Itsemurha aikeet velkojen takia

tuhoontuomittu

Olen 24-vuotias nuori nainen joka on sössinyt raha-asiansa todella pahasti. En näe muuta ulospääsyä kuin kuolema. Itseäni voin vain syyttää tästä, pikavippihelvetistä joka alkoi 20-vuotiaana. Olen todella masentunut tilanteeni takia. Velkaa noin 20 000. En muutenkaan tiedä mitä elämältäni haluan (työ), enkä usko että koskaan tulen selviämään tästä.

En muutenkaan usko että kuolemani vaikuttaisi pahasti läheisiini, olisivat ennemminkin helpottuneita päätöksestäni.

39

6291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miesvm84

      Tuttu tilanne mutta ei kannata vaipua synkkyyteen.. soita velkaneuvojalle ja sanot tilanteesi. Osaavat kyllä laskea tulosi/menosi ja miten tilanteesta selviät. Itse olin myös pahassa tilanteessa ja kukaan ei siitä tiennyt ennen kuin ymmärsin avata suuni ja kertoa totuuden. Sekin jo helpotti sitä ahdistusta mitä olin sisälläni vuosia pitänyt. Mulla oli kanssa kaikenlaisia vippejä 20 000e ja elämä tuntu siltä et ei tässä oo mitään järkeä kun vähäinenki palkka meni ulos-ottoon. Ja niillä vähäisillä rahoilla rupesin sit iltaisin juomaan että asiat ei vaivais yöllä. Se oli kyllä se viimeinen virhe. Rahaa kului ja laskuja kerääntyi entistä enemmän. 2vuotta meni että se touhu loppui. mutta niistä on nyt selvitty ja elämä jatkuu.. ja ikinä en enää vippejä ota.

      • ystävähädässä

        Mites voi velkaneuvojalle soittaa kun niille on kuukausien jonot?Ei auta tällä hetkellä mitenkään.En tiedä mitä tehdä???Toivottomalta näyttää ja tuntuu ettei jaksa enää!!


      • Anonyymi

        Soita Takuusäätiöön ja aloita keskustelu tilanteesta. Heidän tehtävänsä on juuri auttaa velkaantuneita. He pystyvät myös takaamaan pankkilainan, mielestäni 30000EUR asti, jolla maksetaan se velka pois. Sä oot nuori vielä, noi saat kyllä hoidettuu.

        Minulla n. 100000EUR velkaa, avioero tullut, omakotitalo myyty tappiolla pakosta. Maksan siis vielä taloa jota minulla ei ole. Luottotiedot menneet kun päästin kaikki velat ulosottoon (velkaneuvonnan ohjeella). Käyn töissä, saisin käteen n. 2500EUR normaalisti mutta nyt ulosotto vie koko ajan kolmanneksen palkasta jolla velkaa maksetaan pois. Käteen jää sen jälkeen n. 1500EUR. Hain velkajärjestelyä mutta en päässyt sinne vielä. Masentaa vitusti. Koitan jotenkin vain pitää mielen toiveikkaana. Joulut ja kaikki juhlapäivät ovat menettäneen merkityksensä. Yritän löytää kakkosduunia, jotain mitä tekisin illalla tai viikonloppuisin että saisin rahat jotenkin riittämään. Häpeä on valtava. Hoidan sitä psykologin juttusilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soita Takuusäätiöön ja aloita keskustelu tilanteesta. Heidän tehtävänsä on juuri auttaa velkaantuneita. He pystyvät myös takaamaan pankkilainan, mielestäni 30000EUR asti, jolla maksetaan se velka pois. Sä oot nuori vielä, noi saat kyllä hoidettuu.

        Minulla n. 100000EUR velkaa, avioero tullut, omakotitalo myyty tappiolla pakosta. Maksan siis vielä taloa jota minulla ei ole. Luottotiedot menneet kun päästin kaikki velat ulosottoon (velkaneuvonnan ohjeella). Käyn töissä, saisin käteen n. 2500EUR normaalisti mutta nyt ulosotto vie koko ajan kolmanneksen palkasta jolla velkaa maksetaan pois. Käteen jää sen jälkeen n. 1500EUR. Hain velkajärjestelyä mutta en päässyt sinne vielä. Masentaa vitusti. Koitan jotenkin vain pitää mielen toiveikkaana. Joulut ja kaikki juhlapäivät ovat menettäneen merkityksensä. Yritän löytää kakkosduunia, jotain mitä tekisin illalla tai viikonloppuisin että saisin rahat jotenkin riittämään. Häpeä on valtava. Hoidan sitä psykologin juttusilla.

        Hei. Minulla n.100000€ ulosotossa. Ulosoton jälkeen jää käteen palkasta 1670€. Siitä maksan elatusmaksu 190€, vuokra 450€, sähköt, 60€vakuutukset,90€auto,145€ bensat 50€(lyhyt työmatka)puhelin n.50€. Ulosottovelka vanhenee 15vuodessa.n600€ jää ruokaan ja muuhun elämiseen. On käynyt itsemurha mielessä, mutta 2 lasta pitää minut elossa. En halua heille tuottaa enempää tuskaa.


    • möhlijä3333

      Tsemppiä sinne. Ihan kuin melkein omaa tekstiäni lukisin. Itsekin käynyt todella syvissä ajatuksissa ja olin myös hukassa mitä työtä haluaisi tehdä. Velkaa suunnilleen saman verran. Parin käänteen jälkeen olen löytänyt työpaikan jossa viihdyn ja minut vakinaistetaan kuukauden sisällä. Siitä se pikkuhiljaa alkaa velkakin lyhenemään, ja pari-kolme vuotta niin saan kaiken maksettua mikäli hoidan työni.

      Älä heitä elämääsi hukkaan 20000 euron takia, se on paljon arvokkaampi. Olet vasta 24, elämässäsi ehtii tapahtua vielä vaikka mitä hyvää. Älä luovuta. Taistele.

      Tsemppiä!

    • JarnoLoit22

      Täällä velkaa 50 000 euroa ulosotossa. Näyttääkö elämä ruusuiselta? No ei. Vituttaa ja asia pyörii mielessä joka päivä, joka ikinen päivä. Raskaalta tuntuu ja tulevaisuus näyttää harmaalta. Oma vika kun velat tein, epäonnistuin siis elämässä täysin.

    • tuhoontuomittu

      Ajatttelin puoli vuotta sitten tehdä itsemurhan ulkomailla, lähdin yksin reissuun sitä varten. Otin vippejä 'viimeistä matkaa' varten ( ettei kukaan läheinen/tuttu olisi minua löytänyt). Mutta yllättäen matkani aikana sukulaiseni kuoli sydänkohtaukseen eikä minulla ollut sydäntä aiheuttaa perheelleni lisää surua samaan aikaan.

      Haluaisin myös tapailla miehiä mutta en pysty sillä velat painaa päälle enkä halua että kukaan saa tietää näistä. Tilanteeni tuntuu vielä masentuneemmalta mutta kuka nyt velkahelvetissä olevaa haluaisi tapailla/seurustella.

    • poiuytyuiop

      Kokeilepa näin Naistenpäivän kunniaksi soittaa Takuu-Säätiön Velkalinjalle, p. 0800 9 8009. Raha on vain väline, eikä mikään ihmisyyden mitta.

    • jakke831983

      Mulla on pelivelkaa ulosotossa n. 100t ja kyllä, narua on kerran soviteltu kaulan ympärille. Mutta sitten ajattelin että vitut, mähän en elämästä luovu rahan takia. Mulla on mukava duuni, missä viihdyn ja paljon harrastuksia, joten ei noita kerkee niin paljon ees miettii nykyään. Oikestaan vaan palkkapäivänä vähän vituttaa, mut sekin menee sit ohi. Rahan kans pitää vaan olla tarkka, et riittää kaikkeen tarpeelliseen. Muistan kyllä sillon kun ns. oli tilanne päälle, kaikki kaatu niskaan ja tajusin etten selviä tästä enään. Ahdisti välillä niin ettei henkeä saanut... Ja siihen se sit johtikin, et hain auton perältä hinausköyden. Nyt on kiitollinen, etten sitä tehnyt. AINA, muista AINA tulee ne paremmat päivät, vaikka kuinka tuntus tänää paskalta. Muistakaa, puhukaa jollekkin. Kukaan elämää arvostava ei sua manaa alimpaan helvettiin rahan takia. Jos ei tukee löydy ympäriltä, nii sit mennä vaik jonnekkin ammattilaiselle. Mut tärkeetä et pääsee purkaa sitä kuonaa sisältä jonnekkin. Jollekkin riittää liikunta, joku tarvii juttukaverin. Toistan nyt vielä, et älkää oikeesti rahan takia tehkää mitään itellenne. Mä ymmärrän niitä jotka tekee itsarin jotka kärsii vakavasta masennuksesta ja ahdistuksesta ja haluu niitten loppuvan. Ja tottakai rahahuolet voi sut ajaa tosi huonoon jamaan, jos et ajoissa tartu tilanteeseen. Mut se että tajuat että oot kussu asiat ja sit naru kaulaan tosta noin vaan, niin miettikää vielä...

    • Neuvojasinulle

      Muista, ettet ole yksin. Meitä on muitakin pikavippeihin sortuneita, älä heitä elämääsi hukkaan rahan takia.

    • isodeee

      24v ja 20 kiloo velkaa ei meinaa mitään

    • sdfsdf222

      21v mies täällä ja 14k kiloa pelivelkaa, työtä ei ole ja korvausrahat menevät vuokraan ja asumistuki elämiseen, siinä sitten lyhentelet 1000e kuukausi eriä, noh ulosottoonhan suurimmat ovat menneet jo, mutta ahdistus on VALTAVA ja kun oikeasti älyää mitä on mennyt tekemään siis ottanut 14 tonnia velkaa pelataksesi hedelmävitunpelejä.. Elän elämäni pahinta vaihetta tähän mennessä.

      • Ylivieskalainen

        Maksat sen minkä jaksat. Tärkeintä on rauhottuminen. Et ole ainut. Raha on vain rahaa. Toivottavasti löydät kivan tytön, joka jakaa arkea kanssasi. Jokainen on ainutlaatuinen ja jokainen tekee virheitä


    • Uudet_metodit

      Kyllä. Vanha hyväksi koettu tapa. Jeesus sovitti muinoin omat ja jopa muidenkin synnit ristillä riippuen, lopulta kuolemalla.

      Köysi saattaa olla helpompi tapa?

    • Ratkaisukeskeisesti

      Tehty, mikä tehty. Menneisyyteen et voi vaikuttaa.
      Katse eteenpäin ja mielenkiinnolla selvittämään mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
      Muutaman vuoden kuluttua tämän päivän murheet on kaukana takana ja loistava tulevaisuus alkamassa.

    • Anonyymi

      Olen 27v yrittäjä ja 2 lapsen isä. Teen joka päivä töitä mahdollisimman paljon että olisi kaikki mitä ö perhe tarvii mutta töitä ei ole ollu tarpeeksi joten olen jouduin ottamaan 2v sisällä 4 tonnia lainaa ja nyt 9 tonnia mätkyjä. en pysty enää. Olen epäonnistunut täysin isänä. Joka kuukausi laskujen jälkeen 0e rahaa laskujen jälkeen

      • Anonyymi

        Anonyymi, pystyt suoriutumaan ongelmastasi. Olet varmasti miettinyt eri ratkaisuja, joilla saada raha-asiasi parempaan kuntoon. Ehket ole vielä ottanut ensimmäistä askelta: kysynyt apua velkaneuvojalta? Se on henkisesti iso askel, mutta joudut ottamaan sen. Selvitä siis heti töiden jälkeen lähiseutusi talous- ja velkaneuvonnan yhteystiedot, ja varaa sinne aika.

        Terveisin,
        Suhteellisuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi, pystyt suoriutumaan ongelmastasi. Olet varmasti miettinyt eri ratkaisuja, joilla saada raha-asiasi parempaan kuntoon. Ehket ole vielä ottanut ensimmäistä askelta: kysynyt apua velkaneuvojalta? Se on henkisesti iso askel, mutta joudut ottamaan sen. Selvitä siis heti töiden jälkeen lähiseutusi talous- ja velkaneuvonnan yhteystiedot, ja varaa sinne aika.

        Terveisin,
        Suhteellisuus

        Jumaladklleolemassaramattuonstua eijumalaketänauta


    • Anonyymi

      Selkärankaa ! Ruikuttamisen sijaan ala lyhentää velkojasi !

      • Anonyymi

        Näin juuri. Vain luuserit ruikuttavat. Pitikö sitä velkaa ottaa, jos ei ollut mitään aikeita maksaa niitä takaisin? Luuseri.


    • Anonyymi

      24 vuotias.
      Elämäsi on vielä edessäsi. Nyt olet 27 v.
      Jos olet hengissä on velkasi tietenkin kasvanut, jos et ole yhtään maksanut, mutta jos et pysty yhtään maksamaan on sinulla n. 12 vuotta kitumista jäljellä. Pääset niistä eroon ennen kun täytät 40.
      Minä velkaannuin 42 vuotiaana ja pääsin niistä eroon kun olin 62v.
      Maksoin joka sentin.

    • Anonyymi

      1000000 suomalaisella aikuisella pitäisi olla vain käteistä taskussa, eikä kännykkä/luottokortti/pankkikortti maksuvalmiutta, koska eivät osaa käsitellä näkymätöntä rahaa/maksamista, käteinen näkyy heti kun se lähtee kädestä, koko ajan tilanteen tasalla! Ei olisi niin paljon pikavippaajia/maksuhäiriöisiä.

      • Anonyymi

        Mutta kuinka tämä on mahdollista ettei suomalaiset osaa rahaa käyttää?

        Maailman paras peruskoulutus ja Pisa-pisteiden luvattu maa, mutta aikuiset eivät osaa elämän perusasioita. Tässäkö lopputulos? Maailman kovimmat verot ja tulokset ovat kuitenkin ainoastaan keskivertoa. Järkeä hassata verovaroja näin?


    • Anonyymi

      Älkäähän nyt. Ei ne velat mitään haittaa. Mihin sitä rahaa tarvitsee? Aina saa toimeentulotukea ja voi elää mukava sosiaalipummin elämää ilman huolta huomisesta ja jos haluaa jotain tekemsitä, voi mennä työkokeiluun tai johonkin kivoilel työkkärin kursseille, esim. rakentamaan linnunpönttöjä tai ruumisarkkuja tai pussittamaan muttereita. Vapaa-ajalla voi soitella kitaraa ja lukea hyviä kirjoja ja syödä makaronia ja ketsuppia. Mikäs sen helmpompaa ja kivempaa elämää? Unohtakaa tuollaiset itsetuhoaikeet jonkun mitättömien raha-asioiden takia. Raha on vain kapitalistisen yhteiskunnan paska juttu, joka on kaiken pahan alku ja juuri. Onnellisimmat ihmiset asuvat Intiassa, ja heilä ei ole paljoa rahaa. Koska raha ei tuo onnea.

      t. Oolofi-83

      • Anonyymi

        "Onnellisimmat ihmiset asuvat Intiassa, ja heilä ei ole paljoa rahaa."

        Juu... Varsinkin ne, jotka parhaillaan kuolevat miljoonakaupungeissa veden puutteeseen, ovat kaikkein onnellisimpia.


      • Anonyymi

        Oolofi puhuu asiaa. Makaronilla ja ketsupilla pärjää hyvin, ja jos jotain eksoottisempaa herkkua tekee mieli, niin näin kesäisin pystyy käymään kaapimassa bajamajojen pohjista herkkuja. Valtio maksaa asunnot, puhelimet, netit, ruoat, sähköt, vedet, lämmitykset ja vaatteet. Mitäpä sitä ihminen enää rahaa muutoin tarttee? Pystyy päivät pitkät ryyppäämään rannalla. Välillä voi käydä ottamassa lisää vauhtia muutamalla ilmaisella yöllä valtionhotellissa kuuluisine hernekeittolautasineen.


      • Anonyymi

        Kumma ettei oolofi-83 sitten muuta intiaan. Siellä olis onnellinen. :D

        Voi näitä ooloffeja.


    • Anonyymi

      Mutta minullapa on kaksi 100 euron velkaa eikä rahaa maksaa niitä takaisin. En näen ulospääsytietä ja saatan muuttaa Ruotsiin. Tai Norjaan.

      • Anonyymi

        Kannattaa tehdä kuin edesmennyt Matti Nykänen eli muuttaa Kööpenhaminaan ja ruveta Ruotsin kansalaiseksi pikimmiten.


    • Anonyymi

      Vdlkakierreonkamalaasiinä sirstuuja kuolema guiee mileen ymmärrän sinua

      • Anonyymi

        Olipa nasevasti sanottu ! Niuassa on vaan näppäimistö kasattu huolimattomasti.


    • Anonyymi

      Kun aloittaja on jo 4 pitkää vuotta istunut pankin päällä niin onkohan hän saanut jo velkansa maksettua. Kaikki me haluamme kiivaasti väliaikatietoja !

    • Anonyymi

      Hei nuori nainen. Et enää niin kuori ole, toivon, että olet selvinnyt veloistasi. Mutta muut samassa jamassa olevat naispuoliset. Selvisin omista 9k veloista noin 9kn aikana myymällä itseäni. Silti sain vähemmän seksiä, kun baareissa ravaavat ystäväni siihe aikaan. Ei tauteja ym, koska toki suojaus ehdoton. Jos kantti kestää ja ulkonäköä vähän edes, suosittelen. Jokaista ei tarvitse huolia, nuorella naisella on valinnan varaa asiakkaista. Y tunnus pystyyn ja töihin

      • Anonyymi

        Ei kannata elämäänsä pilata huoraamalla !
        Mieluummin someen vaikka Only fansille sivu.
        Kaikkein parasta olisi hakea velkajärjestelyyn. Jos siihen ei pääse, niin nuorena jaksaa painaa vaikka kahta duunia niin ei mahdottoman kauaa mene, kun velat on maksettu. Ja vanhenevat ne velat 15 vuodessa kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata elämäänsä pilata huoraamalla !
        Mieluummin someen vaikka Only fansille sivu.
        Kaikkein parasta olisi hakea velkajärjestelyyn. Jos siihen ei pääse, niin nuorena jaksaa painaa vaikka kahta duunia niin ei mahdottoman kauaa mene, kun velat on maksettu. Ja vanhenevat ne velat 15 vuodessa kuitenkin.

        Huoraamainen on todella ruma sana. Molemmat tyttäreni työskentelevät aikuisviihdealalalla rahoittaen tuloilla yliopisto-opintojaan, toinen opiskelee sosiaalialaa ja toinen lääketiedettä. Kummallekin pikavippi olisi kauhistus.


    • Anonyymi

      tee niin kuin mustalaiset ja anna mennä voutille ,kyllä ne joskus vanhenee

    • Anonyymi

      Ollut jo 19v samassa tilanteessa ja 22vuotiaana aloin vasta viemään tilannetta eteenpäin. Vuodeksi muutin vanhemmille ja heitin 100% palkasta aina velkoihin, oli alle vuoteen kaikki maksettu. 20k ei ole oikeasti mitään, ihan pikkusumma. Eri asia sitten tekeekö asian eteen mitään. Ihmisillä on samassa tilanteessa yli 100-500k summia velkaa. Ne vasta sit onkin kusessa.

    • Anonyymi

      Se on vain rahaa. Ei sen takia kannata ajatella itsetuhoisesti. Vähimmäistoimeentuloon jokainen on kuitenkin oikeutettu. Mutta hae apua että et enää lisää velkaannu.

    • Anonyymi

      Toivottavasti ap saa apua taloushuoliin. Ei kannata itsemurhaa noiden pikavippifirmojen rosvopyövelien takia tehdä. Sen sijaan vertaistuki auttaa itseä ja muita. Lainsäädäntöä pitäisi muuttaa ettei tuollainen pikavippirosvous olisi mahdollista. EU-tasolla ja maailmanlaajuisestikin pitäisi puhaltaa peli poikki. Pikavippifirmoihin liittyy niin paljon hämäräbisneksiä, että samaan kastiin kuuluu ihmiskaupan, rahanpesun ja huumebisneksen kanssa. Ja varmasti kytköksiä näiden välillä onkin. Kansainvälinen journalismi huomio!

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3880
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      596
      3644
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3632
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2291
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      56
      2255
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      322
      1972
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1947
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1776
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1443
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1362
    Aihe