Eilen aamulla aloitin masennuksen ja ahdistuksen hoitoon Seronil 20mg.
Sen sijaan että pää olisi kipeä ja paha olo (nämä kuulema tulevat lähes aina aloitettaessa), niin mulla on ihme pöhnä, suu kuivaa, kädet hikoaa ja nyt sitten aloin touhuamaan.. olen tässä korjannut pari tuolia, maalannut kalusteen, siivonnut kaappeja, lahjoittanut tavaraa jne..ja siis enpä ole pitkään aikaan saanut yhtään mitään tällaista aikaiseksi ennen tätä.
Fiilis on sellainen, että uneton yö tulossa, mietin jo tässä remontin jatkamista (hommat olleet jo vuoden seis).
Pakkausohje varoittaa tästä ja pitäisi kuulema mainita lääkärille jos ilmenee vastaavaa yliaktiivisuutta mutta onko se tosiaan tarpeen vai onko tämä seronilin kanssa ihan tavallista?
Seronilin aloitus
21
1647
Vastaukset
- SpeedYMaku
Fluoksetiini on stimulantti, speedin serkku. Speedipäissään sitä vauhtia nimensä mukaisesti voi olla normia enemmän.
Mieti nyt kuitenkin vielä haluatko riskeerata aivojesi terveyden sen takia, että saat muutaman tuolin rivakasti korjattua tai virtaa ensi yöksi. Huomenna on vielä kaiken lisäksi maanantai. - Tsippi
No en kai mä tätä ole aloittanut tosta syystä. Henkinen mielentila on viime aikoina ollut se, että en enää nähnyt muuta reittiä kuin hankkia apua.
Mutta toi on mulle uutta tietoa että voisi vaikuttaa kuten piri.
Sitäkin on tullut joskus nuorempana vedettyä ja kieltämättä olo on tosi samankaltainen kuin olisi vetänyt piriä vähän liian pienen annoksen :/- SpeedYMaku
En kannusta rikkomaan lakia millään tavalla, mutta ajatuksen tasolla heittäisin sinulle minua askarruttavan kysymyksen, jota varmasti sinunkin syytä miettiä tosissaan; miksi et ottaisi jotain muuta huumausainetta, kuten vaikka piriä (amfetamiinia) fluoksetiinin sijaan? Olisiko syy laittomuus? Väitit amfetamiinia joskus kokeilleesi, joten ehkä se ei olisi syypää? Ettet vain ajattele, että valtion viralliset niin sanotut psyykenlääkkeet eroaisivat jotenkin laittomista huumausaineista?
Tavallaan hauska ja mielenkiintoista kuulla vertailevaa kommentointia ja pohdintaa henkilöiltä, jotka ovat käyttäneet sekä laittomia että laillisia stimulantteja. Kuinka paljon laittomien huumeiden käyttäjät osaavat hoksata, että ovat saaneet terveydenhuoltojärjestelmältä vastaavia stimulanttiluokan psykoaktiivisia aineita, mutta lääkkeiksi naamioituina.
Varoitan vielä, vaikka saattanet olla osannut jo päätellä, että virallisten huumeiden, kuten ottamasi fluoksetiinin, käyttöön liittyy hyvin vastaavat riskit kuin esimerkiksi amfetamiinin tai kokaiinin jatkuvaan luukuttamiseen; seksuualitoimintojen häiriöt, kognition ongelmat, sekavuuden tunne, apatiaa tai vauhtia yksilöstä, annoskoosta, käyttöjakson pituudesta riippuen etc., jotka voivat jäädä, ainakin osaltaan, pysyviksi lopettamisesta huolimatta. Sinä tietenkin saat tehdä oman päätöksen siitä miten elämääsi piristät, mutta ota nyt varoituksesta vaari ja mieti mitä riskejä olet valmis hyväksymään.
- scarecrow123
Älä enää käytä sitä Seronil-paskaa. Käräytät aivosi sillä varmaan pahemmin kuin pirillä. Kummatkin ovat täyttä myrkkyä ihmiskeholle!
- Tsippi
Onhan katukaupan amfetamiinin hinta moninkertainen verrattuna fluoksetiiniin. En osaa sanoa tän hetkistä hintaa, mutta päivässä menisi jotain kymppejä. Kun taas fluoksetiini oli reilun kympin/3kk.
Ylipäätään outo ehdotus, sitä voi kukin omassa pienessä mielessään miettiä miksi mieluummin käytän tutkittua ja laillista mielialalääkettä masennuksen ja ahdistuksen hoitoon, kuin laitonta, kallista ja mahdollisesti epäpuhdasta amfetamiinia.
Ja mielenkiintoinen idea "älä käytä". Jos vaihtoehtona on ajaa auto rekan keulaan tai hypätä junan alle, niin saattaa se Seronil olla äkkiseltään pienempi paha.
Kävi hyvin selväksi, että tämä ei ole oikea palsta asioiden jakamiseen..- TottaTuokin
No minusta jo se seikka, että menee suomikaksneloseen hakemaan diagnooseja tai kyselemään asioista, jotka kuuluvat ammattilaisille, kertoo siitä, että on lääkityksen tarpeessa.
En nyt tarkoita yksin sinua.
- fluoksetiini
Pakkausohje varoittaa tästä ja pitäisi kuulema mainita lääkärille jos ilmenee vastaavaa yliaktiivisuutta mutta onko se tosiaan tarpeen vai onko tämä seronilin kanssa ihan tavallista?
Öö, eiköhän ole parasta että noudatat pakkausohjetta ja muutenkin kerrot lääkärille saman sepustuksen kuin tännekin.
"Fluoksetiini tuli tunnetuksi Yhdysvalloissa kauppanimellä Prozac® lehdistön nimettyä sen "onnellisuuspilleriksi", liittäen kuvauksissaan siihen ihmeellisiä vaikutuksia."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Fluoksetiini
SSRI-lääke näyttää olevan.
Mulla ei ole ollut SSRI lääkettä käytössä. Mutta SNRI-lääke Duloksetiini oli, se oli sellainen "lobotomialääke".
https://fi.wikipedia.org/wiki/Duloksetiini - seronil
Tuo lääke ehkä kävisi myös paniikkihäiriön hoitoon.
Kannattaa kysyä lääkäriltä jos annostus on liian suuri, ehkä 10mg ei aiheuttaisi tuollaisia haittavaikutuksia? - Koskaankoko
Itellä tuntui jo viikossa auttavan tuo lääke. Ei tullut enää semmoista jännitystä ja ahdiatusta sosiaalisissa tilanteissa... Välillä ei saanut nukuttua vaikka kuinka väsytti ja tuli aivan hirveä kutina/ihottuma tuosta lääkkeestä, minkä takia jouduin lääkkeen lopettamaan...
- dgdsgdsgdsgdsgds
Yhden pillerin jälkeen ei pitäisi olla mitään sanottavampaa vaikutusta, ellei sitten saa allergista reaktiota. En kyllä niitä myrkkyjä vapaaehtoisesti söisi. Joidenkin persoonallisuus muuttuu pysyvästi mielialalääkkeiden myötä. Aiheuttavat mm. välinpitämättömyyttä (ja senhän voi lääkäri sanoa johtuvan perussairaudesta).
Itse olen mieluummin realisti ja vähän alavireinen, kuin myrkytän kehoani aineilla, joiden lääketutkimukset ja markkinointi ovat pitkälti vääristeltyjä ja joiden pitkäaikaisvaikutuksia ei todellisuudessa tiedetä - vielä.
On väärää hoitoa määrätä masennukseen pilleri. Oikeassa hoidossa katsotaan elämäntilannetekijät. Keskusteluavuksi riittää hyvät kaverit ja yhteisö. Terapeutit ovat monesti umpihulluja itsekin. - Tsippi
Kiitos vastauksista. Kohta kahden viikon jälkeen olo on tasaantunut ja lääkärinkin kanssa on juteltu. Niin kauan kuin virtapiikit ovat ohimeneviä niin se on ihan ok.
Olen todella, TODELLA, tyytyväinen siihen että uskaltauduin aloittamaan lääkityksen.
Ainoa ongelma on unettomuus, joka saattaa tasaantua myös ajan mittaan (melatoniinilla saa unen päästä kiinni mutta sitä riittää vain aamuyölle).
Mutta kaikinpuolin muuten tuntuu, että pitkästä aikaa jaksaa taas hengittää.
Koen olevani enemmän taas oma itseni, enkä vain epäsosiaalinen ja räjähdysherkkä musta mörkö.
Minua ei enää okseta ajatus siitä, että pitää tehdä jotain.
Murheita ei tarvitse velloa tuntitolkulla.
Ja myös minä olin aiemmin sitä mieltä etten koskaan halua syödä mielialalääkettä.
Hätä vain kasvoi riittävän suureksi. Ja onneksi apua tuli.- SpeedYMaku
Yam kirjoitti:
Plasebo toimii yllättävän hyvin. Paljon onnea!
Rehellisyyden nimissä kyseessä ei ole plasebovaikutus kuin osaltaan, ja sekin riippuu siitä mitä mitataan ja arvioidaan. Ihmiset tulkitsevat usein väärin uutiset SSRI:n plasebomaisuudesta, koska tutkimuksellisesti niin sanotulla masennusmittausasteikolla (joka on tosin täysin epäpätevä ihmisen psyykkistä vointia mittaamaan), joita aineiden markkinoille hyväksymiseen on käytetty, eroa ei tule napeilla juuri plaseboa enempää. Kaiken lisäksi pieni ero menee amplifioidun plasebovaikutuksen piikkiin, mikä seuraa, kun henkilö saa muita oireita jne. ja saa tästä uskoa lisää aineen tehokkuudesta. Päälle tulee vielä luontainen paraneminen (natural recovery) eli tuttu aika parantaa -osa, mikä lähes tulkoon unohdetaan täysin. Tästä mm. Peter Gotzsche on huomauttanut lukuisat kerrat.
SSRI:t ovat siis virallisen mittausmenetelmän mukaisesti humpuukia. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö niillä olisi todellisia vaikutuksia keskushermostoon! Aineet muuttavat tuntemuksia, tietoisuuden tasoa ja siten ihmiskokemusta ympäristöstä ihan siinä missä alkoholi tai amfetamiinikin. Jotkut voivat kokea huumaavan vaikutuksen avuliaaksi, kuten esimerkiksi nimim. Tsippi. Jotkut kokevat vaikutuksen ikäväksi ja kolmannet jotain siltä väliltä. Pitkässä käytössä muidenkin huumeiden tapaan keskushermosto usein tuppaa vaurioitumaan, josta seuraa krooninen aivovauriotila, mikä näkyy muun muassa sekavuutena, muistiongelmina, tunteettomuutena/turtuneisuutena, univaikeuksina ja seksuaalitoimintojen häiriöinä lopettamisesta huolimatta. Tämä riski on hyvä tiedostaa ennen aineen käyttöönottopäätöstä. Näinhän se on. Mutta ihmisparka ei nyt saa enää sitten sairauskuluvakuutuksia, somaattisten sairauksien hoitoa vähätellään ja mikäli on tyttö, hänen munasolunsa ovat pilalla ja myöhemmällä iällä voi tulla vaikka mitä haittoja. Tässä lähde http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3763642/
Väärä lähde, tässä oikea http://www.psychology.org.au/Assets/Files/PsyCAM-Anxiety-and-depression-presentation.pdf
- RAL
https://www.youtube.com/watch?v=1aBcJvHEoqs
Tässä lisää. - Tsippi
En jaksanut katsoa noita linkkejä kokonaan. Heikkilä on tuttu tapaus, ruokavalion kautta, jo vuosien ajan.
Tiedän hänen kantansa mielialalääkitykseen myös.
Yam, tämä "ihmisparka" on muuten jo valmiiksi yksityisen sairasvakuutusten ulottumattomissa, jo lapsilukunsa täyteen synnyttänyt nainen.
Joka itsenäisenä ja älyllisenä yksilönä on takuulla pohtinut asiaa etukäteen monelta eri kantilta ja tutustunut mahdollisiin haittavaikutuksiin. Valitsin siis jopa itse sen mielialalääkkeen, jota olisin valmis kokeilemaan.
Kaikkea ei vain tietysti ole kirjoitettu netin ihmeelliseen maailmaan ja löysin vasta aloituksessa mainitut mahdolliset vaikutukset siinä vaiheessa, kun siitä minulle tässä vinkattiin. Nekin kirjoitettu englanniksi.
Rehellisesti, olin entinen huolissani siitä, miten käy seksuaalisuuden kanssa. Mutta ainakaan minulle ei ole haluja vähentänyt pätkääkään.- SpeedYMaku
Vaikutus tulee pidemmässä käytössä käytännössä kaikille. Osalla käytön aikana ei ole ongelmia lyhyellä tähtäimellä, päinvastoin voi halut nousta (vrt. ekstaasi), mutta lopettaessa tulevat esiin ja voivat siis olla pysyviä. Kunhan tiedostat asian niin kaikki ok.
- gjkgffg
"miten käy seksuaalisuuden kanssa. Mutta ainakaan minulle ei ole haluja vähentänyt pätkääkään."
Riippuu myös siitä kumpaa sukupuolta olet.
Miehillä saattaa olla että ei laukea ollenkaan. Eli ei voi lääkkeen kanssa saada periaatteessa lapsia.
Haluja voi tietysti olla tai olla olematta. Mutta muut syyt on sitten ne hankalimmat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59814Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723