Tietämäni henkilöä hyväksikäytetty

Repehh

Moi! Oltiin vanhan kaverin kanssa yhellä koulutusleirillä (tämä kaveri on tyttö), ku se oli tosi surullisen näkönen. Oltiin aiemmin ruokatilassa juteltu porukalla siitä, onko raiskauksesta ja itsemurhasta vitsaileminen tyhmää. Kysyin mikä hätänä, ja sit juteltiin. Hän kerto mulle, että hänen paras kaverinsa on yrittäny itsemurhaa useamman kerran. Se sama kaveri oli myös raiskattu. Raiskaaja oli ollu niiden yhteinen kaveri. Hän kenet raiskattiin, ei halua kertoa tätä asiaa aikuisille koska ei kuulemma halua tästä seurauksia, eikä se poika tienny mitä teki. Puhuttiin mun kaverin jälkeen täst sit ja kerroin miten sen kannattaa puhua sen kaverin kanssa vielä siitä että kannattaa kertoa. Tommosesta asiasta jää elinikäsiä traumoja ja vaikka kertominen on vaikeeta, sen jälkeen ois olo jossain vaiheessa parempi.
Mä mietin mun osuutta tässä, pitäiskö mun nimettömänä ilmottaa tästä poliisille? Voiks niin ees tehdä? Se mun kaveri sais kuitenkin selville, että mä oisin kertonut. Pitääkö mun vaan jättää tää asia syrjään?

8

294

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmoita

ilmota poliisille, kaveris tulee viel kiittää sua!!!

• Alisa_juu

Todellakin kerrot poliisille!

• Näin-minä-tekisin

Et missään nimessä voi menettää kaverisi luottamusta ottamalla yhteyttä poliisiin. Sinulla on jutusta vain toisen käden tietojakin. Toki voit keskustella ystäväsi kanssa siitä ilmoittamisesta, koska hän tietää myös raiskatun nimen ja mitä hän on kertonut ystävällesi. Jos hän haluaa, niin voitte sitten yhdessä sopia ilmoittamisesta. Raiskattu pitäisi kaikesta huolimatta ohjata hoitoon. Yhteys vaikka tukinettiin tai raiskauskeskukseen. Ne ovat asiantuntijoita hoitamaan asiaa sekä raiskattua.

• AlexDeLarge

"Eikä se poika tienny mitä teki"
      Anteeksi mitä?

Mäkin varmaa neuvoisin kunniottamaan kaverisi toiveita, enkä siis tekisi mitään poliisijuttua. Tää vaikuttaa aika kriittisen kokoiselta jutulta, joka vois hyvinki hajottaa teiän kaverisuhdetta. Joku terapia voisi olla tosin paikallaan, jos kaverista siltä tuntuu. Varsinkin jos itsemurhayrityksiä. Helvetti, ton asian paljastuminen koko lähipiirille (tai vähintään porukoille, luultavasti) vois ihan hyvin hajottaa tän sun kaverisi ihan täysin. Harkitse tarkkaan.

Ainoo vaan, että raiskaria kyllä huolestuttaisi pitää ihan vapaana. Onko mahollista avata tota, että miten niin ei tiennyt mitä teki?

• Siis tää henkilö kenet raiskattiin on mun kaverin paras ystävä. Mun kaveri selitti että tää poika ei tiennyt mitä teki koska hel olivat pussailleet ja johdettu ehkä harhaan. Sanoin että jos sillä ei oo mielenvikaongelmia todettu niin kyllä se sitten tied mitä teki!

• Mä sillon kun mun kaveri kerto sen mulle suosittelin juttelemaan tän raiskatun ystävän kanssa asiasta. Se on kuulemma käynyt jo jonkun ajan terapiassa.

• Raitis-Make

Löylykauha perce silmään auttaa aina.

• omatasiat

kyl mä ymmärrän että toi järkyttää sua, mut ei toi silti kuulu sulle mitenkään eikä ole sun asia puuttua siihen. se ei ole edes sun kaveri vaan sun kaverin kaveri. tue kaverias ja kuuntele, jos se ottaa asian puheeksi. mut älä sotkeudu itse asiaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      49
      956
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      15
      848
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      501
      788
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      717
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      42
      654
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      599
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      596
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      169
      536
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      530
    10. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      56
      487
    Aihe