Uutisessa sanotaan mikä on pahasta, mutta ei kerrota vaihtoehtoa. Usein arvostellaan jotakin kasvatusmetodia, mutta ei kerrota vaihtoehtoa - miksi???
Itse olen sitä mieltä, ettei näistä neuvojista oikeasti ole kasvattajiksi, vaan he ovat itse traumatisoituneet jostakin ja niin ei sitten saa ehdottomasti heidän mielestään toimia.
Rakkaus ja kuri lasta kasvattaa ja jos toinen puuttuu, niin tulos on huono.
ja se uutinen
http://yle.fi/uutiset/lapsen_komentaminen_jaahylle_voimistaa_uhmakkuutta_tai_vetaytymista_stressitutkija_varoittaa/8712708
kaikki on pahasta - onko mikään hyvästä
2
52
Vastaukset
- 1säpappa
Riippuu ihan mitä tarkoitat kurilla ja siitä miten sitä kuria pidät.
- inssivaan
1säpapalle,
Kuri on tarpeen ja kuri sekä väkivalta on erotettava toisistaan. Lapsen tukistaminen ei ole rikos eikä vääryys jos lapsi ei tottele sanomista. Lapsi on pysäytettävä tavalla tai toisella ja osoitettava, että aikuinen on auktoriteetti, jota lapsen on toteltava. Tähän ei käy nyt esimerkiksi ne perheet, missä asiat sujuu suuremmitta ongelmitta. On rakkautta osoittaa lapselle rajat ja mitä seuraa kun rajat ylitetään. On myös lapsen turvallisuuden tunnetta lisäävää ylläpitää kuria. Asiat eivät ole muuttuneet parempaan suuntaan lasten kasvatuksen suhteen. Nykyään vaikuttaa siltä, että aikuisen on polvilleen mentävä lapsen edessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3083044Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781233