KELA on pättänyt maksaa edelleen lapsilisiä ja eläkkeitä menehtyneille??!!!

Järjenkäyttö sallittua kata...

KELA on suuressa viisaudesssaan päättänyt maksaa lapsilisiä,eläkkeitä vaikka uhrit ovat hukkuneet ja menehtyneet.
Muulloin kyllä "pilkun nussintaa" on Kelalla esillä esim liikaa maksettuja opintorahoja pitää maksaa köyhien,kituttaavaen opiskelijoiden takaisin.Kaikissa onnettomuusilanteissa tulee kansalaisia jatkossa kohdella samanvertaisesti.
Järjen käyttö ei Suomen hallitukselta ole tosiaankaan kielletty tässäkään tilanteessa.VeroRahaa on palanut jo riittävästi.IHmiset ovat ihan vapaaehtoisesti turisteina lähteneet hankkimaan kokemuksia. Ja tästä tuli nyt vaan tämän sorttinen kokemus.

11

929

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sirulina

      kunnes kuolleeksi julistetaan. Ole ihmisiksi.

    • MELLU

      Joudun maksamaan Kelalla takaisin opintotuen asumislisää n.450 euroa, maksan sitä 20 euroa kuussa ja just arvelin että mieluummin laittaisin nekin rahat Aasiaan..no oma pieni moka, mitäs en hoksannut silloin kun opiskelin sitä että muutin vuokra-asunnosta omistusasuntoon niin en ollut enää oikeutettu opintotuen asumislisään..

      • sirulina

        Kurja toi sun takasimaksu kelalle. Oli se Kelankin vika.

        Mutta onneksi et verrannut omaa tilannettasi hyökyaallon uhrien tilanteesee.

        Hyvää jatkoa sinulle!


      • MELLU
        sirulina kirjoitti:

        Kurja toi sun takasimaksu kelalle. Oli se Kelankin vika.

        Mutta onneksi et verrannut omaa tilannettasi hyökyaallon uhrien tilanteesee.

        Hyvää jatkoa sinulle!

        kiitos samoin sinulle! Hyvää jatkoa!


    • Töissä Thaimaassa

      Terveisiä tuhoalueelta ja Khao Lakista. Olen nyt viikon jälkeen pääsemässä töiden jälkeen nukkumaan ja huvikseni katsoin mitä ihmiset täällä kirjoittavat. Empaattisia juttuja, mutta aika tyhmiäkin niin kuin tämä Kela-ruikuttaja. Hävetti lukea.

    • reissuja

      on tollaset joissa mennään Aasiaan jouluksi. Ei vaan olisi meidän perheellä rahaa. Nyt jo Vanhanenkin maksaisi valtion rahoista niiden lainat.
      Suomessa on köyhiäkin, joita auttaa.
      Opiskelijat kituu nälässä kun 8miljoonaa euroa lähetetään idän pönkittämiseen. Voivoi.

      • takaisin

        Ei oo katsos meidän vika että ootte niin PEEAA!
        Eikä myöskään se jos joku opiskelija näkee nälkää!
        Menkää kunnon töihin niin saatte rahaa. On millä mällätä ja voi heittää lomareissujakin sillon kun huvittaa.
        Persaukisille kaikki on kallista, buhahah :)


      • takaisin kirjoitti:

        Ei oo katsos meidän vika että ootte niin PEEAA!
        Eikä myöskään se jos joku opiskelija näkee nälkää!
        Menkää kunnon töihin niin saatte rahaa. On millä mällätä ja voi heittää lomareissujakin sillon kun huvittaa.
        Persaukisille kaikki on kallista, buhahah :)

        Kyllä Kelan toiminta epäarvoistaa ihmisiä. Jos loukkaannut tai kuolet työtapaturmassa, niin ei kela tarjoa näille raukoille samanlaisia erivapauksia vaan maksattaa kuolinpesällä sijaisavun ja perii takaisin maksamiaan etuuksia.


      • takaisin kirjoitti:

        Ei oo katsos meidän vika että ootte niin PEEAA!
        Eikä myöskään se jos joku opiskelija näkee nälkää!
        Menkää kunnon töihin niin saatte rahaa. On millä mällätä ja voi heittää lomareissujakin sillon kun huvittaa.
        Persaukisille kaikki on kallista, buhahah :)

        Kelan on myös myöntänyt miljoonia euroja uhrien kuntoutukseen. Ei oo katsos meidän vika jos turistit eivät kestä järkytyksiä. Mitäs määttä semmoisiin paikkoihin jossa vaara vaanii. Jos jotain sattuu niin sitten pitää olla Törnävällä tai Järvenpäässä vuosi tolkulla Kelan piikkiin. Pakkoko on männä jos ee kestä sitä, että reisussa rähjääntyy!!


      • expeeaa
        takaisin kirjoitti:

        Ei oo katsos meidän vika että ootte niin PEEAA!
        Eikä myöskään se jos joku opiskelija näkee nälkää!
        Menkää kunnon töihin niin saatte rahaa. On millä mällätä ja voi heittää lomareissujakin sillon kun huvittaa.
        Persaukisille kaikki on kallista, buhahah :)

        Tiedätkö kuinka pienellä palkalla sairaanhoitaja auttaa näitä rikkaita uhreja. Onneksi tajusin vaihtaa alaa.


    • toimeentulotuki

      Kela ei kuulemma peri takaisin toimeentulotukia Aasiaan matkustaneilta. Millä rahoilla ne sinne matkusti jos ne saa toimeentulotukea, hä?, kysyn vaan??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe