Millaisia kokemuksia teillä on kuinka narsistisen hoviväki kohtelee tai on kohdellut teitä uhreja? Narsistinenhan nuoleksii ja palveleekin hoviväkeään? Miten se vaikuttaa sitten uhrin ja hoviväkeen kuuluvien henkilöiden väliseen suhteeseen. Rupeaako hoviväki myös narsistin ohella alistamaan uhria?
Kokemuksia kaivataan
23
169
Vastaukset
- kokemuksen_kynä
Narsisti antaa parhaansa aina hoviväelleen, omat lapset tai aviopuoliso syökööt pskaa...jos h-väki huomaa sen eriarvoisuuden, he eivät kyllä paljoa arvosta uhreja...jos h-väki ei huomaa eriarvoisuutta, silloin ei vaikutusta koska he luulevat että ne narsistin uhritkin saavat samaa hellää ja pyyteetöntä huolenpitoa kuin hekin...
- tytär-
Hoviväki toimii narsistille *työvälineenä*, ymmärtäjinä ja tukijoina, valheelliselle narsistin haavemaailmalle. Jossa on tarkoituksena *tuhota* väärään tahtiin tanssiva henkilö, josta narsisti on tehnyt itselleen omanmielen *häiriötekjän*. Näitä häiriötekijöitä on narsistin elämässä ollut aina ja tulee olemaan jatkossakin. Mutta hovi ei sitä näytä ymmärtävän. Siksi tuhoamisvimma on tavallaan niin suuri.
Joskus olen miettinyt jopa sitä, että narsisti on kuin *mafiapomo*, harvoin hän omia käsiään sotkee likaisessa työssä. Vaikka onkin koko systeemin *pääpiru*. Joka vie sokeaa *laumaansa*, kuin pässiä narussa. Hoviväki ei vieläkään huomaa mitään, vaikka, he tavallaan kantavat vastuun, narsistin aiheuttamista selkkauksista. - olen-samaa-mieltä
Olen samaa mieltä tuosta, että narsisti on kuin mafiapomo. Hän on koko toiminnan "aivot" ja teettää muilla, itseään tyhmemmillä hovinsa jäsenillä, kaikki likaisimmat työt.
Hoviin kuuluu todella suuri joukko ihmisiä, mm. suurin osa sukulaisistani on hovin jäseniä. Vain muutama enää pitää mitään yhteyttä minuun.
Sen mukaisesti minua suvussa myös kohdellaan: väheksyen, halveksien, mitätöiden, määräillen, niinkuin en olisi edes täyspäinen ihminen. Minä olen se, jota ei koskaan kutsuta mihinkään sukujuhliin. Narsisti hoveineen kutsutaan tietenkin....
Kaikessa totellaan narsistia, vaikka aivan selvästi kaikki ymmärtävät tekevänsä väärin, mutta kun narsisti "viheltää pilliin" niin kaikki hyppäävät, siis tekevät täsmälleen sen mitä narsisti käskee. Onkohan näillä ihmisillä mitään omaatuntoa? Ei se (omatunto) ainakaan vaivaa heitä mitenkään.
Hoviväki on siinäkin mielessä narsistille todella hyödyllinen, että heitä voidaan käyttää "todistajina" aina kun narsisti tarvitsee "todistajia", ihan mihin tahansa tarkoitukseen...... - sasddassdsdsdsd
tytär- kirjoitti:
Hoviväki toimii narsistille *työvälineenä*, ymmärtäjinä ja tukijoina, valheelliselle narsistin haavemaailmalle. Jossa on tarkoituksena *tuhota* väärään tahtiin tanssiva henkilö, josta narsisti on tehnyt itselleen omanmielen *häiriötekjän*. Näitä häiriötekijöitä on narsistin elämässä ollut aina ja tulee olemaan jatkossakin. Mutta hovi ei sitä näytä ymmärtävän. Siksi tuhoamisvimma on tavallaan niin suuri.
Joskus olen miettinyt jopa sitä, että narsisti on kuin *mafiapomo*, harvoin hän omia käsiään sotkee likaisessa työssä. Vaikka onkin koko systeemin *pääpiru*. Joka vie sokeaa *laumaansa*, kuin pässiä narussa. Hoviväki ei vieläkään huomaa mitään, vaikka, he tavallaan kantavat vastuun, narsistin aiheuttamista selkkauksista.Mutta pitää muistaa ettei mitään ole tapahtunutkaan...jälkeenpäin. Mitään narsisti-hoviväki rakenteita ei pysty osoittamaan tai todentamaan että niitä olisi edes olemassa. Kaikki muodostuu dynaamisesti, kaikki tapahtumat tapahtuvat kuin lennossa ja katoavat kuin aamun usva auringon noustessa, jälkiä jättämättä. Vahingotkin ovat näkymättömissä uhrin henkisessä minässä. Kuka pystyy sanomaan mitä tapahtui tai tapahtuiko yleensä mitään, koska mitään jälkiä ei ole. Vain uhrilla on henkiset haavat, jotka eivät nekään vuoda näkyvästi, jos näkysisivät niillä voisi osoittaa että katsokaa mitä he tekivät. Henkiset haavat ovat pahimpia ihmisen tuhoajia, niihin ei ole hoitoa eikä niitä edes huomata. Toivotaan että tiede ja tekniikka kehittyy niin että voidaan havainnoida sellaista mitä tähän saakka ei ole havainnoitu.
- yst.vast
"kuinka narsistisen hoviväki kohtelee tai on kohdellut teitä uhreja?"
Pääasiassa vältellen ja vähätellen, mutta tietenkin narsistin kulloisenkin ohjeistuksen mukaan. He ottavat kontaktia silloin, kun hankkivat tietoa ihanalle johtajalleen. Hoviväki myös osallistuu aktiivisesti juoniin, joilla nasse mustamaalaa uhria. He hymyilevät ja hohottavat yleisönä tilanteissa, joissa narsisti letkauttaa jotain `hauskaa`uhrista.
"Narsistinenhan nuoleksii ja palveleekin hoviväkeään? Miten se vaikuttaa sitten uhrin ja hoviväkeen kuuluvien henkilöiden väliseen suhteeseen."
Narsisti luikauttaa sopivassa kohtaa ylistyslaulun hyvälle kannattajalleen. Tämä voi edesauttaa hovi-ihmisen uraa tai kasvattaa hetkeksi hänen sädekehäänsä. Itse suhtaudun hoviväkeen samoin kuin narsistiin, joten välillämme ei käytännössä ole muuta kuin tervehtimissuhde sekä työn kannalta pakollinen tiedonvaihto.
"Rupeaako hoviväki myös narsistin ohella alistamaan uhria?"
Kyllä. Se on eräs narsismi-ilmiön normikuvioista. - iytkhgfgjlll
Ainakin minun kokemukseni mukaan "hoviväki" tekee likaisimman työn.
Narsistini näkee kuinka vääryydellä he ovat toimineet minua kohtaan, mutta sanoi minulle: "Sinun on syytä tietää, että toiminnastaan huolimatta he elävät ihan tyytyväisinä elämäänsä, eivätkä koe tehneensä mitään väärää ja nukkuvat yönsä rauhassa. Vain sinä kärsit !!!!"- tytär-
Eroon vaan narsistista ja sen hovista. Narsisti ei koskaan muuta tapojaan. Kiusanteko jatkuu hautaan asti.
- itsejohovinulkopuolella
Miten voi toimia jos narsisti on ottanut hoviinsa aikuisen tyttärensä. Avioeron myötä lapsuus oli äidin luona ja isää ei lapset kiinnostanutkaan koskaan. Nyt kun lapset ovat aikuisia, isä yrittää ottaa heitä "hoviinsa". Tyttären kohdalla hän on nyt näin onnistumassa. En tiedä mitä isä tyttärelle valehtelee, mutta nyt tytär on poissulkemassa elämästään äidin. Voiko tälle asialle mitään?
- Oletko_tehnyt
itsejohovinulkopuolella kirjoitti:
Miten voi toimia jos narsisti on ottanut hoviinsa aikuisen tyttärensä. Avioeron myötä lapsuus oli äidin luona ja isää ei lapset kiinnostanutkaan koskaan. Nyt kun lapset ovat aikuisia, isä yrittää ottaa heitä "hoviinsa". Tyttären kohdalla hän on nyt näin onnistumassa. En tiedä mitä isä tyttärelle valehtelee, mutta nyt tytär on poissulkemassa elämästään äidin. Voiko tälle asialle mitään?
Oletko tehnyt sen työn, että olet 'paljastanut' narsistin ja sen toimet riittävästi itsellesi? Niin että sinulla ei ole minkäänlaista harhakäsitystä narsistista, vaan näet hänet pelkkänä raatona, joka heijastelee kaasumaisena olentona lähteitään?
Olisi hyvä jos pystyisit jotenkin tavattoman ovelasti paljastamaan tyttärellesi että osaat narsistin ulkoa ja että hänellä ja hänen kaltaisillaan ei ole mitään tavoittelemisen arvoista ja että narsistilla ei ole arvomaailmaa.
Jotenkin uskon että narsistin pauloissa elävälle ei kannata pitkiä tarinoita alkaa selvittämään. Narsisti lumoaa kiihkeällä elämällään ja elämänrytmillään, joten hitaus ei pure hänen uhriinsa, ei ainakaan heti. Aikanaan ehkä.
Vaikka täällä palstallakin toisinaan epäillään, että narsistin jättäminen riittää eikä narsismia kannata sen enempää analysoida, olen sitä mieltä, että analysoinnista on hyötyä. Tulee tehtyä kunnon pohjatyöt jolloin päälle rakennettu kestää paremmin. - itsejohovinulkopuolella
Oletko_tehnyt kirjoitti:
Oletko tehnyt sen työn, että olet 'paljastanut' narsistin ja sen toimet riittävästi itsellesi? Niin että sinulla ei ole minkäänlaista harhakäsitystä narsistista, vaan näet hänet pelkkänä raatona, joka heijastelee kaasumaisena olentona lähteitään?
Olisi hyvä jos pystyisit jotenkin tavattoman ovelasti paljastamaan tyttärellesi että osaat narsistin ulkoa ja että hänellä ja hänen kaltaisillaan ei ole mitään tavoittelemisen arvoista ja että narsistilla ei ole arvomaailmaa.
Jotenkin uskon että narsistin pauloissa elävälle ei kannata pitkiä tarinoita alkaa selvittämään. Narsisti lumoaa kiihkeällä elämällään ja elämänrytmillään, joten hitaus ei pure hänen uhriinsa, ei ainakaan heti. Aikanaan ehkä.
Vaikka täällä palstallakin toisinaan epäillään, että narsistin jättäminen riittää eikä narsismia kannata sen enempää analysoida, olen sitä mieltä, että analysoinnista on hyötyä. Tulee tehtyä kunnon pohjatyöt jolloin päälle rakennettu kestää paremmin.Kyllä. Tiedostan sen täysin. Kaikki tunnusmerkit täyttyy. Kokemuspohjaa on 20 vuotta. En kuitenkaan tiedä kuinka tuon asian voisi tyttärelle avata, hänhän on vihdoin "saanut" isän. Vaikka totuus on se, että isä on saanut tyttären välikappaleeksi tuhota minun ja tyttären välit. Ja tytär on jo muuttunut hyvin kylmäksi minua kohtaan. Se ei ole tyttären perusluonne. Hän on perusluonteeltaan hyvin herkkä ja empaattinen. Kuten minäkin. Tytär kuuntelee isänsä valheita ja isänsä sanoo ettei niistä saa puhua. Joten avaaminen on mahdotonta. On varmaan vain annettava ajan kulua. Ja yrittää itse toivoa että tytär selviäisi eikä hän joutuisi niin syvälle kuin itse. Aikaa on kulunut jo 15 vuotta, joten olen hyvin toipunut.
- Kun_varmasti
itsejohovinulkopuolella kirjoitti:
Kyllä. Tiedostan sen täysin. Kaikki tunnusmerkit täyttyy. Kokemuspohjaa on 20 vuotta. En kuitenkaan tiedä kuinka tuon asian voisi tyttärelle avata, hänhän on vihdoin "saanut" isän. Vaikka totuus on se, että isä on saanut tyttären välikappaleeksi tuhota minun ja tyttären välit. Ja tytär on jo muuttunut hyvin kylmäksi minua kohtaan. Se ei ole tyttären perusluonne. Hän on perusluonteeltaan hyvin herkkä ja empaattinen. Kuten minäkin. Tytär kuuntelee isänsä valheita ja isänsä sanoo ettei niistä saa puhua. Joten avaaminen on mahdotonta. On varmaan vain annettava ajan kulua. Ja yrittää itse toivoa että tytär selviäisi eikä hän joutuisi niin syvälle kuin itse. Aikaa on kulunut jo 15 vuotta, joten olen hyvin toipunut.
Kun varmasti tunnet narsistin hovia ja piiriä, niin voithan oman arvomaailmasi mukaisesti raapaista pintaa viiltämällä totuudella pari naarmua kiiltävään pintaan... Muistuta myös tyttärelle teidän hyvistä väleistä ja kerro jollain tavalla, että rakastat häntä aina, niin että hänellä on aina paikka sinun sydämessäsi. Totuus himmenee narsistin otteessa vaikka ei uskoisi. Kannattaa muistuttaa.
- Tuolla_tarkoitan
Tuolla tarkoitan, että näytä itsellesi ja tyttärellesi ja kaikille että olet kaiken sen pelin yläpuolella, vahvempi niitä pelaajia ja että sinun arvomaailmasi on paljon arvokkaampi niiden turhimuksien sättäämistä. Hehän ovat heikkoja piruparkoja.
- joitsehovinulkopuolella
Kun_varmasti kirjoitti:
Kun varmasti tunnet narsistin hovia ja piiriä, niin voithan oman arvomaailmasi mukaisesti raapaista pintaa viiltämällä totuudella pari naarmua kiiltävään pintaan... Muistuta myös tyttärelle teidän hyvistä väleistä ja kerro jollain tavalla, että rakastat häntä aina, niin että hänellä on aina paikka sinun sydämessäsi. Totuus himmenee narsistin otteessa vaikka ei uskoisi. Kannattaa muistuttaa.
Olenkin elänyt täysin omaa elämääni eromme jälkeen. Siis rohkeaa omaa minääni. Se kyllä on sivaltanut jo monesti exään ja hänen hoviinsa. Tiedostan myös tuon että totuus himmenee. Niin kävi itsellenikin. Ja oli hämmentävää tajuta vuosien jälkeen kuinka tyhmä saatoin olla! ja uskoa tätä väärää totuutta. Muutuin niin vahvasti itsekin. Rakkaudesta tytärtäni kohtaan olen kertonut viimeisimmässäkin puhelussa. Ja viestissä.
Ihanaa saada olla taas oma itsensä. - tytär-
Narsisti käyttää yhteistä tytärtänne *työvälineenä* sinua vastaan. Edessä on todella pitkä projekti. Mutta kun annat ajan kulua, etkä välitä tapahtuneesta mitään. Niin narsisti huomaa lopulta, että tämän työvälineen käyttö, ei tuotakkaan hänelle enää toivottua tulosta.
Jolloin usein käy niin, että narsisti alkaa purkamaan epäonnistumistaan tähän käyttämäänsä *epäkelpoon* työvälineeseen.
Ja jos tyttäresi on jo riittävän kypsynyt ihminen tuolloin. Hän ymmärtää itse, mitä on todellisuudessa tapahtunut. Sekä huomaa lopulta sen todellisen *arvonsa* isälleen.
Totta, tämä saattaa viedä vuosia, jopa vuosikymmeniä. Mutta lopulta narsisti paljastaa todellisen minänsä *työvälineelle*, sekä muulle hovilleen.
Ja on todella helpottavaa, kun narsistin todellinen minä, paljastuu lopulta näin hoviväelle. Aluksi he ovat hyvin järkyttyneitä tapahtuneesta. Kertovat jopa siitä sinulle. Silloin voit kertoa heille omat kokemuksesi, tapahtuneista asioista. Ja vuosia selkäsitakan kudottua *valheidenverkkoa*, se alkaa purkautumaan melkeinpä itsekseen.
Tuolloin alkaa jonkin asteinen *tyyneysvaihe* elämässäsi. Mutta narsistihan ei muutu koskaan. Todellisuudessa *taistelu* jatkuu hautaan asti. - itsejohovinulkopuolella
tytär- kirjoitti:
Narsisti käyttää yhteistä tytärtänne *työvälineenä* sinua vastaan. Edessä on todella pitkä projekti. Mutta kun annat ajan kulua, etkä välitä tapahtuneesta mitään. Niin narsisti huomaa lopulta, että tämän työvälineen käyttö, ei tuotakkaan hänelle enää toivottua tulosta.
Jolloin usein käy niin, että narsisti alkaa purkamaan epäonnistumistaan tähän käyttämäänsä *epäkelpoon* työvälineeseen.
Ja jos tyttäresi on jo riittävän kypsynyt ihminen tuolloin. Hän ymmärtää itse, mitä on todellisuudessa tapahtunut. Sekä huomaa lopulta sen todellisen *arvonsa* isälleen.
Totta, tämä saattaa viedä vuosia, jopa vuosikymmeniä. Mutta lopulta narsisti paljastaa todellisen minänsä *työvälineelle*, sekä muulle hovilleen.
Ja on todella helpottavaa, kun narsistin todellinen minä, paljastuu lopulta näin hoviväelle. Aluksi he ovat hyvin järkyttyneitä tapahtuneesta. Kertovat jopa siitä sinulle. Silloin voit kertoa heille omat kokemuksesi, tapahtuneista asioista. Ja vuosia selkäsitakan kudottua *valheidenverkkoa*, se alkaa purkautumaan melkeinpä itsekseen.
Tuolloin alkaa jonkin asteinen *tyyneysvaihe* elämässäsi. Mutta narsistihan ei muutu koskaan. Todellisuudessa *taistelu* jatkuu hautaan asti.Juuri näin olen itsekin ajatellut tilanteen menevän. Siis ajan kanssa. Tuo mainintasi että narsisti paljastaa todellisen minänsä "työvälineelle" ja hovilleen oli uutta. Sitä aikaa odotellessa :) Tiedän että nyt on raskasta olla pimennossa tyttären elämästä, mutta toivon vain että tyttäreni järki kestää eikä hän masennu. Itsekin selvisin ja siitä nousin. Ja sen olen hyvin tiedostanut että "totuus ei pala tulessakaan" ja lapseni ymmärtävät vielä jonain päivänä että äiti se on joka on aina heitä rakastanut. Isä ei edes ole ollut heistä kiinnostunut. :(
Olen kirjoittanut omaelämänkertaa, niin sitten kun joskus aika on, muistini ei petä. Ajalla kun on tapana hävittää ikäviä muistoja.
Kiitos sinulle kommenteistasi! olit sitten itsekin uhri tai tukihenkilö... - tytär-
Olen narsistivanhempien nuorin lapsi, nyt jo itsekin aikuinen. Ja olen joutunut kokemaan elämämäni aikana varsinaisen *perhehelvetin*. Ei hyväksyttynä lapsena narsistiperheessä.
Nyt oma sisarukseni, joka toimi vuosikausia vanhempien *hovissa* heidän uskottuna sanan saattajana. Sai myös täysin yllättäen niskoilleen, *täys laidallisen* kaikkea todella inhottavaa. Hän oli tästä tapahtuneesta erittäin järkyttynyt ja pahoillaan siitä, että ei ollut aikaisemmin ymmärtänyt tilanteen vakavuutta.
Tässä kyseisessä tapauksessa oli yksi todella hyvä puoli, nyt kykenemme keskenämme keskustelemaan tästä jo eliniän kestäneestä kummallisesta *pelistä* perheessämme. Tiedostain sen todellisen luonteen. Ja näin voimme olla myös tukena toisilemme, näissä hankalissa tilanteissa. Jossa narsistin uhri kokee jäävänsä todella yksin.
Asiasta kannattaa lukea Liisa Kelttikangas-Järvisen tietoteos > Sosiaaliset taidot ja sosiaalisuus< (ilm.2010) Kirja antaa paljon valmiuksia ja voimia, käsitellä tosi raskasta ja vaikeaa asiaa. - itsejohovinulkopuolella
Tuolla_tarkoitan kirjoitti:
Tuolla tarkoitan, että näytä itsellesi ja tyttärellesi ja kaikille että olet kaiken sen pelin yläpuolella, vahvempi niitä pelaajia ja että sinun arvomaailmasi on paljon arvokkaampi niiden turhimuksien sättäämistä. Hehän ovat heikkoja piruparkoja.
Kiitos myös sinulle kommenteistasi. Aurinkoista kevään odotusta!
- joitsehovinulkopuolella
tytär- kirjoitti:
Olen narsistivanhempien nuorin lapsi, nyt jo itsekin aikuinen. Ja olen joutunut kokemaan elämämäni aikana varsinaisen *perhehelvetin*. Ei hyväksyttynä lapsena narsistiperheessä.
Nyt oma sisarukseni, joka toimi vuosikausia vanhempien *hovissa* heidän uskottuna sanan saattajana. Sai myös täysin yllättäen niskoilleen, *täys laidallisen* kaikkea todella inhottavaa. Hän oli tästä tapahtuneesta erittäin järkyttynyt ja pahoillaan siitä, että ei ollut aikaisemmin ymmärtänyt tilanteen vakavuutta.
Tässä kyseisessä tapauksessa oli yksi todella hyvä puoli, nyt kykenemme keskenämme keskustelemaan tästä jo eliniän kestäneestä kummallisesta *pelistä* perheessämme. Tiedostain sen todellisen luonteen. Ja näin voimme olla myös tukena toisilemme, näissä hankalissa tilanteissa. Jossa narsistin uhri kokee jäävänsä todella yksin.
Asiasta kannattaa lukea Liisa Kelttikangas-Järvisen tietoteos > Sosiaaliset taidot ja sosiaalisuus< (ilm.2010) Kirja antaa paljon valmiuksia ja voimia, käsitellä tosi raskasta ja vaikeaa asiaa.Kiitos! Etsinpä sen kirjan ja lukaisen. Niiden kaikkien muiden samaa käsittelevien kirjojen lisäksi :)
- tytär-
joitsehovinulkopuolella kirjoitti:
Kiitos! Etsinpä sen kirjan ja lukaisen. Niiden kaikkien muiden samaa käsittelevien kirjojen lisäksi :)
No, mielestäni tämä on yksi parhaista *alaa* käsittelevistä tietokirjoista. Sen vuoksi sitä usein suosittelen muillekin luettavaksi.
Kevättä odotellessa, iloisemmin mielin :D
- henriwanderlost
Hovi tekee aivan kaiken, mitä narsu käskee. Heistä on valtavaa seurata upean narsun kärsimyksiä ja voittoja, auttaa ja saada osansa säteilystä. Kohdetta he kiusaavat samalla tavoin kuin narsku, sillä he matkivat narskua. Hoviväki on tyhmää ja saamatonta, Stepford vaimoja sukupuolesta riippumatta.
- Narsrallaa
Mielestäni hoviväki on tyhjäpäisiä tolloja. Aina ei voi tietää kuka on hovia ja kuka pakosta hovin näköistä ja sattumalta paikalla. Narsisti käyttää hoviaan toisaalta niin, että sattumaväkikin on osa hovia, mutta eivät itse sitä tiedä.
Jonkun verran olen nähnyt naurua, jossa naurettiin jotain mitä minä en vielä tiennyt. Jonkin verran myös narsistille muistutusta narsistin tärkeästä asemasta heidän pääpellenään ja jeesuksenaan, ettei hovi vain unohdu.
Sitten ne sairaat naiset joka tukeutuvat narsistiin yhtenä olemassaolonsa prinsiippinä ja jotka ovat eittämätön ja pääsemätön osa narsistin hovia, jos ei peräti sen tukipilari.- sinnemeniystävä
Hovi väelle on narsistin sana laki. Selän takana touhusivat narsistin johdolla jos jonkinlaista. Kun kysyin eräältä, jota luulin ystäväkseni, että miten hänkin touhuissa mukana niin sain vastauksen että "xxxxxxx sana on laki eikä ystävyys merkkaa mitään". Se ystävyys loppui noihin sanoihin.
- ei.voi.käsittää
"Hovi on tyhjäpäisiä tolloja" . Olen aina ihmetellyt näitä ihmisiä, jotka muuten ovat älykkäitä ja tiukkoja tätejä, pari sietääkin joukossa, mutta narsistin leijatessa paikalla he muuttuvat murrosikäisiksi pississiksi. Narsisti saa puhua mitä tahansa, keskenäänkin ristiriitaisia juttuja, mutta siitähän hoviväki vain intoutuu ylistämään aurinkoista kuningatartaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073195GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521075Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351022- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24831