Ratkaisu taksinkuljettajien työttömyyten ja

TyötämyysPoistuu

Tässä ratkaisu taksinkuljettajien työttömyyteen. Samalla ratkaisulla saadaan muukin työttömyys poistettua.

Ratkaisun keksijänä, kyllä, ihan itse, Tuomas. Tuo turun taloustieteilijä ja moniosaaja. Ajatusten Aurajoki. Poika lukuisten eri nimimerkkien takaa. Tiedättä kyllä. Tuomaksen nimimerkillä Bussille esittämä ratkaisu alla;
Bussissa

7.3.2016 8:13

Miten sen sanoisi

Roska-autoa tai lehtiä ajettaisi vaikkapa 12€/h lomakorvaus

Maidon jakelua ei vaikka saisi 15€/h kaikki mahdolliset lisät

Ja itselläni olisi loistava ratkaisu työttömyyteen kuljetusalalla ja muuallakin... 300% lisät kun työtunnit kahdessa viikossa ylittää 60h...

Kyllä, saadaan uusia työpaikkoja, mutta taasen työssä käyvät ei juurikaan siitä kärsi koska vapaa-aika lisääntyy jne

Itse olisin valmis luopumaan palkasta seuraavista "lisistä":

- Lomaraha (ns. lomaltapaluuraha)

- Pekkaset

- Ylityökorvaukset

- Sunnuntailisät

- Vapaapäivätyölisät (eli lauantailisät monessa tapauksessa)

- Erikoislisät (jäte, nosturi yms)

- Palkalliset sairauslomat (Miksi saada palkkaa jos ei tehdä töitä)

Noista luopuisin samantien jos pääsisi hyvään hommaan, esim ajamaan roska-autoa tai sanomalehtiä

TUOMAS ON ILMOITTANUT MYÖS TAKSINKULJETTAJAN TYÖN OLEVAN HÄNEN UNELMATYÖTÄÄN. SITÄ HÄN TOSIN TEKISI 10,-/H LISÄT ELI TAKSITYÖSSÄ HÄN TARVITSEE LISÄT.

16

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 234567890

      taksinkuljettajan työpaikkoja on kymmeniä vapaana. alalla ei ole työttömyyttä vaikka prossapalkkaa maksetaankin.

      • syisäyiöyo

        Suurin osa vuorosta on työttömyyttä eli se aika mistä ei saa palkkaa, siksi on kymmeniä vapaita kuljettajan paikkoja.


      • Tottukaatähän

        Tämä on tulevaisuuden visio muillakin aloilla. Nykyään esim. freelancekääntäjä saa palkan vain silloin, kun sormet tanssivat näppäimistöllä. Jos hän keittää kahvia, niin palkkaa ei tule. Jos hän käy kusella, palkkaa ei tule. Ajatelkaa, miten työnantajat suhtautuvat tähän - ihannetyöläinen.


    • KunhanKysynKunIhmettelen

      Onko toi bussilla tyyppi normaali?

      • dorkdorkaseon

        Avoihoidon tulos tämä bussissa surkimus.


    • BussillaaEduskuntaan

      Bussilla hahmo eduskuntaan! Ai niin ei onnistu, pitää olla hyvämaineinen.

      • EiOleHän

        Hän ei todellakaan ole hyvämaineinen.


    • VidenTähdenUberPirssi

      Veli Tuomas, äiti kertoi että sosun täti maksaa taksikyltin meidän leikkitaksiin. Olen niin iloinen. Nukutko ensiyön yläsängyssä Tuomas kun minua niin jännittää sen kuvun tulo että yöllä tulee varmasti pissa. En halua kastella taas vuodetta niin siksi haluaisin olla alasängyssä. Käyhän Tuomas?

    • Leikkiautomarssi

      Tuomas ja Tuomaksen veli tämä surullinen uberkuski ovat organisoimassa yhdessä leikkiautomarssia Runosmäen kiskalle kimppakyytien puolesta. Idean nämä hylkiöt saivat maanviljeliöiden traktorimarssista. Poikien äiti on luvannut lähteä mukaan.

      • RunosmäenKiskallaTapahtu

        Uber nahkalippikset päässä. Äiti arvostelee sitten apsilla kuinka meni.


      • ViidenTähdenUberCabi
        RunosmäenKiskallaTapahtu kirjoitti:

        Uber nahkalippikset päässä. Äiti arvostelee sitten apsilla kuinka meni.

        Tuomas, äiti tekee meille ajokortit. Kohta leikitään taas taksia.


    • jölhskjlählk

      aika hauska tämä ketju, sama kirjoittaja kysyy ja vastaa itse

      • ViidenTähdenUberCabi

        ViidenTähdenUberPirssi luonnollisesti, nahkalippis uber mallinen päässä. Uber tolpalla paaluttamassa.


    • MäätänSisu

      M_O_T = Minä olen Tuomas

      13.3.2016 13:08
      Uusi

      Ratkaisu alalla vellovaan ja kuskeja harmittavaan työttömyyteen voisi olla tosiaan se että kun kahden viikon tunnit ylittää 60 tuntia niin palkka nousee 300%

      Miksi? Koska silloin kukaan ei teettäisi ylitöitä ja tulisi enemmän vapaita paikkoja!

      Toimisi muillakin aloilla!

      Ja työntekijätkään ei kärsisisi, toki palkka laskisi hieman mutta niin myös vapaa-aika. Eli tuntipalkka pysyisi silti samana

      Ja lomakorvaus on pakollinen

    • Berylia

      Eihän näitä:

      - Lomaraha (ns. lomaltapaluuraha)

      - Pekkaset

      - Ylityökorvaukset

      - Sunnuntailisät

      - Vapaapäivätyölisät (eli lauantailisät monessa tapauksessa)

      nytkään makseta.

      • Margit-TPLMs

        Busissa hahmolla sutii taas.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1113
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      769
    5. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      760
    6. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    7. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    8. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    9. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      744
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe