Olipa yllättävää ettei matkavakuutus korvannutkaan ulkomaanmatkalla puhjenneen keuhkokuumeen hoitoa kotimaassa. Henkilö tuli kuumeessa su 13.3. Suomeen. Koska kotipaikkakunnalla ei ollut viikonloppupäivystystä, henkilö odotti maanantaihin 14.3. Terveysasemalta ei saanut päivystykseen aikaa, joten joutui turvautumaan yksityiseen lääkäriasemaan, jossa todettiin keuhkokuume. Lääkärinpalkkio, labrakulut röntgen ja lääkkeet maksoivat lähes 300 euroa. Henkilö oli luullut että vielä voimassa oleva matkavakuutus korvaisi mutta ei. Vakuutusehtojen mukaan hänen olisi pitänyt käydä lääkärissä MATKAN AIKANA, eli viimeistään saavuttuaan Helsingin lentoasemalle. Näin ne ovat joskus yllättäviä nuo vakuutusehdot. Onko muilla samanlaisia kokemuksia
Keuhkokuume puhkesi matkalla
Näinkin.voi.käydä
5190
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
Vastaukset 5
Vanhimmat
Höpö-höpö. Typerä aktivointialoitus. keksi palkkasi eteen jotain parempaa
Olkoon sitten vaikka löpön löpön, mutta näin se vain meni. Mainitsemani taho ei tietenkään jätä asiaa helpolla sikseen.
Mitä palkkani eteen työskentelyyn tulee, niin varsinaista palkkaa en enää saa. Kaksi eläkelaitosta maksaa kuukausittain, palkkioita joiltakin sunnilta, kulukorvauksia kolmannen sektorin touhuista ja vilkaiseppa mitä UPM on aikeissa tehdä 21.4.
Miten nuo vakuutusehdot ovat yllättäviä? Niihin kannattaa tutustua ennakkoon eikä vasta, kun vahinko on tapahtunut. Vakuutusyhtiöitä ja niiden ehtoja voi myös vertailla. Harvoin se halvin on paras.
<
Tää on taas tätä. Vakuutusturvasta LUULLAAN kaikenlaista ja kun luulot eivät mene yhteen vakuutusehtojen kanssa ollaan pettyneitä, epäillään vakuutusthtiötä kusetuksesta ja ärhennellään keskustelupalstoilla. Onko ihan ylivoimaisen vaikeaa lukea vakuutusehdot ENNEN kuin vakuutus otetaan ihan senkin vuoksi, että voitaisiin vertailla eri vakuutuksia. Ja onko ihan ylivoimaisen vaikeaa käsittää, että jos tietty tapahtuma EI KUULU otetun vakuutuksen ehtojen mukaan vakuutuksen korvauspiiriin niin olisi saattanut ollut syytä miettiä kattavampaa vakuutusta, jos sellainen olisi ollut tarjolla. Ja jos ei olisi ollut, olisi pitänyt ymmärtää ja hyväksyäkin, ettei kaikkia elämässä eteen tulevia vastoinkäymisiä voi kattaa vakuutuksin. Ja nämä perusasiat olisi voinut käsittää jopa ennen vakuutuksen ottamista.
Olivatpa ehdot millaiset tahansa ja lukipa ne miten tarkkaan hyvänsä niin aina tulee eteen tulkintatilanteita. Niihin ei voi varautua mitenkään. Aloitukseni tapaus on kääntymässä vakuutetun eduksi. Myös paikallinen julkinen terveydenhuolto taisi säpsähtää jättäessään potilaan oman onnensa nojaan. Oli vaarana keuhkokuumeen lisäksi sydänlihastulehdus