Itse olen pohtinut kuka näytti ja millä mandaatilla kaupungin taholta näytettiin vihreää valoa yrittäjälle koulutuskuntayhtymältä vapautuneisiin tiloihin? Yrittäjä teki jo alustavan tilavarauksen. Miksi hommaa ylipäätänsä suunniteltiin lähelle asutusta? Tonneittain suomalaisten peltojen muoviroinaa olisi köörätty liian lähelle asuinaluetta. Tietääkö kukaan, onko hajutonta tuotantoa olemassakaan? Tämä episodi on kyllä aivan vailla vertaa. Luulisi että muovikierrätykselle olisi pilvin pimein tilaa tyhjillään olevissa kiinteistöissä teollisuuskylässä. Annettakoot sieltä tilat edullisella, omakustannushinnalla. Työpaikat ovat kaupungille tärkeitä ja sitä en kiellä.
Houkuteltiinko yrittäjä tänne ketunhäntä kainalossa erittäin halvalla myytävään hyväkuntoiseen kiinteistöön. Kaava-asia tuli aktivistien mukaan hoitaa tuosta noin vain. Julkisuudessahan on puhuttu noin 100 000 eurosta, millä myytävä hyväkuntoinen rakennus tontteineen olisi lähtenyt. Luulevatko Lieksan edustajat, että olisivat saaneet näin sulan hattuunsa? Nämä edustajat eivät varmaan tienneet, mitä tuotantoprosessissa oikeasti tapahtuu. Näinkö kaupunki arvostaa asukkaitaan? Pitkään Lieksan tunnuslauseena oli puhdas ilma ja ympäristö asua ja elää ym. hyminää. Todellisuus näyttää olevan toinen juttu. Luulisi, että Lieksan lehtikin piristyisi hieman asiaa tonkimaan. Onhan tässä kyse ihan suuren luokan puhalluksesta verrattuna johonkin uimahallikähinään.
Muovikierrätys luopui
113
833
Vastaukset
- kuusikauppias
Toinen veronmaksajien rahojen "puhallus" on Green Fuel Nordic Oy "Lieksan kaupungin ja teollisuuskylän vahvalla tuella" !
Mutta laitetaan valtuutettujen nimi ja puolue muistiin seuraavia vaaleja odotellessa. - sdfgrg
jaa että ei tule yritystä tänne?No ei ainakaan työvoiman puutteesta ole kyse.
Saa valita mustaa tai vaaleaa. - jgygdyug
Nyt pitää äkkiä jonkun väittää, etteivät saaneet työvoimaa, koska se on periaate vaikka syy olisi toinenkin!
- topishu
On valitettavaa, että asukkaat joutuivat kokemaan pitkään kohtuutonta piinaa. Tästä ei välittänyt ei koulutuskuntayhtymä (silmissä kiilu eurot) eikä Lieksan valtuutetut. Toivottavasti asukkaat muistavat tämän seuraavissa vaaleissa. Olisi ollut jollekin puolueelle profiloitumisen paikka, mutta ei kun suu supussa ihan hiljaa ollaan vaan. Rakentavalla keskustelulla saataisiin aikaan rakentavia, eteenpäin vieviä vaihtoehtoja.
- vajakit
Kiitos rauhalan halppismökeissä asujat kun ei saatu työpaikkoja!Torpedoikaa Kevätniemen hankekkin äkkiä alas JUNTIT vaikka nuorena eläkkeelle kuupan takia jääneen johdolla
- hysteerikot
Toistan itseäni, keskustassa toimi monta vuotta ekiplast ja mitään ongelmaa ei ollut. Siisti paikka oli. Työpaikoista ei niin väliä, niinkö?
- taunokauko
hysteerikot kirjoitti:
Toistan itseäni, keskustassa toimi monta vuotta ekiplast ja mitään ongelmaa ei ollut. Siisti paikka oli. Työpaikoista ei niin väliä, niinkö?
Ekiplast tuotti hajuhaittaa. Siksi yrityksiäkin siirtyi muualle. Ei kannata kaunistella. Tämmöisten yritysten paikka paikka ei ole välittömästi asutuksen vierellä. Pitäisi mennä jo kovempaankin kaaliin.
- huvittunut
Miksi teollisuuskylään tulee vähemmän työpaikkoja?asutko itse arvokkaassakin kartanossa kun pitää huono olosi tuoda nimimerkillä näin julki.
- latvalahoja
Joku sekopää saanut tyhmään päähänsä ajatuksen että muovit haisee ja niitä poltetaan.Vittu mitä idiootti JUNTTEJA.
- varamoottori
Asiakirjoista ilmenee että Pohjanmaan Muovikierrätys ilmoitti23.2.2016 saapuneella sähköpostilla, että Pohjanmaan Muovikierrätys oy keskeyttää hakuprosessin( Koetoimintailmoituksen käsittely )
Näin ollen Ympäristönsuojelutarkastaja on tehnyt 24.2.2016 päätöksen ympärisönsuojelulain 119§ mukaisen koeluenteista toimintaa koskevan ilmoituksen keskeyttämisestä
Alueelle on vireillä myös kaavamuutos, johon asiaan myös asukkaat ovat lausuneet mielipiteen ja tiettävästi myös Tekninen lautakunta?
Lieksassa on seutukaava ja kaavat jotka mahdollistavat teollisuusalueelle teollisuutta mutta tämä nykyinen kaava kyseessä olevalla tontilla ei sitä mahdollista.
Eli Kuntayhtymä haluaa päästä tiloista eroon. mutta kyllä Lieksan kaupungin pitää myös seurata miten edustajamme toimivat kuntayhtymissä ja miten kuntayhtymän toiminta vaikuttaa myös Lieksan asukkaisiin.
Eli kunnan pitää tiedottaa asioista kuntalaisille paremmin kuntalain 29§ ja kuntalaisten pitäisi paremmin päästä osallistumaan ja vaikuttamaan asioihinKuntalaki 27§ näin ei tässä asiassa ole tapahtunut, joka on koko valtuuston huolehdittava ajoissa.T ämä on moitittavaa siltä osin
- EtSinäHämää
Varamoottorilta jäi MK tekstin lopusta pois! Pykäliä kyllä tuli ihan perinteisellä tyylillä!
Kyllä voinen nimeni laittaa sellaisen asian puolesta jota Rauhalan asukkaat esittivät MK
- Hatuttaa
Voi perkele tätä junttilaa ei työpaikat ei ihmiset ei mikään kelpaa tähän perähikiään.
- tauskiva
Kuulostelin, että kierrätykselle on tiedossa jo uusi paikka. Ei siis huolta.
- huvittunut
Ja työpaikkoja tulee yhtäpaljon nyt vaan hakemaan .Saa Rauhalan asukkaat nauttia olemassa olostaan hyvästä ja siistä ympäristöstä.Hyvää kevättä kaikille.
- Nokkavinossa
Lieksalaisten nokkaan kaikki haisee. Somalit haisee, muovin kierrätus haisee,aikoinaan työtyömien ruokalakin haisi.
Voisko vaan lyhyesti todeta, jättäkää lieksalaiset rauhaan! - TyöpaikatMeni
Ja mikä pahinta, joillakin vielä omakehu haisee niin perkeleesti!
- huraaLieksa
Oma kehu, kevät aurinko, täyskuu ja höyryllä käypä päänuppi. Siihenkus tintataan vielä keppanaa ja kossua sekaan, on sellainen soppa jotta Pohjanmaan yrittäjät kiertää Lieksan kaukaa.
Ja tuohan tarkoitti sitä että se meni tuokin rakennus purkuun ja veronmaksajathan senkin maksaa. huraaLieksa kirjoitti:
Oma kehu, kevät aurinko, täyskuu ja höyryllä käypä päänuppi. Siihenkus tintataan vielä keppanaa ja kossua sekaan, on sellainen soppa jotta Pohjanmaan yrittäjät kiertää Lieksan kaukaa.
Ja tuohan tarkoitti sitä että se meni tuokin rakennus purkuun ja veronmaksajathan senkin maksaa.Minä tunnen kyllä pohjalaisten taidot ja taktiikan. myihän minäkin aikanaan mattoja jota siellä kudottiin ."jos et laita laaatialle ,niin laita piironginpäälle" ja kun tupahan levitin maton ja katoin koriasti emäntää niin siihen ne jäivät laattialle.
Onko nyt sitten hieman samanlaista asiaa? Mutta aikanansa hankimme tänne muovia jätesäkkiä varten Kauhavalta . vaikka sitä toimintaa silloin sitten muualla toimivat pikkupatut oli estämässä kun olin tehnyt kauppoja paikallisen yrittäjän kanssa ja myös työllistänyt sillä joten tunnen myös sitä alaa
Osaan myös kattua onko ryijyssä sekalaasta villalankaa joka nukkaantuu sellaista en myynyt.
On niin lapsellista mulle tulla tuallaasta sanomaha. Tiärän myös että Kuortaneella kerätään aumamuovia ja ne jalostetaha uurestansa.
Lieksassa on mahdollisuus toimia siihen varatuissa teollisuusalueella ja kun muistaa senkin asian,että työvoimaministeri on nyt laajentamassa työssäkäyntialuetta.MK- eihurratavielä
huraaLieksa kirjoitti:
Ja tuohan tarkoitti sitä että se meni tuokin rakennus purkuun ja veronmaksajathan senkin maksaa.Kävin muuten todella kävelemässä kuusi kilometriä päivällä ja en kontannut Ei ole keppanaa eikä kossua vaikka juuri kaupassa kävin joten ohitin sen hyllyn ja kaupan.
Olisi kuitenkin paree olla huutelematta noita ijänikuisia puolijauhoosten sanontoja ja pysyä asiassa.
Eli vaikka nyt ovat vetänehet pois asiansa niin ereleen on kaava-asia vireillä ja lausuntoaika taisi mennä viime viikolla ,jotta on paree ,ettei kukko kiekaase kolomatta kertaa.MK
- Hatuttaa
Vaan tiijän mikä ei haise se saatanan omahyväisyys ja kateus ja pahasuopaisuus joka ei lieksalaisten nenään haise. Eikä haise sekään että ei ymmärretä työpaikkojen päälle.
- KylmäKuinFinduksenTotuus
Mutta toisaalta, eihän täällä ole työikäisiä ja haluisiakaan, kaikki on niin vanhoja ettei ne kelpaa muualle kuin kortistoon, ei niitä kukaan ota töihin!
Konepuolen kirjanoppineita on, mutta ne ei työtä tarvitse, tulevat toimeen muutenkin, päivärahoilla, lapsilisillä ja muilla etuuksilla! Nuoret on koulussa, ja sellaiset joilla on vähänkään järkeä, ovat lähteneet muualle, vain masentuneet on jääneet!Taidat olla yksin mutisemassa koska ammattilautakunta 3.2.2016ja Myös kaupunginhallitus 15.2.2016 on asiaa käsitellyt ja kaikki hyväksyneet mm Lautakunta ei pitänyt hyvänä Lieksassa kortteli 45 asemakaavamuutokselle
(7 Rauhala) asetettuja tavoitteita ja asia Kaavoituskatsaus saatetaan kaupunginvaltuuston tietoon 29.2.2016Suomen Pakkaiuskierrätys Rinki oy toimii useilla paikkakunnilla ja muovipuristimien käyttöönotto tulee Joensuuhun Prismaan ja toinen tulee Pilkkoon myös Lieksaan citymarketin tontille näin kertoo sanomalehti karjalainen.
Kysehän on lähinnä noista kauppakasseista?- lukihäiriökö
markkukorpinen kirjoitti:
Suomen Pakkaiuskierrätys Rinki oy toimii useilla paikkakunnilla ja muovipuristimien käyttöönotto tulee Joensuuhun Prismaan ja toinen tulee Pilkkoon myös Lieksaan citymarketin tontille näin kertoo sanomalehti karjalainen.
Kysehän on lähinnä noista kauppakasseista?Etkö osaa kirjoittaa?
- Asialla
lukihäiriökö kirjoitti:
Etkö osaa kirjoittaa?
I ja u on vierekkäin joten tekevälle sattuu
Eli kyseessä on Suomen Pakkauskierrätys Rinki oy Katso sivusto
Eli jos kaupat myyvät muovipakkauksissa tavaraa eri muodoin tulee kyseeseen tuotevastuu niiden keräämiseen ,tämä on myös lainsäädäntöä MK - pysyasiassa
Asialla kirjoitti:
I ja u on vierekkäin joten tekevälle sattuu
Eli kyseessä on Suomen Pakkauskierrätys Rinki oy Katso sivusto
Eli jos kaupat myyvät muovipakkauksissa tavaraa eri muodoin tulee kyseeseen tuotevastuu niiden keräämiseen ,tämä on myös lainsäädäntöä MKTämä on lainsäädäntö, joka ei liity millään tavalla muovikierrätykseen tai heidän harjoittamaansa maatalousmuovien kierrätykseen. Myöskään Rinki Oy ei liity pohjanmaan poikiin tai heidän toimintaansa mitenkään.
pysyasiassa kirjoitti:
Tämä on lainsäädäntö, joka ei liity millään tavalla muovikierrätykseen tai heidän harjoittamaansa maatalousmuovien kierrätykseen. Myöskään Rinki Oy ei liity pohjanmaan poikiin tai heidän toimintaansa mitenkään.
Olen asian mielestäni todennut myös itse ( eli jos kaupat myyvät muovipakkauksissa tavaraa eri muodoin tulee kyseeseen tuotevastuu niiden keräämiseen) Heitin asian vain että ihmiset voisivat käydä sivustolla ja tutustua myös kierrätykseen jota on olemassa. Kunhan tuo roskaaminen saataisiin kuriin
Olet siinä oikeassa,että varsinainen asia on juuri tuo maataloudessa olevan paalimuovien kierrätys jota rauhalan asukkaat vastustavat.
siihen toimintaan voidaan tarjota muita tiloja jotka sallii teollisen toiminnan sillä saralla
- sinkomiess
Noin kirjoittaa se joka on mielenterveyssyistä saanut eläkkeen jo alle 50 kymppisenä!
Ei siis kovin vakavasti otettava ole tyypin kirjoitukset, jotka ovat olleet varsin sekavia muutenkin ulosanniltaan!Olet hyvin usein leikkinyt lääkäriä joten Kuitenkin kela kortissa tällä hetkellä on merkintä lääkitys Ye 103 ye 104 ja ae 203
Eli ota siitä selvää
Olisi suositeltavaa sinun saada ongelmaasi apua tuo jatkuva pahaoloosi joka on jo vainoamista terkuin MK- vaeveeoo
Tunnusta että 112 ja 113 löytyy kanssa itseltäsi.
- asianosainen
vaeveeoo kirjoitti:
Tunnusta että 112 ja 113 löytyy kanssa itseltäsi.
Todella on jopa surullista ,että toimit asioista noin vainoojan tavoin.
Kun palstalla pitäisi keskustella Lieksan asioista.
Kysynkin sinulta millaisiin rekisteritietoihin olet päässyt käsiksi,että minäkin voisin ne tarkistaa.
Oletko henkilö joka aikanaan totesi minulle pure perseeseen ? MK - asianosainen
113 kertoo että olisi älyllisesti kehitysvammainen.
Olen kuitenkin ammatillisesti saanut koulutuksen kehitysvammatyöhön valmistunut aikanaan vajaamielishoitajaksi ja toimin myöskin ohjajana ja Johtavana ohjaajana.Koska hankin lisäkoulutuksen päteväksi ohjaajaksi
Sen lisäksi pari muuta ammatillista koulutusta puu ja metallityö ja kansankorkeakoulu. Olen myöskin toiminut puutyön opettajana kansalaisopistossa pitkään ja myöskin jonkin aikaa ammatillisessa oppilaitoksessa.
Mutta edelleen totean, että kyse on kuitenkin nyt Lieksan asioista ja kaavoituksesta ja muoviteollisuuden kysymyksestä
Olen myöskin toiminut mm Mielenterveysyhdistyksen tilintarkastajana ja muissa jäsrjestöissä myöskin puheenjohtajana ja nyt Lieksan seudun invalidien sihteerinä eli vammauduin laskettelurinteessä jalastani ja hoitoni julkisen terveydenhoidon kautta oli leväperäistä ,joten hakeuduin yksityiseen leikkauksiin joka maksoi 22.000 mk joten sillai eli jotakin muovia se on tuo siirre myös naulattuna kuin kuminauha polveen MK - vaeveeoo
Et siis kiellä 112 ja113 olemassaoloa kohdaltasi!
Samantekevää sillä karavaanin mukana kuljet sinäkin,kuten me muutkin !
Tosin Lieksassakn tietää moni kohtalosi ja jopa sen minne olet joutunut, joten miksi salata moisia!
Minä voin rehellisesti sanoa että olin Paiholassa 13 kuukautta koska oma mielenterveys petti! Oli pakko saada apua, sillä tilanne oli todella paha!
Avaudu siekin markku näin!
En ole vainoojasi vaan halusin vain vuorovaikutusta, samankeskisten kanssa!
.. vaeveeoo kirjoitti:
Et siis kiellä 112 ja113 olemassaoloa kohdaltasi!
Samantekevää sillä karavaanin mukana kuljet sinäkin,kuten me muutkin !
Tosin Lieksassakn tietää moni kohtalosi ja jopa sen minne olet joutunut, joten miksi salata moisia!
Minä voin rehellisesti sanoa että olin Paiholassa 13 kuukautta koska oma mielenterveys petti! Oli pakko saada apua, sillä tilanne oli todella paha!
Avaudu siekin markku näin!
En ole vainoojasi vaan halusin vain vuorovaikutusta, samankeskisten kanssa!
..Olen asiani todennut . On kuitenkin niin että tämä keskustelupalsta ei liene paras mielenterveysasioissa. koska olen vain kerran käynyt paiholassa opintopäivillä jotka oli suunnattu mielenterveys ja kehitysvammahoitajille.Olin Mielenterveys ja kehitysvammahoitajien valtakunnallisen valtuuston jäsen kuusi vuotta. joten ala on tuttua.
Todella olet todennut,että olet tarvinnut apua kuka meistä ei joskus elämässä tarvitse apua on surua ja huolta olemassa ja silloin tarvitaan hyviä kuuntelijoita mutta minulla oli esim vaimon kuoleman jälkeen hyvä tukiverkko ja myös oma asenne hyväksymään asioita mitkä joskus kohtaa kuitenkin ajallaan ennemmin tai myöhemmin.
Taidan nyt sinut tunnistaa mutta ainakin tänään olin jälleen laulamassa ja laulattamassa Karpalossa ja sain sinne jopa orkesterin pystyyn joka oli historian ensimmäinen siellä,eli vein ostamiani rytmisoittimia ja soitimme valssin tahtia ja hieman rytmillistä musiikkia rytmisoittimilla ja ainakin kuulin ja näin että perille meni MK
- Purkuunjee
Rauhala puretaan ja muovifirma menee kuulemma kaupungin varikon viereen johonkin halliin väliaikaisesti. Kunnes löytävät tilaa muualta (suomesta)
- velliperseet
Nyt kylähullut siitäkin valittamaan.
Tänään kävin valtuuston kokousta seuraamassa ja kun asia oli esillä niin yhtään puheenvuoroa ei käytetty eli koska kaavoituskatsaus saatettiin valtuuston tietoon. Joten älä hauku valtuutettuja velliperseisiksi.
- tiijäppä
Tänään kävin valtuuston kokousta seuraamassa ja kun asia oli esillä niin yhtään puheenvuoroa ei käytetty eli koska kaavoituskatsaus saatettiin valtuuston tietoon. Joten älä hauku valtuutettuja velliperseisiksi.
Itsehhän sinä olet haukkunut taitamattomiksi ja kehunut itseäsi(tosin lukuisten kirjoitus virheitten takia ei niin uskottava)
- kaavaohi
Kaavaa ei tarvitse muuttaa. Halli puretaan ja tontti maisemoidaan. Ei sinne tule teollisuutta ikinä.
- EIpidäpaikkaansa
Hevosmiesten tietotoimisto se tietää. Mutta jos kerron sen.että tuo itävaltalainen mitä kertoi Kevätniemen omistajana niin muistatko mitä minä kuulin MK
- Varamoottori
Onko nyt sitten Kirahmonrannan asukkaille asiasta tiedotettu?
- LieksassaOsataan
EIpidäpaikkaansa kirjoitti:
Hevosmiesten tietotoimisto se tietää. Mutta jos kerron sen.että tuo itävaltalainen mitä kertoi Kevätniemen omistajana niin muistatko mitä minä kuulin MK
Tehty kauppa purkaantui, koulukuntayhtymä pistää maantasalle tuon kinnteistön, maisemoi ( kustannukset veronmaksajille n 480.000-530.000 ) ja muoviteollisuutta ei Lieksaan perusteta.
Kulupuolelle on lisättävä myöskin se saamaton kiinteistön kauppasumma.
Nythän sitä voikin Keskustapuolue hakea uuden valituskohteen ja oisko se tuo Kevätniemen saha seuraava. Käyhän portilta haistelemassa joku valiaihe. LieksassaOsataan kirjoitti:
Tehty kauppa purkaantui, koulukuntayhtymä pistää maantasalle tuon kinnteistön, maisemoi ( kustannukset veronmaksajille n 480.000-530.000 ) ja muoviteollisuutta ei Lieksaan perusteta.
Kulupuolelle on lisättävä myöskin se saamaton kiinteistön kauppasumma.
Nythän sitä voikin Keskustapuolue hakea uuden valituskohteen ja oisko se tuo Kevätniemen saha seuraava. Käyhän portilta haistelemassa joku valiaihe.Olin valtuuston kokousta kuuntelemassa ja siten nyt olisi siten saumaa jatkaa koulutusta noissa tiloissa jos tuo uusi omistaja kouluttaa omiin tarpeisiin uutta työvoimaa? jos meillä ei ole siihen valmiuksia niin se ei ole minun häpeä MK
- PaniikkiJarruaHeti
Oiliskos siellä ketään valittajaa joka voisi tuon hankkeen kaataa? Tai voisiko joku mennä antamaan konsulttiapua valituksien tekemisessä?
Hulluahan tuo on yrittää saada työpaikkoja lieksaan kun on vielä se valtakunnallinen kova työvoimapulakin? Mistä sinne saisi työntekijöitäkään?- varamoottori
Teollisuuskylä ja yrittäjä voisivat pitää asiasta tiedotustilaisuuden sellaisessa paikassa johon myöskin liikuntavammaiset ja vanhukset joita alueella on ja asuvat että he pääsevät tilaisuuteen
- Varaperämoottori
Pitäisivät tilaisuuden siellä hallissa jonne suunnittelevat sitä muovihommaa? Sinne luulisi hallin ovista mahtumaan vaikka kaksi pyörätuolia rinnakkain! Vaikka en ymmärrä miksi vammaisten ja vanhusten pitäisi siellä olla? Luulisi heillä olevan mielekkäämppäkin tekemistä! Otahan varamoottori nyt ja ala keräämään vastustajien nimiadressia että saadaan tuokin homma torpatuksi, luulisi kokemusta olevan!
- yxaktiivi
Millähän mandaatilla se tämä höyryllä käyvä varamoottori oikein huhkii näillä palstoilla. Vanhusneuvostolla ja liikuntavammaisilta ei ainakaan ole tullut minkäänlaista lupaa kirjoitella heidän nimissään tänne.
- eikuuneltuminua
Kylä taaas parjatnn.olin lalamassa ja kaikki taputivat,ojensin osamaattomia myös likuntarajoteiset on päästävä tietotustilasuuteen minä luuvin huonosta y´tidotuksesta olenhan opetaja asronauti ja lutamustehtävisä
Asiallisesti ottaen jälleen lähdettiin tuolle tielle eli asiattomuuksiin.
Selvää on kuitenkin se, että pitäkää hyvät ihmiset silmänne auki ja korvat kuulevina. ja nenänne haistavina, mitä ympäristössä tapahtuu.
Minulla ei tarvitse olla mitään mandaattia jos lausun mielipiteeni siitä ,että kaupunki on epäonnistunut tiedotuksessa, joko taitamattomuuttaan tai sitten vaan on muuten toimintaperiaatteet salaiset jopa kansan sumuttaminen, kansanomaisesti todettuna silmään kuseminen on näkökulma asiaan? MK- sivuplee
Asiallisesti ottaen jälleen lähdettiin tuolle tielle eli asiattomuuksiin.
Selvää on kuitenkin se, että pitäkää hyvät ihmiset silmänne auki ja korvat kuulevina. ja nenänne haistavina, mitä ympäristössä tapahtuu.
Minulla ei tarvitse olla mitään mandaattia jos lausun mielipiteeni siitä ,että kaupunki on epäonnistunut tiedotuksessa, joko taitamattomuuttaan tai sitten vaan on muuten toimintaperiaatteet salaiset jopa kansan sumuttaminen, kansanomaisesti todettuna silmään kuseminen on näkökulma asiaan? MKTodella hyvin sanottu Markku Korpinen. Oikealla asialla olet ollut. Kuntalaisen ääni on kuulemisen arvoinen. Myös nyt kun strategiatyötä tehdään. Aikeiden kuulemisen suhteen on oltava aitoja ei vaan kusettamista. Tätä asiaa ei ole Lieksasssa koskaan ymmärretty. On menty sieltä missä aita on matalin ja nalkkiin jääty.
sivuplee kirjoitti:
Todella hyvin sanottu Markku Korpinen. Oikealla asialla olet ollut. Kuntalaisen ääni on kuulemisen arvoinen. Myös nyt kun strategiatyötä tehdään. Aikeiden kuulemisen suhteen on oltava aitoja ei vaan kusettamista. Tätä asiaa ei ole Lieksasssa koskaan ymmärretty. On menty sieltä missä aita on matalin ja nalkkiin jääty.
Joo jälleen strategia tiedotus ja kuulemistilaisuus on auritodiossa jonne on parit portaat esteenä jo aikaisemmin asiasta oli puhe sote asioiden osalta että silloin tilaisuus muutettiin sosiaaliturvayhdistyksen toimesta ns kauppaopistolle joskin silläkin oli hankaluuksia lausua mielipiteitä joka lakanaan.korkeuserojen vuoksi Eli todella opittavaa on kaupungin johdolla näissä asioissa. Jos kaupunginsihteeri nyt näkee ,että huoltomiehet on avustamassa vammaisia nousemaan auditorioon niin kyllä heikoissa kantimissa on työsuojelu myös kaupungissamme. Olen sata varma,että jos nostetaan sähköpyörätuoli ja ihminen siinä pitkät portaat ylös niin todella pääsemme ennätysten kirjaan tai sitten pari ihmistä vammautuu nostossa
Joten näin muistutus MK
- taassamaa
Muovikierrätyksestä päästiin paskanpuhumisen kautta kaaatopaikalle ja siellähän on se kuuluisa ominaishaju. Olkoon nyt sittten se omakehu.
- mitäjumalasanoo
Eipäs markku haukuta ihmisä taitamattomiksi,itse heristit sormea tuossa aikaisemmin vaikka ainoastaan itse aliarvioit toisia.
- samaseedelleen
Omakehu jos on niin myös taitamattomia joten sillee Mk
Miten on nyt asian laita? onko kirahmonrannan asukkaat tietoisia ,että nurkalle tulee jäteasema kuten Rauhalassa asia oli ilmaistu?
- enallekirjoittanut
Miten on nyt asian laita? onko kirahmonrannan asukkaat tietoisia ,että nurkalle tulee jäteasema kuten Rauhalassa asia oli ilmaistu?
Tuosta jäteasemasta olet ainoastaan itse huuhaillut perättömästi.
- lukihäirö
Koira haukkuu ja karavaani kulkee.Se on teollisuusaluetta että revi siitä.
- säästysKaavoituskulut
Noihin molempiin koulukiinteistöihin tulisi perustaa vastaanottokeskus. Sopisi sellainen 1200 maahanmuuttajaa. Olisi kaikki tyytyväisiä sitten ja loppuisi ikuinen narina.
- mihissitte
Kerros nyt Markku mihin se muovikierrätys saisi mennä? Jos tyhjillään oleva koulu ei kelpaa, eikä teollisuusalueella oleva halli kelpaa?
"Mikä minä olen sulle vastaamaan,multa luvut jäi kesken aikanaan kumpi on parempi karhu vai leijona kysyy minulta johtaja"
Vastaan kuitenkin että Heikoissa kantimissa on kaupungin tiedotus ja tänäkin iltana kaupungin trategia asia se on portaiden takana.jonne ei pääse nytkään juuri tuolla alueella asuvat vammaiset henkilöt.
Kuntalain 27§ mukaan valtuuston on huolehdittava siitä,että kunnan asukkailla ja palveluiden käyttäjillä on edellytykset osallistua ja vaikuttaa kunnan toimintaan
Kuntalain 29 § mukaan kunnan on tiedotettava kunnassa vireillä olevista asioista,niitä koskevista suunnitelmista,asioiden käsittelyistä.
Mielestäni nyt ei ole niin tapahtunut vaan keskustelut ovat tapahtuneet hyvinkin pienessä piirissä kuntayhtymän hallinnossa ja kaavoitushenkilöiden kesken ja kuka sitten on sisään päässyt jotenkin livahtamaan. on tietoinen asiasta.
Eli olisi syytä nyt hieman tuon yrittäjän avata tietoa millaista toimintaa hän tulee harjoittamaan ja miten millaisia vaikutuksia on esim ympäristölle muovien käsittelystä.
Olen lukenut muualta miten jopa maataloudessa ympäristöviranomaiset antavat tiukkoja ohjeita muovipaalien käsittelyistä ne on avattava sisätiloissa jossa otetaan talteen valumat.
Rauhalan kohdalla selvitys antoi ymmärtää että muovijätteet olisi ulkona ja näinkö samanalaista toimintaa olisi teollisuuskylässä jolloin hetkenpäästä meilä on laskun aika maanvaihdon osalta kuin aikanaan Rauhalassa,
Olin kuuntelemassa valtuuston kokousta ja siksi näen,että koulun tiloissa voidaan sitten kouluttaa edelleen tuon teollisuuden tarpeita ajatellen koska jos tarvitaan uutta työvoimaa kuten saatoin ymmärtää kevätniemeen myöskin autohuollon tilat voisivat toimia edelleen sekä asiallinen liiketoiminta vaikka Halpahalli ? MK
- heiines
Onko lukemisen ymmärryksessäkin vikaa?Jos kysytään niin siihen vastataan eikä kirjoiteta lukuisilla kirjoitusvirheillä jonnin joutavaa paskaa.
- taas.pahoillaan
Olen vastannut asiaan hyvin laajasti, miten asiat tulisi käsitellä. MK
Herra tuomari, laajasti, hyvin laajasti. On se pirullista kun eivät ymmärrä.
- EiHommaIlmanVastustusta
Rupea ajamaan lakia joka kieltää kaiken teollisen toiminnan lieksassa! Esim. vapolla sahattavat puut ovat taivasalla, ja niistä saattaa tulla hajuhaittaa ja saasteita! Pitäiskö karaokelaulukin kieltää kun se aiheuttaa meluhaittaa? Lieksaan ei ainakaan kannata järjestää mitään isompaa karaokekilpailua, sinä vastustat kuitenkin!
Olen jo jatkossa Tangokaraokessa eli Tahko tango ja Lieksassa oli 30 laulajaa Lieksasta ja kymmenen jatkossa eli myös kataoke tuo paljon joihinkin ravintoloihin ja hotelleihin asiakkaita joten sekin on yksi työllistäjä monelle ihmiselle ja myös luo kateutta MK
- hyväidea
Kannatan karaoken kieltoa yleisillä paikoilla!Tutkitusti lahjattomien harrastelua josta ei normaalien tarvitse kärsiä.Täytyy tehdä alote.
Todellakin myös muihin toimiin pitää olla luvat kunnossa samalla voidaan käsitellä tupakointikieltokin parvekkeilla, joten tuumasta toimeen vaan MK
- LoilotustaEnKadehdi
Oletko Mk kateellinen niille jotka ovat vielä työssä, tai jos lieksaan tulisi työpaikkoja, senkö vuoksi vastustat? Samoin oletko kateellinen uimahallin työntekijöille kun näkivät ne valvontanauhat?
Vai kateusko se panee vastustamaan kaikkea!Höh teen edellen jotakin työtä viikonloppuisin nytkin eläkeläisenä, olin juuri kaupungin trategia tilaisuudessa olitko mukana?
Olen vaan surullinen negatiivisesta julkisuudesta jota jälleen kerran on tehty ja kenen tai keiden toimesta?
On kuitenkin nyt kysymys tässä osiossa tuon muovikeräyshommasta vai aijotko ne muovit pestä uimahallissa?- oiÄlyä
Höh teen edellen jotakin työtä viikonloppuisin nytkin eläkeläisenä, olin juuri kaupungin trategia tilaisuudessa olitko mukana?
Olen vaan surullinen negatiivisesta julkisuudesta jota jälleen kerran on tehty ja kenen tai keiden toimesta?
On kuitenkin nyt kysymys tässä osiossa tuon muovikeräyshommasta vai aijotko ne muovit pestä uimahallissa?Voi sissus sentään. Korpinen jos on ollut Lieksan kaupungin tilaisuudessa niin voidaan odottaa vain ja ja ainoastaan sragediaa. Keskustapuolueella on parhainta osaamista kehissä.
- viksuuttapuuttuusinulta
menit sivuraiteelle kuten odottaa sopii .
Tunnen sentään aidot keskustelutaitoiset poliitikot jotka eivät toimi noin lapsenomaisesti Mk
- karaokenpaskaa
Laulatko niin kuin kirjoitat?Kuulostanee saamenkieletä :)
- vähämiettiä
Palava kumi on pahempi kun muovi. Jopitekihän saastuttaa, kun reinokenkän pohjat on kumista.
Kun isäsi olis käyttänyt kumia olisiko ollut tulos parempi? vai jos olisi ollut liikkuvassa junassa ja olisi ollut makuuvaunussa ja saavuttu vaihteeseen niin olisi sinunkaltainen insinööri mennyt seinille MK loppu
- isällekumia
Kun isäsi olis käyttänyt kumia olisiko ollut tulos parempi? vai jos olisi ollut liikkuvassa junassa ja olisi ollut makuuvaunussa ja saavuttu vaihteeseen niin olisi sinunkaltainen insinööri mennyt seinille MK loppu
Muovikierrätys luopui nyt kuntayhtymän tiloista rauhalassa ja on nyt teollisuusalueelle siirtymässä teollisuusalueelle kuten myös tekninen lautakunta on todennut. Selvää on että toiminta tarvitsee ympäristöluvan?
Siis lieksan kaupunki ei ole estämässä toimintaa ,mutta kaavoitus asettaa tiettyjä ehtoja kuin myös aina ympäristöluvat. joten se siitä oisiko asia nyt selvä ?MK - olikoKiva
Onhan se selvää. Kaatopaikka puheesi aiheutti kuntayhtymälle puolen miljoonan vahingot ja muovikierrätys hakee sijoituspaikkansa muualta Suomea.
Kuntayhtymän menetetyt veroeurot maksaa sitten lieksalaiset. - harmitöppöjenpuolesta
olikoKiva kirjoitti:
Onhan se selvää. Kaatopaikka puheesi aiheutti kuntayhtymälle puolen miljoonan vahingot ja muovikierrätys hakee sijoituspaikkansa muualta Suomea.
Kuntayhtymän menetetyt veroeurot maksaa sitten lieksalaiset.Muovikierrätys lehtitiedon mukaan vaan muuttaa paikkaa asiallisesti lieksassa.
Mutta todella kuntayhtymän pitäisi hieman pitänyt kuunnella kuntia eikä vaan nokkamiehiä, On todella asia niin,että nyt on kuntayhtymän johdolla ja kaupungin peiliin katsomisen paikka, salassako edelleen yltiäpäisesti aijotte jatkossa toimia Mk
- luunetekinkäsissä
Ei kun kysyä pitää sinulta lupa että menee varmasti oikein.
Olen asian todennut kuntalaisia pitää kuulla ja myös nyt esim naapureita ja todella olisi syytä hieman myöskin selvittää kuntalaisille tuon yrittäjän mistä on kysymys?
Myöskin olisi syytä nyt uudelleen arvioida näissä keskustelutilaisuuksissa mikä on kaupunkimme tarpeet ja selviytymispolitiikka juuri ammatillisen koulutuksen puolessa ja miten saamme tänne myös muualta opiskelijoita ja muutenkin mitkä seikat ovat Lieksan vahvuuksia.Niistä asioista on nyt seuraava tilaisuus 7.4.2016 toivottavasti sinne pääse tälläiset kuntturatkin eli vammaiset ja heille annetaan myös ihmisarvo kuten meikeläisellekkin .Olemme monessa suhteessa myös vahvuustekijoitä vapaaehtoistoiminnassa monet ikäihmiset ja siksi on hyvä pitää se asia mielessä tiedän sen,että isän tasku on arvaamaton kun joillakin on matti kukkarossa tai tarvitaan muunlaista apua mitä työikäiset perheelliset tarvitsevat.Eli joka suhteessa tarvitaan vuorovaikutusta ja välittämistä MK
- TottaHelevetissä
Vammaisten on ehdottomasti päästävä tilaisuutteen, koska he menevät töihin tuohon firmaan, ilman heitä homma ei toimi! Pyörätuolista on hyvä painaa hommia!
Kyllä voinen todeta sen asian,että myös vammaisilla pitää olla oikeus työhön.Olen ollut työssä heidän kanssa ja kehittänyt työtehtäviä ja siinä Lieksa aikoinaan oli todella esimerkki jopa valtakunnallisesti eli todella täällä oli työnantajia jotka todella ajattelevat ihmisiä ja siten luotiin järjestelmä miten asia hoidetaan sellaista ei ollut muualla olemassa
Eli teimme jätesäkkiä ja siten saumaus onnistuu tuolilta käsin samoin pussitimme pyörän venttiilejä ,joten työtehtävä kyllä siinäkin onnistuu. Jopa auton renkaiden nastoitus aikanaan oli mahdollisuus johon ruuhka aikana tarvittiin työntekijä eli todella kyllä on ollut hyvää yhteistyötä silläkin saralla toivottavasti edelleen MK
- moniosaajakin
Eli oletko ollut nastoittamassa?
- Tuhansiatöitä
Kyllä myös polkupyörän renkaita
Työhöni liittyi paljon muuta myös puu ja metalliteollisuudessa sekä myös sairaalassa työskentelyyn MK
- Fucktheseclowns
Kierrättäkää te kaikki änkkääjät muovipussit päähänne, laittakaa liimaa pussiin ja impatkaa itsenne pihalle näiltä paskanjauhantapalstoilta.
Että mitenkä? minun ikäluokkani ei ole tutustunut koko asianaan imppaamiseen. Sitäväastoin meillä ei koskaan ollut noin joutavaa aikaa murehtiä siitä ,että isämme oli ollut sodassa ja miksi meillä ei suksi luistanut kun ei ollut edes kunnon suksia, Aikanaan minullekkin sellaiset osti opettaja ,joka osti myös lanellia, että sukulaistäti ompeli alusvaatteet. Jos hieman vielä valotan tilannetta niin kenkäni oli keväällä naisten kalossit jossa oli sanomalehdet koron tilkeenä.
Joten koska minulla on kaikesta huolimatta ollut sen jälkeen hyvä elämä eli tukijoukot niin niin olen päässyt monesti vaikeuksien yli omalla asenteella ja todennut sen ,että ei meitä surulla ruokita.
- eeiooleluukihääriö
Edelleen lukemisen ymmärtäminen ei kaikilla ole vahvinta osaamista.
- eiolelukihäiriötä
Kuitenkin olemme hyvin asian ymmärtäneet mitä haluttiin tehdä joten kansa on sanonut sanansa
- äädinkeeli
Kansako vai kylähullu,tarkkuutta.
Alueen asukkaat ovat sentään asiallisia ihmisiä jotka osasivat myös laatia asiasta kirjelmän ajoissa ja allekirjoittajia on 22 henkilöä Myöskin tekninen lautakunta ei nähnyt kaavan vastaista toimintaa suotavana ja näin ollen yrittäjälle on tietämäni mukaan toinen tila teollisuuskylässä
- KohtaTuleeKiire
Eikös se ole tarkoitus kerätä uusi nimlista että saadaan tuo hanke lopullisesti torpattua? Hajua ja melua tulee kuitenkin!
Nimilistalla ei yksistään mitään asiaa torpata vaan täytyy olla todelliset perusteet.
Olen todennut asian, että yritykselle on nyt tarjottu vaihtoehto ja se tarvitsee myös toimintaansa asianmukaisen luvan.
Nyt on sitten sen alueen Kirahmo yrjöläntien ympäristön asukkailla mahdollisuus toimia jos heiltä asiaa kysytään.
Olisi todella hyvä asia jos yrittäjä ja kaupunki huolehtisivat peremmin asian tiedotuksesta ja yrittäjä kertoisi millaista toimintaa koko teollinen toiminta olisi ja miten sen aikoo toiminnan järjestää tuleeko esim muovit ulkosalle ja miten he huolehtivat myös ettei valumista pääse maaperään ,siitä olimme täällä huolestuneita koska toiminta olisi ollut kaavan vastaista toimintaa myös .
Eli Keskustelu voisi olla jopa asiallista MK- hohhoijaaTaas
Nimilistalla ei yksistään mitään asiaa torpata vaan täytyy olla todelliset perusteet.
Olen todennut asian, että yritykselle on nyt tarjottu vaihtoehto ja se tarvitsee myös toimintaansa asianmukaisen luvan.
Nyt on sitten sen alueen Kirahmo yrjöläntien ympäristön asukkailla mahdollisuus toimia jos heiltä asiaa kysytään.
Olisi todella hyvä asia jos yrittäjä ja kaupunki huolehtisivat peremmin asian tiedotuksesta ja yrittäjä kertoisi millaista toimintaa koko teollinen toiminta olisi ja miten sen aikoo toiminnan järjestää tuleeko esim muovit ulkosalle ja miten he huolehtivat myös ettei valumista pääse maaperään ,siitä olimme täällä huolestuneita koska toiminta olisi ollut kaavan vastaista toimintaa myös .
Eli Keskustelu voisi olla jopa asiallista MKAi nytkö vasta. Tuossahan olet vauhkonnut koko ajan Rauhalaan tulevasta kaatopaikasta. Ja nyt pitäisi sitten muiden olla asiallisia keskusteluissaan.
- luukihääriö
Meinaatko Amcorinkin ajaa alas persepaperi raapustuksillasi?
Yhtiö toimii siten miten ympäristöviranomaiset ovat luvan antaneet ja hyvällä toiminnallaanpärjää Nyt kyseessä olevaan toimintaan tarvitaan myös asiallinen lupa kuten olen antanut itseni ymmärtää se on ympäristöviranomaisten tehtävä ja näin yleensä asioissa edetään.
On kuitenkin kirjoituksesi sisältö vailla hyvää tapaa asioista keskustella. Täällä on selkeästi jopa keskustelu ollut henkilööni liittyvää ja jopa vainoamisen kaltaista joten asia on jäänyt sivuseikaksi MK
- yhguiygdluiyegyg
Kuka perkele näitä hankkeita torppaa kunhan makesta aika jättää?
Ensinnäkin yksi ihminen ei voi mitään torpata jos asiat on muuten kunnossa.Lisäksi olen hyvin monta asiaa ollut puoltamassa esim ollessani kansalaisopiston johtokunnan puheenjohtajana niin jo silloin oli tietty uhkakuva olemassa joten opettajien yhteiskäytöllä saatiin ammattitaitoinen opetus silloin säilytettya Lieksassa ja saatiin myöskin Lieksa saaristokunnaksi.
Olen ollut vaikuttamassa myöskin yhteistyössä siihen,että Lieksan nuorisotiloihin saatiin valtion rahaa. ja kyllä myöskin tarvittiin toimenpiteita aikanaan jopa pankakosken työpaikkojen säilymiseen.En ole siten mitenkään torppaamassa mitään rakennustoimintaa ja olen tehnyt aloitteita lesim vanhainkodin tilojen osalta jotka olivat välillä kylmät ja toisinaan kuumat lasten leikkikenttiä jopa pari jossa on mennyt aikaa mutta kuitenkin yllä asiaa ja terveyskeskuksen ovet saatiin on myöskin saatu porraskiipijä jne. Aikanaan myös tuli kaarisillan rakentamiseen varoja valtiolta jota myötävaikutin samoin aikanaan hotelli pielinen ja tie sinne.Joten miten olen ollut esteenäKysyn vaan MK
- turhakeköpäkkä
Sehän se hotelli pielinen onkin ollut kannattava, että asvaltti tiekin täytyi saada.Helppo päättää verovaroista tehtäviä konkkapaikkoja mutta vielä helpompi tyrmätä FIRMA JOKA OMILLA rahoilla hallin olisi ostanut.
Selvää on että selostakoon ja perustelkoon asian paremmin ja toimintaa ei ole nytkään torpattu vaan vaihtoehto on olemassa.
Kuitenkin kaavanvastaista toimintaa ei varmaan mikään ylempikään viranomainen suopein silmin kats.Olen aikanaan näpäyttänyt kaupunkia kyllä siitä,että kaava sitoo myös sen laatijaa.Mutta toki sitten olen ollut supea yhteistyöhön ja neuvotteluihin ja tulos tyydytti molempia osapuolia.Mutta todella edetään asioissa hyvän tavan mukaan ja siinä olisi opittavaa myös yrittäjillä ja niin kaupungilla kuin varsinkin kuntayhtymän toimijoilla jotka toimivat rahankiilto silmissä ainoastaan kaupallisuutta ajatellen mutta ihminen unohtu ja ympäristö MKMuistan hyvin toisen hotellin rakennusvaiheen ja siitä onkin tarinaa kansansuussa häpeäkettu.Ja kuinka silloin minut istutettiin tuleen hyvin monien puolesta.Takaus tuli maksamaan aika paljon silloin ja kaupunki pelasti rahallisesta vastuusta ..että on niitä juttuja ollut Joten se siitä.
- hyväettäitseuskot
Tuosta sinun tarinoinnista voisi saada kuvan että sinä teet päätökset Lieksan kaupungin asioista.Mutta eihän sinua kukaan todesta ota.
Yrität häpäistä mutta olen edelleen mukana hyvinkin monessa toimessa. ja joutuvat jopa ottamaan asiat asiana sen verran on kokemusta.
Olen varsin yhteistyökykyinen ja myös aktiivinen ja kuten olen todennut herrllakin on Herra jonka soisin monen tuntevan.
Olen kuitenkin hyvin aktiivinen ja jopa rohkea joka paikassa sanomaan mielipiteeni reilusti omana itsenä kuten täällä.
Kysymys nyt ei ole minusta vaan stuosta teollisuuden haarasta jolta odotan avautumista selostuksia kansalaisille eikä luikertelua miltään osapuolelta. Kyllä lieksalaisia on todella joskus myös kusetettu, joten nyt on asia niin,että emme saa kaikkea uskoa mitä tarjotaan kahvikekkerien takaa vaan joskus voinee hieman eppäillä sanoi aikoinaan yksi tuntemani ja arvostamani kuorolaulaja virkamies joka tunsi kellon erittäin hyvin kaikki ajallaan. MK
- cvbgd
Ainakin aktiivinen sen ja sen pykälän perusteella lyömään hiekkaa, kivä ja kapuloita rattaisiin jos lieksaan tulisi uusia työpaikkoja!
Yrittäjälle on osoitettu toiset tilat ja pitää kaikessa toiminnassa toimia yleisesti hyväksyttyjen periaatteiden mukaan. Eli tämä tästä MK
- sejasepykälä
Rauhalan köyhät sitten maksaa koulun purkamisen.
- Hakkujavasarako
Taidat olla kovinkin harmistunut kun et päässyt juuri nyt tavoitteesi setelit silmissä.Eihän tuohon suurimman salin purkamiseenkaan kysytty naapureilta mitään ja miten oli kuntalaisten kuuleminen.Kaikkiko istuivat kädet ristissä ja silmät ummessa MK
- luukihäriö
Lahjattomat täällä pätee,muualla ei mitään painoarvoa,pykälä 212 ja 213 olemattomasta mielikuvitus rekisteristä.
- Aikataulut
Joo päätepysäkki linjoille 212 ja 213 siirtyy Helsingissä Meilahteen
- ojalanisäntä
Lieksan kaupungille tuli siivouksesta kustannuksia 8.600e kirjoittaa tänään sanomalehti Karjalainen,että rotat alkoivat viihtyä alueella. Yritys on tehnyt konkurssin ja miten Nurmes sijoitti yrityksen toimintaan myös joka ei sinne tullut.
OLIPA HERJAA KUITENKIN RAUHALAN ASUKKAITA KOHTAAN - Harakkanauraa
Aloittaja peräänkuulutti kuka päättäjistä sai sulan hattuunsa .Nyt voisi todeta kuka oli tuo pottapää joka aiheutti harmia Lieksan kaupungille ja lähiasukkaille ja nimenomaan kustannuksia
- Pellejoukko
Samat poliitikot jotka haukkuivat lähialueen asukkaita hallin vastustamisesta kehua retostavat nyt miten olivat viisaita kun eivät kannattaneet muovirae yrittäjän Lieksaan jäämistä ja naureskelivat kun yrittäjä meni Nurmekseen.
Pellejoukko kirjoitti:
Samat poliitikot jotka haukkuivat lähialueen asukkaita hallin vastustamisesta kehua retostavat nyt miten olivat viisaita kun eivät kannattaneet muovirae yrittäjän Lieksaan jäämistä ja naureskelivat kun yrittäjä meni Nurmekseen.
Joo saattaapi niinkin olla jälkiviisautta. mutta selvää on kuitenkin todeta,että melkoista kieltä kohtaani on tehty juuri tässä ketjussa, joka on valitettavasti todettava,että untuvikot oli asialla,eli olen hieman kuin Väyrynen ja jälleen hän on kansan asialla sen verran on nähnyt jo pelin politiikkaa tämä vain koska olen saman ikäinen toimija eli haistan hyvin nopeasti sumutuksen ja mahtavan markkinoinnin ja uhkailut kohtaani jotka sitten löpsähtää kuin vanhan ukon halut eli yläpää haluaa mutta alapää ei tottele MK
Nyt on sitten tontut liikkuneet jälleen Lieksassa ja jälkisiivoa tuli 8.600e edestä kaupungille ja mitä muuta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510232
- 816833
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon434922- 614547
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella714257Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme323829- 472888
- 362665
- 402300
- 2161912