Olen 19-vuotias henkilö ja olen menossa pienehköön leikkaukseen lähiaikoina. Minulla ei ole todettu epilepsiaa mutta sain 15-vuotiaana eeg:stä ja uni eeg:stä paperit jossa luki joistain häriöistä. Mihin viittaavat "torkkeessa ja havahtuessa 1-2s kestoisia hieman epärytmisiä hidasaaltojaksoja, joiden seassa yksittäisiä teräviä aaltoja ja piikkejä painottuen enemmän vasemmalle ja joihin saattoi liittyä luomien värinää, mutta ei muita kliinisiä oireita." Tässä lukee että silmät auki ja syvässä unessa ilmiötä ei esiintynyt. "Tausta normaali" "Ei syytä epäillä epilepsiaa"
Tämä uni-eeg otettiin siis vuonna 2013 ja en ole koskaan saanut minkään sortin epileptistä kohtausta saati edes pyörtynyt. Nyt olen kuitenkin menossa pikku leikkaukseen joten pitäisikö minun mainita lääkärille tästä? Ja toisena kysymyksenä onko minun syytä epäillä itselläni epilepsiaa?
Sittenkin epilepsia?
3
100
Vastaukset
- valkonen-sisko
Jos epilepsiaa ei ole havaittu, älä turhaan mieti.
Ja jos mietityttää, kerro etukäteen ennen operaatiota tehtävässä tarkastuksessa huolesi. Kun kyseessä on pieni leikkaus, tuskin saat edes syvää narkoosia vaan ns. humauksen. Siitä herääminen on miellyttävämpää kuin narkoosista.
Koko operaation ajan sinua valvoo leikkaussalihoitaja jonka tehtävä on ainoastaan pitää sinusta huoli. Voit mennä turvallisin mielin, ja nopeaa paranemista! - epilepsyjjjj
Saanko kysyä miksi sulle aikoinaan sitten tehtiin uni eeg jos et ole oirehtinut mitenkään aikaisemmin edes
- sissdda
Ehdottomasti kerro tuo lääkärille ja kysy, mitä se oikeastaan tarkoittaa ihan selväksi suomeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983