Valoa kesämökille

upeet

12

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onneavaanhankinnalle

      Onnea vaan uusille lampuille. Kesää kohden toiminta vaan paranee ja sitten syksyllä alkaa hiipumaan kunnes talvella koittaa pimeys. Toivottavasti akut eivät kuole talven kuukausien pimeydessä.
      Kesämökillä varmaankin ihan jees lamput. Kesällä tosin niillä ei ole mitään käyttöä kun on muutoinkin valoisaa, mutta syksyllä illan pimetessä valo riittää hyvin mutaman tunnin.
      Onko sulla kesämökki keskellä peltoa? Muutoin pitäsi kaataa puut pois, jotta aurinko pääsee paistamaan kennoihin.

    • yrittäjäjä

      Onko sulla hankittuna noille kaikille 8 kpl 100Ah/12 voltin akkuja niin kuin spekseissä mainitaan. Muutoin noi valasee vain kun aurinko paistaa.

      Jos muuten saat noi kaikki 8kpl asennettua viikonloppuna, niin tervetuloa meille töihin. Maksan hyvän palkan noin tehokkaalle miehelle.

      • työmiessaaristossa

        Missäs olis työpaikka vapaana ?
        lamppu putkitolpan kanssa asentaminen max 1h
        8tunnissa pitäisi olla urakka valmis !


      • yrittäjäjä
        työmiessaaristossa kirjoitti:

        Missäs olis työpaikka vapaana ?
        lamppu putkitolpan kanssa asentaminen max 1h
        8tunnissa pitäisi olla urakka valmis !

        Sullahan oli mökki saaristossa kallion päällä kuten kerroit. Miten saat tolpat kallioon pystyyn. Ammattimaisessa asennuksessa työ tehdään asiallisesti ja sille annetaan takuu. Eli kivien varaan ei tuota voi kiilata pystyyn.
        Lisäksi valaisimista puuttuu myyntiesitteen perusteella akut, akkukotelot ja yhdyskaapelit. Valaisimet ovat todennäköisesti kuljetuspakkauksissa ja ne pitää ensin koota.
        Hommaa ei tunnissa tehdä. Jos saat pari päivässä valmiiksi, niin voit onnitella itseäsi.
        Taidan pyörtää lupaamani työpaikan. Meille otetaan töihin vain amattilaisia eikä sellaisia, jotka luulevat tekevänsä jotain käden käänteessä.


      • työmiessaaristossa
        yrittäjäjä kirjoitti:

        Sullahan oli mökki saaristossa kallion päällä kuten kerroit. Miten saat tolpat kallioon pystyyn. Ammattimaisessa asennuksessa työ tehdään asiallisesti ja sille annetaan takuu. Eli kivien varaan ei tuota voi kiilata pystyyn.
        Lisäksi valaisimista puuttuu myyntiesitteen perusteella akut, akkukotelot ja yhdyskaapelit. Valaisimet ovat todennäköisesti kuljetuspakkauksissa ja ne pitää ensin koota.
        Hommaa ei tunnissa tehdä. Jos saat pari päivässä valmiiksi, niin voit onnitella itseäsi.
        Taidan pyörtää lupaamani työpaikan. Meille otetaan töihin vain amattilaisia eikä sellaisia, jotka luulevat tekevänsä jotain käden käänteessä.

        Kaapelit suojaputkessa kallion päällä tien vieressä !
        Täällä saaristossa tehdään työt aina nopeasti ja hyvin !
        Kaapelit ja akut ostettu erikseen !


      • yrittäjäjä
        työmiessaaristossa kirjoitti:

        Kaapelit suojaputkessa kallion päällä tien vieressä !
        Täällä saaristossa tehdään työt aina nopeasti ja hyvin !
        Kaapelit ja akut ostettu erikseen !

        Niin, että olet jo enakkoon tehnyt tolpille jalustat, kaapeloinnit putkituksineen ja hankkinut akut koteloineen.
        Mainostit lamppujen kustantaneen pari tonnia, mutta unohdit syyrimman osan sustannuksista pois. Lisäksi kerroit lamppujen sisältävän lipoid akut.
        Myytkö aina työn tipoittain etkä kerro kokonaishintaa vaan vedätät hintaa moninkertaiseksi?
        Meillä mantereella asiakasta ei ku**teta.


    • upeet
      • kuinnii

        noi tulee saksasta, ei niistä tullia ja alvia pidä maksaa ,,,,,, vai jossain tullaamattomana varastoitu ?????


      • kangastusko

        Mahdoitkohan lukea myyntiesitteen tarkkaan. Missä siellä puhutaan akusta. Itse en löytänyt muuta mainintaa kuin "Optional accessory by solar power" ja siellä kerrottiin tarvittavan akkuja.
        3 Battery
        Lead acid, deep cycle, gel battery free maintenance recommended
        Battery box and cables
        Reference for solar accessory configuration:

        Niin ja panelin teho on 50W ainakin tuossa esitteessä. Ei 100W.

        Näetköhän päiväunia vai muuten haaveilet?


      • valosaastuttaja

        Varmaan hyvin valaiset kesähelteillä mutta eihän se valo silloinkaan haitaksi ole :-)


    • oujeetilaaite

      ou jee!

    • onmeitämoneenjateitäkans

      mökille tuolaisia lamppuja...ei hyvänen aika tätä kansaa!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe