joita varmaan kannattaisi kokeille itsekunkin. Ne ovat kurkuma ja guarkumi. Luontaiskaupoissa myydään guarpavusta tehtyä jauhetta ärtyneen suolen hoitoon. En tiedä onko sama aine kyseessä samantapaisesta nimestä huolimatta mutta koetan ottaa tänään selvää.
Jos kurkuman ylistyksestä puoletkaan pitää paikkansa niin todellinen ihmeaine on kyseessä. Sellainen tieto löytyy myöskin, että kurkuman tehoaineet eivät kunnolla imeydy jos samalla aikaa ei ole läsnä mustapippuria.
Kaksi "ihmeainetta" diabeetikoille
10
1263
Vastaukset
- hpv
Apteekista saa Guarem-nimellä.Maksaa 37 euroa kilo ja iHerbistä hiukan halvemmalla. Psyllium saattaa toimia samaan tapaan ja itse käytän sitä kuitulisänä.
Kurkumasta ei ole tietoa ja luonnonaineiden tutkimus on vähäistä. - tämäohje
Guarkumi sitoo jopa lääkkeitäkin joten älä ota sitä samalla aterialla kuin millä otat lääkkeitä.
- kokeilijatyyppi
Ostin tänään apteekista ½ kg purkin guarkumia ja aloitan kokeilun. Sen luvataan alentavan myös kolesterolia. En tosin tiedä mitä niistä, pelkkää LDL:ääkö vaiko myös HDL:ää.
- missälusikka
Guarkumin ohjeessa puhutaan mittalusikasta mutta lusikkaa ei ole mukana. Paljonkohan lienee. Eilen otin sitä teelusikallisen ja tänä aamuna olin kovalla, liekö hyvä aine ollenkaan.
- uskojatoivo
Minä kuulin eilen ystävältäni ihmeaineesta, lienee joku mauste sekin, että sillä elää hyväkuntoisena yli 100 vuotta. Mikään tauti ei iske. Sitä saadaan Indonesiasta hyvin pieniä määriä ja se on kallista. Nimi oli jotain "satakielensylki". Joissakin terveyskaupoissa varmaan tunnetaan. Itse menen tänään kysymään ja ostamaan. Saahan sitä kokeilla.
- kiinnostaapi
Kerro kokemuksistasi kun olet ehtinyt kokeilla.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181