Kysyi täällä joku jotain tai kommentoi niin jatkuvasti nuo 2t häiriköt tunkee joka keskusteluun ja alkaa jauhaan tuota vanhaa paskaansa.Ihan oikeasti pitää olla virikkeet vähissä ja lääkitys pielessä kun jatkuvasti jauhetaan ihan puutaheinää paskaa.Vissiin kateus suurin syy ja se ettei ole tietoa paremmasta.Ihan aikuisten oikeasti olette ihan säälittäviä REPPANOITA.Etekki mies ihan omissa atmosfääreissä ja nuo muut visiin ns kylä hulluja.
Palstan taso ja 2t häiriköt
69
267
Vastaukset
- Kerttutäti
Joku on varastanut etekkipojun snorkkelin ja nyt pyllyä kutittaa. Mietipä itse paljonko silloin potuttaa....
- KääntyyItseäänVastaan
Varmaan jonkunlaisesta alemmuuskompleksista johtuu tuollainen hehkutus.
Eniten harmittaa, kun kaikki perämoottorikeskustelut käännetään 2t - 4t vastakkainasetteluksi. Toivoisin näiltä 2t fanaatikoilta jonkinlaista huomaavaisuutta ja pitäytymistä keskustelusäikeen aiheessa.- Naatiskelia
Mites tuo joka kyseli hyvää 6hv konetta soutuveneeseen,heti alkoi tuo häirikkö 2t kerho haukkumaan pienet 4t ja tarjoamaan noita vanhoja 2t tilalle,olipa asiallista juu. . .En ota noihin Etec vehkeisiin jyrkkää enkä lievää kantaa.Vertauksen vuoksi hyvää 4t konetta voi verrata Mersuun ja noita vanhoja 2t Wartburkkiin on niissä eroa niinpaljon 4t eduksi,varsinkin tuossa 20-50hv tehoissa mitkä vissiin suosituimpia,on trimmiä Efi suihkutus ym herkkuja.Kyse on siis näistä vanhoista 2t vehkeistä,niissä ei kyllä mitään HEHKUTTAMISEN ARVOISTA.Olen ajellut tuollaisella 6hv Suzukilla n10v ja eipä mitään valittamista,jos tuo pikku tärinä pienillä kierroksilla haittaa niin sit kannattaa soutaa tai harkita sähkömoottoria,ei kyllä minua tärinä haittaa mitenkään.Koettakaa nyt Warre miehet ja ennenkaikkea nuo amis lippis pojut pysyä aisoissa.Kesä kohta tulee ja pääsee taas nauttiin vesille.
- ÄLÄeesYRITÄ
Naatiskelia kirjoitti:
Mites tuo joka kyseli hyvää 6hv konetta soutuveneeseen,heti alkoi tuo häirikkö 2t kerho haukkumaan pienet 4t ja tarjoamaan noita vanhoja 2t tilalle,olipa asiallista juu. . .En ota noihin Etec vehkeisiin jyrkkää enkä lievää kantaa.Vertauksen vuoksi hyvää 4t konetta voi verrata Mersuun ja noita vanhoja 2t Wartburkkiin on niissä eroa niinpaljon 4t eduksi,varsinkin tuossa 20-50hv tehoissa mitkä vissiin suosituimpia,on trimmiä Efi suihkutus ym herkkuja.Kyse on siis näistä vanhoista 2t vehkeistä,niissä ei kyllä mitään HEHKUTTAMISEN ARVOISTA.Olen ajellut tuollaisella 6hv Suzukilla n10v ja eipä mitään valittamista,jos tuo pikku tärinä pienillä kierroksilla haittaa niin sit kannattaa soutaa tai harkita sähkömoottoria,ei kyllä minua tärinä haittaa mitenkään.Koettakaa nyt Warre miehet ja ennenkaikkea nuo amis lippis pojut pysyä aisoissa.Kesä kohta tulee ja pääsee taas nauttiin vesille.
Kyllä se on kokemuksen puhetta, kun nelitahtisen penkillä rupeaa sateella persettä kutkuttelemaan tuhat ja sata neulaa. Voi jumaliste sitä kutinaa,-eikä siihen auta raapiminen piikkilanka ruoskallakaan,eikä raspillakaan.
SIIS aivan käsittämätöntä !-PAKKO OSTAA joku geeli-istuin-joka ees vähän torjuu ja vähentää nelarin tärinää veneen penkille uistellessa . ja koneessa pitäisi olla muka tasapaino mäntä,-voi vittu sentään,eikä myyntiesite kertonu siitä tärinän helevetistä mitää !
- peilikauppias
Hehhetihee, herra "kääntyyitseäänvastaan", mitenpäin se nyt menikään ? Se oli nelitahtisten edustaja joka tuli öykkäröimään, kun joku täällä kysyi asiallisesti johnssonin polttoaineesta etanolibensa-asiaa ja hänelle vastattiin asiallisesti
- KylläseIHMETYTTÄÄ
Että venttiilien vetkuttajat eivät osaa keskustella tekniikan kehityksestä, ja pakokaasujen puhtaudesta lausettakaan, vaan alottavat joka kerta tuon penikkatautisen hampaittensa narskutuksen, joka kerta, kun kaksitahti tekniikka osoittautuu paremmaksi.
Meillä ei mee naama irveen, jos nelarilla ajeleva kehuu sitä tekniikkaa, naureskelemme vaan.
Aloittaja vielä purki mielipahaansa, "häiriköimällä", ettemme muka paremmasta tiedä:)- OMCForever
Näin on. Nelitahtisuus on mitä ilmeisimmin jonkinlainen mielenvikaisuus, jossa lopulta haetaan Perämoottoripalstalla huomiota peilaustekniikalla; syytetään muita sellaisesta, joista itse alkaa rettelöimään.
- Hyvinsanottu
OMCForever kirjoitti:
Näin on. Nelitahtisuus on mitä ilmeisimmin jonkinlainen mielenvikaisuus, jossa lopulta haetaan Perämoottoripalstalla huomiota peilaustekniikalla; syytetään muita sellaisesta, joista itse alkaa rettelöimään.
"peilaustekniikalla". Eikä ne ees näytä huomaavan ollenkaan, että puhuvat täysin asian sivusta,- puuttumatta sanallakaan puheena olevaan asiaan, vaikka itse kuvittelevat olevansa maailman parantajia, kun nelarilla ajelevat, ja kun kakstahtinen menee pienemmillä päästöillä, niin eivät ees huomaa, kun paljastavat pöljyytensä nuo jotkut nelarin "myyjät".
Itseasiassahan vesistön ja ilmaston saastutus on kiinni siitä, paljonko ajetaan, eikä moottorin kulutuksesta, mutta jos kahdella eri tekniikkaa olevalla saman tehoisella koneella ajetaan just samat matkat, tai aikajanat, niin nykyiset Evarit lyövät nelitahtiset koneet aivan selvästi, joka on ihan hämmästyttävä saavutus, -jopa 75 % pienemmät päästöt,-johon nelarit ei taida päästä enää millään ilveellä,-toisaalta jopa hieman hävettää, kun noin pahasti Evari kohtelee nelitahtisia:)
- näin.on
Nimenomaan. Aina kun on jotain keskustelua tai kysyttävää 2-tahtisista, niin heti on joku aloittajan kaltainen nelitahtihäirikkö vittuilemassa.
- NuoNelitahtisten
omistajat tykkäävät perseensä täryyttämisestä, vaikka saastuttavat enemmän pintavettä kuin kaksitahtiset Evarit !
- Mainontapelaa
Vissiin käytettyjen markkinoille toivotaan lisönostetta 2t-hehkutuksella.
Materiaaliahan löytyy kun ihmiset siirtyvät trabanteista moottoreihin ja osaa perämoottorivarkaat vähän auttavat.
Ja käteisellä tapahtuva luukutus on iloisen verovapaata kuten maan tapa on, ja sen päälle voi sitten nostaa täydet etuudet.- Kuuntelehanvaihteeksi
Jotai testiä,-miten kakstahtinen EVARI ulvaisee,- ETKÄ TAATUSTI LÖYDÄ minkään trabantin ääntä !
SINÄ taidat olla kehityksestä jälkeen jääneitä,-jonka äly on jämähtäny mopojen 60 luvulle, kun laitoit ISÄSI mopon tankkiin liikaa öljyä, ja isäsi anto selekään ihan tuppivyöllä !
TEITÄ MUUTEN LÖYTYY VIELÄKIN!!! - OnksJo
Evarin jäähdytyskanavat tukkeutuneet pohjamudasta suunnitteluvirheen takia.
- ootpaharvinaisen
typerä kommentoimaan moottori teknologiaa ! taidat viedä nelarisi ongelmia toisten riesaksi,-kun et osaa eeskoppaa avata. onko kivaa olla uusavuton hupakko,- jolta naisetkin häipyy omituisesti?
meillä kakstahtisten omistajilla naiset pysyy kotona.ihan ihmeellistä,ja lämpimiä ja ihania ovat- mutta tosi on tämä asia. haluaa aina mukaan kalalle, ! - Kierrosherkkyyttä
Kuuntelehanvaihteeksi kirjoitti:
Jotai testiä,-miten kakstahtinen EVARI ulvaisee,- ETKÄ TAATUSTI LÖYDÄ minkään trabantin ääntä !
SINÄ taidat olla kehityksestä jälkeen jääneitä,-jonka äly on jämähtäny mopojen 60 luvulle, kun laitoit ISÄSI mopon tankkiin liikaa öljyä, ja isäsi anto selekään ihan tuppivyöllä !
TEITÄ MUUTEN LÖYTYY VIELÄKIN!!!Hienot äänet:https://www.youtube.com/watch?v=hSufUWimFHM
- Hurjaulvaisu
Eikä ees pukannu kaasua täysin auki, kun vain vilautti kaasukahvalla.
- ihan298aan
Nelitahtijengi hakkaa naulojakin akkuporakoneella, koska naapurillakin on akkuporakone. Saahan sitä uistellessakin vatkata persettään loputtomiin, mutta tasaisempi 2t-kyyti on vaan mukavampaa.
- filosofinenprobleema
Nelitahtisen valinta voi olla myös seksuaalimieltymysvalinta. Ajatelkaa sitä tärinän määrää veneen rungossa, penkeissä ja kuinka se vaikuttaa ergonomisesti sensitiivisiin paikkoihin. Tietty siinä voi olla taustalla ripaus impotenssiakin, jos makuukammarissa ei hommat wörki, niin jotta ei ero tule muuten toimivaan perheeseen niin päädytään ostamaan yksisylinterinen nelitahtiperämoottori veneeseen. Voitaisiin puhua nelitahtiperämoottoreissa jonkinlaisesta seksuaalisesta tärylätkästä. Onko naiset sitten lätkällään mieheen, joka siirtää miehen työn venemoottorin hoidettavaksi ? Tätä pitäisi kysyä asianomistajilta mutta eppäillä soppii.
- tärinänvaikutuksista
Lisäisin vielä mieleen tulleen ajatuksen CE tyypityksen tarkennuksesta, että veneisiin voitaisiin ainakin avoveneiden osalta liittää lisäkilpi, onko veneen runko "tärylätkän kestävä". Tärinän vaikutuksia rakenteelliseen kestävyyteen ei juurikaan ole tutkittu. Voisin kuvitella että mikään ei ole niin inhoittava lasikuidun rakenteelle, kuin tuntikausia ja vuosikausia jatkuva voimakas luonnoton tärinä. Kun sideaine alkaa lohkeilemaan, jäljelle rakenteesta ei välttämättä jäää kuin löysästi toisissaan lasikuitusäikeillä roikkuvia lohkareita polyesteriä. Alumiiniveneiden osalta ei olisi pahitteeksi jos perälaidan liitoskohtia jokuTeknisen korkeakoulun lopputyön tekijä röntgenkuvaisi ja tekisi kartoitusta esim. 5 - 10 vuotta vanhoista metalliveneistä.
- Naatiskelia
Kyllä on täysin idioottimaista ja ala-arvoista tuo teksti mitä tuo Wartburk/Trabant kerho suoltaa ulos.Kyllä paistaa kateus ja VI**S teksteistä kun toisilla on paremmat moottorit.Kyllä jos on pienenä ollut vähemmän ja huonompia leluja kun naapureilla ja sukulaisilla niin samaa katkeruuttahan se on läpi elämän.Kohta pääsee ajeleen hyvällä taloudellisella hiljaisella 4T KONEELLA jossa nykyaikainen tekniikka ja kaikki herkut,Siinähän revitte vanhoja rupuvehkeitä käyntiin ja kiroatte,eipä taaskaan lähtenyt Pa**a käyntiin mut ehkä huom.Perustakaa oma palsta noille 2T vermeille tai lopettakaa tuo paskan HEHKUTUS.
- KUNMIEHELTÄKATOAAJÄRKI
filosofinenprobleema kirjoitti:
Nelitahtisen valinta voi olla myös seksuaalimieltymysvalinta. Ajatelkaa sitä tärinän määrää veneen rungossa, penkeissä ja kuinka se vaikuttaa ergonomisesti sensitiivisiin paikkoihin. Tietty siinä voi olla taustalla ripaus impotenssiakin, jos makuukammarissa ei hommat wörki, niin jotta ei ero tule muuten toimivaan perheeseen niin päädytään ostamaan yksisylinterinen nelitahtiperämoottori veneeseen. Voitaisiin puhua nelitahtiperämoottoreissa jonkinlaisesta seksuaalisesta tärylätkästä. Onko naiset sitten lätkällään mieheen, joka siirtää miehen työn venemoottorin hoidettavaksi ? Tätä pitäisi kysyä asianomistajilta mutta eppäillä soppii.
Niin se hankkii velaksi nelitahtisen ,-vaikka ajaa vain koko kesän aikana viisikertaa puoli km verkoille. ja kuvittelee olevansa luonnonparantaja. MUTTA UNOHTAA SEN SAMANTIEN- kun lentää pornolomalle thaimaaseen -hierotuttamaan keräämäänsä läskiä !!!
- LähimmäisestäHuolestunut
KUNMIEHELTÄKATOAAJÄRKI kirjoitti:
Niin se hankkii velaksi nelitahtisen ,-vaikka ajaa vain koko kesän aikana viisikertaa puoli km verkoille. ja kuvittelee olevansa luonnonparantaja. MUTTA UNOHTAA SEN SAMANTIEN- kun lentää pornolomalle thaimaaseen -hierotuttamaan keräämäänsä läskiä !!!
Hanki hyvä mies apua mielenterveysongelmiisi!
- Tästedessovitaannäin
Kylläpä lässähti tämänkin keskustelun taso kun hiiltynyt etekkipoikanen tuli raivaamaan isoilla kirjaimilla. Ehkä on parasta että jätetään tämä ketju warrepoikasten sinisavuista raivoa vasten ja sovitaan että ellei erikseen keskustella varastetusta tavarasta ja sen välittämisestä tai veneilyn historiasta ja lapsuuden veneilymuistpista niin tarkoitetaan nykyaikana sallittua ja hyväksi havaittua modernia ja savutonta tekniikkaa.
- PISTÄtotuuttapöytään
Äläkä lässäyttele palstan tasoa !-TOTUUTTAHAN TÄÄLLÄ ON PUHUTTAVA, vai eikö se kelpaa ?
Vai koititko "kiertoperäaaltoja" pitkin VÄISTÄÄ totuutta, että kakstahtinen on puhtaampi kuin yksikään nelitahtinen,ja myös reippaasti tehokkaampi,-ja huollot harvemmassa ?
ME kyllä ymmärrämme, jos teitä ottaa suunnattomasti pattiin.
ONSE muuten aika kumma juttu, vai luulitko sinäkin nelitahtisella pääseväsi taivaaseen ? - UskovaisiaEiVoiAuttaa
PISTÄtotuuttapöytään kirjoitti:
Äläkä lässäyttele palstan tasoa !-TOTUUTTAHAN TÄÄLLÄ ON PUHUTTAVA, vai eikö se kelpaa ?
Vai koititko "kiertoperäaaltoja" pitkin VÄISTÄÄ totuutta, että kakstahtinen on puhtaampi kuin yksikään nelitahtinen,ja myös reippaasti tehokkaampi,-ja huollot harvemmassa ?
ME kyllä ymmärrämme, jos teitä ottaa suunnattomasti pattiin.
ONSE muuten aika kumma juttu, vai luulitko sinäkin nelitahtisella pääseväsi taivaaseen ?Uskonnonharjoittamisella ja totuudella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, senhän 2-tahtiuskovaiset tietävät. Pääasia että osaa hokea oikeat mantrat. Erityisesti mielenterveydeltään häilyväiset ovat alttiita hurahtamaan uskontoihin.
- PitihänSEarvata
UskovaisiaEiVoiAuttaa kirjoitti:
Uskonnonharjoittamisella ja totuudella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, senhän 2-tahtiuskovaiset tietävät. Pääasia että osaa hokea oikeat mantrat. Erityisesti mielenterveydeltään häilyväiset ovat alttiita hurahtamaan uskontoihin.
Ja sen totuuden Henki jo paljastikin aiemmin, minkä sinä vasta 8.3.
Luulempa,, ettet käsitä,-vaikka toivoisin sinun käsittävän. mutta senhän luultavasti jotenki tajuat, että pimeys ei käsitä valoa, mutta valo ihmettelee pimeyden tietämättömyyttä, vaikka ymmärrys on lahjaksi luvattu, mutta se pelottaa ihan järkyttävästi.. että taatusti MAINE ja KUNNIA menee pimeiden kavereiden silmissä. Eikö ookki aika hauskansurkea episodi ?
Nelitahti ei yksinkertaisesti tuoksu niin hyvälle kuin 2t
- YmmärränKyllä
"Nelitahti ei yksinkertaisesti tuoksu niin hyvälle kuin 2t"
2-tahtinenko haisee vehkeelle, nimimerkkisi mukaan?
- haistanfaktan
nelitahtinen haisee sellaiselle kiinalaiselle säilytysöljylle ja traktorin öljypohjalle
- parfyymikauppias
Miltä haisee nelitahtisten käyttäjät itse? jutellaan siitä
- TuntuupaKiinnostavan
Vehkeelle?
- Havaintojaxlaitureilta
Minulle on tullut sellainen empiirinen vaikutelma venesatamissa havainnoidessani, että heistä lähtee sellainen Malesialaisen piraattipartaveden ja Tokmannin Ale-laarin unisex-deodorantti sekä apteekista ostettu hajustamaton käsivoide, joka korkeasta hinnastaan huolimatta kuitenkin haisee; ja mikä ironista; ... vielä nelitahtimoottorille ;)
- YmmärränKyllä
2-tahtisten käyttäjät sen sijaan haisevat rehellisesti hielle ja p*skalle!
- tietämys
2 - tahtisten käyttäjät tuoksuvat Armanille, Bossille ja Lagerfeldille
- Psykiatriaa
Mitä sanottiin tämän palstan tasosta,suurinosa suoltaa ihan täyttä paskaa.Ei mahda mitään kun virikkeet vähissä ja lääkitys pielessä.Varmaankin osa palstalaisista käy salaa lehtipisteessä lukemassa Kipparia,Venelehteä ym alan lehtiä kun ei varaa ostaa tai tilata lehteä,sit ollaan niin venemiehiä.Ei pystytä eikä kyetä ns asialliseen keskusteluun vaan aina suolletaan tuota samaa paskaa,silläkö propagandalla yritätte pitää tuota vanhojen 2t hintatasoa ym hehkutusta yllä. SÄÄLITTÄVÄÄ.
- kaksitahtinen
Vapaat markkinat määrittää hintatason. Olen ollut huomaavinani tuon ynseyden 2-tahtisten hintatason ylhäällähehkutukselle. Joku vilkasmielikuvituksinen voisi ajatella, että alitajunnallisesti ostaisit 2-tahtisen, jos saisit edullisesti. Kun niin ei ole, on se sitten jonkun aiheuttama epäreilu tilanne. Minä en ostaisi 4-tahtista vaikka saisin edullisesti. Siksi en valita, koska niitä itseasiassa myydään edullisesti (kiinalaisia). Mutta sinä valitat....
Kipparilehti ja venelehti hehkuttaa nelitahtisia koska ne pyörii maahantuojien mainostuloilla ja niistä johdetuilla testeillä. On epäloogista olettaa, että kaksitahtiset ihmiset kävisi ostamassa niitä siten kioskiltakaan. Sitäpaitsi joku täällä kertoikin että Evinrude E - tech kuulemma päihittää nelitahtiset mennen tullen
- Yhtäläisyys
Vajaatahtisuus = vajaamielisyys.
- Hwwwe111
Ylitahtisuus =ylimielisyys
- Tohatsunmies
Jokaiseen käyttöön on joku parempi kun toinen.
Jokiveneeseen ehdottomasti paras on 9,8 Tohatsu 2 tahti tai Yamaha 8.
Nelitahtisena painaa jo tuossakin kokoluokassa ainakin 10 kg enemmän.
Ei noissa uusissa 2 tahtisissa ole mitään moitittavaa, ja toinen haluaa yksinkertaisemman luotettavan ja helppohoitoisen moottorin, toinen työläämmin huollettavan ja kalliinmman 4 tahtisen.
Molempia on ollut , kaikki on toimineet , mutta nyt kaikki on kaksitahtisia.
Ei E _Tec koneita , niistä ei kokemusta.
Ruotsissa keskustelin E Tec omistajan kanssa ja hän kertoi ettei mitään ongelmaa ole 4 vuoden aikana ollut ja tunteja oli noin 1000 .
Etenkin sellaisen joka ei osaa huoltaa mitään itse kannattaa mielestäni hankkia 2 tahtinen kone.
Nuo vanhat Ewinrudet, Johnssonit, Yamahat ja Tohatsut kestää 100 vuotta kun huoltaa kunnolla, nelitahtinenkin varmaan 20 vuotta.
Ja Kiinasta ne melkein kaikki tulee, jatkossa yhä enemmän.- Joakim1
Onko nykyisten 2T ja 4T perämoottoreiden monimutkaisuudessa sitten suurtakin eroa? Ymmärrän pointtisi vanhojen 2T koneiden osalta. Ne olivat kevyitä, ei ollut montaa liikkuvaa osaa eikä elektroniikkaa kuin sytytyksessä. Nykyiset 2T koneet ovat aika kaukana yksinkertaisesta.
Hinnoissakaan ei taida eroa olla. Saako Suomesta muita kuin E-tec ja Optimax (vain isoja koneita)?
Onko huollossa suurtakin eroa? Käyttöohjekirjassa on toki varsin tiheitä öljynvaihtoja ja venttiilien säätöjä, mutta samoja koneitahan nuo pitkälti ovat kuin autoissa, joten tuskin ainakaan venttiilien säätö oikeasti on tarpeen alle 1000 tunnin. Autoissahan varsin tavallinen huoltoväli on jo 30 000 km eli helposti 1000 tuntia, joka taas taitaa olla enemmän kuin perämoottorit keskimäärin näkevät koko käyttöikänsä aikana. Aika harva kuitenkin ajaa edes 50 tuntia kaudessa liukuvalla veneellä. - SuurinEro
Nykyisten 2t ja 4t koneiden välillä suurin ero on 4-tahtisten ylivoimainen toimintavarmuus. Ja varsinkin uistelunopeuksilla ajettaessa.
- Luehanpikkusen
SuurinEro kirjoitti:
Nykyisten 2t ja 4t koneiden välillä suurin ero on 4-tahtisten ylivoimainen toimintavarmuus. Ja varsinkin uistelunopeuksilla ajettaessa.
Ees testien yhteenvetoja. Arvaatko yhtään, miksi Kippari-lehden testissä ainut moottori oli kaksitahtinen E-tec-joka oli täysin kulumaton ja uutta vastaavassa kunnossa kymmentä vuotta vastaavan ajomäärän jälkeen, kun muissa oli näkyvissä naarmuja ja hankautumia puolta lyhyemmällä tuntimäärällä, ja vaikka nelareita piti kuskata huoltoon 100 tunnin välein.
Evarista piti säätää vain tulppien kärkiväliä. Ja käynnistyi välittömästi, olipa keli mikä tahansa, ja toimi virheettömästi myös tyhjäkäynti nopeuksilla.
Mutta sehän on mahdotonta mennä jakeluun nelitahtisten tasapainomännän ketkuttajilla.
Ja sitäpaitsi jos kaksitahtisessa tapahtuisi ohivirtausta, bensa menee uudelleen kampikammion kautta poltettavaksi, mutta nelitahtisissa on seurattava öljynpinnan korkeutta jokaisen uistelureissun jälkeen, kun niillä on tapana puskea ja varsinkin tyhjäkäynnillä bensat öljytilaan, miksei sitten suuremmilla tehoilla sitä tapahtuisi.-
Siitäköhän se johtuukin, että nelarit hävittävät bensiiniä tyhjäkäynnillä kaksinkertaisen määrän E-tecciin verrattuna.
Ja jos jonkun mielestä nelitahtinen on parempi, niin eikös sen logiikan mukaan KUUSItahtinen olisi vieläkin parempi ? - bower
Joakim1 kirjoitti:
Onko nykyisten 2T ja 4T perämoottoreiden monimutkaisuudessa sitten suurtakin eroa? Ymmärrän pointtisi vanhojen 2T koneiden osalta. Ne olivat kevyitä, ei ollut montaa liikkuvaa osaa eikä elektroniikkaa kuin sytytyksessä. Nykyiset 2T koneet ovat aika kaukana yksinkertaisesta.
Hinnoissakaan ei taida eroa olla. Saako Suomesta muita kuin E-tec ja Optimax (vain isoja koneita)?
Onko huollossa suurtakin eroa? Käyttöohjekirjassa on toki varsin tiheitä öljynvaihtoja ja venttiilien säätöjä, mutta samoja koneitahan nuo pitkälti ovat kuin autoissa, joten tuskin ainakaan venttiilien säätö oikeasti on tarpeen alle 1000 tunnin. Autoissahan varsin tavallinen huoltoväli on jo 30 000 km eli helposti 1000 tuntia, joka taas taitaa olla enemmän kuin perämoottorit keskimäärin näkevät koko käyttöikänsä aikana. Aika harva kuitenkin ajaa edes 50 tuntia kaudessa liukuvalla veneellä.Kehittyneissä 4t koneissa on hydrauliset ventiilinnostimet niitä ei tarvitse säätää,jos ei ole niin ensimmäisen säätö noin 700h ja sitten harvenee.Myös uudemmissa 2t koneissa pitää huoltoja tehdä,peräöljy,suodattimet bensa,tulpat,rasvanipat,trimmi öljyt,vesipumppu, ym....
- arvuuttus
Kukin ostaa uuden mimmosen tykkää, siihen liene turha sen enempää puuttua.
Paremman luokan kysymys tulee tässä; uskaltaisitko ostaa yli 10 vuotta vanhan 4 tahtimoottorin, samalla tavalla kun uskaltaa ostaa vaikka 30 vuotta vanhan 2 - tahtimoottorin ?
täytyy ihailla sitä hurjapäisyyttä ostaa 4-tahtista muuta kuin uutena, tehdastakuulla.- Psykiatriaa
Heitetäämpä vähän löylyä 2t fanaatikkojen kiukaalle,kuinkahan moni noista ns hehkuttajista on jobbareita jotka yrittää kaikin tavoin päästä vahasta romustaan eroon. . .Sitten vähän ihan fakta tietoa.Suvussa oli aikoinaan sivutoiminen ammattikalastaja eli käyttötunteja tuli aikalailla.6 hv Evinrude kesti vajaa 10v käyttöä sitten leikkas kiinni.Seuraavaks 9,9 Evinrude suurinpiirtein samat vuodet ja leikkas kiiinni,männänrengas poikki ja poks.Kun 2t vähän lämpenee liikaa tai välyksiä,kulumaa tarpeeksi niin poks,se ei todellakaan ole IKILIIKKUJA niinkuin te hörhöt kuvittelette.Koneita huollettiin hyvin ja öljyä käytettiin n 2%.Sitten tuli Honda 10hv noin 20v ajoa ilman isompia murheita ja kalastaja ukkokotiin.Kaikki ihmisen tekemät koneet hajoaa joskus mutta 2t hörhön mielestä ne omat tai myytävät on niitä IKILIIKKUJIA.Kun ostat vanhan 2t käytettynä tuohon ihan älyttömään ns markkinahintaan niin voit saada ihan loppuunajetun romun tai sillä on vielä monta kesää huoletonta veneilyä edessä.Nelarissa on painevoitelu ja pitäis kestää paljon pitempään kun sekoitevoitelu 2t.Tuo ns Tuorevoitelu 2t on toimiessaan hyvä mutta purkaamot täynnä kiinni leikanneita koneita kun käyneet ilman öljyä,eli ei pahasta jos bensansekaan laittaa varulta tuon 1% hyvää 2t öljyä.Hyvää tulevaa veneilykesää myös TRABANT/WARTBURG miehille/pojille mutta nuo SAATANAN JOBBARIT vois upottaa suohon.
- TaidatOLLA
Psykiatriaa kirjoitti:
Heitetäämpä vähän löylyä 2t fanaatikkojen kiukaalle,kuinkahan moni noista ns hehkuttajista on jobbareita jotka yrittää kaikin tavoin päästä vahasta romustaan eroon. . .Sitten vähän ihan fakta tietoa.Suvussa oli aikoinaan sivutoiminen ammattikalastaja eli käyttötunteja tuli aikalailla.6 hv Evinrude kesti vajaa 10v käyttöä sitten leikkas kiinni.Seuraavaks 9,9 Evinrude suurinpiirtein samat vuodet ja leikkas kiiinni,männänrengas poikki ja poks.Kun 2t vähän lämpenee liikaa tai välyksiä,kulumaa tarpeeksi niin poks,se ei todellakaan ole IKILIIKKUJA niinkuin te hörhöt kuvittelette.Koneita huollettiin hyvin ja öljyä käytettiin n 2%.Sitten tuli Honda 10hv noin 20v ajoa ilman isompia murheita ja kalastaja ukkokotiin.Kaikki ihmisen tekemät koneet hajoaa joskus mutta 2t hörhön mielestä ne omat tai myytävät on niitä IKILIIKKUJIA.Kun ostat vanhan 2t käytettynä tuohon ihan älyttömään ns markkinahintaan niin voit saada ihan loppuunajetun romun tai sillä on vielä monta kesää huoletonta veneilyä edessä.Nelarissa on painevoitelu ja pitäis kestää paljon pitempään kun sekoitevoitelu 2t.Tuo ns Tuorevoitelu 2t on toimiessaan hyvä mutta purkaamot täynnä kiinni leikanneita koneita kun käyneet ilman öljyä,eli ei pahasta jos bensansekaan laittaa varulta tuon 1% hyvää 2t öljyä.Hyvää tulevaa veneilykesää myös TRABANT/WARTBURG miehille/pojille mutta nuo SAATANAN JOBBARIT vois upottaa suohon.
Ite "jobbari",- kun ensimmäinenkin luulosi meni täysin päin nelitahtista persettä !
Ensimmäänen varootus,-että opi lukemaan, täällä ei oo yksikään ollu myymässä ainuttakaan kakstahtista- on ollu vaan tekniikan kehityksestä erittäin mielenkiintoista ilmoitusasiaa, koska se kiinnostaa, vaikkei pysty ostamaan ainuttakaan uutta konetta !
Ja on se aika kumma juttu,-jos tällä perämoottori sivulla ei saisi nelarin omistajien mielestä puhua kaksitahtisten kehityksestä yhtää mitää !!!
Hävetkää kyrpänaama SAASTUTTAJAT,-sillä uudet E-TECIT ovat jättäneet teidät lopullisesti ! Eikö sen pitäisi olla iloinen uutinen,että saasteet pienenee,-mutta teistä se on äärimmäisen vittumainen asia !!!
ja ketä se itseasiassa noin kyrpii, kuin nelarin myyjiä !!! - OtaRauhallisesti
Saat kohta infarktin jos jatkat tuota menoa.
- Psykiatriaa
kaikkihan tietää tuon umpihullun ETEC älykääpiön.otatppa lääkkeesi ja käy pyytään psykiatriltasi vähän vahvempia,jos vaikka joskus pääsisit noista harhoistasi.Toinen vaihtoehto on köysi kaulaan ja hyppy tai sit suorakurssi rekan alle niinpäästäis ihan oikeasti tuosta pellestä.
- OMCsoundForever
Psykiatriaa kirjoitti:
kaikkihan tietää tuon umpihullun ETEC älykääpiön.otatppa lääkkeesi ja käy pyytään psykiatriltasi vähän vahvempia,jos vaikka joskus pääsisit noista harhoistasi.Toinen vaihtoehto on köysi kaulaan ja hyppy tai sit suorakurssi rekan alle niinpäästäis ihan oikeasti tuosta pellestä.
Tsot tsot tsot. ETEC mies on kuten kuka tahansa normaali ihminen, joka puollustaa realiteeteistä 2-tahtiteknologiaa, kun tuollainen nelitahtivinksahtanut mm. perustelee täällä näitä trolliketjuja "2-tahtihäiriköistä". Psykiatrian kun otit puheeksi, niin voin kertoa, että sinulla vaikuttaa olevan oireet narsistisesta, huomionhakuisesta persoonallisuushäiriöstä jossa aivojen välittäjäaineiden häiriö pyrkii kompensoimaan omassa elämässäsi epäonnistumista ja siitä tyhjyydestä käsin stimulaatioita etsimällä. Se ilmenee juuri tuollaisena riekkumisena. Kiinnitin huomiota oireisiisi jo siinä vaiheesssa kun joku aiemmin perustamasi kaksi ja kaksi-nelitahtirähjäysviesti oli täällä hiljentynyt yleisön kyllästyessä, niin sen sijaan että olisit muiden mukana palannut normaaleihin aihepiireihin, niin jäit "polkemaan tyhjää" aivotasolla, ja käynnistit ns. uuden dopamiinia kehittävän ja aivojasi stimuloivan rähjäyksen perustamalla tämän viestiketjun. Sinuna hakeutuisin terveyskeskukseen jossa saat asianmukaista hoitoa. Elämänlaatusi voi parantua edes niissä puitteissa ettet rähjää täällä muille ja saat mielenlaadun tasaantumaan. Omaa mahdollista veneettömyyttäsi ja kateuttasi se ei ehkä kuin lievennä hiukan, riippuen terapian vasteesta ja hoitomyönteisyyden tasosta.
- bower
Uskaltaisin nimittäin lähes kaikissa 4t koneissa on tuntimittari omastatakaa, onko vanhoissa 2t ? mistä tiedät käyttötunnit. Sama pätee autoihin matkamittari kertoo auton kunnosta jotain.
- ValePsykiatriVauhdissa
OMCsoundForever kirjoitti:
Tsot tsot tsot. ETEC mies on kuten kuka tahansa normaali ihminen, joka puollustaa realiteeteistä 2-tahtiteknologiaa, kun tuollainen nelitahtivinksahtanut mm. perustelee täällä näitä trolliketjuja "2-tahtihäiriköistä". Psykiatrian kun otit puheeksi, niin voin kertoa, että sinulla vaikuttaa olevan oireet narsistisesta, huomionhakuisesta persoonallisuushäiriöstä jossa aivojen välittäjäaineiden häiriö pyrkii kompensoimaan omassa elämässäsi epäonnistumista ja siitä tyhjyydestä käsin stimulaatioita etsimällä. Se ilmenee juuri tuollaisena riekkumisena. Kiinnitin huomiota oireisiisi jo siinä vaiheesssa kun joku aiemmin perustamasi kaksi ja kaksi-nelitahtirähjäysviesti oli täällä hiljentynyt yleisön kyllästyessä, niin sen sijaan että olisit muiden mukana palannut normaaleihin aihepiireihin, niin jäit "polkemaan tyhjää" aivotasolla, ja käynnistit ns. uuden dopamiinia kehittävän ja aivojasi stimuloivan rähjäyksen perustamalla tämän viestiketjun. Sinuna hakeutuisin terveyskeskukseen jossa saat asianmukaista hoitoa. Elämänlaatusi voi parantua edes niissä puitteissa ettet rähjää täällä muille ja saat mielenlaadun tasaantumaan. Omaa mahdollista veneettömyyttäsi ja kateuttasi se ei ehkä kuin lievennä hiukan, riippuen terapian vasteesta ja hoitomyönteisyyden tasosta.
Valepsykiatri taas täällä vauhdissa. Ilmiannettu palstapoliisille (valepoliisi).
- KestääTaiEi
Vanhat 2t koneet kestävät nähtävästi säilyttämistä, mutta eivät käyttöä.
4t koneet kestävät kumpaakin.- EiKestä
Vanhojen 2t vehkeiden kampiakselin stefat kovettuvat säilytyksessä ja kampikammiopaineet karkaavat. Tämä on suurin syy vanhojen romujen huonoon käyntiin. Erittäin ikävä homma korjata, varsinkin kun 2-pyttyisen koneen kampikammion 'väliseinän' laakeroinnin tiiviys on mennyt.
Mitäs E-tec mies tykkää Optimax Mercuista?
- aikaVENKULA
KYSYMYS, KUIN ETTÄ MITÄS AKASTAAN TYKKÄÄ
OPTIMAX KUULEMMA SYÖ BENSIINIÄ IHAN HELEVETISTI, EIKÄ PÄRJÄÄ EE-TECILLE MISSÄÄN SUHTEESSA. - EläSieHuuvva
aikaVENKULA kirjoitti:
KYSYMYS, KUIN ETTÄ MITÄS AKASTAAN TYKKÄÄ
OPTIMAX KUULEMMA SYÖ BENSIINIÄ IHAN HELEVETISTI, EIKÄ PÄRJÄÄ EE-TECILLE MISSÄÄN SUHTEESSA.Ei huutamalla saa viestiään paremmin perille, pikemminkin päinvastoin.
- Psykiatriaa
Keskustelu on lähtenyt ihan lapasesta,kyse oli ns vanhanliiton 2t koneista ja nyt siihen on sotkettu ETECIT ja ORBITROL vehkeet.Vittu,ihan sama vaikka veneessäsi olisi höyrymoottori tai mikätahansa liikuttava kone niin tosiasia on etten näe edelleenkään mitään hehkuttamisen ylpeilyn aihetta että joku ajelee vanhanliiton 2t koneella joka on Suomeksi sanottuna rupukansan röpöttäjä.Olisin kyllä itse aikahiljaa jos sellaisella ajelisin,en kyllä näe hirveätä hehkutuksen aihetta tällaiselle.ETEC hörhö tekee kyllä tuolla vöyhkäämisellään merkille paljon enemmän vahinkoa kun edeistää markkinointia.On ihan järkevää ajaa vanha 2t kone loppuun mutta mitä järkeä on tuossa ihan sairaassa HEHKUTUKSESSA,Ei ole ns Ikiliikkujaa vielä keksitty ja kaikkein vähiten se on vanha 2t perämoottori.Vähän välyksiä ja kulumaa tai ylilämpeneminen,männänrengas katkeaa,jää pako tai imuaukon reunalle ja leikkaa kiinni,se siitä ei kannata enää korjata kun osat kelen kalliita,vaikka netistä Jenkkilästä tilais.
- eläsinähättäile
EläSieHuuvva kirjoitti:
Ei huutamalla saa viestiään paremmin perille, pikemminkin päinvastoin.
lue vaan hiljaisemmin. kun ei tartte lukea huutamalla.
- EläSieHuuvva
eläsinähättäile kirjoitti:
lue vaan hiljaisemmin. kun ei tartte lukea huutamalla.
Isoilla kirjaimilla kirjoittaminen on HUUTAMISTA!
- OPTIMAX
OPTIMAX eli OPTIMAALINEN VITUTUKSEN MAKSIMOINTI on orbitech telniikkaa
hyödyntävä 2 tahtimoottori. On vielä surkeampi kuin etec!
Oikein merten varppuri.Jep jep, otetaan vaikka 250 hp koneet. Optimax painaa 228 kg, E-tec 253 kg ja nelarit väliltä 260-300 kg. Optimax lähtee kuin hauki kaislikosta ellei nyt potkuri satu kolahtamaan pohjassa rämisevään busteriin.
- OMCForever
Nelitahtivinksahtaneet on huonoja häviäjiä, niin kuin huomaat ETEC mies. He purkavat nelitahtimoottorin hankinnan katumusta kuin krapulaansa täällä. Loputon suo koittaa selittää järkeä heille. P.S., pitkästä aikaa makeimmat naurut sain tänään kun plarailin eräällä suomen yleisimmällä venemoottorimyyntipalstalla kun joku perustanut moottoripurkamon, ja mainoskuvissa silmänkantamattomiin alle 10 vuotta vanhojen nelitahtikoneiden ylä-ja alakertoja ja konekoppia. 2-tahtisissa purkuosat on edes naarmuuntuneet ja likaantuneet 20-30 vuotta... päätelkää siitä mihin nelareista on
- TOTTANIIN
MINÄKI OON nähny ne nelitahti hyllyköt sieluni silmin.koska totuuden henki ei puhu valetta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448299Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462268Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262132- 951728
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811667- 321467
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081093Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28870