Mulla lääkitys 5 ikrogr.per ja kahtena päivänä kiikossa 7,5 mikrogr..
viim arvot oli syksyllä ths-1.4 ja 14.2.
Välillä kädet ihan jäässä ja hikoiluttaa usein yöllä.
viim arvot oli syksyllä ths-1.4 ja 14.2.
Välillä kädet ihan jäässä ja hikoiluttaa usein yöllä.
Vastaukset 3
Vanhimmat
Eiköhän nuo Thyroxin määrät käytännössä ole 50ug ja 75ug. Hikoiluko ihan kuumaa oloa? Vaiko vajaatoiminnan ja/tai kortisolin puutteen tuomaa kylmähikeä aamuisin? Niin tai näin, heittelyä vajaa- ja liikatoiminnan välillä esiintyy monilla Throxin-lääkityillä. Olikohan korkea TPOab heittelyä edistävä?
Kylmät kädet ovat lääkärinkin eräs tutkimuskohde. Potilaat vahvistavat vajisdiagnoosia mittaamalla heräämisruumiinlämpöjä. Useampana aamuna kuumemittari kielen alle suuhun heti herättyä, peiton alla pysyen ja mahdollisimman vähän liikkuen. 35-alkuiset lukemat viittavat vajaatoimintaan
Tuttu tunnisti ajoittaiset iikatoiminnat "levottomasta olosta"
Kyllä voi arvot sahata edestakaisin. Itsellä on näin ollut jo 7-vuotta, eikä tasapainoa ole löytynyt. Lisäksi on kehittynyt Basedowin tauti, joka sekin vain pahenee runsaista pitkistä kortisonitiputuksista huolimatta. Hoitava endokrinologi ei sanomansa mukaan osaa auttaa. Yritän parhaillaan etsiä lääkäriä, joka antaisi edes vähän toivoa. Jos joku lukijoista tietää hyvän lääkärin, please kertokaa minulle! Olo on ahdistunut ja mieli maassa.
Hashimotossa eli autoimmuunityreoidiitissa tutulla oli tuota edestakaisuutta (nyt helpottanut kun sai T3:n ja TPOab laskenut yli 1300:sta alle 200:aan. Seleeni ja gluteenittomuus auttaneet?)
Hämäävästi joidenkin kroppa ei siedä tyroksiinia, joka pieninkin annoksin aiheuttaa rytmihäiriöitä kuten liikatoimintakin
Lääkäreiden nimiä piilotellaan Vanviran kostojen pelossa, mutta Ilvesmäki ja Välimäki ovat kaikkien tiedossa. Hyviä on kuulemma löytynyt cfs-listalta http://cfs.gehennom.org/?hoitopaikat