Sain onnenbambun lahjaksi ja nyt en oikein tiedä pitäisikö se pitää vedessä vaiko istuttaa multaan? Kummassa menestyy paremmin? Mites lannoitus, täytyykö lannoittaa? Bambussani on jo juuria, eli varmaan istutus onnistuisi, mutta käykö tavallinen kukkamulta? Ja mitä on se geelimulta mistä olen kuullut? Kiitos paljon jo etukäteen :)
Onnenbambu, voiko istuttaa multaan?
4
5512
Vastaukset
- istuttaa
Multaan vaan, mutta odota mieluummin ensi kuun puolelle ennenkuin istutat, sillä valoa on vielä vähän.
Laita tavalliseen kukkamultaan ja saviruukku on kaikkein paras. Sellainen lasittamaton ja pohjassa reikä.
Onnenbambu ei ole oikeasti bambu vaan se kuuluu lohikäärme- eli traakkipuihin. Hoito sen mukaan. - Puutarhaopiskelija
Nyt voit pitää sitä kummin haluat, mutta olen kuullut, että vesilasissa se ennenpitkää kuolee. Omani on ollut jo reilun vuoden ja olen pitänyt sitä vedessä, mutta nyt näyttää siltä kuin lehdet ovat haalistuneet ja alkaneet hieman kellastua. Itse aion siirtää se multaan keväämpänä. Joo, se on kuulemma ruokotraakkipuu oikeasti. Mutta mitenhän koko komeus pysyy pystyssä? Oletteko istuttaneet syvemmälle, noin esim 10 cm? Tarviiko erikoisen mallisen ruukun, vaikka korkean?
- tuennasta
Istuta vaikka korkeaankin ruukkuun, tavallinen sopii yhtä hyvin ja jotain 10 cm:n syvyyteen, kuten olit suunnitellutkin. Jos ei mainaa pysyä pystyssä, tue kepillä tai ruukkuun rungon ympärille asetelluilla kivillä. Isot kivet tukee paremmin kuin pienet.
- Putte Puutarhuri
En huomannut kuin vasta äsken, että olit kysynyt juurrutushormoonista tuolla aikaisemmin. Hyvin varustetuista kukka-alan liikkeistä voi kysyä. Jos ei ole niin voivat tilata. Harvassa tavaratalossa on niin erikoista tuotetta. En ole tavannut yhdessäkään. Eikä niissä useinkaan ole puutarhatuntijoita myyjissäkään. On kyllä jossain oikea aito puutarhurikin.
Opiskele sen käyttöä ennenkuin kokeilet ja turvamääräykset. Liian hankala yrittää tässä neuvoa. Vahinkoja voi tapahtua niin kasveille kuin itselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232