Nämä vaihtoehdot työajan lisäämiseksi tulee mieleen tavallisellekin suomalaiselle, mutta luultavasti vain professoritason ihminen kehtaa ihan tosissaan ehdottaa, että "yksi mahdollisuus on minuuttimääräinen pidennys. Siinä kansalainen ahertaisi joka päivä muutaman minuutin pidempään".
http://yle.fi/uutiset/professori_listaa_vaihtoehdot_nain_24_tunnin_lisatyon_voisi_tehda/8709990
Professoritason esitys
10
<50
Vastaukset
- Itsellä.helppo.malli
Palautetaan, että maksetaan vain työnteosta.
Ei mitään perästä keksittyjä palkallisia vapaapäiviä.
Lomat tietysti kuin onkin. EIKÄ MITÄÄN LOMAN LISÄPALKKIOITA.
Eli, SILLOIN KUN TYÖSSÄ PALKKA JUOKSEE.
SIINÄ KAIKKI PROPLEEMIT.
Liian helppoa.
Kun ollaan työssä, siitä palkka juoksee.
Kun ollaan vapaalla, silloin ollaan omalla kustannuksella.
Jokainen sitten itsensä kustantaa kykyjensä mukaan.Mutta tuottavuus ei tuolla konstilla nouse, sillä työssäoloaika ei lisäänny, kuten nyt sovittiin.
- Tervehdyttää
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Mutta tuottavuus ei tuolla konstilla nouse, sillä työssäoloaika ei lisäänny, kuten nyt sovittiin.
Tottakai nousee.
Tuottavuutta palkatkin.
Jopa näyttelevät tuottavuuteen suurtakin osaa.
Kun saadaan kustannuksia alenettua.
Monissa palkat suurin maksuerä.
Vaikkei vimpaimia tulekkaan enempää, joita myydään, mutta teko halpenee, se tuottavuutta, entiseen verraten.
Mikä ihmeen sosiaalitoimisto on työnantaja.
Varmaa tämä joskus tulee näin, ja ihmetellään, miksi työantajan pitänyt maksaa tyhjästä, kun joku taho sellaista vaatinut, jopa lakoilla.
- Jaska_3
Aikoinaan eräs professori aloitti psykologian luennon huutamalla "minä olen professori tasavallan presidentin suostumuksella. Ette voi kammeta minua pois muulla keinolla, kuin ottamalla yhteyttä tasavallan presidenttiin."
Psykologiasta ja tilastomatematiikasta hän ei tiennyt mitään.
Kuinka paljon tällaisia "professoreita" istuskelee yliopistojen pehmoisissa tuoleissa kuluttamassa kansakunnan resursseja?- Varmaan.on.tyhjää
Kauhea kitinähän ollut, kun yliopistokin joutuu supistaan.
- MkarvaJombenrakasjohtaja
Niitä proffoja on varmasti aika paljon. Yksi henkilökohtainen havainto sellaisesta on minullakin Tsadin Yliopistolta -80 luvulla.
Eräs koulukaverini oli siellä opettajana. Istuimme hänen kanssaan seuraamassa erästä luentoa parisadan muun seurassa. Proffa piipitti kelmunheittäjälle muistaakseni noin tunnin. Kertaakaan hän ei edes vilkaissut kuulijoihin päin. - Jaska_3
"Kovaa kitinää."
Mä en koskaan työurani aikana ole verifioinut yhtäkään "humanistista" aksioomaa. Matematiikassa ja fysiikassa olen.
- Jaska_3
Mitä "professorit" tienaavat tänä päivänä kuukauden istumisesta?
http://www.professoriliitto.fi/tyo/palkkaus/
Mutta itse tuohon avaukseen liittyen, vaikea kuvitella, että professoreiden "tuotantoteho" paranee, jos pidentävät työaikaansa istumalla laitoksella täsmälleen viisi minuuttia pidempään joka päivä.- Eiköhän.tuolla.pärjää
Halosen Penalla ja Tarjalla tulot 370 000 € vuodessa.
Pena onkin rovvessori, ei professori.
Siihen muut valtion passaukset päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa562551Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631692SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71650Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631535Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81518Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251208Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241061Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411012RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041002Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?78964