Asunnon hinnan nouseminen selkokielellä

omakotielämää-5475

Televisiossa pyörii haluatko miljonääriksi. Keksin tähän oheen yksinkertaisen laskujumpan sille, joka miettii vaihtoehtoa oman ja vuokra-asunnon välillä.

Kysymys:

Jos 300 000€ asunnon arvo nousee vuodessa tasaisesti 1% seuraavan kymmenen vuoden ajan, niin paljonko olisit tienannut arvonnousulla?

a) 3000€
b) 3300€
c) 3330€
d) 33000€
e) 31386€
f) 10% ensimmäisen vuoden arvosta

Valitsin prosenttiluvun (1%) hieman alakanttiin, koska ainakin alueella jossa asun, hinnat ovat nousseet keskimäärin 2-3% vuodessa.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totta_mutta

      Tähän jatkokysymys: jos silloin 10 vuoden päästä muutat ja ostat toisen samanlaisen asunnon, paljonko sinulle jää voitoistasi käteen?

      • woeheleviti

        Maksan vuokraa tonnin kuussa. Jossain vaiheessa se on viis tonnia kuussa
        vitun fiksua.


      • ohi-on-5475

        Vastaatko aina kysymyksiin vastakysymyksillä? En ymmärrä miksi pitäisi ostaa toinen samanlainen asunto, enkä ymmärrä miksi pitäisi muuttaa.


      • lukihäiriöinen

        Etkä ymmärä että se piti jo myydä,pyydä ymmärrystä hyvä ihminen iltarukouksisssa.


      • Voittajan_muutettava
        ohi-on-5475 kirjoitti:

        Vastaatko aina kysymyksiin vastakysymyksillä? En ymmärrä miksi pitäisi ostaa toinen samanlainen asunto, enkä ymmärrä miksi pitäisi muuttaa.

        Pitää sinun muuttaa, jos myyt sen talosi nousseella hinnalla. Tuskin uusi omistaja antaa sinun jäädä sinne asumaan. Ja myymättähän tuosta hinnannoususta ei tilille tule mitään.

        Ja sitten kun olet myynyt, tarvitset koko lailla äkkiä uuden asunnon. Vuokrallakin voi tietysti asua, mutta se on kallista puuhaa. Joudut siis ostamaan toisen asunnon ja senkin hinta lienee noussut.


    • Olisit tienannut arvonnousulla 3000 euroa. Todella alakanttiin on prosenttisi. 1% vuodessa olisi jo sinne päin...

      • Perhana, luin turhan nopeasti. Olihan se "vuodessa" siellä. Sitten se olisi 31386,637623361353003 euroa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

      Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      12
      1540
    2. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

      Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1147
    3. Ehkä vähän

      Rakastunut sinuun
      Ikävä
      50
      1120
    4. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

      Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1097
    5. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

      Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      1019
    6. Martina ja jalkapalloilija2

      Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      950
    7. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

      Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      942
    8. Et taida paljoa

      treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      89
      877
    9. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

      Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      114
      868
    10. Upotuskaste on raamatullisin kaste

      Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.
      Kaste
      717
      867
    Aihe