Saldo.com lainat

ihmettelijä_vaan

Onko kokemuksia Saldo lainasta?

27

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saldonen

On, hyvin toimii! :) Asiakaspalvelu on ystävällistä ja asiantuntevaa!

• enottais

Aivan järjettömän kallista rahaa, korko 29%, tavallisesta pankista saa rahaa lainaksi 1/10 tuosta, eli 2,9% korolla!!

• suhtkallista

On siinä lisäksi 10% nostopalkkio, tilinhoitomaksu 4,5 eur/kk, ja tod vuosikorko noin 50% mun onhan se edullisempi kuin useimmat tililuotot sentään.

• enottais
        suhtkallista kirjoitti:

On siinä lisäksi 10% nostopalkkio, tilinhoitomaksu 4,5 eur/kk, ja tod vuosikorko noin 50% mun onhan se edullisempi kuin useimmat tililuotot sentään.

Mikä tililuotto muka on noin kallis tavallisessa pankissa? Kaikista tavallisista pankeista (Op, Nordea, Säästöpankit ym.) saa rahaa lainaksi paljon edullisemmin, käytännössä 1/10 siitä mitä ko. lainoista pyydetään.

• hsdhscnuenucenennn

Mistä pankista sitten saa vakuudetonta kulutusluottoa 2,9 prosentin korolla?

Jos katsomme Nordean 2000 euron joustoluottoa 12 kk:n maksuajalla, todelliseksi vuosikoroksi tulee 26,7 %. Nimelliskorko on vain 7,78 %, mutta luoton avausmaksu 125 euroa ja tilinhoitomaksut 12 x 4,50 euroa nostavat todellisen vuosikoron em. lukemaan.

• enottais
        hsdhscnuenucenennn kirjoitti:

Mistä pankista sitten saa vakuudetonta kulutusluottoa 2,9 prosentin korolla?

Jos katsomme Nordean 2000 euron joustoluottoa 12 kk:n maksuajalla, todelliseksi vuosikoroksi tulee 26,7 %. Nimelliskorko on vain 7,78 %, mutta luoton avausmaksu 125 euroa ja tilinhoitomaksut 12 x 4,50 euroa nostavat todellisen vuosikoron em. lukemaan.

Minulla on osuustoiminnallisesta pankista lainattuna rahaa 2,9% . Vakuushan on helppo järjestää, henkilötakaus, panttikirja tms. Ei ole ongelma!

Pankkien kanssa myös pystyy neuvottelemaan, asiakkaana on aina neuvotteluvaraa tai ainakin minulla on ollut.

• hsdhscnuenucenennn

Todellinen vuosikorko lienee kuitenkin sinullakin ollut yli 15 prosenttia - siis kun luotonavausmaksut ja tilinhoitomaksut otetaan huomioon.

• enottais

Todellinen vuosikorko lienee kuitenkin sinullakin ollut yli 15 prosenttia - siis kun luotonavausmaksut ja tilinhoitomaksut otetaan huomioon.

Mitkä ihmeen tilinhoitomaksut?? Ja luoton avauksesta perittävä maksu on tosi pieni, ei sillä ole juuri merkitystä ja sehän menee vain yhden kerran, lisäksi sekin on neuvoteltavissa. Ei todellakaan ole mikään syy lähteä polttamaan rahaa johonkin älyttömän kalliiseen lainaan.
        Pankkihan myy rahaa ja minä olen asiakas, kyllä asikas voi tinkiä vielä pankissa!

• hsdhscnuenucenennn
        enottais kirjoitti:

Mitkä ihmeen tilinhoitomaksut?? Ja luoton avauksesta perittävä maksu on tosi pieni, ei sillä ole juuri merkitystä ja sehän menee vain yhden kerran, lisäksi sekin on neuvoteltavissa. Ei todellakaan ole mikään syy lähteä polttamaan rahaa johonkin älyttömän kalliiseen lainaan.
        Pankkihan myy rahaa ja minä olen asiakas, kyllä asikas voi tinkiä vielä pankissa!

Uskon osaavani laskea todellisen vuosikoron oikein, vaikka kaava onkin hankala.
        Tässä lainaus Nordean hinnastosta:

Avausmaksu, luoton määrä 2.000 - 5.000 € 125,00 €
        Avausmaksu, luoton määrä 5.001 - 12.000 € 175,00 €
        Avausmaksu, luoton määrä yli 12.000 € 200,00 €
        Tilinhoitomaksu/kk, automaattinen veloitus 4,50 €
        Tilinhoitomaksu/kk, e-lasku 4,50 €
        Tilinhoitomaksu/kk, ilman automaattista veloitusta 7,00 €
        Tosite- ja laskutusjäljennökset/kpl 10,00 €
        Luoton korotuspalkkio 100,00 €
        Maksuohjelman muutos 17,00 €
        Saldo- tai korkotodistus erillisestä pyynnöstä 10,00 €
        Maksumuistutus 5,00 €

http://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/lainat/kulutusluotto/joustoluotto.html#tab=Hinnat

• sevainontyhmäämaksaa

Uskon osaavani laskea todellisen vuosikoron oikein, vaikka kaava onkin hankala.
        Tässä lainaus Nordean hinnastosta:

Avausmaksu, luoton määrä 2.000 - 5.000 € 125,00 €
        Avausmaksu, luoton määrä 5.001 - 12.000 € 175,00 €
        Avausmaksu, luoton määrä yli 12.000 € 200,00 €
        Tilinhoitomaksu/kk, automaattinen veloitus 4,50 €
        Tilinhoitomaksu/kk, e-lasku 4,50 €
        Tilinhoitomaksu/kk, ilman automaattista veloitusta 7,00 €
        Tosite- ja laskutusjäljennökset/kpl 10,00 €
        Luoton korotuspalkkio 100,00 €
        Maksuohjelman muutos 17,00 €
        Saldo- tai korkotodistus erillisestä pyynnöstä 10,00 €
        Maksumuistutus 5,00 €

http://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/lainat/kulutusluotto/joustoluotto.html#tab=Hinnat

Voi hyvä luoja näitä hntojen vääntöjä! Käy nyt ihmeessä ottamassa selvää eri pankeista lainan hintaa. Minulla on Osuuspankista lainat otettuna ja kulut todella pienet, korko alle 3% ja palkkioista on voinnut tinkiä, osan maksaa lainasta saaduilla platinabonuksilla.
        Kalliit lainat on vain tyhmille, oletko kuullut pankkien kilpailutamisesta??

• hsdhscnuenucenennn

Maksat jo pankin muiden palvuiden käytöstä moninkertaisesti enemmän, siksi sinulla on ehkä neuvotteluvaraa. Silkkaa hyväntahtoisuuttaan pankki ei sinulle lähes ilmaiseksi rahaa anna. Yleensä on niin, että se joka tarvitsee kulutusluottoa, ei juuri voi tinkiä ehdoista, ja se joka ei edes tarvitsisi koko kulutusluottoa, omaa neuvotteluvaraa enemmän.

On joka tapauksessa uskomatonta, että mikään pankki myöntäisi kulutusluottoa, jonka todellinen vuosikorko olisi alle 3 prosenttia. Myönsitkin jo, että et ole ottanut bonuksilla maksettua kulujen osaa huomioon.

Tilinavausmaksut ja tilinhoito- ja laskutuspalkkiot nostavat lainan hintaa runsaasti. Niiden merkitys ei ole kulunmuodostuksessa pieni. Olen puhunut koko ajan todellisesta vuosikorosta enkä nimelliskorosta.

• jorma_u

Luultavasti lainapäätöksen saa myös paljon helpommalla ja pienemmällä vaivalla kuin pankista

• sevainontyhmäämaksaa

Minä ainakin olen saannut Osuuspankista lainaa ihan heti, kun olen kävellyt pankkiin ja esittänyt asiani.
        Noissa kalliissa nettilainoissa on niin älytön korko ja lisäksi ei niistäkään rahaa saa NIIN nopeasti, kuin normaalista pankista. Tyhmää maksaa moninkertaisia korkoja ja kuluja!

• saldopaldo

• ihmettelijää

Paljonko tuloja vaativat?

• Lainaguru

Eihän kovin moni luotonantaja kerro suoraan että kuinka paljon tuloja pitää olla jotta voisi saada lainan. He vain ilmoittavat että pitää olla säännölliset tulot.

Eikä välttämättä olekaan mitään yhtä oikeaa summaa, he katsovat asiaa tapauskohtaisesti.

Mielestäni nyrkkisääntönä voidaan pitää että vähintään 10 000 € pitäisi tienata vuodessa jotta saisi lainaa.

Terveisin,

Lainaguru
        http://lainaguru.fi/

• fhrghryrgy

Pankit ainakin ovat tulorajojen kanssa yllättävän tiukkoja. Esim. S-Pankki vaatii kulutusluotolle hakijalta 2600 euron kuukausituloja. Luulisi, että ratkaisevaa on se, paljonko jää rahaa käteen pakollisten asuntomenojen jälkeen, mutta esim. S-Pankki ei laske eläkkeensaajan asumistukea ollenkaan tuloksi. Vaikka laskisikin, en ikinä pääsisi 2600 euroon, vaikka laskisin naapureidenkin asumistuet mukaan.

• eppu_l

Lainapäätös on tosi nopea ja ei tartte lähetellä mitään liitteitä.

• enottais

Aivan tavallisesta pankista saat rahaa lainaksi saman tien, jos summat alle 4000€ ja korko 1/10 noista saldon hinnoista.

• gjkrfjgtjkthjkthjt
        enottais kirjoitti:

Aivan tavallisesta pankista saat rahaa lainaksi saman tien, jos summat alle 4000€ ja korko 1/10 noista saldon hinnoista.

Siis jos on vakuus. Vakuudeton kulutusluotto maksaa jo huomattavasti enemmän.

• evätty

no,jos on luottotiedoton ,mistäpä sitten?

• fjjfdjbfbpkbkkfpblk

Vippipojat myöntää lainoja myös luottotiedottomille. Jos omistaa luottotiedot, kannattaa etsiä jokin halvempi paikka. Luottotiedottomalla ei ole juuri valinnan varaa.

https://www.vippipojat.com/

• kalajoki

Mielummin nyt vaikka saldo-lainaa kun että alkaisi omaisuuttaan panttaamaan. Sen nyt vasta hullua onkin..

• panttikirjallalainaa

Ja kallis lainahan se sitten vasta viisasta onkin... Vai onko muka järkeä maksaa moninkertaisia korkoja normaaliin pankkilainaan verrattuna?
        Ei omaisuuden panttaaminen ole mitenkään hullua, lainaa saa paljon halvemmalla, eikä koko omaisuutta tarvitse pantata.

• ihmet-telijä

Asialliselta näyttää! Toimiiko?

• nimi3rkki

Hyvin toimii!!

• Saldocom

Ei toimi, aivan susi.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      46
      3030
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2854
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2306
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1326
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1276
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1073
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      912
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      792
    Aihe