Finnmatkojen harhaanjohtava tiedottaminen

Vihainenlomailija

Lomareissu lähenee ja kysyin Finnmatkoilta etukäteen tehtävän istumapaikka varauksen aikataulua. Finnmatkat vastasi, että lentoyhtiö jakaa paikat 2-3 vrk ennen lähtöä. Katsoin sitten 4 vrk ennen lähtöä paikkatilannetta varatakseni menomatkalle paikat, mutta paikat olikin jo jaettu. Jouduimme sitten sellaisille paikoille, joissa istuinten selkänojiakaan ei saa säädettyä kaltevammaksi. Kun reklamoin tästä virheellisestä vastauksesta Finnmatkoille niin siellä ei välitetty asiasta ollenkaan vaan selityksenä oli etteivät he voi enää vaikuttaa paikkoihin. Luultavasti eivät vaan viitsineet sillä olivathan he jo rahansa saaneet. Miksi turhaan tehdä ylimääräistä työtä asiakkaan hyväksi. Tuloksena oli siis erittäin huonoa palvelua Finnmatkoilta. Lisäksi toimiston retket kohteessa ovat aika vaatimattomia mutta siihen nähden törkeän ylihintaisia. Riistäminen on näköjään se joka kannattaa. On hyvä muistaa, jos kyseisen toimiston matkoille lähdette, kyseenalaistaa heidän antamiaan tietoja, sillä ne eivät välttämättä pidä paikkaansa. Rahat kyllä kelpaavat, mutta siihen se sitten jääkin. No, onneksi on muitakin matkatoimistoja, jotka hoitavat asiansa ja tiedottamisensa paremmin ja oikeilla tiedoilla.

9

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enksu

      Paikan varaamisessa ei minulla ole ollut ongelmia. Heidän retkensä olen jättänyt väliin ja tehnyt ihan omat retket edullisesti. Bussikuljetus kentältä hotellille on 35 euroa meno-paluu, todella kallis,kyse Samoksen matkasta. Kaksi muuta suurta matkanjärjestäjää laskuttavat alle kahdenkympin bussikyydeistä Kreikan kohteissa. Aika suuri on ero, mistäköhän moinen johtuu.

    • vnvnvn

      Finkut on ollut aina perseestä.

    • Vihainenlomailija

      Eniten tässä tapauksessa pännii se, että Finnmatkojen väärän informaation takia kävi niinkuin kävi. Finnmatkoilla olisi varmasti keinot paikkavarausten muuttamiseen lentoyhtiön kanssa, mutta on vaan helpompaa "levitellä käsiään" ja jäkättää että me ei nyt vaan voida tehdä enää mitään asian hyväksi. Niiden selitykset on täyttä fuulaa. Kunhan valehtelevat, niin pääsevät vähemmällä vaivalla. Heiltä puuttuu sellainen tärkeä ominaisuus kun asiakaspalvelu.

    • Vihainenlomailija

      Niin, ja vielä jäi kertomatta, että suora yhteydenotto Finnmatkojen käyttämään Tui Fly Nordiciin kilpistyi Finnmatkojen myyntiosaston tyhjänpäiväisiin selityksiin eikä siis johtanut mihinkään tulokseen.

    • FMMM

      Finnmatkojen reissuilla oltu kymmeniä kertoja ja ei voi muuta kuin kehua. Kaikki sujuu. Asiakaspalvelu loistavaa. Tui Fly Nordic todella hyvä lentoyhtiö. Eli nyt on ap:llä vain huonoa tuuria.

      • suoraanhotellista

        Onko hyvää asiakaspalvelua se, että kun kysyy lisätietoja jostain hotellista, vastaus on, että mene katsomaan hotellin omilta sivuilta?


    • Vihainenlomailija

      Niin, no meidän kohdalle sattuivat "asiakaspalvelijoiksi" näköjään ne kädettömät tumpelot, jotka eivät osaa tai viitsi tehdä mitään asiakastyytyväisyyden eteen.

    • Vihainenlomailija

      No eihän se saatanan runkkutoimisto tehnyt asian hyväksi mitään. Tästä lähtien saavat pitää kuppaiset matkansa. Maksamme jollekin toiselle toimistolle enemmänkin, jos saamme sieltä kunnon palvelua. Finnmatkoja ei todellakaan voi enää suositella kenelläkään. Täysin perseestä koko pulju.

    • pitäkää.tunkkinne

      Olen yhden kerran käynyt Finnmatkojen matkalla enkä mene toista kertaa. Meillä oli kaksi lasta mukana ja bussissa siellä lentokentällä paikan päällä vaan ilmoitettiin, että hotellimme on ollut ylibuukattu ja meidän perheen hotelli vaihdettu. No - eipä se niin vaarallista - matkailu avartaa, ajateltiin.

      Hotelli mihin menimme sitten oli brittinuorison valtaama paikka, hotellin uima-allas oli remontissa ja hirveä mekkala yötä päivää. Lisäksi meidät unohdettiin hakea sieltä retkelle, koska olimme ainoa suomalainen asiakas siinä hotellissa.

      Finnmatkojen mielestä kaikki oli ok... lapsille pettymys oli uima-altaan puuttuminen, totta kai. Reklamoitiin ja saatiin joku kameliretki sitten maksutta mutta ei se paljon lämmittänyt.

      Aurinkomatkoilla oli jo silloin menty monet kerrat ja harmiteltiin että miksi hyvä vaihdettiin - palattiin aurinkomatkoille. Sielläkin oli kerran hotellin vaihto Inglesissä saman asian takia, mutta saatiin paljon parempi hotelli kun mistä oltiin maksettu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sua j-mies!

      Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦
      Ikävä
      58
      5505
    2. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

      Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      174
      4460
    3. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

      Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      16
      3912
    4. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      38
      3476
    5. Tykkäys ei tarkoita

      yhtään mitään!
      Ikävä
      51
      3451
    6. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      58
      3228
    7. Mitä on tapahtunut myllymäessä ?

      On poliisit Sepänkadulla myllymäessä
      Kankaanpää
      10
      3030
    8. Puukotus Lidlissä

      Kuka sai puukkoo Lidlin pihas tänään. Ja kuka oli tekijä?
      Kankaanpää
      26
      2633
    9. Mulle riittäisi halaukset

      Ja juttelut mut sulle ei taida riittää
      Ikävä
      46
      2287
    10. Tarvitseeko

      kaivattusi suojelua?
      Tunteet
      39
      2246
    Aihe