XJ6 4,0 -94 virrankulutus

pena

Onko normaalia että ko. autosta akku (uusi) käyttämättömänä tyhjenee noin 2 viikossa, vai pääseekö jostakin maihin. Mitkä olis ensichekkauskohteet?

12

2529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varashälytin
    • Vastatuuli

      Hei !
      Kyllä se on ihan normaalia. (Jaguar XJ40 4.0S -94) Itse olen taistellut saman asian kanssa ja kirjoitellut tällekin palstalle asiasta. Olen tarkastuttanut kaikki mahdolliset lataus, akku, vuodot, ... Mitään vikaa ei löydy ja autosähkäri neuvoi ajamaan enemmän ja seisottamaan tallissa vähemmän! Itselläni näyttää neuvo auttavan, sillä olen havainnut että lyhyt kaupunkiajo syö akkua. Toisaalta on käynyt mielessäni hankkia automaattilaturin (lataa, purkaa, - ei keitä) joka pitäisi akkua virkeänä. Ongelmana itselläni on ajonestolaite joka on herkkä jännitteelle.
      T:kohtalotoveri
      ps. Kissankulmassa olen kommentoinut asiaa.

      • sähköä

        Paljon mahdollista tuo, sillä kerran Mersun jollain ulkomaisella keskustelupalstalla oli aiheesta juttua, tai olikohan peräti niin, että ohjekirjanenkin kehottaa S-mersua käyttämään 48 tunnnin välein, jotta virrat eivät katoa.
        Niin ovat hienoja nämä autot nykyään :-/


    • Mursu

      Minä olin mukamas hirveän fiksu, ja annoin Jaguarilleni joulurauhan. No kaksi viikkoa ajamatta, jo vain oli akku tyhjä. Naapurin kanssa kaapeleilla auto käymään, ja hyvinhän se auto käy, kun virtaa löytyy. Seuraavana aamuna vain oli sama tilanne, ei virtaa pattereissa. Kun on Saksasta käytettynä ostettu auto, niin voi todeta, että menee akku uusiksi.
      (varmuuden vuoksi tarkistutan huoltoliikkeessä, ettei ole ylimääräisiä virtavuotoja, ja että laturi on kunnossa, maksaa vähän, mutta varmuus on mukavuutta)

    • rasvakourille ja öljynenille

      On se Jaguarille ihan normaalia. Jaguar on ammattikoululaisen unelma auto, sitä täytyy koko ajan rassata ja runkata että sillä pääsisi edes kauppaan asti.

      Jaguaria voi verrata verkostomarkkinointi pyramidiin, kun sellaisen ostaa niin pääsee omalla huomionkipeydellään ja turhantärkeydellään ruokkimaan kokonaista pyramidia verenimijöitä, ellei sitten kuulu harvojen perverssien kastiin jotka nauttivat paskaiset haalarit päällä reuhaamisesta ruostuvan ja kipinöivän ongelmakasan kanssa.

      Jaguar on sopiva auto niille, jotka pohjimmiltaan haluaisivat tuunata Ladaa mutta eivät uskalla kun täytyy yrittää olla hianompi kuin naapurilla. Eli piiloryssän henkisen amis teinin harrasteromu.

      • XJ6XJ12

        ...Kuulla kateellisten kitinää...
        Totta tosin on,että ko.merkin vanhemmat mallit ovat huolto-intensiivisiä,mutta niin taitavat
        olla muutkin,jos sattuvat kestämään niin kauan
        kuin Jaget(epätodennäköistä)...
        Eipä taida edellisen viestin kirjoittajalla olla varaa omistaa/ostaa Jaggea,kun noin korpeaa..?


      • HEE

        Kyllä siinä on kirjoittajalla ihan sana hallussa! Toi on vähän tollaseen Kalle Päätalomaiseen -tyyliin kirjoitettua paatosta. Liekkö kirjoittaja kotoisin jostain Kajaanin seudulta ;) tai Ii -joki laaksosta.


      • Liikennöintivälinekuski
        XJ6XJ12 kirjoitti:

        ...Kuulla kateellisten kitinää...
        Totta tosin on,että ko.merkin vanhemmat mallit ovat huolto-intensiivisiä,mutta niin taitavat
        olla muutkin,jos sattuvat kestämään niin kauan
        kuin Jaget(epätodennäköistä)...
        Eipä taida edellisen viestin kirjoittajalla olla varaa omistaa/ostaa Jaggea,kun noin korpeaa..?

        Se mistään varasta ole kyse, autoja saa kaupasta rahalla ja jakulaariin hukatut sentit on ihan yhtä arvokkaita toisen merkin kaupassa.

        Mutta keskimääräinen ejakularisti on tällainen rahamies vain unissaan, todellisuudessa se menopeli on lunastamosta tai heinäladon perukoilta haalittu vanha ruosteinen haisunäädänpaskoma sauruksen luuranko, jota sitten naama öljyssä ja perse ruvella, vai oliko se toisin päin, tuunataan vuosien päivät ja illat kylmässä autotallissa valmiiksi kunnes ylpeänä ollaan valmiita astumaan "uuden" ja "kalliin" auton kanssa ihmisten ilmoille, omissa kuvitelmissa selvästikin muutaman kymmentä sosiaaliluokkaa ylempänä.

        Se heijastuu sitten aivan kohtuuttomana ylpeytenä omasta kulkuneuvosta ja sen ominaisuuksista ja kuvitelluista vaikutuksista omaan kyvykkyyteen, jota ei siellä autotallin kylmällä lattialla ole kyllä päässyt harjoittamaan. Oikean jakulaarin perseessä on maksettu erikoisreggari SML-PNS.

        Mutta vuosien saatossa mirristä on tullut ejakularistille rakas pulttikasa, lieneekö sitten syynä se ettei muuta mirriä ole päässyt enää vuosiin silittelemäänkään, vai saako nahkapäällysteisen ratin kääntely sitten ajatukset tunteellisesti sinne suuntaan, se nahkainen tuubimainen muoto mitä saa öljyisissä käsissä käännellä, siinä sitä jakularistin todellista onnen ja autuuden lähdettä.

        Että silleensä, ei millään pahalla kaikkia niitä kohtaan joille kissannahka on vain kulkuneuvo, mutta kun suurempi osa taitaa kuitenkin olla niitä amis teinejä joille pohjimmiltaan kelpaisi laatokan lada jos sitä vain kehtaisi ihmisten ilmoilla hinkata. Hinkkaus ja runkkaus siinä oman turkin kiillottamisen ja hännän noston ohessahan siinä on se pääasia, tällaisessa toiminnassa.

        Muuta tietysti kovasti väitetään, niin väittää finninkukintoihin erikoistunut amis teini karvanoppacorollansa kanssakin, erään palstan kirjoittajan sanoja mukaillakseni nyt kun näen aina tuunatun korollan nopilla, kortsun paksuisilla matalarohviileilla ja järjen valoa kuvastavilla ikkunahimmennyksillä, näen edessäni menestyksen merkin numero uno!


      • qwertyuiop
        Liikennöintivälinekuski kirjoitti:

        Se mistään varasta ole kyse, autoja saa kaupasta rahalla ja jakulaariin hukatut sentit on ihan yhtä arvokkaita toisen merkin kaupassa.

        Mutta keskimääräinen ejakularisti on tällainen rahamies vain unissaan, todellisuudessa se menopeli on lunastamosta tai heinäladon perukoilta haalittu vanha ruosteinen haisunäädänpaskoma sauruksen luuranko, jota sitten naama öljyssä ja perse ruvella, vai oliko se toisin päin, tuunataan vuosien päivät ja illat kylmässä autotallissa valmiiksi kunnes ylpeänä ollaan valmiita astumaan "uuden" ja "kalliin" auton kanssa ihmisten ilmoille, omissa kuvitelmissa selvästikin muutaman kymmentä sosiaaliluokkaa ylempänä.

        Se heijastuu sitten aivan kohtuuttomana ylpeytenä omasta kulkuneuvosta ja sen ominaisuuksista ja kuvitelluista vaikutuksista omaan kyvykkyyteen, jota ei siellä autotallin kylmällä lattialla ole kyllä päässyt harjoittamaan. Oikean jakulaarin perseessä on maksettu erikoisreggari SML-PNS.

        Mutta vuosien saatossa mirristä on tullut ejakularistille rakas pulttikasa, lieneekö sitten syynä se ettei muuta mirriä ole päässyt enää vuosiin silittelemäänkään, vai saako nahkapäällysteisen ratin kääntely sitten ajatukset tunteellisesti sinne suuntaan, se nahkainen tuubimainen muoto mitä saa öljyisissä käsissä käännellä, siinä sitä jakularistin todellista onnen ja autuuden lähdettä.

        Että silleensä, ei millään pahalla kaikkia niitä kohtaan joille kissannahka on vain kulkuneuvo, mutta kun suurempi osa taitaa kuitenkin olla niitä amis teinejä joille pohjimmiltaan kelpaisi laatokan lada jos sitä vain kehtaisi ihmisten ilmoilla hinkata. Hinkkaus ja runkkaus siinä oman turkin kiillottamisen ja hännän noston ohessahan siinä on se pääasia, tällaisessa toiminnassa.

        Muuta tietysti kovasti väitetään, niin väittää finninkukintoihin erikoistunut amis teini karvanoppacorollansa kanssakin, erään palstan kirjoittajan sanoja mukaillakseni nyt kun näen aina tuunatun korollan nopilla, kortsun paksuisilla matalarohviileilla ja järjen valoa kuvastavilla ikkunahimmennyksillä, näen edessäni menestyksen merkin numero uno!

        Tästä kirjoittelustasi saa sen kuvat että arvostat siis ainoastaan uusia Jaguaareja? Hyvä edes niin, mutta miksiköhän... Ainoa syy mikä tulee mieleen on ahdasmielisyytesi. Sana sinulla on hallussa, mutta ajatusmaailma ja ajatuksenjuoksu on vielä vasta kehittymässä. Psykologian perusoppien mukaan ihmisen persoona "valmistuu" lopulliseen muotoonsa vasta 25 -30 vuotiaana - tosin joillakin sitä ei tapahdu koskaan ja ne ovat hullujen huoneella. Netti on yksi oikein hyvä tapa kokeilla oman persoonansa rajoja ja toivottavasti myös kehittyä ihmisenä. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja jos olet yli 30v niin toivottavasti paranet pian!

        Kuvaamasi tapahtumat liittyvät varmaan ns. mobilisti harrastukseen. Se että joku omin käsin "valmistaa" saa ainakin minulta suuren kunnioituksen. Sinulta ilmeisesti tämä kunnioitus puuttuu ja vannotkin kerskakulutuksen, nopean elämäntavan ja rahan nimeen. Ne ovat arvoja jotka eivät kuulu tänne. En ymmärrä miksi joku menee ostamaan sellaisen auton jota ei voi eikä pysty huoltamaan tai korjaamaan 10 ikävuoden jälkeen ollenkaan. Onko kukaan koskaan kertonut näille nuorille että auton valmistaminen vie valtavasti energiaa ja luonnonvaroja. Bensan polttaminen Jaguarin elinaikana on siihen verrattuna pieni menoerä maapallon luonnonvaroista. Mutta nämä ovat asioita joita ei juurikaan Kehä III sisäpuolella näköjään arvosteta.

        Minne on maailma menossa - näiden nuorien perässäkö?


      • qwertyuiop
        qwertyuiop kirjoitti:

        Tästä kirjoittelustasi saa sen kuvat että arvostat siis ainoastaan uusia Jaguaareja? Hyvä edes niin, mutta miksiköhän... Ainoa syy mikä tulee mieleen on ahdasmielisyytesi. Sana sinulla on hallussa, mutta ajatusmaailma ja ajatuksenjuoksu on vielä vasta kehittymässä. Psykologian perusoppien mukaan ihmisen persoona "valmistuu" lopulliseen muotoonsa vasta 25 -30 vuotiaana - tosin joillakin sitä ei tapahdu koskaan ja ne ovat hullujen huoneella. Netti on yksi oikein hyvä tapa kokeilla oman persoonansa rajoja ja toivottavasti myös kehittyä ihmisenä. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja jos olet yli 30v niin toivottavasti paranet pian!

        Kuvaamasi tapahtumat liittyvät varmaan ns. mobilisti harrastukseen. Se että joku omin käsin "valmistaa" saa ainakin minulta suuren kunnioituksen. Sinulta ilmeisesti tämä kunnioitus puuttuu ja vannotkin kerskakulutuksen, nopean elämäntavan ja rahan nimeen. Ne ovat arvoja jotka eivät kuulu tänne. En ymmärrä miksi joku menee ostamaan sellaisen auton jota ei voi eikä pysty huoltamaan tai korjaamaan 10 ikävuoden jälkeen ollenkaan. Onko kukaan koskaan kertonut näille nuorille että auton valmistaminen vie valtavasti energiaa ja luonnonvaroja. Bensan polttaminen Jaguarin elinaikana on siihen verrattuna pieni menoerä maapallon luonnonvaroista. Mutta nämä ovat asioita joita ei juurikaan Kehä III sisäpuolella näköjään arvosteta.

        Minne on maailma menossa - näiden nuorien perässäkö?

        Suomessa ei elä lainkaan haisunäätiä Korkeasaarta lukuunottamatta, vaan ne ovat tyystin Pohjois-Amerikkalainen laji.


    • Näin voi olla

      Omassa Jaggessani kävi sama juttu, kun auto seisoi pari viikkoa, ulkomaanmatkan takia, oli akku tyhjä. Siitätä sitten vaan virrankulutusta mittaamaan ja kuormittajaa etsimään. Irroitin maajohdon ja laitoin amppeerimittarin väliin. Mittari näytti 0,5 A kuormaa, joka kyllä ajan myötä tyhjää akun. Ryhdyin nyppimään sulakkeita irti, yksi kerrallaan, ja löytyihän se oikea sulakekin :) Siis, nyt vaan lukemaan että mitäs se tämän sulakkeen takana olisi, ja kas kummaa, tupakansytytin. Sitten huomasin katsoa että kännykän laturissa paloi vihreä merkkivalo ja se oli jotakuinkin lämmin. Kännykkä ei ollut kytkettynä, mutta laturi vei kummiskin virtaa. Poistin laturin ja kävin katsomassa amppeerimittaria, joka ilokseni näytti nollaa.
      Oli mikä oli, niin kannattaa mitata kuorma.

    • Vastatuuli

      Hei!
      Olen jo kirjoitellutkin aiheesta, mutta pieni lisäys jos se auttais ketään. Omassa Jaggessani - XJ40 4,0S -94 esiintyy samaa ilmiötä ja olen pyrkinyt kartoittamaan asiaa monella tavalla. Viimeksi tarkastelin akkuani ja arvelin että 63 Ah on liian pieni isoon autoon? Hankin tilalle 100 Ah, koska ei siitä haittaakaan ole. Minulla on lisäongelmana käynnistyksenesto, joka on herkkä liian pienelle jännitteelle. Tarkkailen nyt auttoiko, mutta seuraavaksi hankin "automaattilaturin", jonka voi huoletta laittaa lataamaan koska se ei keitä akkua. Lataukset on mitattu ja todettu normaaliksi, mutta epäilen jonkin laitteeen kytkennän jälkeen vuotoa - ainakin puhallin vie paljon sähköä.
      T:Vastatuuli
      ps. Ne joita aihe ei koske voisivat keskustella muilla palstoilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe