Kokemukset Ojakkalan päiväkodista

Päivis16

Millaisia muiden kokemukset ovat olleet Ojakkalan uudesta päiväkodista?

Itse olen seuraavaa mieltä:
Uusi rakennus, iso päiväkoti, suuret (täydet) ryhmät.
Piha loistava, paljon virikkeitä niin pienille kuin isoillekin, hyvä valaistus pihassa.
Sisätilat karmeat, värit hirveät ja vanhanaikaiset.
vessa sekä (lapsiryhmien) ruokailutila yhdessä. (päiväkodeissa usein pidetään vessan ovet auki kun lapset käyvät vessassa, joten kaikki näkevät suoraan omalta ruokailupaikaltaan vessaan)
Ryhmätilat suhteellisen pienet, erityisesti "pienleikkihuone" on pienen koirankopin kokoinen ja sinne tulisi mahtua monta lasta yhtä aikaa leikkimään. Nukkumahuoneet saisivat olla myös isommat, jotta niitä pystyisi hyödyntää myös lepoajan ulkopuolella. (Lepohuoneen sekä ryhmähuoneen välinen ovi saisi olla läpinäkyvä (turvalasi), jotta lapset voisivat leikkiä nukkumahuoneessa oven ollessa kiinni (hiljentäisi kummasti lapsiryhmästä lähtevää ääntä))
Laitosmaisuus hoidossa, tiukat aikataulut ruokailun sekä siivouksen suhteen. Vaihtuva henkilökunta myös miinusta.
Odotin uudelta talolta enemmän, petyin!

3

1253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äityli1_1

Petyin todella paljon! ryhmätilat todella ahtaat ja lapsimäärät ryhmissä täynnä! Ei millään tavalla "kodinomaista hoitoa" sillä ryhmäkoot ovat niin suuret!
      Henkilökunta on mukavaa ja ammattitaitoista siitä paljon plussaa!

• Veonen

Tämä vastaus ei liity juuri aloittajan mainitsemaan päíväkotiin vaan päiväkoteihin yleensä . Niistä on jo ajat sitten kadonnut kodinomaisuus, se ei varhaiskasvatuksessa ole enää tärkeä arvo. Kyseessä on laitos ja laitosmaisuus näkyy kaikkialla, kalusteetkin hankitaan sen mukaan,,että ne ovat helpot puhdistaa. Samalla perusteella vältetään mattoja. Tilat lvat pienet, koska ajatellaan, että lapset toimivat pienryhmissä ja aina joku pienryhmä on ulkona. Iltasiivousta ei juurikaan ole, ellei siivousta ole ulkoistettu.

• Äityläinen

Ja silti monet päiväkodit painottavat varhaiskasvatussuunnitelmissaan "kodinomaista" hoitoa :D
        Olen itse äitinä myös samaa mieltä, että päiväkodeista on kadonnut viimeisestkin kodinomaisuuden rippeet. Niiden tilalle on tullut laitosmainen meininki. Ruokakin on useassa päiväkodissa mitä on, ihmetyttää eniten että puuroon ei saa oikeaa hilloa, vaan se on korvattu jollakin lisäainemössöllä, silti samana päivänä saattaa olla lettuja hilloa, kaakaota sekä pullaa... Mahtaisiko se aamupuuroon laitettu hillonokare todella olla niin vaarallista, jos välipalat ja jälkiruoat koostuisivat oikeista hedelmistä ja marjoista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2314
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1559
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1372
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1310
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      268
      1293
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe