Isämme ja äitimme on meille kunnia asia! Voimme hävetä jos emme hoida heitä kunnolla. Meitä ei olisi ilman isiämme ja äitejämme. Meidän tulee kunnioittaa ja kohdella heitä jalustalla...olipa hoitolaitoksessa tai kotona vanhus niin on etuoikeus hoitaa heitä. Työ on raskasta ja ihmettelen siksi, miksi jotkut vääränlaiset ihmiset hakeutuvat hoiva-alalle. Yleensäkin. Siellä pitää olla sellaisia henkilöitä, jotka ymmärtävät tämän perusasian ihan selkäytimestään ja heille kunnon korvaus myös.
Vanhukset on kunnia asia
12
<50
Vastaukset
- arvokasisä
Todellakin äitimme ja isämme ansaitsevat kaiken arvostavan ja hyvän hoitomme! Vaikka olisit ei toivottuna syntynyt, eivätkä ns. vanhempasi olisi sinusta välittäneet pätkääkään, niin sinun tulee heidät jalustalle asettaman.
Hoitohenkilökunnan tulee olla pyyteettömästi vanhustyöhön omistautunutta ja todellakin palkkansa ansaita, että jaksavat raskaassa ja vaativassa vanhustyössä.- hoit_su
Minä olen kahden aikuisen lapsen äiti, mutta en kyllä koe olevani niin erinomainen että minut pitäisi jalustalle nostaa. Jännä ajattelu aloittajalla.
- surullinenonkohtalo
Todellakin hoitoalalle hakeutuu valitettavan paljon "vääränlaisia ihmisiä", niin kuin palstan aloittaja kirjoittaa. Hoitohenkilökunnan tulisi olla "pyyteettömästi vanhustyöhön omistautunutta arvokasaisä-nimimerkin sanoin. Näin ei vain valitettavasti ole. Ei tässä ole kysymys siitä, että meidän itse vanhempina pitäisi olla "erinomaisia", eivätkä omat vanhempammekaan liene olleet erinomaisia. Suuri epäkohta on vain nykyisessä vanhusten"hoidossa" se, että vanhuksia ei arvosteta.
Vanhukset ovat päättäjienkin mielestä karkeasti sanottuna tuottamaton ihmisryhmä, joiden hoito on täysin ala-arvoista. Heidät lääkitään turhaan puhumattomiksi vuodepotilaiksi, jotta heitä on helppo "käsitellä". Hoitajia on aivan liian vähän, ja tosiaan liian paljon on heitä, joita hoitotyö ei näytä juurikaan kiinnostavan. - hoit_su
Näemmä nimimerkki surullinenonkohtalo ei ymmärrä sarkasmia☺
- Niin_makaa_kuin_petaa
Hämmätyttävää miten harva ymmärtää hyvän sarkasmin päälle. Onhan se jo ajatuksenakin absurdia, että tänne ei-toivottuna syntynyt, vanhempiensa laiminlyömä ihminen velvoitettaisiin hoitamaan kyseisiä vanhempia ja vieläpä asettamaan nämä jalustalle.
- Sarkasmi-Iita
Ja pedofiilit ansaitsee myöskin hyvän hoidon. Ja sitt ne, joilla on jotain ongelmaa korvavälissä, voi kipata pahanolonsa vuosikymmeniä läheistensä niskaan. Nostetaan heidät vaan jalustalle!
Tuo väärälle alalle kouluttautuminen...nykyään "ohjataan" paljon työttömiä keski-ikäisiä lähihoitajakoulutukseen. Jos kieltäytyy ilman perustetta, karenssi vie toimeentulon. Tämä ei sitt ollut sarkasmia.
- myöhäistä
Paljon tiloja sekä varallisuutta vanhustenhuoltoon saataisiin lakkauttamalla veteraanijärjestö ! Vaikka kunnioitan suuresti heidän uhraustaa Suomen hyväksi - tuo veteraanien kuntoutus yms. olisi pitänyt olla kunnossa 40v sitten. NYT TODELLISIA veteraaneja, jotka olleet rintamalla on todella vähän. Järjestöllä on raskas ja kovapalkkainen "henkilöstö". Täältä vapautuva omaisuus ja varallisuus voitaisiin ohjata vanhustenhuoltoon - unohtamatta tietenkään veteraanejakaan
Minulle taas rakkaudella hankitut lapseni ovat tärkein asia, enkä todella halua vaatia heitä huolehtimaan minusta. Jos haluavat ja pystyvät niin se on oma asiansa. Yritän kaikkeni tehdä heidän eteensä ja kannustan heitä elämään omaa elämäänsä ja omaa onneaan etsien.
- hoit_su
Hyvä♥
- aikansakutakin
Vanhusten ihan oma asia hoitaa itseään ja asioitaan. Olen hoitanut vuosia äitini asioita, mutta se loppui. Jatkuvat soittelut ja kuljettamispyynnöt-ei halua! käyttää bussia. Valitus yksinäisyydestä-ei halunnut palvelutaloon omaan asuntoon kuitenkin. Luulosairaudet-sai hyvää hoitoa ja apua-mutta ei itse hoitanut itseään ei syönyt lääkkeitään. Nuuka kuin mikä.
Lista on pitkä ja uskomaton...
Eli hoitakaa jokainen itse omat vanhempanne ja puhukaa vasta sitten.- arvokasisä
Niinpä! Taas on lehdessä kirjoitusta vanhusten likaisista kodeista. Enemmän olen huolissani työntekijöiden työturvallisuudesta heidän "hyvin hoitaessa" asiakkaita just niissä likaisissa syöpäläiskodeissa, mistä elukat kulkeutuvat työntekijöiden omiin koteihin.
Tuskin ne asiakkaiden kodit ovat hetkessä likaantuneet, eiköhän se ole ollut sitä uusavuttomuutta pitkin elämää. Muutama remontti ja siivous jäänyt väliin vuosikymmeniä ja asunnot ovat "alkuperäisessä" kunnossa.
- pelotaaapaljon
Olen vuosi sitten päässyt eläkkeelle sut kuht terve itsestäni huolta pitävä. Minua on järkyttänyt suuresti miten halveksivasti meitä ikäihmisiä kohdellaan. Esim: dussiin mennessä huudellaan "vitun elkku pois alta että ihmiset pääsee" sama koskee vaikka kassajonossa. Nuoret tytöt tosi pahoja suustaan. En voi ymmärtää moista käytöstä. Nyt pelottaa kun tulee vielä vanhemmaksi. Jos nyt jo kohdellaan näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174096
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842459Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731597Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641167Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231137- 171894
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42892Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä74863- 104850
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72810