Finnmatkojen harhaanjohtava tiedottaminen

Vihainenlomailija

Lomareissu lähenee ja kysyin Finnmatkoilta etukäteen tehtävän istumapaikka varauksen aikataulua. Finnmatkat vastasi, että lentoyhtiö jakaa paikat 2-3 vrk ennen lähtöä. Katsoin sitten 4 vrk ennen lähtöä paikkatilannetta varatakseni menomatkalle paikat, mutta paikat olikin jo jaettu. Jouduimme sitten sellaisille paikoille, joissa istuinten selkänojiakaan ei saa säädettyä kaltevammaksi. Kun reklamoin tästä virheellisestä vastauksesta Finnmatkoille niin siellä ei välitetty asiasta ollenkaan vaan selityksenä oli etteivät he voi enää vaikuttaa paikkoihin. Luultavasti eivät vaan viitsineet sillä olivathan he jo rahansa saaneet. Miksi turhaan tehdä ylimääräistä työtä asiakkaan hyväksi. Tuloksena oli siis erittäin huonoa palvelua Finnmatkoilta. Lisäksi toimiston retket kohteessa ovat aika vaatimattomia mutta siihen nähden törkeän ylihintaisia. Riistäminen on näköjään se joka kannattaa. On hyvä muistaa, jos kyseisen toimiston matkoille lähdette, kyseenalaistaa heidän antamiaan tietoja, sillä ne eivät välttämättä pidä paikkaansa. Rahat kyllä kelpaavat, mutta siihen se sitten jääkin. No, onneksi on muitakin matkatoimistoja, jotka hoitavat asiansa ja tiedottamisensa paremmin ja oikeilla tiedoilla.

9

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enksu

      Paikan varaamisessa ei minulla ole ollut ongelmia. Heidän retkensä olen jättänyt väliin ja tehnyt ihan omat retket edullisesti. Bussikuljetus kentältä hotellille on 35 euroa meno-paluu, todella kallis,kyse Samoksen matkasta. Kaksi muuta suurta matkanjärjestäjää laskuttavat alle kahdenkympin bussikyydeistä Kreikan kohteissa. Aika suuri on ero, mistäköhän moinen johtuu.

    • vnvnvn

      Finkut on ollut aina perseestä.

    • Vihainenlomailija

      Eniten tässä tapauksessa pännii se, että Finnmatkojen väärän informaation takia kävi niinkuin kävi. Finnmatkoilla olisi varmasti keinot paikkavarausten muuttamiseen lentoyhtiön kanssa, mutta on vaan helpompaa "levitellä käsiään" ja jäkättää että me ei nyt vaan voida tehdä enää mitään asian hyväksi. Niiden selitykset on täyttä fuulaa. Kunhan valehtelevat, niin pääsevät vähemmällä vaivalla. Heiltä puuttuu sellainen tärkeä ominaisuus kun asiakaspalvelu.

    • Vihainenlomailija

      Niin, ja vielä jäi kertomatta, että suora yhteydenotto Finnmatkojen käyttämään Tui Fly Nordiciin kilpistyi Finnmatkojen myyntiosaston tyhjänpäiväisiin selityksiin eikä siis johtanut mihinkään tulokseen.

    • FMMM

      Finnmatkojen reissuilla oltu kymmeniä kertoja ja ei voi muuta kuin kehua. Kaikki sujuu. Asiakaspalvelu loistavaa. Tui Fly Nordic todella hyvä lentoyhtiö. Eli nyt on ap:llä vain huonoa tuuria.

      • suoraanhotellista

        Onko hyvää asiakaspalvelua se, että kun kysyy lisätietoja jostain hotellista, vastaus on, että mene katsomaan hotellin omilta sivuilta?


    • Vihainenlomailija

      Niin, no meidän kohdalle sattuivat "asiakaspalvelijoiksi" näköjään ne kädettömät tumpelot, jotka eivät osaa tai viitsi tehdä mitään asiakastyytyväisyyden eteen.

    • Vihainenlomailija

      No eihän se saatanan runkkutoimisto tehnyt asian hyväksi mitään. Tästä lähtien saavat pitää kuppaiset matkansa. Maksamme jollekin toiselle toimistolle enemmänkin, jos saamme sieltä kunnon palvelua. Finnmatkoja ei todellakaan voi enää suositella kenelläkään. Täysin perseestä koko pulju.

    • pitäkää.tunkkinne

      Olen yhden kerran käynyt Finnmatkojen matkalla enkä mene toista kertaa. Meillä oli kaksi lasta mukana ja bussissa siellä lentokentällä paikan päällä vaan ilmoitettiin, että hotellimme on ollut ylibuukattu ja meidän perheen hotelli vaihdettu. No - eipä se niin vaarallista - matkailu avartaa, ajateltiin.

      Hotelli mihin menimme sitten oli brittinuorison valtaama paikka, hotellin uima-allas oli remontissa ja hirveä mekkala yötä päivää. Lisäksi meidät unohdettiin hakea sieltä retkelle, koska olimme ainoa suomalainen asiakas siinä hotellissa.

      Finnmatkojen mielestä kaikki oli ok... lapsille pettymys oli uima-altaan puuttuminen, totta kai. Reklamoitiin ja saatiin joku kameliretki sitten maksutta mutta ei se paljon lämmittänyt.

      Aurinkomatkoilla oli jo silloin menty monet kerrat ja harmiteltiin että miksi hyvä vaihdettiin - palattiin aurinkomatkoille. Sielläkin oli kerran hotellin vaihto Inglesissä saman asian takia, mutta saatiin paljon parempi hotelli kun mistä oltiin maksettu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      3013
    2. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      7
      1467
    3. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      220
      1326
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1151
    6. 37
      1021
    7. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1012
    8. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      957
    9. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      954
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      877
    Aihe