työt on todettu joutavaksi puuhasteluksi kaupunginhallituksen viimeisimmässä kokouksessa 7.3. Lupa-asioihin liittyvää byrokratiaa tulee vähentää Kuusamon mallin mukaan jne. Samaisessa kokouksessa kuntapuolen päällikön ja puutarhurin selvitykselle puuston kaadon tarpeellisuudesta näytettiin pitkät. Samaa linjaa jatketaan nimeämällä neuvottelijoita Nsen ja Lieksan teknisten tointen "erottamistyöryhmään". Lieksahan hamuaa itsenäisempää asemaa eikä halua tehdä yhteistyötä Nsen kanssa. Se näkyy myös hallituksen esitystekstistä tietysti äärimmäisen hienovaraisin sanankääntein. Asiahan on verhottu toiminnan tuloksellisuuden ja vaikuttavuuden tarkasteluun. Mielenkiintoisia linjauksia. Saas nähdä mitä tuleman pitää. Joka tapauksessa äärimmäisen nöyryyttäviä kannanottoja tekniikan pomoille. Hallituksen jäsenet hymyilevät, kun kerrankin on saatu johtaja, joka uskaltaa sanoa missä kaappi seisoo. Katsotaan, miten pitkään kuherruskuukausi kaupungin johdon ja hallituksen välillä kestää.
Johtopäätös: tarvitaanko lainkaan teknistä hallintoa? Voisiko kaupunginhallitus ottaa tehtävät itselleen, koska siellä on hyvä asiantuntemus, mm. metsäinsinööri,sähköteknikko, autonasentaja jne.? Tulisi meille kuntalaisille edulliseksi. Voitaisiin helpommin saada luvat ym. rensselit ja hommat sujuisivat ilman suurempaa byrokratiaa.
Kaupungin johdon arvio tekniikasta
4
<50
Vastaukset
- VajakkiKysyy
Mistähän johtuu että en löydä yhtäkään mainetsemaasi ammattiryhmää kaupunginhallituksen jäseniltä?
http://www.lieksa.fi/kaupunginhallitus
Lienenkö suvakki, eli suvaitsen vai oman mielipiteeni, mutta olen muuten vajaa älyinen ? - tenikkojenpuolesta
Me emme tarvitse nurmekselaisten apua kun meillä omaa insinöörikuntaa riittävästi.
- sponsse
Onko selvitetty onko koneinsinööreissä metsäkoneinsinöörejä?
- aabeeceedee
Varmastikin on, onhan Somalia merkittävä metsäteollisuusmaa. Somaliassa on valtavat metsävarat ja teollisuuslaitokset.
Sitä vain ihmettelen, osaakohan somali-inssi lukea ja laskea, kun täällä näitä taitoja hiotaan. Ihan Aapisesta alkaen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181