Teen pääkaupunkiseudulla ns.freelancer-verokortilla ajo-opettajan töitä eri autokouluille. Eli, en ole työsuhteessa vaan toimin toiminimellä. ALV:n sisältämä hinta on 49€/h. Sen kolme autokoulua maksaa mukisematta. Muutaman autokoulun omistajan tiedän, jotka pitävät freelanceria 33€-36€ (sis.ALV)tuntipalkalla ja ovat kieltäneet toimivaa kertomasta palkkioistaan muille. Työt ei lopu tekemällä, sillä teen viikossa n.40-45 tuntia. Mitä te muut freelancerit saatte?
Freelancer korvaus
19
361
Vastaukset
- OV888
51€/h sis ALV:n. Oma auto opetuksessa. Teoriatunnit myös sama hinta.
- kvxzfgfg
48€ tunti. Sis alv:n. Vantaa. Autokoulun auto. Oma seisoo koulun pihalla.
- ParempiAutoKunJohtajalla
55€ sis alv. omalla autolla, eikä ole mikään halppis Hyndai. Ajattelin pyytää ensi vuonna 54€ kun bensan hinta on niin alhainen.
- manimanimani
Ja että miksi ajokortin hinta on kova? Onko syynä ahneet opettajat eikä suinkaan ahneet autokoulun omistajat?
Opettajan tuntipalkka on 13€
13€ lomien kera tekee 14,5€
Eläkkeet päälle niin summa on 18,08€
Sitten vielä ALV niin hinta onkin 22,5€- Bilika876
Tiedän stadissa autokoulun omistajan, joka maksaa maikoille 14€-26€/h. Pärstäkertoimen mukaan. Maikat ei saa kertoa toisilleen tuntipalkkaa. Reilua toimintaa?
- rncbbhdjdkkkdbc
Viisas joka pyytää, tyhmä joka maksaa.
- yksplukaks
Bussissa kirjoitti:
Opettajan tuntipalkka on 13€
13€ lomien kera tekee 14,5€
Eläkkeet päälle niin summa on 18,08€
Sitten vielä ALV niin hinta onkin 22,5€Kas, kas. Bussikuski on oppinut laskemaan. Nyt kun vielä otat huomioon työehtosopimuksen, niin alat olla oikeilla jäljillä.
yksplukaks kirjoitti:
Kas, kas. Bussikuski on oppinut laskemaan. Nyt kun vielä otat huomioon työehtosopimuksen, niin alat olla oikeilla jäljillä.
Niin! ei ne työnantajamaksut salaisia! Ne on helposti laskettavissa
- ykspluskaks
Bussissa kirjoitti:
Niin! ei ne työnantajamaksut salaisia! Ne on helposti laskettavissa
Jo vuosia sitten olen esittänyt sinulle laskukaavan: tuntipalkka x 1,7 josta saadaan työnantajan kulut/tunti. Tämähän ei voi olla täysin tarkka, sillä sairauslomapäivien lukumäärä ei ole vakio.
Aikaisemmin et uskonut laskukaavaani, mutta nyt näköjään lasket saman kaavan mukaan :) 13€ tuntipalkka x 1,7 = 22,1€. Tähän mahdolliset saikut päälle.
Sitten vielä se tuntipalkka kohdalleen... Jos tuntipalkka on 13€
Lomien kera se on 14,5€
Sitten päälle eläkkeet, vakuutukset, sotut jne jne jne summa on 18,5€
Kuluja ovat siis:
Tapaturmavakuutus 0.478 % 0,07 €
Ryhmähenkivakuutus 0.067 % 0,01 €
Työttömyysvakuutus 3.9 % 0,57 €
Eläkemaksu 18.65 % 2,70 €
Sotu 2.12 % 0,31 €
Työnantajakulut yhteensä 3,65 €
Sitten päälle vielä 24% ALV niin kokonaisuus maksaa 22,5€
Eli työnatajakulut voidaa ihan laskea, se ei ole mikään "yks piste seittemän"
- BlackFriday33
Helsinkiläisen autokoulun omistaja maksaa 36€/h autokoulun autolla. Toisen autokoulun omistaja maksaa samasta työstä 52€/h. Kumman valitsen?
- tooEnglishtoo
60 € alv, kulut.
- SSjoy
Minä laskutan 55 euroa tunti arvonlisävero. Työautoni on kymmenen vuotta vanha. Näin keski-Suomessa freelancereille maksetaan.
- älänaurata
:D :D :D
- Fordaunusr2
Mulle maksetaan Isolta Yhtiöltä 77 alv. Kieleni on ruskea kuten Taunuksenikin .Näin Jyväskylässä.
- Buick55555
Helsinki 58€/h ALV. Ihan ok.
- älkääpuhukopaskaa
Tällä taksalla pelkät opettajan kulut 1.294,56€, eli kukas se ahne onkaan, yrittäjä, vai työntekijä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848485
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264598- 504158
- 553654
- 513156
- 502920
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292066