Oletteko alkuraskaudessa elävät törmänneet lähiaikoina tilanteeseen, jossa intätte neuvolassa tai jossakin muussa vastaavassa paikassa olevanne pidemmällä raskaudessa kun nämä raskauskiekosta katsojat sanovat? Ymmällänne olette sitten myöntyneet olevanne väärässä, raskautenne on kestänyt viikon vähemmän kuin itse kalenterista käsin laskitte.
MInulle kävi näin kaksi kertaa, eka neuvollakäynnilla ja ultraäänen varauksessa. Aloin miettiä syytä koska itse laskin aivan oikein mielestäni viikot viimeisistä kuukautisista.
Sitten mieleeni muistuikin, että vuosi 2004 olikin viikon pidempi kuin muut vuodet, se selittää, miksi kiekko ei näytä viikkoja oikein.
joten olkaapa tarkkana odottavat seuraavan kerran kun joku tarkistaa viikkonne raskauskiekosta.
Onnellista ja turvallista odotusta kaikille mammoille!
raskauskiekko näyttää päin prinkkalaa
5
1664
Vastaukset
- ???
selvisikö ultrassa oikea raskausviikkoa / laskettuaika?
mulla on nyt tasan 17 viikkoa täynnä!! viimeiset kuukautiset oli heinäkuussa, eli kierto on ollut aivan epäsäännöllinen... eli kuukautiskierron mukaan mulla ei pysty laskettuaikaa laskemaan. lääkäri sanoi sitten kun ultra otettiin, että ultra on varma, ei "valehtele" hedelmöittymisaikaa...??? voi kuulemma lähes päivän tarkkuudella sanoo millon hedelmöittyminen on tapahtunut, koska olin ekassa ultrassa kun viikkoja oli täynnä tasan 7. onko näin?- odottavat..
En vielä pääsyt ultraan, mutta viikon päästä kylläkin, parin päivän puhelintuntijonotuksen jälkeen sain varattua ajan. Sitten selviää sekin pulma, olenko rv kympissä vai peräti 14:ssa! Jännittää ajatus että raskaus olisi jo pidemmällä.
Ekan lapsen tarkkaa syntymäpäivää ei pystytty sanomaan kuin suuntaa antavasti, lapsi syntyi viikon laskettua aikaa myöhemmin, eikä ultra (rv20) antanut tällaista vihjettä, vain pari päivää siihen suuntaan.. kyllä ne vauvat taitaa tulla sitten kun tykkäävät, loppujen lopuksi.. ;)
- Milla.M
minulla neuvolassa annettiin ekana raskauskiekon mukaan lasketuksi ajaksi 27.1 viimeisistä kuukautisista laskettuna, samaten ekassa ultrassa sama päivä. Sittenpä selvisi myöhemmässä ultrassa että raskaus on kaksi viikkoa myöhemmässä, eli ekassa ultrassa vauva ja raskauden kesto oli mitattu väärin. Eli tuplavirhe niin sanotusti...lopullinen laskettu aika on 14.2 ja se ei ole lukuisten ultrien mukaan enää muuttunut
- Anna
Hassua, että huomasit. Tai siis mulla itselläni on sellainen kiekko, ja en kyllä saa sitä täsmäämään millään, vaikka miten käännän ja asettelen kohdalleen. Ajattelin sitten, että no se on vain pahviläpyskä, että ihmekös tuo jos mitat heittää.
Mutta ekaa kertaa nevolassa käydessäni minullekin laskettiin (menkkojen mukaan) laskettu aika viikon väärin, aivan niin kuin sinullekin. He laskivat tasan viikon likaa. (Ja minä laskin kotona moneen kertaan, että en kyllä millään saa samoja viikkoja kun neuvolassa.) Sitten myöhemminhän se lopullinen laskettu aika tarkentui ekassa ultrassa, mutta kyllä, kovasti olen samaa mieltä kokemuksestasi!
Onko siinä kiekosssa tosiaan viikko liikaa? Selittäisikö se tuon neuvolan laskuvirheen ja sen, että minä en osaa käyttää koko vehjettä? Miksei tätä kukaan muu huomaa tai miten ne ei tiedä tätä neuvolassa??- eve
Siis ei kiekossa ole mitään liikaa, vaan vuosi oli poikkeuksellisen pitkä (53 viikkoa). Tänä vuonna kiekko taas toimii (siis jos raskaus alkaa tänä vuonna).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1931321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 70860
- 48854
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53702
- 33692
- 60689
- 52657