Osallistu-Vaikuta-Millainen Lieksa 2030

Lieksan kaupunki tiedotti tuolla tiedottella tänään lieksan lehdessä.

Ilmeisesti edelleen on todella vaikutettu "korviin vaikkua" että puheemme ei mene perille kun tilaisuus pidetään 3.3. Lieksan lukion auditoriossa.

Olemme Lieksan seudun invalidit aikaisemmin vastaavia tilaisuuksia tuon esteellisen tilan vuoksi moittineet ja silloin tilaisuus järjestettiin estettömässä tilassa Kuntayhtymän tilassa ja silloinen vt kaupunginjohtaja antoi ohjeet että asia huomioidaan mutta miten on asia nyt muistettu tämän tilaisuuden osalta.

VAMMAISIA EI OLE HUOMIOITU Kaupunki siten rikkoo tasavertaisuuden periaatetta tilaisuuden osalta sinne ei vammaiset pääse osallistumaan MK

34

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opeta-myös-tervehtimään

      Laita Markku viestiä nykyiselle kaupunginjohtajalle. Katsotaan, voiko hän tehdä ylimielisyydessään mitään asaille!

      • invasihteeri

        Kyllä saatampa käydä tervehtimässä mutta toki ei tässä liene tahallisuudesta kyse vaan ajattelemattomuudesta joka on tilat varannut.
        Olen ainakin ollut hyvässä yhteistyössä tähän asti aikaisemmin koko henkilön kanssa mutta toin nyt asian esiin kun on viikonloppu myöskin luottamushenkilöiden tietoon saatetuksi asiamme.

        Mutta kuitenkin minulla on tietty asema myös Invalidien puolesta puhujana toimiessani yhdistyksessä ja myöskin vammaisneuvostossa . Siellä oli aikanaan puhetta sote asioiden tiimoilta ja siten tilaisuuden paikka vaihdettiin ja suuri joukko oli siten mukana, jotka eivät olisi tuonne auditorioon päässeet.
        Siitä voinen lausua kiitoksen sosiaaliturvayhdistykselle myös. silloin ohjeet kaupunginjohtaja antoi kaupungin eri toimijoille asian huomioimiseksi MK


      • Aktiivipj
        invasihteeri kirjoitti:

        Kyllä saatampa käydä tervehtimässä mutta toki ei tässä liene tahallisuudesta kyse vaan ajattelemattomuudesta joka on tilat varannut.
        Olen ainakin ollut hyvässä yhteistyössä tähän asti aikaisemmin koko henkilön kanssa mutta toin nyt asian esiin kun on viikonloppu myöskin luottamushenkilöiden tietoon saatetuksi asiamme.

        Mutta kuitenkin minulla on tietty asema myös Invalidien puolesta puhujana toimiessani yhdistyksessä ja myöskin vammaisneuvostossa . Siellä oli aikanaan puhetta sote asioiden tiimoilta ja siten tilaisuuden paikka vaihdettiin ja suuri joukko oli siten mukana, jotka eivät olisi tuonne auditorioon päässeet.
        Siitä voinen lausua kiitoksen sosiaaliturvayhdistykselle myös. silloin ohjeet kaupunginjohtaja antoi kaupungin eri toimijoille asian huomioimiseksi MK

        Invalidien ja vammaisneuvoston asioita ei ruodita s24 Lieksa sivuilla. Ne hoidetaan asianmukaisesti ilman puskista huutelua. Koitahan jo tajuta.


      • Aktiivipj kirjoitti:

        Invalidien ja vammaisneuvoston asioita ei ruodita s24 Lieksa sivuilla. Ne hoidetaan asianmukaisesti ilman puskista huutelua. Koitahan jo tajuta.

        Kuulehan sinä jopa ulkopuolinen henkilö olisi kuitenkin todella keskityttävä sinunkin asioihin jos toimintani olisi ristiriitainen aikaisemmin sovituista asioista mitä olemme päättäneet aikaisemmin asioista niin todella erehdyt.MK


    • perisviikot

      2030 Vaskiviikot on vaihdettu perisviikkoihin, joissa muu Suomi voi tutustua lieksalaiseen peräkammarinpoika -kulttuuriin.

      • Nyt olisi kuitenkin mahdollisuus Kajauttamaan kansallispuistoon satavuotiaan Suomen kunniaksi Lieksassa on kaksi kansallispuistoa Koli ja Patvinsuo
        Sulasol hakee kuoroja ja näin uskoisi Lieksasta löytyvän omasta takaa hakuaika 24.5 saakka


      • periskuoro
        markkukorpinen kirjoitti:

        Nyt olisi kuitenkin mahdollisuus Kajauttamaan kansallispuistoon satavuotiaan Suomen kunniaksi Lieksassa on kaksi kansallispuistoa Koli ja Patvinsuo
        Sulasol hakee kuoroja ja näin uskoisi Lieksasta löytyvän omasta takaa hakuaika 24.5 saakka

        Perikset voisivat perustaa falsetissa ulisevan eunukkikuoron :D


      • ihkuaMonikulttuuria

    • ihmettelijän

      Erikoista, jos KOULUN auditorioon ei pääse esteettömästi. Oppilaissakin voi olla olla esteettömyyden tarvitsijoita.

      • Todella asia on niin ja sama on useissa kaupungin virastoissa jonne ei pääse liikuntavammainen uusi hankinta oli kirjastoauto ja esityksemme siitäkin meni kankkulan kaivoon.
        Sitä vastoin olemme huomioineet ne yritykset jotka mahdollistaa liikuntavammaisten pääsyn. Olemme myöskin antaneet kitoksen kunniakirjan muodossa invapysäköinnin mahdollistamiseksi mutta siitäkin joku kirjoitti ja uhkasi sytyttää partani tuleen mutta nyt on kuitenkin huomioni mukaan asia hallinnassa aikanaan olen opastanut huomautuslapuilla ja edelleen toiminta on valtakunnallista. Ilmeisesti joku on saanut sakon joskus ,siitä ei voida minua syyttää se ei ole minun tehtävä MK


      • tulisjosvois
        markkukorpinen kirjoitti:

        Todella asia on niin ja sama on useissa kaupungin virastoissa jonne ei pääse liikuntavammainen uusi hankinta oli kirjastoauto ja esityksemme siitäkin meni kankkulan kaivoon.
        Sitä vastoin olemme huomioineet ne yritykset jotka mahdollistaa liikuntavammaisten pääsyn. Olemme myöskin antaneet kitoksen kunniakirjan muodossa invapysäköinnin mahdollistamiseksi mutta siitäkin joku kirjoitti ja uhkasi sytyttää partani tuleen mutta nyt on kuitenkin huomioni mukaan asia hallinnassa aikanaan olen opastanut huomautuslapuilla ja edelleen toiminta on valtakunnallista. Ilmeisesti joku on saanut sakon joskus ,siitä ei voida minua syyttää se ei ole minun tehtävä MK

        Miksi ei invalideja huolita kaupungin tilaisuuksiin, jotka yleensä aina järjestetään paikoissa, joissa on esteitä. Kirkko voisi olla hyvä paikka.


      • tulisjosvois kirjoitti:

        Miksi ei invalideja huolita kaupungin tilaisuuksiin, jotka yleensä aina järjestetään paikoissa, joissa on esteitä. Kirkko voisi olla hyvä paikka.

        Yritin juuri soittaa kaupunginjohtajalle ei vastannut.Kaupunginsihteerin sain kiinni ja lupasi pari huoltomiestä tilaisuuteen avustajaksi.
        Eli nyt sähköpyörätuolissa olevat paikalle.Olen melkein sata varma, että meillä vammautuu sitten pari miestä lisää?
        On sitten eri asia kuka käyttää kaupunkiin hankittua porraskiipijää ja miten se toimii tilanteessa.
        Mutta nyt on kyseessä periaatteellinen kysymys miten kaupunki huolehtii siitä että myös vanhukset ja vammaiset voivat osallistua näinkin tärkeisiin tilaisuuksiin.
        Markku Korpinen Lieksan seudun invalidien sihteeri vammaisneuvoston jäsen


      • mtähhäh

        Pääseekö sinne sähkötuolillakin?


      • mtähhäh kirjoitti:

        Pääseekö sinne sähkötuolillakin?

        Ei sentään meillä ole sillä käytössä "sähkötuolia" joskin siltä asiat välillä vaikuttaa MK


      • No hieman vitsinä ja vakavissani tuon asian totesin.Kun tuntuu joskus siltä, että jopa viranomaiset kuten tänäänkin katsovat kiusaustani olan yli sylkemällä eli jos heillä olisi valtaa niin laittaisivat sähkötuoliin ja lopettaisivat sillä tavalla.Yrityshän oli jo olkapääleikkauksessa pumpata lläkettä esivalmistelussa ,että sydän pysähtyi pari kertaa.
        Mutta katsotaan sitten torstaina miten sitten sähköpyörätuoli saadaan ylös ja henkilö mukana meinaan ettei onnistu ja invabussin kuljettaja juuri totesi ettei tuota tuolia kuljeteta porraskiipijällä.
        Eli todella kaupunki on omassa toiminnassaan syrjinyt monesti vammaisten mahdollisuuksia osallistua tapahtumiin kuten nyt ,jossa voisi keskustella kaupungin trategiasta todella noloa toimintaa koska asiasta on aikaisemmin jo lausuttu vammaisneuvoston kanta MK


    • Ohhoijjjjjaaaaaaaaa

      MMmmhhhhh! Lieksa vuonna 2030. Noin 7000 asukasta... jos sitäkään. Eipä kannata moisesta paljon...

      • 50prosenttia

        7000 asukkaasta 50% asuu peräkammarissa vuonna 2030???;)


      • lisää.vain

        Vähempikin asukasmäärä on ok, jos ovat itsensä elättäviä. Turistit kaikki ilman tuloja, kunnan ja valtion kontolla. Vaikka heitä olisi tuhansia, mitä hyötyä, sitä köyhempi kunta vain on. Niin että lisää vain näitä oleskelijoita, olemme jo nyt toisten armoilla rahan suhteen.


    • OnneksEnOleNäkemässäEnää

      7000 asukkaasta on valkoisia noin 2000 ja loput ovat ulkomaantuontia!

      • mamamamu

        7000 elättiä, hyvinkin mahdollista! Kuka heidät elättää ja pitää heidän elintasoaan tapissa? Työpaikkoja ei tarvita, kuin korkeintaan virkamiehille, jotka jo nyt palvelevat heitä kertomalla taikaseinän käytöstä ja lankettien täytöstä. Siinäpä Lieksan tulevaisuus, ei pidä paikkaansa sanonta Juuka nuuka, Nurmes köyhä, Lieksa vasta leipämaa. Pitää olla Lieksa vasta mamumaa!


    • otahanOppia
      • kävin kuuntelemassa valtuuston kokousta ja kävin henkilökohtaisesti puhumassa myös kaupunginjohtajalle joka oli hämmentynyt ja totesi nuo asiat pitää huomioida en tiedä aikaisemmista tapahtumista totesi uutena johtajana sanoin että yritin soitta ja siksi tuli tapaamaan Kovin kiire oli kaupunginhallituksen puheenjohtajalla myös valtuuston puheenjohtajalla myös muilla valtuutetuilla säikähtynyt ilme kun näkivät minut, että olen paikalla jos Teillä on minulle jotakin sanottavaa niin sanokaa se mutta ei ollut, joten kuka sitten toimii täällä netissä nimimerkin suojissa ei kuulu ehkä tuohon sakkiin? MK


      • Älänolaaitseäsienää
        markkukorpinen kirjoitti:

        kävin kuuntelemassa valtuuston kokousta ja kävin henkilökohtaisesti puhumassa myös kaupunginjohtajalle joka oli hämmentynyt ja totesi nuo asiat pitää huomioida en tiedä aikaisemmista tapahtumista totesi uutena johtajana sanoin että yritin soitta ja siksi tuli tapaamaan Kovin kiire oli kaupunginhallituksen puheenjohtajalla myös valtuuston puheenjohtajalla myös muilla valtuutetuilla säikähtynyt ilme kun näkivät minut, että olen paikalla jos Teillä on minulle jotakin sanottavaa niin sanokaa se mutta ei ollut, joten kuka sitten toimii täällä netissä nimimerkin suojissa ei kuulu ehkä tuohon sakkiin? MK

        Hyvä Markku - jos luulet olevasi maailman napa niin olet todellakin aika lailla väärässä.


      • Älänolaaitseäsienää kirjoitti:

        Hyvä Markku - jos luulet olevasi maailman napa niin olet todellakin aika lailla väärässä.

        En ole napa koska tähyän aina ylöspäin ja en ole ainakaan jatkuvasti navan alapuolella jutuissa. vaan jopa täytyy olla aivojumppaa eikä sitä tumputtamista.


    • Tämmäysloru

      Olisit Markku tämmännyt käräjille koko porukan, eiköhän olisi alkanut tapahtua!

      • Olen toisinaan niin suvaitsevainen,että "tämmään "itseni saunan lauteille rentoutumaan ja joskus totean vaan,että "paska huuleen" kuin aikanaan työkaveri tuumasi kun kuuli jonkun joutavan jutun Mk


    • vase

      Sulla ne on fasepookki ihan väärillä sivuilla.

      • EXvaltuutettu

        Kerroin tuolla toisella foorumilla jo asiaa tiedotustilaisuudesta mutta todella ihmettelen kaupunginhallituksen toimia jos te,olette noin huolimattomia taitamattomia että hyväksytte tuollaisen esittelyn missä strategia tilaisuus pidetään monien portaiden päässä, Teillä olisi ollut nyt aikaa muutama päivä korjata virheenne koska Teille avainhenkilöille kaupunginjohtajaa kaupunginhalituksen ja valtuuston puheenjohtajalle asiasta puhuin maanantaina ja läsnä oli myös Nykänen.
        Aikaisemmin jo sote asioiden osalta paikka muutettiin ja silloin eri hallintokunnille tuo tiedotus piti mennä. Mutta toiminta on todella nyt syrjivää ja leväperäisyyttä kaupungin päättäjien virkamiesten taholta.
        Jos keiden pitäisi nyt pyytää anteeksi toimia niin heidän ja paremmin kuunnella kuntalaisia eikä olla nokka korkealla sanon asian halk huulen MK


      • Kannatta hieman perehtyä asiaan mitä merkitse yleensä nämä tilaisuudet jotka ovat silmän lumetta MK


      • Nyt sitten on kutsu käynyt tilaisuus on 3.3. 2016 klo 18..00


      • Olin mukana ja sekö oli tarkoitus,että kuntalaisten kuulemistilaisuus oli kaupunginjohtajan tunnin esitelmä nelikenttäanalyyseineen?
        Sinänsä sitten oli valmiisiin kysymyksiin jotakin todeta.
        Katsotaan sitten miten sitten 7.4.tilaisuus onnistuu ja edelleenkin onko esteellisessä paikassa ? MK


      • Heitän nyt esiin sitten asian,miten ihmisten hyvinvointia edistetään ja millainen elinkeinopolitiikka kaupungissa vallitsee. Jos tarvitaan uudenmuotoista koulutusta puretaanko ensin hyvät tilat vai käydäänkö mitään todellisia neuvotteluja yritysmaailman ja kuntayhtymien ja kaupungin kesken vai edelleekö on mukavia kahvikekkereitä? Mk


      • suunnitelmia

        Neuvotteluja myös valtaisan mamupopulaation kanssa. Hehän ovat merkittävä osa kunnan elätettävistä. Eivät työttömiä, vaan laillisesti oleksivia. Eivät näy työttömyystilastoissa, mutta eivät elätä itseään. Kannattaisi tiedustella, millaisia suunnitelmia heillä on elämänsä suhteen, jos elätysrahat uhkaavat vähetä tai jopa lopahtaa. Kahdeksan vuotta, ihan suotta, tulos täysi nolla. Vain sambuuseja, uimahallia ja hauskan pitoa.


      • Ompa noita neuvotteluja yläkerroksessa eli rakennetaanko sitten Pikeksin toimesta "pilvilinnoja" eli Lehdessä todettiin että asiaa siun sotesta sote alan yrityksille ja asiasta tulee puhumaan Pitopalveluun suunnittelusta vastaava yilääkäri Anu Niemi ja vt toimitusjohtaja Pekka Kuosmanen ja Hallituksen puheenjohtaja Matti Kämäräinen.

        Eli tämähän on ihan taivaallista vaikuttamista, eli ylhäältä todetaan miten toimitaan halusitte tai ette,Eli palvelujen käyttäjiät jää näkemättä.
        Tämäkö on sitten Siun soten ja Pikekisin tavoite nyt todella tulee kansalle hyvä tulevaisuus kuin ellun kanalle MK


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      256
      2302
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      2065
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      98
      1780
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1609
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1191
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1190
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      64
      1029
    8. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      114
      1024
    9. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      1016
    10. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      1013
    Aihe