Oletko elävä todiste Kristuksesta?

Surukseni olen pannut merkille, että mitä enemmän kristinuskosta kirjoitetaan, sitä tyhjänpäiväisempää tekstiä syntyy. Kristittyjen tieto- ja päättelytaso ei vakuuta.

Esitän siksi haasteen:
Mikä saa sinut uskomaan, että Raamatun Jeesukseen tutustuminen ja liittyminen on tärkeää? Osaatko antaa sellaisia asiaa puoltavia todisteita, jotka kuka tahansa voi havaita?

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jakakoontoiset

      Olen.
      Opettelen anteeksiantoa, itselleni ja kaikille....
      Seurauksena on rakkaus koska omat ja toisen "virheet" osoittavat joka hetki uuden mahdollisuuden anteeksiantoon.
      Ymmärrän että tästä ajatuksesta on jokaisella ihmismielellä oma ajattelutapa. Siksi minulla on miljardeja mahdollisuuksia joka hetki.
      Mittaamaton kiitollisuus.
      On ainoastaan mahdollisuuksia.
      Raamatun Jesus oli henkilö
      Kristus on tietoisuus Jumaluudesta. Jesus oli tietoinen Jumaluudesta joka hetki.

      ...jatkakoon toiset...

      • jatkakoontoiset

        ps. sitä en voi tietää mitä "kuka tahansa" havaitsee


      • No tarkennetaan:
        todisteita, joita jokainen lukutaitoinen ja Raamattua lukemaan viitsivä voi löytää.


    • Vastaus otsikon kysymykseen: en todellakaan ole.

      • Et siis ole valona, et Kristuksen tuoksuna etkä Kristuksen kirjeenä maailmassa?


      • ihmettelen.ketä
        EJKR kirjoitti:

        Et siis ole valona, et Kristuksen tuoksuna etkä Kristuksen kirjeenä maailmassa?

        Ai kuka?


      • no.ompas
        ihmettelen.ketä kirjoitti:

        Ai kuka?

        kiva kivaa.


      • Raamattu.sanoo
        no.ompas kirjoitti:

        kiva kivaa.

        Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii, kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa

        ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä: yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
        yksi Herra, yksi usko, yksi kaste; yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.


        Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan. Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille".
        Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?

        Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki. Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi, tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
        kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
        ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;

        vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus, josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.

        Sen minä siis sanon ja varoitan Herrassa: älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa, nuo, jotka, pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä paatumuksen tähden,

        ovat päästäneet tuntonsa turtumaan ja heittäytyneet irstauden valtaan, harjoittamaan kaikkinaista saastaisuutta, ahneudessa.
        Mutta näin te ette ole oppineet Kristusta tuntemaan, jos muutoin olette hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkuin totuus on Jeesuksessa:

        että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten, ja uudistua mielenne hengeltä.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ef.4.html


      • Ei pitkä Raamatun lainaus vastaa alun kysymyksiin eikä vaadi päättelyä. Jeesus lainasi kirjoituksia aina tilanteeseen sopivalla tavalla. Eivätkö hänen seuraajansa toimi samoin?


      • ihmettelen.ketä kirjoitti:

        Ai kuka?

        herrens_tiggare


      • EJKR kirjoitti:

        herrens_tiggare

        Olen elävä todiste luterilaisen ihmiskuvan paikkansapitävyydestä.


    • jakakoontoiset

      Edelleen jää mahdollisuus jokaisen omaan tulkintaan.

      Kertomus Lootin vaimosta. Hän jähmettyi suolapatsaaksi katsoessaan taakseen.
      Pääministeri Katainen aikoinaan kehotti katsomaan tulevaisuuteen. Minun tulkintani on että he puhuivat samasta asiasta.

      Kun tällaisen "tulkinnan" tekee jokaiselle kirjoitetulle ajatukselle voin halutessani lukea kaiken mitä raamatusta kirjoitetaan sen lisäksi että luen raamattua eikä mielen järky pätkääkään. Jokainen vai tekee parhaansa OMAN tulkintansa mukaisesti.

      Ei kukaan ole tullut elämään naapurin elämää, puolison uskontoa, poliitikon ajatusta Mitä muuta voi kukaan - kuin omat ajatuksensa???
      En pysty antamaan sinulle minun "uskontoani"

      • Jeesus tiesi erinomaisesti, että ihmiset tulkitsevat asiat mieluiten omien ennakkokäsitystensä mukaisesti. Hän kehotti yhä uudelleen ja uudelleen kuulemaan uudella tavalla:

        "Tarkatkaa siis, miten kuulette. Jolla on, sille annetaan, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mitä hän luulee itsellään olevan." Luuk 8:18

        "Suola on hyvä. Mutta jos suolakin käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei kelpaa maahan eikä lantatunkioon. Se heitetään pois. Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon!" Luuk 14: 34-35


    • HänVainOn

      1. Tule kaikeksi mulle, Herra Jeesus, / rukous tää hiljainen on sydämen. / :,:Sinä kyllä näet sen: / olen lammas viluinen, / ikävöin ääntä, / ikävöin ääntä paimenen.:,:

      2. Tule kaikeksi mulle, Herra Jeesus, / ainut lähde anteeksannon, laupeuden. / :,:Sinä yössä eksyneen / laumaas kannat uudelleen, / parannat haavat, / parannat haavat syntien.:,:

      3. Tule kaikeksi mulle, Herra Jeesus, / sinun rististäsi turvan löysin vain. / :,:Vaikka onkin synkkä yö, / aallot aina vastaan lyö, / rauhasi suojaan, / rauhasi suojaan tulla sain.:,:

      4. Tule kaikeksi mulle, Herra Jeesus, / sinä ainut lohtu köyhän syntisen. / :,:Tule näyttämään se maa, / jonka lunastetut saa. / Sinne voit viedä, / sinne voit viedä murheisen.:,:


      https://www.google.fi/search?q=tule kaikeksi mulle&oq=tule kaikeksi mulle&aqs=chrome..69i57.8553j0j4&client=tablet-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#q=tule kaikeksi mulle youtube

      • OnJeesus

        Niin ihmeellinen


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1894
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      1764
    3. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      117
      1363
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1166
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      67
      1154
    6. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1098
    7. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      63
      943
    8. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      913
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      881
    10. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      178
      880
    Aihe