Tulee käydyksi silloin tällöin yleisissä tansseissa esimerkiksi lavoilla kesäisin. Siinähän ei ole mitään erikoista, mutta asian tekee erikoisemmaksi se, että mittarissa on piiitkälti yli 70 vuotta.
Yleisissä tansseissa ei juurikaan tapaa ainakaan päältä päin katsoen - oman ikäluokan naisia, siis reilusti päälle seitsenkymppisiä.
Kun on naisten hakuvuoro, tulee seuratuksi (näiden vanhuusikää nuorempien) suhtautumista vanhemman sukupolven edustajiin; nämä saavat kyllä olla rauhassa , seistä ja katsella. Juuri kukaan ei tule hakemaan.
Onko nyt niin, että vanhuusikää lähentelevä tai jo sitä vaihetta elävä nainen - nuoremmista puhumattakaan - ei mielellään hae miestä, jolla on jo ryppyjä kasvoissa ja tukan yläraja takaraivolla, mutta joka on siisti ja asiallisen näköinen, ei kovin lihavakaan, käyttäytyy asiallisesti ja osaa jossakin mennä niin valssia, humppaa, jenkkaa kuin polkkaakin?
vanhuusiässä oleva yleisissä tansseissa
107
1686
Vastaukset
- nakuNadi
Niin se vaan on että se markkina-arvo vähenee niin miehillä kuin naisilla iän myötä. Naisilla vielä nopeammin kuin miehillä.
Jokunen seiskakymppinen virtuoosi löytyy lavoilta, joita naiset piirittävät. He ovat tosin ns. fanaattisia tanssinharrastajia ja hyvässää henkisessä, fyysisessä ja taloudellisessa kunnossa.- tanssitaidoton
Tottahan tuo on.
Tuossa iässä miehenä on kuitenkin se hyvä puoli, että naisia alkaa olla enemmän kuin miehiä. Sen vuoksi kannattaa kokeilla nettideittailua, jos tanssi ei kiinnosta. Useilla treffipalstoilla on enemmän yli kuusikymppisiä naisia kuin miehiä.
Tässä on juttua asiaan liittyen: http://www.seuranhaku.net/paras-seuranhakupalsta-yli-viisikymppisille/
Nimenomaan ikäihmiset ovat parin viime vuoden aikana alkaneet löytää tiensä deittisivustoille. - huijausrahastusta
tanssitaidoton kirjoitti:
Tottahan tuo on.
Tuossa iässä miehenä on kuitenkin se hyvä puoli, että naisia alkaa olla enemmän kuin miehiä. Sen vuoksi kannattaa kokeilla nettideittailua, jos tanssi ei kiinnosta. Useilla treffipalstoilla on enemmän yli kuusikymppisiä naisia kuin miehiä.
Tässä on juttua asiaan liittyen: http://www.seuranhaku.net/paras-seuranhakupalsta-yli-viisikymppisille/
Nimenomaan ikäihmiset ovat parin viime vuoden aikana alkaneet löytää tiensä deittisivustoille.Taas joku tyhjänpäiväisen kalliin maksullisen seuranhakupalstan huijari mainostaja , aina ne tunkee tämäntyyppisille keskustelulinjoille ,
pysykää miehet KAUKANA KAUKANA näistä rahastus huijauspalstoista !!! - kokemustaOn10
tanssitaidoton kirjoitti:
Tottahan tuo on.
Nimenomaan ikäihmiset ovat parin viime vuoden aikana alkaneet löytää tiensä deittisivustoille.Noi nettijutut on yhtä tyhjän kanssa.Terveisiä vaan thaimaasta.Tunnen monta naiosta jotka haluaa tutustua nimenomaan vanhempaan mieheen esim suomesta eikä tarvi olla tanssitaitoakaan.Rahaahan siinä voi menee mutta kohtuulisesti. kuitenkin on kohta haudassa niin antaa palaa vaan.Mukavampaa laittaa rahat huvituksiin kuin jättää työllä ja vaivalla säästämänsä rahat sukulaisille.Hyvällä tuurilla saa uuden elämänkipinän kun huomaa mistä on jäänyt paitsi ja elää kauvemmin.
- Varmojahakuja
Ei noilla tanssilajeilla pärjää alkuunkaan, koska niille haetaan vain ns. varmoja hakuja. Humppa ehkä yleisemmän hakukiinnostuksen kohteena, mutta muut mainitus tuttujen hakuja.
- zzeb
Kyllähän se ikärasismi kukkii tansseissa, mutta ei kannata lannistua. Sinne vaan mukaan ja hakemaan itse. Jos on siisti ja osaa tanssia muutamat perusjutut, niin vietäviä löytyy kyllä.
- Mitkähänneperusjututon
Mitkähän ne perusjutut on ?????
- zzeb
Mitkähänneperusjututon kirjoitti:
Mitkähän ne perusjutut on ?????
Jos et tiedä niin pysy kaukana.
- Määvaan1
Tanssia harrastavalle naiselle ei riitä sellainen tanssittaja, joka on vain siisti ja osaa kävellä foxia. Se on totuus. On erilaisia ihmisiä, jotka hakevat tanssista eri asioita. Toiset sitten haluaa vaan sosiaalista kanssakäymistä. Mutta pitää ymmärtää kumpaan joukkoon itse kuuluu! Pyrkii sitten olemaan samanhenkisten sakissa. Siten tanssista jokainen saa nautinnon, eikö tule ikäviä tilanteista ja kurjaa tunnetta. Tilannetajua!
- sisäinen-vai-ulkonäkö
Määvaan1 kirjoitti:
Tanssia harrastavalle naiselle ei riitä sellainen tanssittaja, joka on vain siisti ja osaa kävellä foxia. Se on totuus. On erilaisia ihmisiä, jotka hakevat tanssista eri asioita. Toiset sitten haluaa vaan sosiaalista kanssakäymistä. Mutta pitää ymmärtää kumpaan joukkoon itse kuuluu! Pyrkii sitten olemaan samanhenkisten sakissa. Siten tanssista jokainen saa nautinnon, eikö tule ikäviä tilanteista ja kurjaa tunnetta. Tilannetajua!
Entä ne lösähtäneet/lihavat vähemmän kauniit 40-50-60 naiset, joita ei hae kukaan, mihin joukkoon ne laitat kun sinulla tuota TILANNETAJUA on.
Olet pinnallinen p..ka akka ! Mulla on ollut aina vientiä Naisten tansseissa kun osaan valssin, humpan, jenkan, samban, foxin ja polkankin tanssia. Ja hakijoina 30-75 vuotiaat naiset.
Itse olen pian 70 vuotias 178/84 mies.
- TanssinIlo
Kyllä haetaan jos tanssitaidossa löytyy. Ikärasismi on vaan joidenkin ongelma,luullaan että itse ei vanheta tai että elämää ei ole 40:n jälkeen. Sillä asenteella ei olekaan. Tanssi kuuluu kaikille joilla intoa ja terveyttä riittää. Ei välitetä mitä muut ajattelee vaan hyvällä asenteella harrastetaan mitä halutaan iästä riippumatta.
- Yhdessämennään
On itsekästä ajatella paritanssissa vain sitä mitä MINÄ haluan. Ope on sanonut, että lattialla on pyrittävä tekemään toinen onnelliseksi. Onnellista olisi, jos hakuvaiheessa käytät kriittistä harkintaa ketä haet. Se on kaunista ja toiset huomioon ottavaa käytöstä. Älä säntää apajille, jos et täytä kriteerejä! Hae, sinä tavallinen sunnuntaitanssija, varmuuden vuoksi ruminta ja vanhinta (miestä/naista). Hän (Näin on ope ohjeistanut kurssilla.) ei ehkä koskaan pääse muuten tanssimaan! Voit olla hänen päivänsä pelastaja. Huomaat kyllä, kun seuraat hieman tilannetta, mikä on tanssijantasosi ko. porukassa. Sen mukaan toimitaan. Lika barn, leker best. Hyvää talven jatkoa kaikille!
- harppu-ja-harppu
Yhdessämennään kirjoitti:
On itsekästä ajatella paritanssissa vain sitä mitä MINÄ haluan. Ope on sanonut, että lattialla on pyrittävä tekemään toinen onnelliseksi. Onnellista olisi, jos hakuvaiheessa käytät kriittistä harkintaa ketä haet. Se on kaunista ja toiset huomioon ottavaa käytöstä. Älä säntää apajille, jos et täytä kriteerejä! Hae, sinä tavallinen sunnuntaitanssija, varmuuden vuoksi ruminta ja vanhinta (miestä/naista). Hän (Näin on ope ohjeistanut kurssilla.) ei ehkä koskaan pääse muuten tanssimaan! Voit olla hänen päivänsä pelastaja. Huomaat kyllä, kun seuraat hieman tilannetta, mikä on tanssijantasosi ko. porukassa. Sen mukaan toimitaan. Lika barn, leker best. Hyvää talven jatkoa kaikille!
Ei ikäraja vaan tanssitaito sisällepääsyyn, niinkö ?
Mistähän johtuu kun nuoret miehet puutuu lähes kokonaan noilta tanssipaikoilta, yllättävän paljon nuoria naisia kyllä tanssimassa ja hakevat tanssimaan.
Ehdotus noille keski ikäisille naisille että tanssikaa keskenänne ns.lesbot, botulia lisää naamaan, rinnat töttörölle, meikkiä kilo naamaan ja menoksi naisparina, pelastetaan miehet samalla "harpuilta". - slh
ITSE olet huilu,eikös sitä sanota jotta harpuin,huiluin,kantelein?
- Kiusallista
Kyllä on niin, että sosiaalista tajua voisi olla vanhoilla miehillä enemmän. Voisi kohteliaasti miettiä, että haluaisiko nuori nainen tanssia hänen kanssaan. Ja sitten olla todellakin hakematta! Se on pirullinen "etikettiohje", että kieltäytyä ei saa hausta. Sitä käyttää vanhat miehet väärin hyväkseen! En halua tanssia lähikontaktissa vanhan miehen kanssa. En kaipaa hänen läheisyyttään! Hän ehkä kaipaa minun, mutta hakekoon ikäisiään! Ja kaiken huippuna on se, että heti haun jälkeen vuolaasti kerrotaan kuinka ei osata YHTÄÄN mitään. Haluan tanssia harrastavana naisena käyttää niitä oppimiani taitoja kun tanssin, kehittyä tanssijana lisää ja haluan tanssia tanssitaitoisten miesten kanssa! Tanssin ilo on siinä.
- Pelargonioita
Vanhat miehet ja naiset voisivat käydä eläkeläisten tansseissa. Niitähän järjestävät esim. eläkeläisjärjestöt ym. Saisivat juoda kupposet kahvia, jutella niitä näitä elämästään ja välillä käydä vähän lattialla ottamassa muutaman askeleen, vaihtoaskelhumppaa esim. Vertaisensa kanssa on mukava viettää aikaa, tanssienkin. Siellä voi tavata uusia ihmisiä, samassa elämäntilanteessa olevia. Se voisi olla ihan antoisaa sosiaalista kanssakäymistä.
- Riitta7
Ei tarvitse yhtään ihmetellä, jos naisen vastahakua ei tule! On niin mahdottoman vastenmielistä kokea vanhan miehen otteet ja vartalon läheisyys. Vanhan mielestä se varmaan on ihanaa tuntea nuoren naisen vartalo omaansa vasten, mutta voisiko vanha, tanssitaidoton mies, asiaa ajatella sen naisen kannalta! Älä tule hakemaan. En kaipaa kävelyä, tassuttelua 2 kappaleen ajan. Se on TUSKAA. Siinä ei ole MITÄÄN JÄRKEÄ. Kävelen mieluummin ulkona, metsässä ym. Kun tulen tanssimaan, haluan tanssia minäkin vertaisteni ja ikäisteni kanssa. En mene minäkään hakemaan teinipoikia tanssimaan! Samasta syystä.
- LupaTanssia
Pelargonioita kirjoitti:
Vanhat miehet ja naiset voisivat käydä eläkeläisten tansseissa. Niitähän järjestävät esim. eläkeläisjärjestöt ym. Saisivat juoda kupposet kahvia, jutella niitä näitä elämästään ja välillä käydä vähän lattialla ottamassa muutaman askeleen, vaihtoaskelhumppaa esim. Vertaisensa kanssa on mukava viettää aikaa, tanssienkin. Siellä voi tavata uusia ihmisiä, samassa elämäntilanteessa olevia. Se voisi olla ihan antoisaa sosiaalista kanssakäymistä.
Kyllä me vaan lavoille tullaan ja nautitaan tanssimisesta ja kun on vielä taito tallella ja jalka nousee ketterämmin kun monella nuoremmalle. En minäkään kannata sitä,että vanhemmat miehet tanssittaa VAIN nuoria. Itse tanssin ikäisten kanssa mutta tottakai lähden tanssimaan kun nuoremmat mietin hakee. Tanssi on tanssia koettaakaa nyt vaan sopeutua.
- Kunnioitustakaikinpuolin
Mun mielestä on ihan ok kieltäytyä jos joltain puuttuu sosiaalinen taito kokonaan ja se hakee sellaisia ketä ei kuuluisi hakea. Siinähän se oppii. Se sääntö, ettei hauista saa kieltäytyä on aikakaudelta jolloin vanhukset eivät olisi koskaan kehdanneet tehdä tuollaista.
- Mietteitä
Kunnioitustakaikinpuolin kirjoitti:
Mun mielestä on ihan ok kieltäytyä jos joltain puuttuu sosiaalinen taito kokonaan ja se hakee sellaisia ketä ei kuuluisi hakea. Siinähän se oppii. Se sääntö, ettei hauista saa kieltäytyä on aikakaudelta jolloin vanhukset eivät olisi koskaan kehdanneet tehdä tuollaista.
Hyvä ja luonteva ajatus. Kohteliaisuutta on ajatella asiaa myös nuoremman naisen näkökulmasta. Ei aina minä, minä, minä ja minun oikeudet.
- Sama123
Jep. Silloin aikoinaan oli ns. kermapenkki jossa oli paremman väen neidot, ja ei edes omanikäinen rahvas sieltä kehdannut hakea. Yhteisöt oli hierarkkisia ja kaikii tiesi paikkansa. Jostain syystä lavoille on jäänyt vaan se osa tästä perinteestä on jäänyt joka antaa miehille etuoikeuksia.
- Kysynpä
Mietteitä kirjoitti:
Hyvä ja luonteva ajatus. Kohteliaisuutta on ajatella asiaa myös nuoremman naisen näkökulmasta. Ei aina minä, minä, minä ja minun oikeudet.
Miksei vanha, ns. tavallinen sunnuntaitanssimies voi pitäytyä hakemassa vanhaa naista?
- Kaikkivanhenee
Riitta7 kirjoitti:
Ei tarvitse yhtään ihmetellä, jos naisen vastahakua ei tule! On niin mahdottoman vastenmielistä kokea vanhan miehen otteet ja vartalon läheisyys. Vanhan mielestä se varmaan on ihanaa tuntea nuoren naisen vartalo omaansa vasten, mutta voisiko vanha, tanssitaidoton mies, asiaa ajatella sen naisen kannalta! Älä tule hakemaan. En kaipaa kävelyä, tassuttelua 2 kappaleen ajan. Se on TUSKAA. Siinä ei ole MITÄÄN JÄRKEÄ. Kävelen mieluummin ulkona, metsässä ym. Kun tulen tanssimaan, haluan tanssia minäkin vertaisteni ja ikäisteni kanssa. En mene minäkään hakemaan teinipoikia tanssimaan! Samasta syystä.
Siksipä minä en käykään tansseissa, kun ymmärrän, että minua ei kukaan siellä kaipaa. Mutta tämä naikkonen Riitta7, mitenkähän hän tulee selviämään vanhenemisesta. Se on nimittäin niin, että samalla tavalla (tai enemmän) vastenmielisiksi muuttuvat naiset vanhetessaan, jos sillä tavalla ihmisiin asennoituu. Riitta varmaan joutuu ottamaan kohtalonsa omiin käsiinsä, ettei itseinho kasva liian suureksi sitten, kun itse vanhenee.
- Tanssinharrastaja
Riitta7 kirjoitti:
Riitta 7.Mene sellaiseen tanssipaikkaan missä on vertaisiasi tanssijoita.Ei Sinua tuolla asenteella kaivata paikkoihin jossa on myös iäkkäänpää väkeä.Muista että minkä taakseen jätät sen edestään löydät.
Kaikki vanhenemme. Tanssitaito säilyy harrastamalla. Olen sopinut tutun kanssa tansseihin menosta ja tanssinut enemmän hänen kanssaan. Vältyn "kiusaamasta" ylpeitä itseään prinsessaksi luulevia.
- Tarutar1
Vanhuusiässä oleva voisi mennä vanhuusikäisten tansseihin. Esim. palvelutalot järjestävät ko. tansseja. Siellä voi ottaa kontaktia omanikäisiin. Se on mielekästä. Katsos, ei Robinkaan pyydä Katri-Helenaa duetoimaan kanssaan. Tai, Harri Kirvesniemi ei kilpaile parisprintissä 9-vuotiaan kanssa koulukisoissa. Niin se vaan on, etteivät nuoremmat halua tanssiakaan vanhan kanssa. Vanha voi hankkiutua toisen iäkkään seuraan! Miksi et tee niin? Tanssi on kuitenkin aika henkilökohtaista, jo vartalon käytönkin suhteen. Nuoremmasta naisesta on kiusallista ja vastenmielistä olla vanhan vartalokontaktissa. En halua syliisi. Älä hae! Hae ikäistäsi, huomaat kyllä kuka sellainen on! Älä käytä väärin yleistä tanssiohjetta, että on kohteliasta aina lähteä tanssiin kun haetaan (ellei hakija ole humalassa). Älä käytä sitä lupaa väärin! Ole kohtelias ja hae muita vanhoja. Vanha nainen ehkä odottaisi sinun hakevan häntä! 60-70 -vuotiaat ja siitä ylöspäin, te kyllä tunnistatte toisenne.
Voisiko tämä asia nyt jo korjautua tansseissa.- TanssinIlo
Meitä on joka lähtöön. On niitä nirppoja jotka eivät siedä mitään, On meitä tanssia rakastavia jotka eivät nirppaile ihmisen iän ja ulkonäön suhteen, siisteys, huumorintaju ja tanssitaito ratkaisee. Turha täällä on vääntää kuka saa tanssia missäkin. Minä en kuulu vielä vanhuusikään mutta en enää nuori tyttönenkään. Tanssia ole aina saanut, enkä ole kokenut tuota ikärasismia jota täällä viljellään. Varmaan siirryn sitten aikanaan eleäkeläisten päivätansseihin, mutta sitten viikonloput tanssin lavoilla niin kauan kun se tuntuu hyvältä, ihanaa saa sitten tuplaten tanssia :-)
- Tanssimies
Aivan oikein. Itse olen n. 50 v. mies ja aina tansseissa ensimmäiseksi haen tiettyä n. 70 v. rouvaa. Erinomainen tanssija. Samoin ko. rouva hakee naistenhaulla kerran minua. Muutoin tanssin etupäässä ikäisteni kanssa, mutta haen joskus myös nuorempia ja nuoremmat naiset myös minua. Olen sitä mieltä, että liiallinen ronklaus ei ole kohteliasta. Tanssittajia löytyy joka lähtöön ja voihan sellaiselle, jonka haluaa toistekin tulevan tanssittamaan antaa vinkin. Näin itsellenikin on naiset kämmentä puristamalla tai taputtamalla tehneet. Ja tanssia on saanut... paita märkänä.
- Charmaa
Tampereella ainakin Tiistai päivällä,Pakkahuoneella ja Perjantai iltana,Tapiolassa on sopivan ikäistä seuraa vähän varttuneemmillekin.Nuoret yleensä loistavat poissa olollaan,minkä jo musiikkikin antaa ymmärtää.Pakkahuoneen päivä tansseihin kaivattaisiin kyllä MIEHIÄ joista on pulaa enemmänkin.
Kumma kun miehet ei halua tanssia vai ovatko kaljalla tai Vatjalaan kuopattuna?
Kesällä sitten Lempäälään Nurmen lavalle illalla.Tai Pälkäneelle Vilpolaan päivällä. - tahtovanhakintanssia
No, mutta nuoret--ikärasistejako teistä on tullut. Meillä päin on eläkeikäisillekin erittäin suosittua tanssiopetusta ja se näkyy kyllä ns. eläkeläisten tansseissa. Mikäs sen parempaa dementian ehkäisyä. Tullaan teille nuorille halvemmaksi hoitaa sitten joskus kun mahdollisimman pitkään ollaan omilla jaloilla ja järjissämme,joten älkäähän nyt meitä komentako kahvikupin ääreen ja siitä muutaman askeleen tanssilattialle ottamaan. Meillä eläkeläisten tansseissa tanssitaan valssia, hidasta valssia, foksia(fuskua), buggia, cha-cha:ta, rumbaa, boleroa, bluesia, tangoa, salsaa,jivea, masurkkaa, sottiisia, jenkkaa, polkkaa ja humppaakin eri versioina tai vaikka merenguen kuvioilla... ja meillä kaikilla on niin mukavaa... Nuoria silloin tällöin näkyy, emmekä katso karsaasti.
- Sama123
Mitä ikärasismia siinä on että haluaa tanssia omanikäisten kanssa? Ei kukaan ole tässä ketjussa sanonut että ei saisi mennä lavoille tai että ei saisi tanssia omanikäisten kanssa.
- mamulle-hyvä
Sama123 kirjoitti:
Mitä ikärasismia siinä on että haluaa tanssia omanikäisten kanssa? Ei kukaan ole tässä ketjussa sanonut että ei saisi mennä lavoille tai että ei saisi tanssia omanikäisten kanssa.
Onko otsassasi ikäsi numeroina, taidat kuulua 40 oleviin ja niin haluttua tavaraa mielestäsi, kommenttisi oksettaa vallan yököttää !
- Sama123
mamulle-hyvä kirjoitti:
Onko otsassasi ikäsi numeroina, taidat kuulua 40 oleviin ja niin haluttua tavaraa mielestäsi, kommenttisi oksettaa vallan yököttää !
Mikä kommentissani oksetti tai yökötti?
Joo, olen 40 , eli monien nuorten mielestä vanha, mutta silti ihan suosittu kun osaan tanssia, mutta ei se kuulu tähän.
Kyllä se on otsaan kirjoitettu onko 16 vai 70. Toki tarkkaa vuosilukua ei voi lukea.
Haluan tanssia sellaisten kanssa jotka haluavat tanssia kanssani. Miksi sinä haluat tanssia sellaisten kanssa jotka eivät halua tanssia kanssasi?
Ei siinä ole mitään pahaa, jos joku nuori nainen haluaa tanssia jonkun vanhemman kanssa, ihan vapaasti. Onhan lavoilla noita suosittuja vanhempia tanssitaitoisia herrasmiehiä.
Mutta jos joku vanha pappa tai vaikka jopa oman ikäiseni käy kerta toisensa jälkeen hakemassa nuorta likkaa jolle tanssiminen on selvästi vastemielistä eikä vastahakuja tule, mies tekee mielestäni väärin. Silloin naisen pitäisi kieltäytyä, niin ne ei kovin suositut setämiehet oppisivat käyttäytymään. - mamulle-hyvä
Sama123 kirjoitti:
Mikä kommentissani oksetti tai yökötti?
Joo, olen 40 , eli monien nuorten mielestä vanha, mutta silti ihan suosittu kun osaan tanssia, mutta ei se kuulu tähän.
Kyllä se on otsaan kirjoitettu onko 16 vai 70. Toki tarkkaa vuosilukua ei voi lukea.
Haluan tanssia sellaisten kanssa jotka haluavat tanssia kanssani. Miksi sinä haluat tanssia sellaisten kanssa jotka eivät halua tanssia kanssasi?
Ei siinä ole mitään pahaa, jos joku nuori nainen haluaa tanssia jonkun vanhemman kanssa, ihan vapaasti. Onhan lavoilla noita suosittuja vanhempia tanssitaitoisia herrasmiehiä.
Mutta jos joku vanha pappa tai vaikka jopa oman ikäiseni käy kerta toisensa jälkeen hakemassa nuorta likkaa jolle tanssiminen on selvästi vastemielistä eikä vastahakuja tule, mies tekee mielestäni väärin. Silloin naisen pitäisi kieltäytyä, niin ne ei kovin suositut setämiehet oppisivat käyttäytymään.Mistä mies tietää onko tuunattu/laitettu nainen 40 vai 50 ennen sitä ensimmäistä hakua ?
Olet tietämätön muutenkin ikärajoista, 16v ei pääse missä alkoholia tarjoillaan.
En ole alle 40v hakenut koskaan, omia tyttäriäni olen, minua haki viimeksi käydessäni 20v tanssimaan ja en kehdannut antaa rukkasia !!!!!! - Sama123
mamulle-hyvä kirjoitti:
Mistä mies tietää onko tuunattu/laitettu nainen 40 vai 50 ennen sitä ensimmäistä hakua ?
Olet tietämätön muutenkin ikärajoista, 16v ei pääse missä alkoholia tarjoillaan.
En ole alle 40v hakenut koskaan, omia tyttäriäni olen, minua haki viimeksi käydessäni 20v tanssimaan ja en kehdannut antaa rukkasia !!!!!!Mikä sun ongelma on? Jos nainen hakee, nuorikin, se haluaa tanssia sun kanssa. Ei tarvii antaa rukkasia. Voi hakea myös takaisin jos haluaa. Ei tässä puhuta siitä että on 10v ikäero (40-50), vaan siitä että on yli 40v ikäero, naista ei kiinnosta eikä vastahakuja tule. Ja nämä tyypit hakevat koko illan pelkkiä tyttösiä joita ei kiinnosta.
- mamulle-hyvä
Sama123 kirjoitti:
Mikä sun ongelma on? Jos nainen hakee, nuorikin, se haluaa tanssia sun kanssa. Ei tarvii antaa rukkasia. Voi hakea myös takaisin jos haluaa. Ei tässä puhuta siitä että on 10v ikäero (40-50), vaan siitä että on yli 40v ikäero, naista ei kiinnosta eikä vastahakuja tule. Ja nämä tyypit hakevat koko illan pelkkiä tyttösiä joita ei kiinnosta.
Minulla ei ole niitä ongelmia, entä sinulla ?
40-50v naisilla niillä se suurin ongelma on, ollaan niin hienoja sen paksun meikin alla ja hakiat pitää olla ITSEÄÄN nuorempia !
- Pääasia-Tanssi
Aika usein joutuisi olemaan seinäruusuna jos en pappoja hakisi. Yli kolmekymppisille on hakijoita ja haettavia runsaasti mutta alle kolmekymppinen mies on tanssilavalla edelleenkin harvinaisuus. Haenko neljäkymppistä vai seitsemänkymppistä on sama - pääasia että pääsen tanssimaan. Tässä iässä kumppanin löytäminen tanssilavoilta on mahdotonta, mutta ehkä tulevaisuudessa kun tulen sellaiseen ikään että ikäisiäni miehiä on myös runsaasti tanssilavoilla, niin voisi sen kumppanin löytää. Siihen saakka tanssin ja tanssiparin iällä ei ole niin väliä. Pääasia että pääsen tanssimaan.
- 1946
Kiitos, sinulle, nyt päästiin asiaan. Tanssin vuoksihan tansseihin mennään ja liikunnan ilon. Hienoa, että sinulla on oikea asenne tanssiin. No joo, onhan niitäkin jotka sieltä hakevat elämänkumppania, ei vain aina löydä.
Mielestäni, jos hakija on humalassa, oli sitten nuori tai vanha, niin meillä naisilla on oikeus kieltäytyä lähtemästä tanssiin. Sitä mieltä olen ollut nuoresta asti. Käykää ystävät hyvät tanssimassa, niin kauan kuin jalka nousee ja pää kestää.
Kiva kun sain vinkkiä Tampereella olevista paikoista.
- haemua
Onpa tullut tylyjä (ja tyhmiä) kommentteja. Julkisella tanssipaikalla saa hakea tanssiin niitä, jotka sinne ovat tulleet.
- Ninalta
Vanhat tanssikoot keskenään; naiset ja miehet hakekoot siinä iässä toisiaan. Mutta vanha mies, älä hae nuorta naista! Hae ikäistäsi, hän haluaa varmaan tanssia kanssasi. Jos erehdyt nuorta hakemaan, älä loukkaannu tai pidä minua epäkohteliaana jos kieltäydyn. Ei nuori kerta kaikkiaan halua olla sylissäsi sitä kahta tanssia. Se tuntuu pahalta, yököttää. Nautin tanssista minäkin oman ikäisten kanssa. Silloin on kiva tanssia, siis ainoastaan tanssia kun lavalla ollaan. Tanssin iloa riittää silloin kaikille.
- Kohteliaisuutta
Juuri niin, ei se, että on tullut tansseihin, anna lupaa vanhalle miehelle hakea nuorta naista kuin riistaa! Ollaan kohteliaita puolin ja toisin. Ajatellaan, mitä tuo toinen tanssija ehkä kokisi kohteliaana. Miksei vanha voi tanssia toisen vanhan kanssa, kun heitä usein sivupenkeillä joutuu istumaan monia koko illan?
- Pirjolta
Hyvä, että tästäkin asiasta, tabusta, vihdoin on alettu puhua!
- Hyvähyvä
Jep. Keskustelu voi muuttaa maailmaa.
- Sama123
Saa toki hakea, mutta voi saada pakit.
- Miemiemiemies
Ninalta kirjoitti:
Vanhat tanssikoot keskenään; naiset ja miehet hakekoot siinä iässä toisiaan. Mutta vanha mies, älä hae nuorta naista! Hae ikäistäsi, hän haluaa varmaan tanssia kanssasi. Jos erehdyt nuorta hakemaan, älä loukkaannu tai pidä minua epäkohteliaana jos kieltäydyn. Ei nuori kerta kaikkiaan halua olla sylissäsi sitä kahta tanssia. Se tuntuu pahalta, yököttää. Nautin tanssista minäkin oman ikäisten kanssa. Silloin on kiva tanssia, siis ainoastaan tanssia kun lavalla ollaan. Tanssin iloa riittää silloin kaikille.
Ongelma on vaan se, kun nuoret naiset tuppaa hakemaan, eikä oikein kehtaisi pakkejakaan antaa. Mieluummin kyllä tanssin ikäisteni kanssa, jotka osaa paremmin tanssiakkin.
- Pöljää
Ninalta kirjoitti:
Ikään katsomatta joku on pielessä,jos tanssii partnerin sylissä.Kunnon otetta pitää sietää,jos yleisiin tansseihin lähtee.Hipaiseminen ja liian hento ote pilaa yhteentanssimisen! Vaatii ikämieheltä rohkeutta lähteä tansseihin.On valitettavaa,ikävää,jos hän saa tuntea itsensä vastenmieliseksi.Mitä traumoja näillä puumilla on?
- tatu8
Kerran saa hakea!
Jos tulee korville, niin vaivoiksi ei saa jäädä. Se on mun periaate elämässä.
Nuori nainen haki mua tanssiin viime lauantaina. Olisiko pitänyt kieltäytyä n 25 vuoden ikäeron vuoksi? Tein vastahaun sitten myöhemmin. Molemmilla oli hauskaa.
No, jos daami nyrpistää tai muuten osoittaa ikävystymisen merkkejä tai tanssitaidot eivät vaan kohtaa, niin tanssi jää yhteen kertaan ihan iästä huolimatta.
En kuitenkaan hae nuoria naisia juurikaan. Katson, että heillä tulee olla tilaisuus tanssia ikästensä miesten kanssa.- Sama123
Toi on ihan hyvä periaate, mutta tietty yleensä ongelma ei ole me kohteliaat miehet vaan ne nilkit jotka hyväksikäyttää mahdollisuutta häikäilemättä vaikka nainen ei halua.
- uskomusta
lavatanssit ovat saaneet vanhojen tansien maineen vaikka kuulemma niissä nuorenpiakin käy.
- Haluaaparketille
Käy alle kolmekymppisiä naisia mutta ei juurikaan alle kolmekymppisiä miehiä. Kun naisia on muutenkin enemmistö, niin 30 - 50 vuotiaat miehet haetaan ensimmäiseksi ja osalle alle kolmekymppisille jää ne vanhat miehet. Onneksi on niitä vanhoja että edes muutaman kerran pääsee tanssin pyörteisiin. Yleensä nuorilla naisilla on vakiovanhat kenen kanssa on totuttu tanssimaan jo vuosien ajan. Yleensä nuori nainen on ollut ensimmäinen aloitteen tekijä tai entuudestaan vanhoja tuttuja.
- Vaihtoaskelta
Kun lukee näitä kommentteja, niin huomaa kuinka katkeria ja ilkeitä ovat tanssin harrastajat. Itse käyn paljon tanssimassa, mutta tanssin vain oman partnerin kanssa ja vältyn näiltä ikäviltä kokemuksilta.
- enkilpailia
Saman huomannut, käyn harvoin ja vähennän käyntejäni noissa harrastaja paikoissa, onneksi kesälavat kohta aukee ja löytyy niistä tavallisia tanssioita/tanssitettavia !
- Yksimonistak
enkilpailia kirjoitti:
Saman huomannut, käyn harvoin ja vähennän käyntejäni noissa harrastaja paikoissa, onneksi kesälavat kohta aukee ja löytyy niistä tavallisia tanssioita/tanssitettavia !
Käytännössä Suomen kaikki tanssilavat on harrastajapaikkoja. Tanssijoista yli 95% on lavatanssin harrastajia.
Eläkeläistanssipaikkojen tanssijoista lähes 100% on tanssin harrastajia. - Mnjöö
Olen urheilullinen yli viiskymppinen mies,tansseissa käyn pari kertaa kuukaudessa. Kyllä ne hakijat ovat yleensä reilusti nuorempia olleet jos nyt toisen ikä nyt jollekin jotain merkitsee,mulle ei merkitse. Avoin mieli,siisti olemus ,kohtuullinen tanssitaito takaavat ilon.
- enkilpaile
Yksimonistak kirjoitti:
Käytännössä Suomen kaikki tanssilavat on harrastajapaikkoja. Tanssijoista yli 95% on lavatanssin harrastajia.
Eläkeläistanssipaikkojen tanssijoista lähes 100% on tanssin harrastajia.Niin onkin, 5% muitakin, suuresta määrästä se on paljon, niitä tavallisia tanssin ystäviä, nuorempana kävin vain kesälavoilla, kierrän kaukaa tanssiharrastajat, hyvä niin kun minulla on muutakin elämää/harrastuksia.
- dancedanssa
enkilpailia kirjoitti:
Olen itse ollut tanssin harrastaja jo vuosikymmeniä. Ehtinyt harrastaa jo tanssin eri päälajeja.
Nykyisin tanssin vielä seuratansseja ja käyn lavoilla, mutta tuon samoin daamin tullessani enkä välitä enää ollenkaan miettiä noita hakemisen hankaluuksia.
- korvenkyynel
Tulkaa kaikki tanssinharrastajat Kukonhiekan tanssilavalle Saarijärvelle.Täällä kesälavalla kaikille löytyy tanssittaja ja meno on todella hauskaa!
- 5796426
Kukonhiekassakin naisia paljon enemmän kuin miehiä, eikä kaikille todellakaan löydy tanssittajaa.
- Ahtaita-asenteita
Aika metkaa että selvästi nuoremmat kommentoijat ovat ajatuksiltaan ahtaimpia tässä aiheessa. Nykypäivänä, vuonna 2016, kun iällä ei ole mitään merkitystä, jos ihminen on siisti, kohtelias, ei humalassa ... ja haluaa vain tanssia niin kuin kuulema eräskin 'nuori' tahtoo "ainoastaan tanssia".
- Sinäkin
Mikä siinä on, ettei vanhat daamit kelpaa? He ovat tulleet myös tanssimaan ja varmasti pettyneitä jos kukaan ei hae. Kurjaa olla rivissä tai penkillä reunustalla eikä pääse tanssimaan.Omanikäisen kanssa on luontevampaa tanssia. Ja aina on naisia runsaasti enemmän kuin miehiä. Enemmän yhteistä juteltavaakin samanikäisillä. Miksi vanhan miehen pitää nuorta naista hakea? Ei nuoret halua olla sulostuttajia ja elämäneliksiirin jakajia vanhoille tansseissa, tuntuu hyväksikäytöltä. Ei ole yhtään kivaa. Nuorempien on luontevampaa tanssia keskenään, kuten joku edellä kirjoittaneista fiksusti mietti. Kohteliasta huomaavaisuutta hyvät herrat!
- Ikäikä
Kyllä iällä on merkitystä. Vanhat miehet vaan haluais toiveajatella ettei niin olisi.
- Sommoro
Kyä näi o. Vanhan miehen syli ei ole luonteva paikka nuorelle naiselle, kun tuntuu että vaarinsa kanssa olis hitailla. Kiusallista. Sukujuhlat on eri asia, mutta siellä harvoin rumbaa tai slovareita soitellaankaan.
- Porukat
Tanssi on siitä aika poikkeuksellinen laji, koska tässä porukka koko skaalalta kaikki pyörii samalla lattialla ja samoissa paikoissa. Jos ajatellaan vaikka jääkiekkoa, siellä on pihahöntsilijät erikseen, korttelikiekko erikseen, puulaakiporukat erikseen, juniorit ja seniorit erikseen, on mestistä ja liigaa, KHL ja NHL ja mitä vielä. Niin, ja sitten on vielä innokkaat penkkiurheilijat. Voisiko sosiaalisella tajulla myös tansseissa hakea omaa paikkaa ja omaa porukkaa. Ei ryövätä kuin rosvot nuorta ja nättiä (kun kerrankin on käsietäisyydellä), vaan harkitaan fiksusti se oma tanssitaito ja ikä, kun tanssiin paria hakemaan lähdetään. On kaunista arvostaa ikäistään naista ja tanssia hänen kanssaan. Nuori nainen ei halua vanhan miehen vartalokontaktiin! Tai, jos joku haluaa hän varmaan tulee sinua itse hakemaan ensin.
- dancedanssa
Sommoro kirjoitti:
Kyä näi o. Vanhan miehen syli ei ole luonteva paikka nuorelle naiselle, kun tuntuu että vaarinsa kanssa olis hitailla. Kiusallista. Sukujuhlat on eri asia, mutta siellä harvoin rumbaa tai slovareita soitellaankaan.
No, kyllä tässä ketjussa on selvästi käynyt ilmi kuinka vastemielisiä nuorille naisille on heitä vanhempien miesten tanssiinhaku.
Se vaan on niin käytännössä hankalaa, kun ei siellä hakurivin tiimellyksessä aina niin tarkkaan kerkiä haettavan naisen ikää arvioimaan. Tulee vaan haettua ja sitten mennään . Etenkin vauhdikkaammissa tansseissa tanssien välillä sitten katsellaan toisiaan ja siinä näkee sitten mahdollisen ikäeron.
Jos joskus olen vahingossa hakenut itseäni nuorempaa daamia niin olen pyydellyt anteeksi ja vakuutellut että ei ikäero kuitenkaan tätä seuraavaa tanssia haittaa.
Ehdotan, että me iäkkäämmät tanssijat jätetään nuoret naiset kokonaan hakematta tanssipaikoilla, annetaan heidän olla rauhassa vaikka kuinka tietäisimme tanssitaitomme riittävän kenen kanssa tahansa tanssimiseen. - harppu-ja-harppu
dancedanssa kirjoitti:
No, kyllä tässä ketjussa on selvästi käynyt ilmi kuinka vastemielisiä nuorille naisille on heitä vanhempien miesten tanssiinhaku.
Se vaan on niin käytännössä hankalaa, kun ei siellä hakurivin tiimellyksessä aina niin tarkkaan kerkiä haettavan naisen ikää arvioimaan. Tulee vaan haettua ja sitten mennään . Etenkin vauhdikkaammissa tansseissa tanssien välillä sitten katsellaan toisiaan ja siinä näkee sitten mahdollisen ikäeron.
Jos joskus olen vahingossa hakenut itseäni nuorempaa daamia niin olen pyydellyt anteeksi ja vakuutellut että ei ikäero kuitenkaan tätä seuraavaa tanssia haittaa.
Ehdotan, että me iäkkäämmät tanssijat jätetään nuoret naiset kokonaan hakematta tanssipaikoilla, annetaan heidän olla rauhassa vaikka kuinka tietäisimme tanssitaitomme riittävän kenen kanssa tahansa tanssimiseen.Kun asia ei noin yksinkertainen ole, ne "harput" tämän hankalaksi tekee, ovat 40 50 omastamielestään haluttua tavaraa, eivät katso aamulla peiliin millainen naama maskin alta kuoriutuu :(
- luulotauti
Sinäkin kirjoitti:
Mikä siinä on, ettei vanhat daamit kelpaa? He ovat tulleet myös tanssimaan ja varmasti pettyneitä jos kukaan ei hae. Kurjaa olla rivissä tai penkillä reunustalla eikä pääse tanssimaan.Omanikäisen kanssa on luontevampaa tanssia. Ja aina on naisia runsaasti enemmän kuin miehiä. Enemmän yhteistä juteltavaakin samanikäisillä. Miksi vanhan miehen pitää nuorta naista hakea? Ei nuoret halua olla sulostuttajia ja elämäneliksiirin jakajia vanhoille tansseissa, tuntuu hyväksikäytöltä. Ei ole yhtään kivaa. Nuorempien on luontevampaa tanssia keskenään, kuten joku edellä kirjoittaneista fiksusti mietti. Kohteliasta huomaavaisuutta hyvät herrat!
Kyllä kelpaa, yleensä haenkin, keski ikäiset naiset suurin ongelma kun luulevat olevansa "ikinuoria" vielä, joita 6 kymppiset miehet eivät saa hakea.
- dancedanssa
dancedanssa kirjoitti:
Ehdotan, että me iäkkäämmät tanssijat jätetään nuoret naiset kokonaan hakematta tanssipaikoilla, annetaan heidän olla rauhassa vaikka kuinka tietäisimme tanssitaitomme riittävän kenen kanssa tahansa tanssimiseen.Jatkan vielä vähän tähän. Me vanhemmat ( kokeneemmat ) tanssijat voitaisiin vaikka käynnistää oikein kampanja, jossa emme hae ja muodosta iältään epäsuhtaisia tanssipareja lavatansseissa.
Lisäksi emme osoita minkäänlaista hyväksyntää noille epäsuhta pareille.
Jätetään nuoret naiset kokonaan niille runsaasti lavoilla oleville nuorille miehille.
Vauhdikkaampia tansseja varten löytyy myös iäkkäämmissä daameissa hyviä ja jopa parempia tanssijoita.
Tästä hakemisen sähläämisestä johtuen tuon usein parempiin tansseihin parin mukanani, jolloin voi nauttia kaikista illan tansseista ilman noita epämiellyttävyyksiä. - Luontevaiästäriippumatta
Syliote tanssiessa ei tarkoita mitään muuta kuin tanssiotetta. Jos jotakuta vaivaa "sylissä olo" niin ajatus- ja asennemaailma ovat kieroutuneet. - No ok, ehkä vain vielä kehittymättömiä. Mutta iäkkäämpää miestä(kään) ei kannata nuorenkaan naisen silti syyllistää omasta likaisesta mielikuvituksestaan.
Ja tämä sama koskee niitä pienesti siunattuja otuksia, jotka "harputtelevat" itseään vanhempia naisihmisiä. Otusten kannattaa tarkastella enempi omaa sisältöään kuin kenenkään ulkokuorta. Mätäpaise aivojen kohdalla näkyy melkein tänne asti.
- EiEläkeläinen
Näitä kommentteja lukiessa tulee sellainen olo, että on parempi pysyä noista lavoista kaukana. Aivan sairasta porukkaa näyttää niillä käyvän. Ylimielistä Lissua näyttää olevan liikenteessä. Kyllä kaupunkien yökerhot tuon lavakulttuurin voittaa mennen tullen.
- menetettyON
Siinä se onkin miten sen tavallisen Lissun sieltä löydät, lähes mahdoton tehtävä !
- viva_liberte
Kuinka ikävää lukea tällaista. Hyvä suomalaiset.
Itse olen alle kolmikymppinen tanssiharrastusta aloitteleva naisihminen. En ole tullut ajatelleeksikaan tällaista asiaa. Olen luullut, että lavatanssit ovat hauska ja kaikkien harrastus, jossa voi hakea ketä vain ikään katsomatta. Jos voi jonkun, kenen tahansa kanssa kokea iloa ja tanssin hurmaa, mitä merkitystä hänen iällään tai vaikka ulkoisilla seikoilla on? Toki tällainen vaatii jo yleistä humanismin ja inhimillisyyden tunnistamista ja tunnustamista, sekö puuttuu lavoilla käyviltä?
En jaksa uskoa, että esim. Kuubassa tästäkään nostetteisiin näin kovaa haloota ja saataisi sukupuolet ja sukupolvet toisiaan vastaan, sillä siellä nautitaan elämästä!- Sama123
Ei sillä iällä ole kaikille väliä, mutta jotkut ikivanhat äijät hakee koko ajan pelkkiä 20v tyttöjä jotka ei halua tanssia heidän kanssaan. Se ei ole enää inhimillistä.
- tanssitossu
Itse olen vajaa kolmekymppinen nainen, joka käy säännöllisesti lavatansseissa. Oman ikäisiäni miehiä on lavoila vähän ja nekin harvat ovat enemmän ja vähemmän omien pariensa kanssa. Tietysti on kiinni myös orkesterista milloin on oman ikäistä seuraa enemmän, mutta itseä ei kiinnosta käydä vain suosittujen orkesterien keikoilla tanssimassa (=mitä vetää paljon porukkaa ja suhteessa enemmän mukana myös nuoria). Minulla ei ole vakiparia. Itse tanssin oman ikäisteni kanssa, mutta myös reilusti vanhempien. Jos joku vanhempi mies hakee, lähden ja jos on ollut kivaa niin teen vastahaun sopivan tilaisuuden tullen.
Minä olen erittäin aktiivinen hakija naistenhaulla. Olen tätä joskus miettinyt, että mikä olisi sopiva ikäraja hauilleni? Lähinnä siitä näkökulmasta, että vaikka minua ei haittaisi tanssia vaikka 65-vuotiaan kanssa, mutta hakuni voisi aiheuttaa hänelle hieman kiusaantuneen olon eikä hän välttämättä kehtaisi hausta kieltäytyäkään juuri ikäni takia. Yritän itse olla siis itse _ensin_ olla hakematta silmämääräisesti arvioituna 60-vuotiaita tanssijoita. Minusta vanhempienkin tanssijoiden kanssa on yhtä antoisaa tanssia kuin oman ikäistenikin eivätkä he ole yhtään sen huonompia. Itse kun menen nimenomaan tanssimaan enkä hakemaan ihailua ja kuolaamista osakseni niin omanikäisiltäni saati vanhemmilta miehiltä.- Sama123
Naisena tuohon suuntaan paljon vapaampaa, turha stressata.
- Iloinenjavaloinen
Wautsi! Sentään yksi tervehenkinen kommentti, joka valaisee tämän ahdasmielisen ketjun. Juuri tuollaista lavakulttuurin tuuletusta ja uutta aikaa kaivattaisiin tai loputkin tanssipaikat kuolevat pika-pikaa pois.
"Sama123" sen sijaan voisi ajatella uudestaan. Miksi nuori mies tai vanhempikaan ei voisi ajatella "tanssitossun" lailla? Tai no; sehän on osaamis- ja ymmärtämiskysymys ja suurella osalla nämä osa-alueet eivät toimi. - Tanssimies
Aivan mahtavaa, sillä lailla:) Luulen, että teitä fiksuja naisia on kuitenkin suurin osa lavoilla olevista.
- IloPillerit
Tanssimies kirjoitti:
Aivan mahtavaa, sillä lailla:) Luulen, että teitä fiksuja naisia on kuitenkin suurin osa lavoilla olevista.
Totuus on, että vähemmistö tässä viljelee tuota ikäkysymystä rankoilla sanoilla. Tansseissa tanssitaan ja nautitaan eikä edes ajatella ikäkysymystä. Negatiivisia ihmisiä on vaan olemassa ja sille emme voi mitään mutta omalla asenteellemme voimme tehdä tansseista aina mukavan kokemuksen.
- Viuhkapoika
Ompa sitä monenlaista raitaa mittaan tullut sovitetuksi...Yksi oli siivooja ja koti oli kuin hävityksen jälkeinen rompe- ja kirpputori......Yksi taas oli palkanlaskija...eivätkä hänen tiltuureemmat rahat riittäneet talouden ylläpitämiseen koskaan......Yksi taas oli hoitaja ja hoitotakuu ylitty yli 3kk niin monen monta kertaa......Nyt tässä sitä taas ollaan menossa yhtä tavallista Isabellaa lavatansseihin katsastamaan.....
- Viuhkatonflikka
Mikäs lava sulle on maaliskuussa auki?
- HMK3
Älä lannistu, voi se tuuri käydä sinullekin. Samaan aikaan samanhenkinen nainen/mies samoissa lavatansseissa. Itse (68v.) tapasin miehen, jonka kanssa on nyt vuosi tanssittu ja pian vuosi seurusteltu ja nyt huomasimme, että minähän taidan olla rakastunut. Ei pidä hötkyillä, niin hyvä tulee.
- Ranging
Mitä paremmin sinkku mies tanssii niin sitä useamman koeajon kammarissa on suorittanut . Pelkkä tanssitaito ei pitkälle riitä .
- jassoovainiin
Tuon asenteen omaavan onkin parempi pysytellä sinkkuna.
- Divertido
Jos on varma,että osaa tanssia eikä vain kuvittele osaavansa,niin ihmettelen,jos ei saa tanssia.Oli ikä sitten vaikka 100.
- kaupungissaminäkin
Kulttuuria se tanssikin on.Ennakkoluuloja ym liittyy myös näytelmäharrastuksiin.Nykyään on joka pitäjässä ainakin yksi teatterikerho.Ammattilaisohjaajat tekevät huippuhyviä ohjauksia ja upeita näytöksiä harrastajateattereissakin.Eivät ole mitään maalaiskomedioita ole,kuten eräs pohjanmaalta kotoisin ja isossa kaupungissa valtavasti teattereita harrastana hymähteli alentavasti????.Olin kyllä äimitynyt,kuinka voi olla noin suppea näkemys himoteatterinharrastajalla kaupungissa??????Nykyäänhän maaseudulla ovat hyvinkin valveutuneita.
- aurataanuusiuoma
Aloittajan kirjoitelma on joko hyvin modernin kaipausta saada hyvin osaavia erittäin iäkkäitä seurahuoneelle, koska hän ei sieltä löydä sitä juuri tanssimiseen, toinen vaihtoehto on että kuten on ymmärrettävää, haluaa vain jotain, mutta ei oikeastaan myönnä itsekään että niin on, tai ehkä sittenkin vain sittenkin osoitus siitä että on aika tehdä muutosta tanssikulttuurille, koska hän on ikänsä yrittänyt sitä muuttaa, mutta ei ole onnistunut....siis kaikenpuolista muutosta, enempi "luonnolliseen" ihmisten väliseen kanssakäymiseen, johon spontaanisuus myös kuuluu, joka antaa luvan poiketa opituista kaavoista, mitä näen erittäin paljon nykyään, juuri iäkkäämpien läsnäollessa.
Esimerkkinä voisin mainita monta eri vivahdetta omassa muutaman vuoden mittaisessa tanssiharrastusajassa. Joka kerta kun olen käynyt, vaikkakin harvakseltaan, eri paikoissa, olen hämmästynyt, miten kaavamaista olo on näissä paikoissa. Yhtään en ihmettele että nuorempaa porukkaa hyvin harvoin tulee paikkoihin, missä on vanhempaa porukkaa.
Minä, kun en osaa näitä "signaaleja", teen usein toisten iäkkäiden mielestä kummallisia valintoja eri tilanteissa, jotka huomaan todellakin poikkeavan yleisestä käsityksestä paikassa siitä, miten esimerkiksi lähdetään yhteiselle virkistyshetkelle kahvilaan...., riippuen siitä ollaanko tuttuja ennestään vai ei jms. ja mitä siitä odotetaan seuraavan??? En halua tehdä valintoja sen mukaan, mitä minulta odotetaan (siis ympäristön signaalit). En ole oppinut näitä koodeja, enkä haluakaan oppia. Ollaan vapaita aikuisia ihmisiä, silloin iällä ei ole mitään merkitystä.
Odotan innolla sitä että nämä nuoret (tässä alapuolella tutkielman osa) tulisivat rohkeana seuratansseihin tuomaan uusiutumista tämän päivän yleisiin tanssitapahtumiin.
Varmaankaan ei nuoremmat edes tiedä mikä seurahuone on, sillä se käsite on vanhanaikainen, ja nykyään kutsutaan tanssipaikkoja monella muulla tavalla. Monesti kuitenkin on minulla aina tunne, kun menen lavatanseihin että tulen seurahuoneelle.
Kuitenkin arvioin että juuri iäkkäät tanssijat, jotka kaipaavat innokkaita oman ikäisiään tanssimaan, ovat jumittuneet kaikkien vuosikymmenien mukana omille urilleen, eivätkä osaa eivätkä halua tanssin kultturin juuri tältä osin muuttuvan.
Voidakseen kokea turvallisuutta tanssipaikoissa, täytyy siis iäkkäämpien henkeen ja vereen viljellä niitä homehtuneita käsityksiään siitä, ketä haetaan, milloin ja miksi ja kuka ehdottaa mitäkin ja kuinka ollaan kun on sovittu esimerkiksi yhteisestä virkistyshetkestä. Ei se ole ihme että nyt sitten mietiään juuri aloittajan esittämiä asioita. Ei tämäkään käyttäytyminen ole muuta kuin yhteiskunnan normien mukaan olemista, siis heijastus siitä. Miksi olemme USEIN KANKEITA HYVÄKSYMÄÄN UUDISTUMISTA?
Nämä alla mainittavat nuoret tannssivat jo varmaankin joissain "vain nuorille" tarkoitetuissa paikoissa?!
Onko nuorempaa tutkimusta kuin tämä?
Ote on; Liikuntapedagogiikan pro gradu -tutkielma, Kevät 2006, Liikuntatieteiden laitos, Jyväskylän yliopisto, Niina Wiemers.
"Tanssipedagogista tutkimusta on tehty vain vähän. Tämän tutkimuksen mukaan tanssia voidaan opettaa menestyksekkäästi peruskoulussa osana koululiikuntaa"
Aloittajan (ei varmaa myöskään onko nainen vai mies vaiko hen) mielipidettä täytyy siis katsella usealta eri kantilta, voidakseen ymmärtää, mistä todella on kysymys.- en-tosikko
"Esimerkkinä voisin mainita monta eri vivahdetta omassa muutaman vuoden mittaisessa tanssiharrastusajassa. Joka kerta kun olen käynyt, vaikkakin harvakseltaan, eri paikoissa, olen hämmästynyt, miten kaavamaista olo on näissä paikoissa. Yhtään en ihmettele että nuorempaa porukkaa hyvin harvoin tulee paikkoihin, missä on vanhempaa porukkaa."
En oikein ymmärtänyt mitä yritit sanoa ?
Tuon kaavamaisuuden olen huomannut, sekahaku ja pystypöydät sitä vähän pehmittäisi, miten sen tosikkomaisuuden sitten poistaisi niiltä "harrastajilta". - vaihtoviikot
Ehkäpä sekahaku ja muutoinkin tasa-arvoisempi tilanne lavoilla aikaasaisi sen, että porukka siellä vähän vauhtuisi ja samalla tosikkomaisuus kävelisi pois.
- Selkeästisanottuna
" En oikein ymmärtänyt mitä yritit sanoa ? " Hyvä että sanot, en minäkään. Käsittämätöntä mongerrusta kilometritolkulla. Vähän niin kuin poliitikon huono puhe; paljon sanoja, ei mitään asiaa.
- Sama123
Ei muutos ole aina itseisarvo. Pitäisi perustella miksi muutos on tarpeellinen. On hyväksi säilyttää vanhat tavat jos ne on parempia kuin uudet.
- Foximan
Annan hyvän vinkin hyvistä tanseista , jossa ei ikärasismia tunneta lainkaan Orimattilan Kehräämö ! Siellä käy vartunutta ja vähän nuorempaakin porukkaa.
Sielä mahdollista tanssia vanhaan malliin tai halutessa myös kädenalitanssitkin onnistuu.- suosittelenminäkin
Suosittelen kyllä, kohteliaita leidejä kaikki 60 joita tavannut siellä !
- Charmaa
Käyty Orimattilan Kehräämöllä joitakin kertoja Lahdessa käydessä.Katsotaan taas kunhan aika koittaa,alkukesästä?Se käden alitanssi ei kyllä itseä hoikuta ollenkaan.
Ainakin maaliskuu vielä Tampereen tansseissa.Pakka huone lähinnä tiloiltaan vastaava Tampereella.
- kehräämölle
Tervetuloa idylliseen Orimattilaan.
- hyväpaikka
Sekahaku hyvä ja perinteisillä tanssityyleillä pääsee jo mukaan menoon !
- Perinteisiäkädenali
hyväpaikka kirjoitti:
Siellä on aina päässyt tanssimaan perinteisiä kädenalitansseja, ainakin fuskua, jiveä, buggia, boogia ja muitakin.
- hyväpaikka
Perinteisiäkädenali kirjoitti:
Siellä on aina päässyt tanssimaan perinteisiä kädenalitansseja, ainakin fuskua, jiveä, buggia, boogia ja muitakin.
Enpä taida mennä enään sinne kun alat inttämään, ALKU KYSYJÄ kysyi wanhoista lavatanssi ajoilta perinteisiä kun osaa ainoastaan niitä, enpä enään suosittele paikkaa kun on noin tiukkapipoinen nainen kyseessä.
- Charmaa
hyväpaikka kirjoitti:
Seka haku ei ainakaan ole kaikkien naisten mieleen.Osa naisista ei edes tykkää naisten hakuvuorosta.Ajatuksena ollut miehet hakee kuten ennenkin,onko vanhoillista vai muuta?Tämä ajatus tullut joiltain naisilta tanssin lomassa puheeksi.
Osa naisista sitten ottaakin pika lähdön hakuun että saa sen sopivimman haettua tanssiin. - hätäilemättä-hämeessä
Charmaa kirjoitti:
Seka haku ei ainakaan ole kaikkien naisten mieleen.Osa naisista ei edes tykkää naisten hakuvuorosta.Ajatuksena ollut miehet hakee kuten ennenkin,onko vanhoillista vai muuta?Tämä ajatus tullut joiltain naisilta tanssin lomassa puheeksi.
Osa naisista sitten ottaakin pika lähdön hakuun että saa sen sopivimman haettua tanssiin."Osa naisista sitten ottaakin pika lähdön hakuun että saa sen sopivimman haettua tanssiin."
Noinhan ne monet miehetkin tekee, jos olet huomannut ?
- Olavi82v
Monesti jo tullessa ovella saa huokaista: jumankauta mikä apaja....ja eikun hakemaan mummoa pyöritykseen kysyen että saiskos luvan vai tanssittaisko ensin?
- Miehisestipukeutuva
Tuntuu sille,että täällä kommenteissa kun puhutaan tanssinharrastajista, tarkoitetaan niitä, joka paikan vallottaneita bugin ja fuskun ym. sellaisten taitajia, jotka eivät osaa edes pukeutua naisellisesti, vaan käyttävät naurettavan näköisiä tiukkoja housuja jonka päällä on lyhyt hame jne. Jalassa tanssilenkkarit. Samoin miehet, ihan naurettava pukeutuminen, useimmat haisevat hielle kun siat, eivätkä varmaan edes itse tajua sitä. Itse sillä miesporukalla millä lavoja olemme kiertäneet yli 30 vuotta ja kierrämme, vältämme tahallaan sellaisia paikkoja jotka nämä "pomppijat" täyttävät. Kyllä tosiasia on että suurin osa Suomen kansasta, naisista ja miehistä on nk. tavallisten tanssin taitajia, mutta näitä pomppijoita hyysätään joka paikassa. Mitä sellainen ihminen tuottaa esim. tanssiravintolassa kuin pääsylipun hinnan, ei muuta. Toisella tavalla me jotka useasti yövymme ja syömme ja mahdollisesti juomme muutaman drinkin, me tuomme rahaa näihin paikkohin, mutta mitä erikoispalvelua me saamme, ei mitään Tässä onkin mielenkiintoinen juttu päällä, kunhan tuo tanssiharrastus lopahtaa ja nämä pomppijaporukka esim. luopuu jostakin tanssipaikasta, miten paikan vetäjä saa "normaalit" tanssijat takaisin, kun paikan maine on jo mennyt.. Odotellaan mielenkiinnolla.
Kyllä ihmisen, kun lähtee "liikkeelle" tanssimaan lavalle tai tanssiravintolaan olisi syytä kiinniittää huomionsa esim. pukeutumiseen: On upeaa katsoa naista esim. sopivan korkuisissa korkkareissa ja kauniisti naisellisesti pukeutuneina, niin myös ainakin meidän porukan miehet pukeutuu myös niinkuin miehen tulee pukeutua. Ja vielä, kommenttia mielipidettäni vastaan tulee varmasti "pomppijoilta" mutta tiedän varmasti, että suurin osa tansseista käyvistä naisista ja miehistä on just samaa mieltä kanssani, niin paljon tästä asiasta on ollut eri puolilla puhetta.- Tiedätkömikäonvuosiluku
En ole "pomppija" mutta olen tasan eri mieltä kanssasi. Tanssikenkä voi joskus olla korkkarikin, mutta muunlaiset 'tossut' tai tanssikengät ovat paljon turvallisempia ja mukavampia jalassa.
"Lyhyt hame" housujen päällä lienee tunika. Ärsyttävän ahdas ja homehtuneen oloinen on ajatuksesi arvostella nykyaikaisten ihmisten pukeutumista ja kaikenlaista muutakin tyyliä. Nyt on nykyaika ja jos sinä olet jämähtänyt jonnekin keskiajalle, niin pidä tieto mielellään vain omanasi. Se tuskin kiinnostaa ketään.
Ainakin itse katselen nykyajan mukavasti pukeutuneita kavereita paljon mieluummin kuin mieähisiä mieähiä iänikuisissa samoissa vetimissään ja vermeissään, joista näkee puolikkaalla silmäyksellä että ihmiseltä uupuu mielikuvitus. - Onneksienkuulututtaviisi
No, sinun kommentistasi näkyy että kuulut juuri siihen ihmisryhmään,joka ei tiedä tyylistä yhtään mitään, puet varmaan sellaisen tunikan jne. Nykyaikaista pukeutumista, ja kattia kanssa, niin pukeutuvat vain täysin tyylittömät.
- Luojallesiitäkiitos
Mutku vanhanaikainen pukeutuminen haisee säilytyskomeron homeelta, hieltä ja vuosikymmenten patinalta niin niissäkö se sun tyylisi on ja asustaa.
- tanssivaan
Liikuntaahan se tanssiminenkin on.Kaikki eivät kyllä käy tansseissa liikunnan ilosta,vaan seuran haussa.Monet ovat kertoneet,että harrastajat hakevat vain määrättyjä tuttujaan,toiset saavat olla seinäruusuina.Niinhän se on varmaan kaikilla "areenoilla" ollut iät ja ajat.Eihän vanha ihminen ole niin hemaiseva,mutta elämäänsä se on vanhankin elettevä.
- villanelli1
Miehelle sanoisin, että käy suihkussa ja käytä deodoranttia, ennen kuin tulet tanssimaan. Tiedät varmasti, että hiki tulee virtaamaan, jos olet koko ajan lattialla, ja sen huomioiminen on kohteliasta tanssipartneriasi kohtaan. Katso, että partasi on ajeltu, tukkasi siististi leikattu ja ylläsi on puhtaat ja nykyaikaiset vaatteet. Ikäsi ei ole ongelma, tanssitaidottomuutesi on.
Nainen, jos tulet tanssipaikalle, se on viesti, että sinua saa hakea kaikenikäiset ja -taitoiset tanssittajat. Omalla vuorollasi sitten voit osoittaa, kenen kanssa haluat tanssia jatkossakin. Naisia tulee tanssipaikoilla olemaan aina enemmistö, sille emme voi mitään. Ole huumorintajuinen ja kohtelias myös kanssasisariasi kohtaan.
Ja ennen kaikkea. Muista, että tanssipaikalle ollaan tultu pitämään hauskaa. Kielteiset ajatuksesi voit unohtaa viimeistään tanssipaikan ovella. - villepegasuss1
Näyttää siltä et taas on uusia Daameja ja Gentsejä putkahtanut talven tanssikursseilta... ollaan niin tietäväisiä 'fiksuja' muutaman peruskurssin jälkeen ja petytään kun tansseissa vain tanssitaan eikä muuta oikein tahdo syntyä vaikka halu olisi kova.. pitkää mielessä, tanssi on upea harrastus ja jos hakurivissä menee eturiviin 'tyrkylle' taatusti hakija voi olla minkä ikäinen tahansa sillä ryysis on sellainen;=), täsmähakuun tai hakua varten mene hieman sivummalle että täsmähaun voi tehdä ja siellä on helppo kieltäytyä hausta jos ei kavalijeeri miellytä, mutta varo sen jälkeen kaikkia hakuja sillä voi käydä kuin entiselle daamille jota pakkien jälkeen haki uusi urho
ja kesken tanssin tuli urhon kaveri joka sanoi et sido se lehmä puuhun ja lähde tupakalle ;=)
Tanssikaa muutama vuosi ahkerasti lavoilla... pian huomaatte tuntevanne puolet tanssilavojen kävijoistä ja niiden tavoista ja meno sitä mukaa paranee..tanssi on fantsuuuu!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2689771IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3156976Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?801790Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61451Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1041404- 1091171
Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut751099Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin41902Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus24770MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312752