Anoreksiasta parantuneille kysymyksiä!

eikoskaanenään

Hei kaikki tähän keskusteluun eksyneet :-) Olen siis 14-vuotias anoreksiaa sairastava tyttö ja tällä hetkellä käyn läpi paranemisprosessia (pitkää ja ahdistavaa sellaista). Tämän keskustelun tarkoituksena oli saada hieman vertaistukea ja lohdutusta jo tätä kamalaa tautia sairastaneilta ja kysyä pari kysymystä (En tiennyt missä muualla olisin voinut kysyä näistä kun ei lääkärit osaa oikein vastata kun ei itse läpikäynyt).
Elikkäs; Kun aloitte paranemaan kuinka paljon painonne korjaantui?(suorasta lihomisestahan ei oo kyse) ja huomasitteko esimerkiksi rasvan kerääntymistä tiettyyn alueeseen, kuten minulla on vatsa ja kyljet (leviää kun jokisen eväät, ei oo hauskaa)? alkoiko kerääntyvä rasva tavallaan levitä tasaisesti joka puolelle kehoa? Ja vielä yksi; Haluaisin näkyvät vatsalihakset ja tää on ihan kamalaa oravanpyörää josta ei pääse pois, jotta saa näkyvät vatsalihakset, pitää olla vähän rasvaa, joka ei taas onnistu nyt kun sitä tulee koko ajan lisää joka ahdistaa ja hidastaa paranemista tosi paljon ja paino junnaa koko ajan.. :-(
Pituuteni on noin 171 ja painoa en oikeen tiiä, veikkaan 47-48kg. ulkonäkö on ihan normaalin kasiluokkalaisen, en tajuu mitä nostettavaa siinä on :O Olisi kiva jos kertoisitte enemmän paranemisestanne ja toivon todella paljon että joku edes lukisi tämän ja vastaisi jotain ja auttaisi, koska apua tarvitaan :-)! Hyvää hiihtolomaa kaikille (:

1

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemustaon

      Samassa tilanteessa, 19 v. Ahdistavaahan se on mutta itseäni tsemppaa kun vertaan tätä hetkeä huonoimpiin aikoihin. Laihempi silloin, mutta kaikki muu paljon pahemmin. Elämässä tärkeintä ei ole olla sairaanloisen laiha, sairastahan se on.. itselleni herkin paikka ovat reidet jotka tuntuvat paisuneen valtavasti.. niitä täytyy vain sietää ja opetella tykkäämään itsestä sellaisena kuin on. On mahtavaa huomata että niitäkin hetkiä tulee. Itselläni paino noussut pahimmasta ajasta reilu 10 kg. Alimmillaan bmi 13. Entiedä rasvan tasaantumisesta, kai sen kertyminenkin tasoittuu kunhan elimistö rauhoittuu.
      Raskasta tämä on, ei siitä mihinkään pääse. Mutta raskaampaa olisi edelleen sairastaa ja laskea jokainen kalori. Mielikin korjaantuu pikkuhiljaa kun ruokaa tulee. Tsemppiä hirveästi, mahtavaa että olet jo parantumisen tiellä! Kylle me tämä sairaus voitetaan! Sekin auttaa kun koittaa erottaa itsestä oman terveen puolen ja sitten sem sairauden. Kun tuntuu ettei pysty syömään, on lihava tm niin sano sairaudelle että kyllähän syön ja että olen hyvä tällaisena! Anna sairaudelle ns opetus. Kyllä se kohta luovuttaa. Voimia kovasti, tiedän millaista on parantua anoreksiasta. Olet voittaja ♡

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      452
      4901
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1357
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe