Auttakaa nyt joku

AvutonIhminen_

Oon umpikujassa. Sairastan kai jonkun näköst anoreksiaa(koko ajan oon tiedostanu asian) Syön vaan sen mitä muut pakottaa (neki menee roskiksee tai oksennan ulos jos kukaa ei vahdi). Joka päivä pyrin juoksemaan n. 3km (sitäkää en kyl enää jaksa). Ja sit teeb lihaskuntoo. Oon laihtunu 6 kiloo (162/42) Anoreksia oli eka vaa tapa saada huomioo ja kavereita ku menin ylä-asteelle. Nyt oon kuitenki alkanu erkaantuu vähä muista. Haluisin välil lopettaa tai kuolla. Mut en mä voi oon läski. Haluisin tietää mitä tehä. Millo mut viimestää huomataa et pakotettais hoitoo. Harkinnu oon itsarii ja viillelly oon.

69

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • salainenproana

      Puhu vanhemmille, kavereille tai terkkarille että saat apuu nyt ku vielä ehit

      • haistaveejapee

        Luuranko leikkii keittiöpsygolokii


      • Diimar

        Lähinnä trollaa-spämmää keskusteluketjuja "hassuilla" jutuilla. Ehta teinix, tai ehta teinix-mielinen. Ei erityisen taitava tahi älykäs trolliksi.

        Loppuu kun kyllästyy tai lääkitys saadaan kohdalleen tai löytyy jumala/alkoholi/huumeet tilalle eikä enää jaksa keskittyä tähän. Hommassa on samanlainen huomionhakumeininki kuin aloittajan anoreksiassa.


        AP:lle. Sinun olisi hyvä koettaa hakea apua itse, eikä olettaa että muut välttämättä huomaisivat tai tajuaisivat mistä on kyse. Asia voi olla itselle itsestään selvää ja "pitäisihän se huomata", kun oma elämä pyörii asian ympärillä, mutta muut eivät välttämättä tajua jos salailu onnistuu melko uskottavasti.


      • fgjhgk

        Melkonen huomiohuora ainakin oot.

        Uskotko itekkään mitä kirjottelet?


      • Läläläää

        Onhan tosta varaa viel parikymmentä kiloo pudottaa viiltele vähän nassua nijoku huomaa


      • haistaveejapee kirjoitti:

        Luuranko leikkii keittiöpsygolokii

        voisin melkei tulla leikkelee sua


      • fgjhgk kirjoitti:

        Melkonen huomiohuora ainakin oot.

        Uskotko itekkään mitä kirjottelet?

        nimenomaan uskosta tässä on kyse ja jos mää uskon johonkin se on mun silmissä just sillä lailla


    • Vieras1

      Pieni, rakas!! Yritä jutella sun vanhemmille! Tai jos se tuntuu mahdottomalta, koulun terkkarille, tai edes jollekin kaverille! Kaverin vois sit sun luvalla vaikka kertoa sun vanhemmille.
      Hyvä, että haluat apua ja ymmärrät, että tarvitse sitä!
      Mun oma tyttö ollut vastaavassa tilanteessa ja kun lopulta "jäi kiinni" viiltelystä, oli tosi helpottunut ja otti apua vastaan.
      Sinä olet tärkeä ja ihana, hae apua!

      • tiesitkö et sun tyttös jatkaa vieläkin viiltelyä


      • fgjhggkl

        Sentään joku välittää jos viilteleekin.
        Jos sinä viiltelisit....no big deal?


      • Käähä

        Jos yrittäisi syödä kaikkee mistä pidät ja lopetat noi turhat liikunta hössötykset rupea vaikka ylipainoisten ravitsemusterapeutiks ni ajatukset on varmasti muualla kuin itessä


      • fgjhggkl kirjoitti:

        Sentään joku välittää jos viilteleekin.
        Jos sinä viiltelisit....no big deal?

        mää viiltelen korkeintaan muita


    • plmb2016

      Ajattle jotakin herkkua ja hanki sitä, karamelli tai suklaa ja nakerra pieniä paloja silloin tällöin pitkin päivää. Vaikka Maraboulevy.

    • hae.apua

      Hei.
      Mene lähimpään Ensiapupoliklinikka päivystykseen siis sairaalaan ja kerrot siellä niille ensihoitajille mikä sinulla on hätänä.
      Tärkeintä on, että haet apua.
      Etkä enää yritä vahingoittaa itseäsi. Itsemurha ei ole ratkaisu. Älä tee sitä!
      Tai soitat 112 hätänumeroon ja selität niille asian niin kyllä sieltä jotain apua varmaan sinulle järjestyy.

      Jumalan Siunausta sinulle!
      Shalom!

      • Pahatauti

        Todennäköistä on myös se, ettei kukaan pakota hoitoon. Anoreksia voi tappaa yllättäen, sydänkohtauksella ilman varoitusta. Ja suklaan lisäksi on hyvä kokeilla syödä jotakin monipuolisesti terveellistä, erilaisia salaatteja esimerkiksi.

        Kerro tuo sama oikealle ihmiselle, koska jos me netissä yritämme auttaa neuvomalla, on niiden noudattaminen kuitenkin kiinni sinusta ja sinä joudut jo kamppailemaan sairautta vastaan.

        Et ole läski. Et vaikka lihoisit.


    • 123-456

      Jos et uskalla puhuu kellekään niin lähetä textari

      • jos toi on oikee numero niin taidampa alkaa spämmää sulle


      • Sääöipisteetsulle
        LOLIHENTAI_ kirjoitti:

        jos toi on oikee numero niin taidampa alkaa spämmää sulle

        Mahtaa sulla olla paha olo itekkses


      • Sääöipisteetsulle kirjoitti:

        Mahtaa sulla olla paha olo itekkses

        oikeastaan mää nauran just nyt teille ja kohta mää meen panemaan mun kaksoissiskoani


    • kesätuleee

      Tulee vielä sydänkohtaus sulle, jos tota rataa jatkat. Teet itsellesi pahaa, ..miksi? Tee päivässä jokin hyvä teko itsellesi vaikka se tuntuisi turhalta tai vaikealta. Tee hyvää itsellesi.

      Oletko varma, että haluat sellaista huomiota, jota tuolla itsesi rääkkäämisellä haet?

      Pystyn itse samaistumaan sinuun, koska olen itsekin nuorempana viillellyt ja itsemurhaa ajatellut. Nykyään jokseenkin hävettää mitä olen silloin tehnyt ja ajatellut, mutta toisaalta, ei ihminen voi olla muuta kuin on juuri tällä hetkellä ja menneinä hetkinä. Virheistä on hyvä oppia. Itse tunnen kasvaneeni ihmisenä todella paljon ja olen huomannut, että kun alkaa tekemään itselleen hyviä asioita, elämässä tulee vastaan yllättävän paljon positiivisuutta ja alkaa arvostamaan toisenlaista huomiota kuin sitä sääliä mitä sain osakseni. Mutta se vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä. Vieläkin minulle tulee masennusjaksoja, mutta niiden kestoaika on pienentynyt ja niitä mahtuu vuoteen vähemmän.

      Omia ohjeita itselleni:
      Opi selviytymään itsenäisesti. Ota vastuu kaikesta mitä teet. Älä syyttele. Tee asioita, joista pidät ja älä anna muiden mielipiteiden vaikuttaa niihin.
      Ignoraa häpeäntunne ja anna mennä. Kun pelkonsa kohtaa tarpeeksi usein, oppii selviytymään ja lopulta ei enää pelkää. Älä pyri täydellisyyteen kaikissa asioissa vaan salli itsellesi tehdä tyhmiä asioita ja näyttää hölmöltä.

      Olet nuori, joten ota riskejä rakentavampaan suuntaan. Nyt olet ottanut riskejä vain pahoihin asioihin. Elämä voi olla täysin muuta kuin mitä olet aina kuvitellut, niin hyvässä kuin pahassa.

      Siihen on varmasti syynsä mikä sinut on ajanut tuohon pisteeseen, mutta pieni ihminen ei välttämättä pysty niitä kaikkia syitä selvittämään miksi näin on. Eikä sillä sinänsä ole merkitystä, täytyy joka tapauksessa mennä eteenpäin ja sillä matkalla pikku hiljaa kaikki palaset alkaa loksahtelemaan kohdilleen. Eli miksi vaikka ajauduit viiltelemään.
      Tee itsellesi hyvää ja anna aikaa parantumisellesi. Hyvää jatkoa!

      • kjehkjeh

        Ja mä oon likainen paskalle haiseva setä.... xDD


      • kjehkjeh kirjoitti:

        Ja mä oon likainen paskalle haiseva setä.... xDD

        hyi toi on epäsöpöä


    • äitisi

      Hei,
      Sinä olet ihana, kaunis, hyvä nuori nainen! Opettele arvostamaan itseäsi sellaisena, kuin olet! Olet ainutlaatuinen, sinun ei tarvitse muokata itseäsi!

      Haluaisin auttaa sinua kertomalla nuoruudestani; anoreksiaa /ortoreksiaa yms. ei vielä tunnettu. Silloin nuorilla naisilla ei ollut tälläisiä vaatimuksia ulkonäön suhteen, kuin nykyisin nettiaikana, silti itse laihdutin/treenasin itseni lähes sairaalakuntoon. Koulun terveydenhoitaja puuttui asiaan, jouduin käymään viikottain punnituksessa ja juttelemassa, mikä ehkä auttoi? Jossain vaiheessa tulin järkiini, nykyisin syön ja liikun ihan terveellisesti.
      Mielestäni nämä "syömishäiriöt" kertovat ihmisen epävarmuudesta, heikosta itsetunnosta, mahdollisesti välinpitämättömistä vanhemmista?
      Mikäli luulet, että sinulla on vaikeampia mielenterveysongelmia, suosittelen ottamaan yhteyttä terveydenhuoltoon.

      • no sää et ainakaan oo ihana etkä kaunis etkä hyvä etkä ainakaan nuori, sää oot korkeintaan huora


      • äitisi

        LOHIHENTAL_
        Vastasitko aloittajalle vai kenties minulle? Toivottavasti minulle?
        Minä otan kyllä palautetta vastaan mielelläni, mikäli voin auttaa sinuakin.
        Luulen, että sinä olet henkisesti nuori, saamaton, yksinäinen mies? Sinulla on tarve purkaa omaa pahaa oloasi arvostelemalla nimettömänä tuntemattomia ihmisiä. Ehkä saat siitä jotain tyydytystä? Saat mielihyvää pahoittamalla toistenkin mielen?


      • äitisi kirjoitti:

        LOHIHENTAL_
        Vastasitko aloittajalle vai kenties minulle? Toivottavasti minulle?
        Minä otan kyllä palautetta vastaan mielelläni, mikäli voin auttaa sinuakin.
        Luulen, että sinä olet henkisesti nuori, saamaton, yksinäinen mies? Sinulla on tarve purkaa omaa pahaa oloasi arvostelemalla nimettömänä tuntemattomia ihmisiä. Ehkä saat siitä jotain tyydytystä? Saat mielihyvää pahoittamalla toistenkin mielen?

        ekaks se oli molemmille ja tokaks LOLI RAPE HENTAI on mun oikee nimeni


    • rohkeastiapuaottamaan

      Saat apua kun menet hakemaan.Hae heti.Älä arastele.Sinulla on elämä eessä.

    • anotrex

      Syömishäiriö on mielenterveysongelma ja kehonkuvahäiriö. Otat yhteyttä omaan terveyskeskukseesi ja osaat kyllä nuorena ihmisenä hakea syömishäiriöitä hoitavien tahojen yhteystiedot jos haluat oikeasti auttaa itseäsi. Itse olen 40v anorektikko mutta normaalipainoinen. Pidän ihan ulkonäöstäni eikä minusta minulla ole laihdutustarvetta. Minä vain inhoan syömistä koska se on tylsää ja vastenmielistä. Silti jotain on syötävä että elää. Eli pakotat itsesi syömään. Samaa suosittelen.

      • dfhfjfghjk

        En määkään pidä 17 v finninaamaisista hikky/nörtti pojista.
        Suurin osa niistä on jäänyt vaille rakkautta.


      • dfhfjfghjk kirjoitti:

        En määkään pidä 17 v finninaamaisista hikky/nörtti pojista.
        Suurin osa niistä on jäänyt vaille rakkautta.

        onneks en oo semmonen


    • ItsenäisSiänesti

      Tiedostat ongelman, jatkat sitä, mielenkiintoista. Älä ota yhteyttä ''asiantuntijoihin'', käy ongelma läpi itse. Sinun ei tarvitse avautua kenellekkään hävetäksesi, yksi hyvä puoli omakohtaisesti. Tuki tuo tosin helpotusta, mutta saattaa myös häiritä etenemistä. Tuodakseni hyvän puolen myös ulkopuoliseen apuun, voit ''kolhaista'' itseäsi kertomalla tämän jollekkin tutullesi, sitten tiedostat että tämä tietää ja saat motiivin asian korjaamiseksi.

    • hei nyt ota itseäsi niskasta kiinni etkä katso enää peiliin. olet liian laiha. syöt leivän ja et liho, jätät se massuus ja meet nukkuun. olen ollut itsekin ollut tuossa jamassa X ( mutta opin että puntari pitää näyttää sen 58kg, joten olet silloin oikean kokoinen ja sopusuhtainen.

      elä vertaa muihin olet yksilö.

      • 58 lol aika läski ite oon sentään 40kg ja 165cm 17v poika ja vitun söpö idoli


      • LOLIHENTAI_ kirjoitti:

        58 lol aika läski ite oon sentään 40kg ja 165cm 17v poika ja vitun söpö idoli

        sulla on käytöshäiriötä ja provoat.


      • goldrose kirjoitti:

        sulla on käytöshäiriötä ja provoat.

        sulla on kaks penistä vitun sekasikiö


      • LOLIHENTAI_ kirjoitti:

        sulla on kaks penistä vitun sekasikiö

        ainakin todistit väitteeni X)


      • fgjhghjmhgkl
        LOLIHENTAI_ kirjoitti:

        58 lol aika läski ite oon sentään 40kg ja 165cm 17v poika ja vitun söpö idoli

        Varmaan ihan saatanan hienoo olla idoli ruumishuoneella?
        Varmasti ihan söpö luurangoksi.


      • vielähengissä

        Kannattaa tehdä hoitotahto/testamentti lääketieteen laitokselle, paitsi niilläkin taitaa jo nykyisin olla ylitarjontaa itsensä kuoliaaksi laihduttaneista itsesäälin kerjääjistä? Treenatkaa vähän lisää, teistä voi tulla vaikka fittness-raatoja?
        IHAN OIKEESTI, LAPSET LOPETTAKAA TOI PELLEILY !!!


      • goldrose kirjoitti:

        ainakin todistit väitteeni X)

        alatko jo kasvattaa kolmatta kyrpää


      • fgjhghjmhgkl kirjoitti:

        Varmaan ihan saatanan hienoo olla idoli ruumishuoneella?
        Varmasti ihan söpö luurangoksi.

        on mahtavaa olla laiha ja seksikäs toisin kuin sinä vitun läski


    • Aboriginaali
    • TuonKokenut

      Mene koulun terkalle. Sinulla tuntuu olevan motivaatio aloittaa paraneminen, kyseessä on sairaus josta voi parantua. Helppoa se ei ole...

    • olet_avun_arvoinen

      Jos tuntuu vaikealta kertoa kasvokkain, lähetä vaikka jollekkin läheisellesi tekstiviestinä ajatuksesi.
      Moni täällä haluaa sanoa, että ihan oma vikasi on jos anoreksiaan sairastut, mutta mielen sairaudet eivät ole näin yksinkertaisia. Tsempiiä! Toivottavasti saat ansaitsemaasia apua.

    • tuskainen

      Ota asia HETI puheeksi vanhempiesi tai jonkun luotettavan kaverin kanssa, hän voi sitten vaikka aloittaa keskustelun omien vanhempiesi tai terveydenhoitajan kanssa. Kaverin avulla oma tyttäreni uskaltautui tunnustamaan asian vakavuuden minulle ja saatiin ajat lääkärille yms. käyntiin.
      Olet todellakin umpikujassa, johon tarvitset apua ulkopuolelta. Tsemppiä

    • jennisjänis

      mulla oli myös minimaalinen energian saanti ja kova liikunta n. 10 vuotta.. Kerran vain heräsin katsomaan peilikuvaani josta ei ollut mustine silmänaluksineen tullut lainkaan kauniimpi kuin normipainoisena. Aloin ostaa leivoksia ym. mistä oikeasti pidän, jotta saisin hieman elonmerkkejä kroppaan ja se auttoi. Edelleen seuraan painoa, mutta en pakkomielteenomaisesti liiku ja kontrolloi. Annoin itselle luvan erottautua väreillä ja siitä saan enemmän iloa kuin mistään syömättömyydestä. Hyväksyntää kun ei tule pakolla... Ajan kanssa mullakin ollut helpompaa.

    • entinen_mörkö

      Juttele kouluterkkarille. Olen sairastanut myös vaihkeahkon syömishäiriön (ei diagnosoitu, lähellä oli kuitenkin sairaalaan joutuminen). Vanhempieni kanssa en pystynyt puhumaan ollenkaan. Minulla oli myös itsetuhoisia ajatuksia, erityisesti mitä huonompaan kuntoon menin.
      Kouluterkkari ohjasi minut ravitsemusterapeutille, jossa kävin muutamia kertoja. Ravitsemusterapiasta oli minulle suuri hyöty ja pienin askelin pääsin kaikista rajoitteistani eroon ja takaisin normaaliin ruokavalioon. Kävin niin pohjalla sairauden kanssa, että pelkäsin jo terveyteni puolesta, luultavasti tämä sai minun paranemisprosessini käyntiin. Alkuun tuli kovia ahmimisjaksoja (en oksentanut), mutta nekin hävisivät noin puolen vuoden sisällä. Nyt olen mielestäni terve.

      Minulla paraneminen kesti yhtä kauan kuin syömishäiriökin, n.2,5 vuotta. Elän nyt onnellista perhe-elämää normaalipainoisena. Toivon, että otat pian yhteyttä johonkin asiantuntijaan. Älä pilaa tulevaisuuttasi ja terveyttäsi.

    • Mariasalome

      Menet johonkin hengellisyyteen mukaan.
      Luet Raamattua.
      Muutakin hengellistä on mutta Raamattu ainakin on Uusi testamentti hyvä.
      Vanha on sellaine kehityskertomus.
      kaikki onkehityyskertomusta.

    • provotiina

      Olet merkittävästi alipainoinen. Ei siis läski.
      Nyt on haettava apua. Tärkein oivallus olisi, miksi "läskiys" sinua kammottaa? Mitä se edustaa? Miksi näet itsesi valheellisesti läskinä, vaikka olet jo luurankomaiseksi laihtunut?
      Mutta ehkä sun tarina ei ole tosi. Jos olisit koulussa, tai sulla on porukoita ympärillä, kyllähän he tuollaisen luurangon olisi vieneet jo hoitoon.

    • lksdlksw

      Olet huomionhakuinen lörttö. Hae huomiota jollain toisella tavalla esimerkiksi olemalla fiksu ja miellyttävä.

      • Selviitkyllä

        Eiks ihminen saa tulla enää apuu pyytämään... Häpeisit. Ja ap oot varmasti kaunis. Puhu jollekin kenelle uskallat.


    • emmi70

      Vedä puuroo namarii, ja lope valittaminen. . Saatan pelle

      • hyväemmi

        Hyvä Emmi..


      • just niin, Emmi. oikea asenne sinulla


    • pätkisduunari

      Varsin ikävä vaiva tämä anoreksia. Minulla ei ole ruoka-anoreksiaa vaan ansiotuloanoreksia.
      Vaikka teen kuinka paljon työtä tahansa nettotuloni ei vaan kasva ei niin millään ja silis olen jaktuvasi sossuluukun asiakas.

      Ja sossuluukun tädit surkuttelevat ansiotuloni laihuuttaa kummastellen eivätkä anna toimeentulotukea vaikka nälkä kurnii suolistossa. Vaikka ruokakaupat ovat suorittaneet mahtavan "halpuutuksen" tämäkään ei ole minua auttanut yhtään, ruokaan ei riitä rahat vaikka teen jatkuvasti yli- ja keikkatöitä kun siihen on mahdollisuus.
      Ai niin, mikä minä olen? Minä olen suomalainen silppu- ja pätkätyöläinen jolla on vakituisen työntekijän työtunnit mutta ansiotaso ei sille tasolle yllä työmäärästä huolimatta. Joka ainut viikko työtunnit ylittää 37.5 tuntisen työviikon mutta ansio taso on edelleen niin kehno ettei se riitä edes "halpuutettuun" ruokaan.
      Pitäiskö siirtyä ruu'an hankinnassa roskiksiin?

      Jotain vikaa tässä yhtälössä on. Työmäärä ei riitä itsensä elättämiseen ja jatkuvasti saa olla anorektikon näköinen "luuta ja nahkaa".
      Kannattaako edes tehdä tätlläistä "kokopäivä" työtä?

      • ansioanorektikko

        Tunnen tilanteesi varsin hyvin. Itsekin olen tälläinen tunteja tekevä silppu- ja pätkätyöläinen jolla on mahdollisuus myös keikkatöihin "nolla" tuntien ulkopuolella.
        Ja ansiotasoni on sitten se mikä on eli alle vakituisen työntekijän ansiotasosta.

        Tarkkaan tehtyäni analyysiä taloudellisen tilanteen syistä suurimmaksi ongelmien aiheuttajaksi tulee työkkärin määräämä liian suuri työnhakualue.

        Näin, koska suurin osa nettoansioistani menee työmatkoihin ja kun aikataulu on se mikä on niille pätkätyöpaikoille on päästävä nopeasti jotta ehtii ne työt tehdä annetussa ajassa. Tämä vaatii oman auton pitoa koska muuten aikataulu työpäivinä ei voi toteutua.
        Oman auton pitäminen vain pätkätyömatkoja varten suurella työnhakualueella on täysin järjetöntä koska rahat ei enää riitä edes "halpuutettuun" ruokaan ja jossakin on asuttava ja vuokrakin maksettava.
        Roskalaatikosta tai rappukäytävästä ei voi lähteä töihin eli sunto on oltava.
        Tämä yhtälö ei kertakaikkiaan ole toimiva. Byrkokraatiset päätäjät ja virkamiehet ovat tyhmiä kun pitävät yllä tälläistä työpakkojärjestelmää.

        Kyse on todellisesta ansiotasoanoreksiasta jossa tulot eivät riitä edes "halpuutettuun" ruokaan kun pääosa nettoansioista kuluu vuokraan ja pätkätyömatkoihin aivan liian suurella työnhakualueella.
        Tämä silputettu ja pätkitty työtapa ei ole taloudellisesti kannattavaa.


      • sossuluukun tädit kiusaavat sinua. älä heistä välitä, vaan syö se kaurapuurosi, lopeta liikkuminen ja tervehdy. tiedä, etteivät sossutätien rahat kuitenkaan ole heidän omiaan kuin vain siltä osin kuin mitä veroa itse maksavat palkastaan. sitä osaa he pihtaavat, kun haet toimeentulotukea.
        ammatistaan eläkkeelle jäätyään suurinkin muiden rahojen kauttakulkureitti on vain eläkkeensä varassa, niin sossuluukun täditkin


    • eihyvä

      iho menee hampaat menee sit myöhemmin otan kesäl aurinkoo näpsin näytän kuvat

    • sixtiin

      Mä en kyll tajuu miksei jollein maistu ruaka. Meikälle se vaan maistuu, nam.

    • Alahan, tyttönen, seuraamaan youtubesta vegan nutrition -hakusanoilla videoita. Moni entinen anorektikko on parantunut syömällä elävää kasviruokaa, kun tietää voivansa syödä hyvällä omatunnolla. Banaaneja vain kehiin. Lähes kaikki mitä luet tälläisillä keskustelupalstoilla on täyttä höpöhöpöä ja luulopuhetta.

    • nopoison

      Jessus mitä vastauksia ihmiset antaa apua tarvitsevalle.Hävetkää! Et ole oppinut rakastamaan itseäsi se on pitkä tie.Terapia auttaa.Joku luotettava aikuinen auttaa alkuun.Avaudu ja kerro mitä tarvitset.

    • mene syömään kunnon ruokaa että sinusta tulee taas normaali ja hyväksyttävä ihminen, kai tajuat että itsensä läskinä pitäminen tolla painolla on vitun naurettavaa

    • Ainonavikaatori

      Tee u-käännös, jos mahdollista.

    • Muista, että Sinä olet tärkeä usealle ihmiselle ja perheesi haluaa varmasti auttaa sinua! Toivottavasti uskallat jutella asiasta jonkun sinulle läheisen ihmisen kanssa.

      Voit aina ottaaa yhteyttä myös koulusi terveydenhuoltoon tai soittaa terveyskeskuksesi päivistykseen. Siellä löytyy kyllä myös ihmisiä jotka haluavat auttaa!

    • lastaamassa

      Kysy lääkäriltä neuvoa älä näiltä idiooteilta.

    • Hepparallaa

      Jos näin älyvapaaksi on syntyny joutaaki kuolla :)

    • kahvi_maistuu

      Ravintoasiantuntijoita kuullessa tuleekin mieleen, kaikki ruoka ja juoma ovat varsin epäterveellistä ja myrkyllistä.
      Ravintoasiantuntijoiden suositusten mukaan mitään ei pitäisi syödä eikä juoda.

      Ravinnon välttäminen on seurausta asiantuntijoiden opeista.
      Minä olen latkinut päivittäin noin litran verran kahvia ja silti olen yhä elossa yli 70-vuoden kahvin käytön jälkeen.
      Miten tämä on mahdollista? Tämän päälle on kaikki muut ravinneaineet, kossua unohtamatta.

    • Pipipäätäälläkin

      Olisi koreka aika marssia terveyskeskuslääkäin pakeille, se kyllä lähettää hankalat tapaukset psykiatrin asiakkaiksi. Vika ei ole aloittajan fyysisessä terveydessä vaan siellä psyykkeen puolella. Sinulla on selvästi pakkoajatuksena, se että pitää laihtua ja olla nätti. Mitä negatiivia ajatuksia laihuus tuo mieleen? Edessä voi olla psyykelääkitys, jotta pääset eroon lukkiutuneista ajatuksista. Muuten sinun on pakko muuttaa toimintaasi, se vie sinua kohden tiputusta ja niin ollen kuolemaa. Oletko ajatellut miltä saattohoitokodin asukit tai pitkäaikais sairaat vanhukset näyttävä, he ovat usein niin kuin te anoreksikot luuta ja nahkaa. Tuolta näyttää kuolemaa tekeva ihminen, ei vaikuta sinun touhusi enää harmittomalta puuhalta. Onko nykyaikainen kauneusihanne enää kaunista, kun ihmisen täytyy näyttää kuolemaatekevältä? Ei ole tervettä tämä meidän kauneuskäsitys. Naisen keho tarvitsee pehmeämpiä muotoja ollakseen viehättävä.
      Olen itse sairastanut psykoosin ja tiedän kuinka hankalaa on muuttaa itseään ja niitä lukkiutuneita käsityksiä ja harhaluuloja. Niin ja pelko on vain tunne ja paniikkiin ei kuole, ne menevät ohi. Tietenkin minulla on satunnaisesti harhaluuloja, mutta en näe, tunne tai kuule harhoja.
      Tsemppiä ja kaikkea hyvää jatkoa ja muista sinulla on päässäsi ongelmiisi paremmat ratkaisut kuin itsemurha-aikeet. Siellä se pään sisällä on, tiedän kokemuksesta. Lisäksi hengellinen elämä voi auttaa näissä päänkoppa ongelmissa.

      • kaksoispisteshift9

        Se on joko täyttä elämää tuskineenkin päivineen, tai ratiritirallaa aivot mömmöistä pehmenneenä.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      452
      4901
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1357
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe