Onko jollain kokemusta toimiiko vanha 2 tahti tuuppari re85 bensalla vai meneekö kone paskaksi.
RE85 Bensa
53
4283
Vastaukset
- etanolituhoaakaiken
ei ole kokemusta ja ymmärrän kiusauksen käyttää halvempaa bensiiniä. Kehottaisin kuitenkin perehtymään niin keskustelupalstoilla kuin youtuben huoltovideoissa erityisesti USAlaisiin, jossa kirotaan etanolin "pakko-ymppäys" perusbensiineihin, ja minälaisia vaurioita sen edes 10% (95 okt) on johtanut.
Mutta koska olet kuten useimmat ihmiset etkä jaksa mennä katsomaan, kerron tiivistetysti ja vielä oman kokemuksen pohjalta.
Etanoli kerää kosteutta ilmasta, ja veneilijöiden keskuudessa sitä vettä ja kosteaa meri-ilmaa tunnetusti piisaa.
Kun se kosteutta imenyt etanolibensiini sitten lilluu suodatinpesässä, kaasuttimessa, polttoainepumpuissa jne. muutaman päivän niin seuraavaksi mitä alka tapahtua on että etanoli haihtuukin pois. Jäljelle jää se kostea ilma joka sinne on etanolin houkuttelemana tullut, yhdistyneenä besan lisäaineen jäänteisiin. Se on sellainen limainen greippilimsan värinen hyytelö joka tukkii kaikki paikat seuraavalla kerralla kun lähdet veneilemään, joissain moottoreissa hyvinkin pieni määrä tätä kiisseliä varmistaa, että veneviikonloppu vaihtuu polttoainejärjestelmän aukaisuun ja puhdistukseen paineilmalla ja erilaisilla puhdistuslitkuilla.
Ostin joku aika sitten vähäisellä käytöllä olleen mökkiveneen syksyllä, jossa oli irtotankissa saman kesän bensiinit. Moottori ei saanut kunnolla bensiiniä ja aavistin jo että jonkinlaisesta tukoksesta oli kyse. Sitten kaadoin isoon 3 litran lasipurkkiin tätä samaa bensaa, Pohjalle segmentoitui muutamassa sekunnissa sellainen noin 3 ruokalusikallisen kokoinen harmaa hyytelölöllö. Youtubesa yksi huoltokorjaamon pitäjä denmonstroi saman löllön muodostumisen puhtaaseen etanolia sisältävään bensiiniin 25 minuutissa pitämällä hellepäivänä tuuletinta avonaisen lasipurkin edessä.
Eli, tankkaa sitä 98 oktaanista jossa on vain 5 %, niin kauan kun sitä vielä on saatavilla ja jos se tulee omalle budjetille liian kalliiksi, niin kannattaa mahdollisesti harkita jotain muita harrastuksia. Purjehtiminen, kudonta tai postimerkkien keräily esim.- gfsdgsdfgdfsgfdsg
Mutta mitenkäs se 85 bensa sitten autoissa toimii, eikö niissäkin tule eteen sama ongelma.
- Anonyymi
gfsdgsdfgdfsgfdsg kirjoitti:
Mutta mitenkäs se 85 bensa sitten autoissa toimii, eikö niissäkin tule eteen sama ongelma.
Autoissa polttoaineen vaihtuvuus on nopeaa ja auton polttoainetankki on suljetumpi kuin veneen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoissa polttoaineen vaihtuvuus on nopeaa ja auton polttoainetankki on suljetumpi kuin veneen.
No ei välttämättä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei välttämättä.
Juupas, eipäs, onpas!
Ei taida nykyautoissa enää vuosiin olla edes sallittu niin alkeelliset tankin huohotus ratkaisut kuin veneissä.
Vm 2015 Yamarinissakin saa rauhassa tankata niin kauan kuin huvittaa eikä tankkauspistoolin ylitäyttöautomagiikka toimi koska huohotusputki on pelkkä letku ja sen avoin pää on täyttöaukkoa alempana. Tankatessa jonkun täytyy olla pää säilytyslokeron sisällä kyttäämässä milloin bensa nouse varmasti ihan vahingossa läpinäkyvään huohotinletkuun. Jos tankkaa kunnes bensaa roiskuu veteen, valuu sitä edelleen veteen nostaessa liukuun tai kaarteessa. Pahemmassa kelissä merivesi roiskuu huohotusputken kautta tankkiin. Melkein 50keur veneessä on säästetty 20cm puutarhaletkua. Läheskään yhtä surkeaa ratkaisua en ole nähnyt missään autossa. Helppo korjata letkua vaihtamalla edes välttävästi toimivaksi vaikka merkkihuolto ei osannut. Vielä kun löytäisi sopivan ali&ylipaineventtiilin niin voisi tulla hyvä, pitää varmaan pummata osat jostain vanhasta autonromusta. Eihän tuollaisen peukalon paksuisen huohotinletkun edes pitäisi olla auki muuten kuin tankatessa, ja ajon aikana riittää polttoaineletkun kokoinen joka sekin voisi olla satamassa ali&ylipaineventtiilin tukkima. Mutta liian kallista tekniikkaa Yamarinille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juupas, eipäs, onpas!
Ei taida nykyautoissa enää vuosiin olla edes sallittu niin alkeelliset tankin huohotus ratkaisut kuin veneissä.
Vm 2015 Yamarinissakin saa rauhassa tankata niin kauan kuin huvittaa eikä tankkauspistoolin ylitäyttöautomagiikka toimi koska huohotusputki on pelkkä letku ja sen avoin pää on täyttöaukkoa alempana. Tankatessa jonkun täytyy olla pää säilytyslokeron sisällä kyttäämässä milloin bensa nouse varmasti ihan vahingossa läpinäkyvään huohotinletkuun. Jos tankkaa kunnes bensaa roiskuu veteen, valuu sitä edelleen veteen nostaessa liukuun tai kaarteessa. Pahemmassa kelissä merivesi roiskuu huohotusputken kautta tankkiin. Melkein 50keur veneessä on säästetty 20cm puutarhaletkua. Läheskään yhtä surkeaa ratkaisua en ole nähnyt missään autossa. Helppo korjata letkua vaihtamalla edes välttävästi toimivaksi vaikka merkkihuolto ei osannut. Vielä kun löytäisi sopivan ali&ylipaineventtiilin niin voisi tulla hyvä, pitää varmaan pummata osat jostain vanhasta autonromusta. Eihän tuollaisen peukalon paksuisen huohotinletkun edes pitäisi olla auki muuten kuin tankatessa, ja ajon aikana riittää polttoaineletkun kokoinen joka sekin voisi olla satamassa ali&ylipaineventtiilin tukkima. Mutta liian kallista tekniikkaa Yamarinille.Kyllä sinne auton tankkiin korvausilmaa pitää tulla ihan niinkuin venessäkin. Ei normi irtotankkiin mene yhtään ilmaa jos laittaa ilmaventtiilin kiinni!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sinne auton tankkiin korvausilmaa pitää tulla ihan niinkuin venessäkin. Ei normi irtotankkiin mene yhtään ilmaa jos laittaa ilmaventtiilin kiinni!
Ei kukaan olekaan väittänyt, etteikö auton tankkiin menisi korvausilmaa. Veneessä se on useammin kosteaa ilmaa. Irtotankki veneessä ei ole mikään normi, niitä on vain pikkuveneissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan olekaan väittänyt, etteikö auton tankkiin menisi korvausilmaa. Veneessä se on useammin kosteaa ilmaa. Irtotankki veneessä ei ole mikään normi, niitä on vain pikkuveneissä.
No voi hyvänen aika sentään! Melko usein melko kosteaa ilmaa tuolla tieliikenteessäkin.
Ja avuttomuuden huippu tietysti on tuo Yamarin miehen vuodatus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juupas, eipäs, onpas!
Ei taida nykyautoissa enää vuosiin olla edes sallittu niin alkeelliset tankin huohotus ratkaisut kuin veneissä.
Vm 2015 Yamarinissakin saa rauhassa tankata niin kauan kuin huvittaa eikä tankkauspistoolin ylitäyttöautomagiikka toimi koska huohotusputki on pelkkä letku ja sen avoin pää on täyttöaukkoa alempana. Tankatessa jonkun täytyy olla pää säilytyslokeron sisällä kyttäämässä milloin bensa nouse varmasti ihan vahingossa läpinäkyvään huohotinletkuun. Jos tankkaa kunnes bensaa roiskuu veteen, valuu sitä edelleen veteen nostaessa liukuun tai kaarteessa. Pahemmassa kelissä merivesi roiskuu huohotusputken kautta tankkiin. Melkein 50keur veneessä on säästetty 20cm puutarhaletkua. Läheskään yhtä surkeaa ratkaisua en ole nähnyt missään autossa. Helppo korjata letkua vaihtamalla edes välttävästi toimivaksi vaikka merkkihuolto ei osannut. Vielä kun löytäisi sopivan ali&ylipaineventtiilin niin voisi tulla hyvä, pitää varmaan pummata osat jostain vanhasta autonromusta. Eihän tuollaisen peukalon paksuisen huohotinletkun edes pitäisi olla auki muuten kuin tankatessa, ja ajon aikana riittää polttoaineletkun kokoinen joka sekin voisi olla satamassa ali&ylipaineventtiilin tukkima. Mutta liian kallista tekniikkaa Yamarinille.Kuten toteat nykyautoissa on oikea huohotusjärjestelmä, eikä se päästä (hiilivetyjä) bensakäryjä ulos.
Siellä on aktiivihiilikanisteri, jonka tehtävä on suodattaa nuo haitalliset kaasut pois.
Se on kytketty imusarjaan ja siellä on venttiili, joka ylläpitää polttoainetankissa pienen alipaineen.
Moottorin käydessä järjestelmä huolehtii tankin huohotuksesta, ettei tankki imeydy ruttuun D.
Tuon systeemin takia ei nykyautoja pitäisi koskaan tankata aivan suuta myöten täyteen, sillä se liika bensa menee sinne hiilikanisteriin ja voi aiheuttaa käyntihäiriöitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voi hyvänen aika sentään! Melko usein melko kosteaa ilmaa tuolla tieliikenteessäkin.
Ja avuttomuuden huippu tietysti on tuo Yamarin miehen vuodatus.Melko usein mutta ei yhtä usein ja Yamarinin laatu on oikeasti aika surkea kuten sinäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten toteat nykyautoissa on oikea huohotusjärjestelmä, eikä se päästä (hiilivetyjä) bensakäryjä ulos.
Siellä on aktiivihiilikanisteri, jonka tehtävä on suodattaa nuo haitalliset kaasut pois.
Se on kytketty imusarjaan ja siellä on venttiili, joka ylläpitää polttoainetankissa pienen alipaineen.
Moottorin käydessä järjestelmä huolehtii tankin huohotuksesta, ettei tankki imeydy ruttuun D.
Tuon systeemin takia ei nykyautoja pitäisi koskaan tankata aivan suuta myöten täyteen, sillä se liika bensa menee sinne hiilikanisteriin ja voi aiheuttaa käyntihäiriöitä.Bensakäryt tulee tankatessa pihalle kun ei käryjen talteenottoa tankkauspistoolin kautta käytännössä ole. Tarvitaanko käryjen talteenottoa veneessä on eri juttu, mutta kuten autossa, voisi veneessä olla magneettiventtiili joka sulkee huohotuksen kun moottori ei käy, ja paineventtiili joka tasaisi paineen jos sitä lämpötilanvaihtelujen johdosta muodostuu liikaa. Tankkaamisen ajaksi voisi isompi huohotinputki olla vaikka manuaalisesti avattava ettei höyryt puhalla tankatessa päin naamaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensakäryt tulee tankatessa pihalle kun ei käryjen talteenottoa tankkauspistoolin kautta käytännössä ole. Tarvitaanko käryjen talteenottoa veneessä on eri juttu, mutta kuten autossa, voisi veneessä olla magneettiventtiili joka sulkee huohotuksen kun moottori ei käy, ja paineventtiili joka tasaisi paineen jos sitä lämpötilanvaihtelujen johdosta muodostuu liikaa. Tankkaamisen ajaksi voisi isompi huohotinputki olla vaikka manuaalisesti avattava ettei höyryt puhalla tankatessa päin naamaa.
Kyse oli huohotinjärjestelmästä, eli kun moottori käy tai seisoo, niin bensakaasut eivät tule ulos.
Suuressa maailmassa on ollut jo pitkään tankkauspistoolissa kaasujen imurit käytössä ja luulen, että niitä on jo meidänkin bensa - asemilla.
Noiden kaasujen takia veneen laitojen sisällä ei saa polttoaineiden kanssa lotrailla ja siksi kaikissa määräysten mukaisissa veneissä tankkaushelat ovat jossain kannella siten, että ne kaasut eivät valu veneeseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse oli huohotinjärjestelmästä, eli kun moottori käy tai seisoo, niin bensakaasut eivät tule ulos.
Suuressa maailmassa on ollut jo pitkään tankkauspistoolissa kaasujen imurit käytössä ja luulen, että niitä on jo meidänkin bensa - asemilla.
Noiden kaasujen takia veneen laitojen sisällä ei saa polttoaineiden kanssa lotrailla ja siksi kaikissa määräysten mukaisissa veneissä tankkaushelat ovat jossain kannella siten, että ne kaasut eivät valu veneeseen.Samasta järjestelmästä kyse. Tankin huohotuksesta, ei moottorin kampikammion huohotuksesta. Irtotankkien huohotinventtiilit on yleensä laitojen sisällä, eikä mikään kiellä lotraamasta valopetroolin tai dieselin kanssa edes hyttiveneen sisällä.
Onneksi bensahöyry kuitenkin on ilmaa raskaampaa, muutenhan se veneen jatkuvasti avoin tankki tyhjenisi omia aikojaan.
On siitä talteenotosta säädetty lailla jo yli kymmenen vuotta sitten mutta ei niitä paljoa näy. Jakeluaseman pitää olla iso tai ihmisten oleskeluun tarkoitetun tilan alapuolella. Pienemmät vanhemmat saavat toimia niin kauan kuin toimivat ja vasta perusteellisen rempan yhteydessä pitää rakentaa höyryjen talteenotto. Pieniä miehittämättömiä kylmäasemia on maa täynnä ja näillä näkymin sähköautot syövät markkinat ennen kuin niitä asemia rempataan, ennemmin ne suljetaan kun remppa tulee liian kalliiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samasta järjestelmästä kyse. Tankin huohotuksesta, ei moottorin kampikammion huohotuksesta. Irtotankkien huohotinventtiilit on yleensä laitojen sisällä, eikä mikään kiellä lotraamasta valopetroolin tai dieselin kanssa edes hyttiveneen sisällä.
Onneksi bensahöyry kuitenkin on ilmaa raskaampaa, muutenhan se veneen jatkuvasti avoin tankki tyhjenisi omia aikojaan.
On siitä talteenotosta säädetty lailla jo yli kymmenen vuotta sitten mutta ei niitä paljoa näy. Jakeluaseman pitää olla iso tai ihmisten oleskeluun tarkoitetun tilan alapuolella. Pienemmät vanhemmat saavat toimia niin kauan kuin toimivat ja vasta perusteellisen rempan yhteydessä pitää rakentaa höyryjen talteenotto. Pieniä miehittämättömiä kylmäasemia on maa täynnä ja näillä näkymin sähköautot syövät markkinat ennen kuin niitä asemia rempataan, ennemmin ne suljetaan kun remppa tulee liian kalliiksi.Kyllä minun kahdessa tehdastekoisessa veneessä on tankin huohotus johdettu laidan ulkopuolelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minun kahdessa tehdastekoisessa veneessä on tankin huohotus johdettu laidan ulkopuolelle.
Niin minunkin kiinteätankkisessa veneessä, mutta ei irtotankkisessa veneessäni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin minunkin kiinteätankkisessa veneessä, mutta ei irtotankkisessa veneessäni.
Kun irtotankin ilmaventtiilin pitää aina kiinni kun moottori ei pyöri, niin kaasut eivät tule veneeseen.
Moottorin käydessä ne menevät sinne moottorin poltettavaksi.
Polttoaineita ei pidä käsitellä avoimissa astioissa veneen sisäpuolella, sillä hiilivedyt ovat ilmaa raskaampia ja valuvat pilssiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun irtotankin ilmaventtiilin pitää aina kiinni kun moottori ei pyöri, niin kaasut eivät tule veneeseen.
Moottorin käydessä ne menevät sinne moottorin poltettavaksi.
Polttoaineita ei pidä käsitellä avoimissa astioissa veneen sisäpuolella, sillä hiilivedyt ovat ilmaa raskaampia ja valuvat pilssiin.Kun muovisen irtotankin ilmaventtiilin pitää aina kiinni kun moottori ei pyöri, niin ennemmin tai myöhemmin se on pysyvästi lommolla kun ilmat kylmenee. Hurjat pilssit pienissä avoveneissä. Bensahöyryt sekoittuu ilmaan ja katoaa taivaan tuuliin tankatessa, ei ne moottoriin poltettavaksi päädy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun muovisen irtotankin ilmaventtiilin pitää aina kiinni kun moottori ei pyöri, niin ennemmin tai myöhemmin se on pysyvästi lommolla kun ilmat kylmenee. Hurjat pilssit pienissä avoveneissä. Bensahöyryt sekoittuu ilmaan ja katoaa taivaan tuuliin tankatessa, ei ne moottoriin poltettavaksi päädy.
Ei ole minulta mennyt Hondan irtotankki koskaan ruttuun.
Bensahöyryt eivät ole myöskään tulleet nenää häiritsemään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole minulta mennyt Hondan irtotankki koskaan ruttuun.
Bensahöyryt eivät ole myöskään tulleet nenää häiritsemään.Ei ne nenää siellä pilssissä haittaa.
Yamahan tankki meni kerran sen verran ruttuun että luulin jo entiseksi, mutta kylmässä melkein tyhjänä korkki kiinni ja heinäkuun helteeseen aurinkoon niin tuli taas tankin näköinen. Irtokanisterit menee helposti piloille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne nenää siellä pilssissä haittaa.
Yamahan tankki meni kerran sen verran ruttuun että luulin jo entiseksi, mutta kylmässä melkein tyhjänä korkki kiinni ja heinäkuun helteeseen aurinkoon niin tuli taas tankin näköinen. Irtokanisterit menee helposti piloille.Vaikka nenä ei olisi millään, niin sopiva seos pilsissä voi olla räjähtävä kokemus.
- etanolihyikamala
Autossa polttoainejärjetelmä on/pitäisi olla yleensä tiiviimpi ja suljetumpi mutta polttoaineen huohotinputken kautta vesisateinen kostea loskailma löytää etanolin luo kyllä, eli periaatteessa kyllä.
eräällä jenkkiläisellä huoltovideolla oltiinkin huolissaan tehdasasennetuista huohotinletkuista kiinteissä veneen tankeissa ja annettiin vinkkejä laittaa joku manuaalisesti suljettava venttiili niihin, näin etanolia sisältävien bensiinien aikana.
auton/sisäperämoottorin ruiskusuuttimien ja polttoainelinjojen putsailuttaminen maksaakin sitten jotain ihan muuta kun vanhan johnssonin kaasarin avaus - realistitietäjä
ei toimi ja jos on rahat noin loppu, niin harrastuksen vaihto paikallaan. ei pahalla.
- OstaEtec
Osta etec niin voit ajaa edullisella etanoolibensalla eikä tarvitse öljynvaihtoja ja huoltoja tuhertaa syksysin.;-)
- 324gdfg
riittää kun ostaa superkallista etec kaksitahtiöljyä vaan ja kuuntelee koneen pärinää.
- KaikkiRomutPois
Kaikki 2t koneet joutaakin romuttaa.
- Ammattikalastaja
Kyllä niillä vielä ajellaan monia monia vuosia, kun ovat niin yksinkertaisia ja vahvoja vehkeitä. Minullakin on vielä yksi 50 heppainen aivan käyttämätön kun ostin niitä silloin kun vielä sai.
- Anonyymi
Elä sinä ituhippi uniasi höpötä, kun hyvin pidetty kaksitahtinen kestää koko miehen iän ja toisenkin, kun käyttää synteettisiä öljyjä. Minunkin kaksitahtinen 32 vuotta vanhassa kaksitahtisessa puristuspaineet on aivan tasaiset 9 baaria, eikä savua kylmänäkään. Kertanykäisyllä käyntiin talvenkin jäljiltä.
En oo muuta toivonu, kuin että olisippa ollut tuntimittari käytössä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elä sinä ituhippi uniasi höpötä, kun hyvin pidetty kaksitahtinen kestää koko miehen iän ja toisenkin, kun käyttää synteettisiä öljyjä. Minunkin kaksitahtinen 32 vuotta vanhassa kaksitahtisessa puristuspaineet on aivan tasaiset 9 baaria, eikä savua kylmänäkään. Kertanykäisyllä käyntiin talvenkin jäljiltä.
En oo muuta toivonu, kuin että olisippa ollut tuntimittari käytössä.Etec/2t hörhö ihmekone Johnson 25 on kyllä n 40 v vanha,pitää olla täysi mt hööpö joka tällaista museo röpötintä hehkuttaa mut kysessä onkin ns täysi idiootti. .
- Sulatukseen
Ehdottomasti kaikki vanhojen 2t koneen käyttäjät siirtyy käyttään tuota Re 85 niin päästään niistä eroon ja ennenkaikkea noista idiootti hörhöistä jotka jatkuvasti jaksaa hehkuttaa niitä.Tuo etanooli ei sekoitu 2t öljyn kanssa ja kohta kone leikkaa kiinni,jipii taas yks romu vähemmän maailmassa.Saattaa olla joku öljy mikä käy mutta ei asiasta tarkempaa tietoa.
- Anonyymi
Olet nyt ymmärtänyt vähän väärin. Toimiva moottori ei ole romu, mutta rikkinäinen on. Rikkomalla saamme lisää romua.
- ÄlkääKoskaan
Tuota 85 litkua ei saa laittaa mihinkään polttomoottoriin.
Nuotion sytyttämiseen sitä voi kyllä käyttää. - Asemamiess
Nelitahtiuskovaiset on käyttäneet re85 bensiiniä huonolla menestyksellä sakraalisten ehtoollisdrinkkien landrinkina. Sivuvaikutuksena tästä on perinteisesti ollut mielenvikaisuutta, hallusinaatiota sekä uhkaavaa käytöstä veneasemalla. Heidän juoma-automaatin lähellä ei saa veneitä tankata
- VähänFaktaaVäliin
Kuvailit juuri tyypillisen E-tec-uskovaisen. Nelitahtisuus ei ole uskonto vaan järkevä valinta.
- sanohuijaukselleEi
Nelitahtiuskovaisille, kuuluu tuollainen salamyhkäinen omien lahkojen kiistäminen julkisesti. Tämäkin on seurausta E85 greippibensiinistä. Maahantuojien edustajilla ja huoltoverkostoilla on aivan sama, kummasta syystä heidän huoltokorjaamon 100 eur/tunti veloitusta käytetään; vikojen korjaukseen vai greippibensiini E 85 puhdistamiseen. Laskua raksuttaa ja asiakashan maksaa kun ei muuta voi. Onhan kyseessä saman viherpiiperöiden aikaansaama ymppäys, kuin nelitahtisuuskin, muut teknologiset vaihtoehdot poissulkevana dogmina. Nyt voisi joku terveydenhuollon edustaja iskeä markinarakoon, ja perustaa yksityisen psykiatrian toimiston samaan kortteliin paikallisen perämoottorihuollon kanssa.
- YmmärränKyllä
sanohuijaukselleEi kirjoitti:
Nelitahtiuskovaisille, kuuluu tuollainen salamyhkäinen omien lahkojen kiistäminen julkisesti. Tämäkin on seurausta E85 greippibensiinistä. Maahantuojien edustajilla ja huoltoverkostoilla on aivan sama, kummasta syystä heidän huoltokorjaamon 100 eur/tunti veloitusta käytetään; vikojen korjaukseen vai greippibensiini E 85 puhdistamiseen. Laskua raksuttaa ja asiakashan maksaa kun ei muuta voi. Onhan kyseessä saman viherpiiperöiden aikaansaama ymppäys, kuin nelitahtisuuskin, muut teknologiset vaihtoehdot poissulkevana dogmina. Nyt voisi joku terveydenhuollon edustaja iskeä markinarakoon, ja perustaa yksityisen psykiatrian toimiston samaan kortteliin paikallisen perämoottorihuollon kanssa.
Sinulla taitaa aivan oikeasti olla ongelma. Hae ihmessä apua, äläkä vain kirjoittele tänne!
- Re85palmuöljy
Älä viitsi juoda kaikkia etanolibensoja, saat niistä vielä verenpainetaudin nelitahtisuuden lisäksi
- ETECevinrude
ETEC kulkee e85 edullisella puhtaalla bensiinillä.
Nelitahtiin tuota ei voi laittaa koska huuhtelee öljyn voitelevilta pinnoilta
ja kone leikkaa kiinni. Osta ETEC!!!- EiKannata
Etec leikkaa kiinni kun se imee jäähdytysveden mukana pohjamutaa jäähdytyskanavat täyteen.
- Säälittävää
Epätoivoinen E-tec-kauppias jälleen liikkeellä!
- Anonyymi
Sen veden pääsyn tankkiin voi estää erinomaisesti sillä, että laittaa tankin ulkopuolelle korkkiin tiiviisti kiinni parin sankon kokoisen kumipussin, joka täytetty kuivalla ilmalla.
Bensapinnan laskiessa tankissa se kumipussi päästää tankkiin kuivaa korvausilmaa , joka voisi vähentää hyytelön muodostumista.- Anonyymi
Eh? Mikset laittaisi sitä muovipussia tankkiin sisälle ja täyttäisi sitä polttoaineella? Menisi kasaan sitä mukaa kun polttoainetta käytetään ja tankki olisi vain pussin suoja ja vuotoastia sen varalle että pussi hajoaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eh? Mikset laittaisi sitä muovipussia tankkiin sisälle ja täyttäisi sitä polttoaineella? Menisi kasaan sitä mukaa kun polttoainetta käytetään ja tankki olisi vain pussin suoja ja vuotoastia sen varalle että pussi hajoaa.
Eh-hehe. Juu, sehän toimisi oikein hyvin, ja tankin paikalle vain matala kaukalo.
Kumma juttu, ettei yksikään tankin tekijä ole tätä tajunnu, kun on repeämättömiä materiaaleja olemassa. - Anonyymi
vanhat muovipussit kannattaa imeytää E85 saa ilamista polttoainetta 😂
- Anonyymi
Kannattaa käyttää 98:a ja siihen 2-4% 10W/40 öljyä. E85 käyttää konetta kuumempana, tulppa ja kansi ei kestä sitä. Myös ennakkoa pitää säätää ja lämpöarvoltaan parempi tulppa pitää hankkia, jos haluaa urheilla moottorin kanssa. Kaikessa on puolensa.
- Anonyymi
pistää isomman suuttimen ei se muuta tarvitse 30% isomman
- Anonyymi
Jos tätä nyt joku käyttää tietolähteenä. Niin 2t koneelle ehdoton ei re85 bensalle. Ei toimi voitelu tuon kanssa. Nelari pitäisi säätää käyttämään tuota ja hyvällä tuurilla voi onnistuakkin.
Jos laittaa tankkiin ja ajaa liukuvalla niin koneet kyllä tuhoutuu nopeasti. - Anonyymi
Lukekaa seuraavaksi ilmestyvä Kippari-lehti, siinä on artikkeli paatista. joka muunnettiin RE85:lle. Sitten näkee,miten kävi.
- Anonyymi
Eikös se artikkeli koske muutostyötä eikä ole mikään kestotesti jonka päätteeksi moottori puretaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se artikkeli koske muutostyötä eikä ole mikään kestotesti jonka päätteeksi moottori puretaan?
Juu, sellainen se ymmärtääkseni on, mutta uskon että seuraavat muutoksen toimivuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, sellainen se ymmärtääkseni on, mutta uskon että seuraavat muutoksen toimivuutta.
Eli seuraavana keväänä sitten ehkä tuloksia kun on kausi ajettu ja säilytetty.
- Anonyymi
No miten kävi? Leipoi kiinni ennen kuin lehti ehti painoon?
- Anonyymi
Ei koskaan viinaa 2-tahtikoneeseen.
Tuloksena varma kiinnileikkaaminen.
Nuo savuttajat ovat aikansa eläneet eikä niihin enää oikein saa osiakaan.
Tosin loppuu moottoriveneily ihan itsestään muutenkin, polttoaine kun ei tästä enää halpene. Joku sähkömoottorifanaatikko nyt tietysti vetää käteen tätä lukiessaan, kunnes herää tarvittavan akuston hintaan ja neljän tonnin painoon....- Anonyymi
Ai jaa.... lennokkimoottorit ovat kautta aikain olleet 2-t, ja metanolilla niitä ajetaan. Tietysti niissäkin öljy seassa. Joten mihin sun kiinnikeikkaamisteoria oikein perustuu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä722419Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721782Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2561429- 841259
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3871232Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3481176