Työllä ei rikastu

Ava-kanavalla joku vaati aamulla viestissään 1500 euron nettotuloa kaikille,siis työttömät,eläkeläiset jne. Ihan kiva,juu. Voisiko sitten työssäolevien minimipalkkoja nostaa niin että kaikki työssäolevat saisi edes 2000 euroa netto/kk? Olen nainen,kaupan alalla kohta 30 v putkeen ja käteen jää nippanappa tuo 1500 euroa/kk. Työ on toki mielenkiintoista ja vaihtelevaa,mutta olisi kiva tulla toimeen palkalla! Tokihan se "lasikatto" tällä kaupan alan miehisemmällä osastolla vaikuttaa niin,että meidänkin työpaikalla miesmyyjät saa keskimäärin 500 euroa parempaa palkkaa kuin naiset,eikä siihen näytä vaikuttavan työn vaativuus. Mutta anyway,jos "ei-minkään"-tekemisestä pitäisi saada 1500 euroa kuussa,eikö työn tekemisestä pitäisi saada suhteessa suurempi korvaus?

6

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työssä.raataja
      • sdfsfsdfd

        Tuollainen summa olisi aika epärealistinen muutenkin, tuolla summalla Suomi olisi konkurssissa alta vuodessa. Lisäksi Suomessa monet tulevat kevyesti toimeen alle tonnin tuloilla ja rahaa jää vielä säästöönkin.

        Jos oikein tarkka rahoista nimittäin on, voi ruokabudjetti kuukaudessa olla alle 200 euroa jopa tinkimättä laadusta. Jos tinkii laadusta, voi kuukauden ruoat saada alle satasella. Joten jos asuu vielä halvalla omassa velattomassa asunnossa, voi aivan hyvin 400-500 eurollakin pärjätä, jos asuu yksin.


      • Puoletkin_riittäisi
        sdfsfsdfd kirjoitti:

        Tuollainen summa olisi aika epärealistinen muutenkin, tuolla summalla Suomi olisi konkurssissa alta vuodessa. Lisäksi Suomessa monet tulevat kevyesti toimeen alle tonnin tuloilla ja rahaa jää vielä säästöönkin.

        Jos oikein tarkka rahoista nimittäin on, voi ruokabudjetti kuukaudessa olla alle 200 euroa jopa tinkimättä laadusta. Jos tinkii laadusta, voi kuukauden ruoat saada alle satasella. Joten jos asuu vielä halvalla omassa velattomassa asunnossa, voi aivan hyvin 400-500 eurollakin pärjätä, jos asuu yksin.

        Totta puhut. Minulta menee keskimäärin noin 800 euroa kuukaudessa. Asun yksin omassa kaksiossa, olen raskasruokainen mies ja minulla on vanha auto, jolla ajan hyvin vähän. Tuloista tämä rahankäyttö ei ole kiinni, mutta minulla vain ei ole tarvetta kuluttaa enempää eikä mitään olennaista puutu. Tarvittaessa voisin luopua autosta ja säätää hieman ruokapuolta, jolloin 600 euroa riittäisi hyvin elämiseen.

        Minulle siis riittäisi hyvin puolet siitä 1500 euron kansalaispalkasta. Suurempi ongelma taitaakin olla maksajan löytyminen, sillä 750 euroa kuukaudessa jokaiselle maksaa noin 50 miljardia vuodessa.


      • valtionkonkkatulisi
        Puoletkin_riittäisi kirjoitti:

        Totta puhut. Minulta menee keskimäärin noin 800 euroa kuukaudessa. Asun yksin omassa kaksiossa, olen raskasruokainen mies ja minulla on vanha auto, jolla ajan hyvin vähän. Tuloista tämä rahankäyttö ei ole kiinni, mutta minulla vain ei ole tarvetta kuluttaa enempää eikä mitään olennaista puutu. Tarvittaessa voisin luopua autosta ja säätää hieman ruokapuolta, jolloin 600 euroa riittäisi hyvin elämiseen.

        Minulle siis riittäisi hyvin puolet siitä 1500 euron kansalaispalkasta. Suurempi ongelma taitaakin olla maksajan löytyminen, sillä 750 euroa kuukaudessa jokaiselle maksaa noin 50 miljardia vuodessa.

        Kansalaispalkassa ei ole realismia hitustakaan. Suuri osa matalapalkkatyöstä ja vähän paremminkin palkatusta on niin V.I.T.T.U.M.A.I.S.T.A työntekijän kannalta, että sadat tuhannet ihmiset ottaisivat lopputilin jo 800€ /kk kansalaispalkalla. Näihin vittumaisiin hommiin kun ei oikein nykyäänkään löydy työntekijöitä. Lisäksi suomi alkaisi imemään Afrikasta ja muslimimaista lisää loisia. Tämä oli syytä tiedostaa niiden, jotka puuhaavat kansalaispalkkaa.


    • Anonyymi

      Kansalaispalkan tasoksi on kaavailtu noin takuueläkkeen tasoa eli 830-850 €/kk, mikä olisi jo sekin liian kallista niin että se pitäisi verottaa hyvätuloisilta valtiolle takaisin oikein raivokkailla verojen korotuksilla . Eli kukaan ei olisi tyytyväinen .
      Onneksi olen jo hyvin turvatulla eläkkeellä, minkä nettotulokin on vähän yli kaupan tädin käteen jäävän palkan joten voin vain riemuita, kun sen on ehtinyt tienata vaivaisen 35 vuoden työrupeamalla.

      • Anonyymi

        Suurte ikäluokkien itsekkyys ja ahneus näkyy eläkkeelläkin... rehvastellaan että kaikki on tässä maassa pielessä, mutta onneksi ITSE olen eläkkeellä ja OMA PERSE ON HYVIN, MUISTA VIIS!!!

        - Generation-X mies joita haukuitte pullamössösukupolveksi 90-luvulla Martin Saarikankaan suulla, ja se muistetaan ikuisesti...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3620
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2972
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2870
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2748
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      23
      2663
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2445
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      250
      2130
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1887
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1817
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      181
      1810
    Aihe