NT ei suostu asentuu

Kybälähti

uuteen koneeseeni?
Mistä apu!

15

582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osta uusi NT yhteensopiva tietokone, jos sellaisen löydät.

• Vitunkorput

Korppu bootti???

• Windowsonnallac

NT ei tajua sata levyjä ilman ajuria...

• Muitakinrajotteita

Idelevyt se tajuaa..

• win_2000

käypä sen PC:n BIOS -asetuksissa (toivottavasti siinä on BIOS eikä UEFI, muussa tapauksessa Windows 2000:ta ei voi asentaa eikä käyttää; tai ei ainakaan voi käynnistää muuta kuin muistitikulta / levykkeeltä / CD / DVD -levyltä).

Siellä on "SATA -mode":
        oletus:

AHCI

muuta se arvoon:

IDE emulation.

Ja kas kummaa, Windows 2000 saattaa hyvinkin asentua ihan ok.

Windows 2000 kun ei osaa buutata natiivitilaa käyttävältä SATA -levyltä, mutta tuo "IDE emulation" kiertää ongelman.

Teoriassa hieman hitaampi noin, mutta ei sitä eroa kukaan huomaa, mekaaninen kiintolevy on kuitenkin se hitain lenkki.

SSD -levyn voi mielestäni unohtaa.
        Jos / kun Windows laittaa swapfile:nsä SSD -asemalle, silloin tulee FLASH -muistin (johon tuo SSD perustuu) kirjoituskerrat äkkiä täyteen!

SSD -levyllä saa vähäksi aikaa lisää nopeutta, mutta kun kirjoituskerrat tulevat täyteen, kädessäsi on vakava ongelma,joka saattaa tuhota kaikki tietosi.

• Ihanpaska

Mihin sitä tarvisit?
      Eihän siihen saa edes asjureitakaan enään mistään

• NYTWITUTTAA

Miksi NT ei toimi nykykoneessa?

• OutoJuttu

Minäkin ihmettelen miksi 64-bittinen Windows 10 ei suostu asentumaan minun 20 vuotta vanhaan pöytäkoneeseeni. Olen myös ihmetellyt, miksi en voi katsoa VHS-nauhojani BlueRay-soittimella.

• Aina voit hankkia uudemman. Esim. Windows 10 palvelun tai jonkun toisen merkkisen, kuten vaikka CentOS:n.

• 10-Kar

Ei sitä tueta !!! Tuki on aivan välttämätön asia, jopa itsetarkoitus

• museo-pc

Huutonetistä tarpeeksi vanha kone :-) Office 97 löytyi hyllystä kuten myös 20 euron läppäri, johon asentui kivasti

• yepyepyep----

Kyllä sitä on asennoiduttava niin että vanha käyttis --> samanaikuinen kone valitettavasti

Muuten menee taisteluksi tuulimyllyjä vastaan

.

• esim_win95

• VirtualBox

NT toimii VirtualBoxissa kaikissa uusissa PC-koneissa.

• hyvinskulaa

Onko kyseessä x86-kone? Ainakin uusin "virallinen" NT (versio 10.0.14393.729, julkaistu 30. tammikuuta) toimii ihan hyvin omassa koneessani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      107
      7039
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      494
      5191
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      143
      3200
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      214
      2607
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      35
      2287
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1262
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1222
    8. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1159
    9. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1113
    10. Luuletko, että löydetään vielä

Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta
      Ikävä
      53
      1090
    Aihe