aloitetta vaikka maailman tappiin saakka eikä sitä tule tapahtumaan.

        Ainiin ja eihän siinä muuten auta mikään tavallisessa duunissa käyminenkään jos olet epäsuosittu naisten keskuudessa. Sitä kun pitäis päästä vähintään jonkun ison firman toimitusjohtajaksi niin sitten alkais olla riittävästi sitä kuuluisaa statusta. Minusta se on kyllä epäreilua kuinka pinnalliset arvot nykymaailmassa on valloillaan.


      • AhdistunutMies
        AhdistunutMies kirjoitti:

        Ainiin ja eihän siinä muuten auta mikään tavallisessa duunissa käyminenkään jos olet epäsuosittu naisten keskuudessa. Sitä kun pitäis päästä vähintään jonkun ison firman toimitusjohtajaksi niin sitten alkais olla riittävästi sitä kuuluisaa statusta. Minusta se on kyllä epäreilua kuinka pinnalliset arvot nykymaailmassa on valloillaan.

        Sääli että todella suuri osa naisista on nykyään mennyt sillä tavalla pilalle että ovat todella pinnallisia valkkaajia ja ovat liikaa rahan perään. Ei siinä enää tavallisella saati sellaisella miehellä jolla on jotain vakavempia ongelmia ole mitään jakoa.


      • Lääkärit-Kuka-tarvitsee
        AhdistunutMies kirjoitti:

        Sekään ei paranna yhtään asiaa että olen koko ikäni ollut sellainen etten tahdo saada suutani auki naisten seurassa muutakuin yleensä vain siinä tapauksessa jos joku nainen tekee aloitteen. Mutta eihän naiset tee aloitteita kuin vain niille kaikkein laadukkaimmille, poikkeuksellisen komeille, statusta omaaville ja kiinnostaville miehille.

        Tavalliset tai rumat, mielenterveysongelmaiset ja työttömät miehet kyllä saavat odotella sitä naisten aloitetta vaikka maailman tappiin saakka eikä sitä tule tapahtumaan.

        Aivan sama täällä sosiaalisten tilanteiden pelko ja ihmisten pelko koko 50-vuotisen elämäni ajan elämä ei tunnu elämisen arvoiselta kun pelko rajoittaa ja hallitsee. Siispä hyvä lääke Xanor 1,mg tai diapam mutta mistä?

        Työläinen ilman lääkitystä joutunee sairauslomalle. :( Nuoret eläkeläiset 20-vuotiaat saavat pillerinsä.

        Työssä käyvät ja työikäset tarvitsevat ei eläkeläiset.
        Satsataan siis työ haluisiin ja työ ikäisiin.!!!


    • VainEhdotus

      "ehdotettiin jotain päivätoimintaan menoa tai työkokeilua"

      Ehdotus on vain ehdotus. Eli sinä vain torjut heidän ehdotuksen. Sinä vain toteat että "päivätoiminta tai työkokeilu" ei ole sinun juttu. Pistä vaikka sähköpostia heille.

      Eihän ne voi PAKOTTAA ihmistä minnekään.

      • t-käsityöläinen

        Mutta ala nyt keksimään itsellesi jotain vaihtoehtoa. Koska ei ole hyvä jos sinä et tee mitään yhteiskunnan hyväksi.

        Vaihtoehtoja on KOKO MAAILMA TÄYNNÄ. Nyt sinun siis pitää asennoitua asiaan niin, että alat miettimään jotain sinulle mieluista ammattia tvs. Oli se sitten pitsin nypläys tai piirusteleminen vihkoon tai nettiin kirjoittaminen kotonasi. Mutta tee siitä ammatti tai vastaava itsellesi. Keksi se sinun juttu itsellesi.

        Ja muista oikea asenne. Väärä asenne on se, että ajattelet että sinua sorretaan ja sorsitaan. Kirjoitan itsellenikin tätä samalla. Minunkin pitää keksiä jokin luultavasti uusi ammatti tai vastaava itselleni. Tosin minulla on takana jo pitkä työrupeama. Luultavasti jatkan samaa hommaa mihin lopetin muutama vuosi sitten. Pientä käsityöläisyyttä, jne jne.

        Eli ei sen tarvitse olla paljoa mitä alat ja keksit itsellesi. Älä laita rimaa liian korkealle. Sehän se sinut väsyttää. Tiedän kokemuksesta.


    • osatyökykyinenjahappy

      Olet selvästi päässyt todella mökkiytymään ja näet kaiken juuri kotisi ulkopuolisen toiminnan mahdottomana. Olet kuitenkin niin nuori että kyllä sinun täytyy käydä kokeilemassa jotain toimintaa kotisi ulkopuolella. Työkykyarvionti myös kohdallasi noiden kuntoutuskuvioitten jälkeen edessä. Ei sinne eläkkeelle ole helppo päästä vaikka olisi fyysisestikin hyvin sairas. Itse teen sairauksistani huolimatta lyhempää työaikaa ja kaikkea elämässä ei mitata rahassa eikä sen mukaan kun ei huvita tai jaksais "puuhastella". Olet lukossa oman mielesi sisällä.

    • työstä_palkkaa

      Kenenkään hyvinvointi ei parane työkokeilussa.
      Kenenkään ymmärrys työnteon mielekkyydestä ja tärkeydestä ei valkene tekemällä töitä ilman palkkaa.
      Työkokeilusta hyötyy ainoastaan työnantaja.
      Työttömälle työntekijälle työkokeilu on yksistään rangaistus, nöyryytys.

      • min_18_e_pv

        9 euron ylläpitokorvaus on ihmisen pilkkaa.
        9 euron ylläpitokorvaus ei riitä kattamaan työssäkäynnistä aiheutuvia kuluja.
        Ylläpitokorvaus olisi vähintäänkin tuplattava.
        9 euroa eväisiin/ruokailuun ja 2X4,5 euroa matkoihin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3168
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1962
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1821
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1518
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1375
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1365
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1089
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1008
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      834
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe