mulla on 96vm 626 mazda,ilmaantu sellanen vika että pyörii normaalisti tyhjäkäynnillä ja ottaa kaasua mutta sitten kun yrität lähteä ajamaan niin ei ota ollenkaan kaasua...puolassa vika...tulpanjohdot,v-jakajan kansi pyöritin,bensan suodatin ja ruiskun ilmamassamittari vaihdettu..
mikä vika mahtaisi olla
5
103
Vastaukset
- vaikeesanoo
Eli siis tukehtuu? Olisko kaasuläpäs jo liikaa klappia? Eli imuvuotoa!
- RMB
Tämä taitaa olla GE-mallinen eli alustanumero JMZGE12---------- Katsopa onko mahdollisesti vuoto ilmamäärämittarin ja imusarjan välissä oleva haitarimallinen kumiputki halki. Yleensä halkeaa alapuolelta haitarin piilossa olevasta mutkasta.
- veke1980
en löydä siitä mitään halkeamia,voiko sen putken testata jotenkin että se on varmasti kunnossa...
- Suihketestillä
veke1980 kirjoitti:
en löydä siitä mitään halkeamia,voiko sen putken testata jotenkin että se on varmasti kunnossa...
Esimerkiksi suihkuttamalla useita lyhyitä/pulssimaisia suihkauksia kaasuttimen puhdistusainetta tai starttisuihketta (tehokkaampi tapa) mahdollisiin vuotaviin kumiputkiin tai letkuihin kyllä paljastaaa mahdolliset vuodot. Enintään 3-4 lyhyttä suihkausta per suihkautettava kohta ja sitten noin 5-8sec tauko ennen uutta suihkutusta ettei moottori rupea huutamaan järjettömästi. Vuotava kohta paljastuu niin että siitä imeytyy läpi kaasuttimen puhdistusaine tai starttisuihke päätyen lopulta sylinterien palotilaan. Tällöin moottori muuttaa reippaasti kierroksia lyhyeksi aikaa. Vuoto useimmiten sijaitsee juurikin putkien tai letkujen liitoksien kohdalla.
Testin aikana moottorin lämpötilan tulisi olla suhteellisen kylmä. Testiä ei tehdä moottorin ollessa kuuma tulipalovaaran välttämiseksi. Jauhesammuttimen olisi myös suositeltavaa olla lähettyvillä varmuuden vuoksi ja jos käy huono tuuri syttyykin tulipalo niin älä panikoi vaan käytä jauhesammutinta välittömästi.
- veke1980
joo ge malli siis kyseessä,pitääpäs käydä kattomassa toi kumiputki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1364704- 1753867
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1153576Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia432891- 1361826
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta401648Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261279Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?501257Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211251Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌231193