Apuja ja tietoa siitä, mitä tää voisi olla!?

tyttö16v

Tarvisin nyt kipeesti apuja ja/tai neuvoja mitä tehä tälle asialle ja mitä tää on!? Yritän selittää mahollisimman lyhyesti, jotta jaksaisitte lukea.
Eli siis mulla on diagnosoitu svt (supraventrikulaarinen takykardia) ja kammiolisälyöntejä, mutta tää on uutta.
Mulla on kauan ollu vaikka mitä eri oireita ja kohtauksia, eikä niistä oikeestaa mitään olla selvitetty mm. sen takia etten pysty selittämään niitä(enkä oo myöskää kertonu niistä sen takia).
Joka tapauksessa, mulla on kauan esiintyny sellasta, että iltaa kohden rauhassa ollessa sydän alkaa yhtäkkiä ns. tärisemään, mutta kun koittaa pulssia niin syke on ihan normaali(tavallisesti tuntuu selvästi mutt tän aikana tuntuu tosi heikolta). Kuitenki tuntuu siltä, että tärisee(sydän siis) ja samaan aikaan sydämen ympärillä/rintakehällä esiintyy sellasta outoa(hirveen tuntusta) heikkoa tuntemusta. Tätä jatkuu ehkä noin 30 sec kunnes loppuu ja parin sekunnin päästä alkaa taas sama.. Ja tosiaan tätä jatkuu koko illan siihen asti kunnes nukahan.. Kun nousen seisomaa, niin tulee tosi heikko olo hetkeksi ja tuntuu siltä, että voisin pyörtyä. Koko ilta menee pilalle tän takia, enkä voi muuta kun olla ja kestää.
Ja todellaki tää koko juttu ei oo mikää uus "oire", vaan on jatkunut jo yli puoli vuotta, joten ei voi johtua mistää tilapäisestä asiasta. Mutta pahemmaks tää on kyllä mennyt..

Nyt kaipaisin jotai apua tai tietoa siitä, mitä tää vois olla!?!?
Anteeks kaikki kirjotusvirheet yms. mutta halusin nyt vaan kysyä, että tietääkö joku. Kiitos!

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaanamark

Pyydä holteria lääkäriltä. Seuraavat sykettä 24h

• epärytmirokkari

Vaaraton mutta inhottavan tuntuinen rytmihäiriö. Niitä eri tuntemuksia ei kannata alkaa analysoimaan kun saman rytmihäiriötyypin aiheuttamat tuntemukset vaihtelee laidasta laitaan. Kun tuntemukset vaihtelee, niin aina sieltä on tulkitsevinaan jonkun "uudenlaisen" tuntemuksen ja sitten luulet, että kyseessä on jokin uusi vika sydämessä :) Huimaus johtuu siitä että rytmihäiriön aikana verenpaine vähän heittelee. Se on ihan normaali ilmiö eikä sitä tarvii säikkyä. Sydämes kuitenkin sykkii vahvasti sitä normaalia rytmiä koko ajan vaikka extrat sitä vähän häiritsee. Jos nuo rytmihäiriöt olisi vaarallisia, niin ruumishuoneet olis täynnä. Sitten kun sydän on sairas, vaik sepevaltimotaudin tai rappeutumista aiheuttaneen sydänlihastulehduksen vuoksi, niin sitten vasta rytmihäiriöt voi olla vaarallisia.

Rytmihäiriöitä voi myös yrittää pysäyttää. Mulla itsellä toimii vasemman puolen kaulavaltimoon pari terävää napautusta sormella. Myös kylmän veden juonti ja hengityksen pidättäminen auttaa, muttei niin hyvin kuin valtimon napauttaminen. Tuo sun rytmihäiriötyyppi muuten voi laueta herkästi esim. äkkinäisestä liikkeestä. Kokeile tietoisesti liikkua rauhallisemmin ja tarkkaile vähentyykö rytmihäiriöt.

Mut kyllä se siitä, joskus kärsien ja hammasta purren :) Mut ei sun tarvii kuolemista tai vakavia kohtauksia pelätä kuitenkaan. Sellaisesta sulla ei ole kyse.

• värinää

Mullakin on samaa sairautta,ja oon törmännyt siihen että kun kerron tuntemuksistani,seuraa vain vähättelyä kardeologien puolelta!Kyllähän sitä pelkää näitä tuntemuksia,ymmärrän hyvin sinua.Rytmihäiriöt aistii niin monella tapaa,mullakin on ollut tuota värinän tunnetta.Nyt oon liikkunut enemmän niin on ollut oireita vähemmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      325
      7788
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2186
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1876
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1432
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1297
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1271
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1241
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1220
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1091
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1039
    Aihe