Ostin juuri suhteellisen arvokkaan Peugeotin 407HDI2,0-07 (210.000km).
Auto tuntuu muutoin toimivalta, mutta pakki ei mene päälle, ellei auto ole pienessä liikkeessä. Kylmänä ongelma kärjistyy. Autoa pitää liikauttaa kolmosella, jotta pakki menee päälle. Ongelma esiintyy kylmänä aina. Myös ykkösen-kakkosen linja on kylmänä erittäin huono kytkeytymään. Vaatii voimaa.
Onkohan ongelmaa askissa, vai vaijereissa?
Vaihteisto risaa Peugeotissa
13
6440
Vastaukset
- anselmii
Onko ollu akalla käytös? Voi olla vaijeri vika tai sit kytkin remonttia tieros?
- hespöökör
Vaihda öljyt... Omassa oli vastaavaa, taisi olla 300tkm mittarissa eikä koskaan vaihdettu.
Vaihdon jälkeen toimii kuin unelma. - hmmmmn
Pakki kytketään aina paikallaan ollessa, ei liikkeessä. Muuten kuuluu melkoiset rutinat vaihteistosta. Se myös hajoaa tuolla käytöllä. Pakki on myös synkronoimaton, joka tarkottaa sitä, ettei se kytkeydy joka kohdassa vaan autoa pitää käyttää vaikka ykkösellä ja käyttää kytkintä hiljaa tuntumassa ja kohta pakki löytyy.
Vaihteistoöljyn vaihto voi korjata ongelman. Ja joo moni särkee peruutusvaihteen tuollatavalla.... kun ei muka kytkeydy muuten ku väkisellä. - 407
öljyissä vaihda pösön omat öljyt saat vaihteet päälle tavellakin.
- RMB
Vaihda öljyt ensi. Jos öljyn vaihdosta ei ollut apua, kerro. Kerro myös mahdollisimman tarkkaan miten vika ilmenee. Minulla oli pakin kanssa 406:ssa ongelmia. Löysin syyn oireeseen. Ongelmani kohdistui vaijereihin.
- Anonyymi
Onko siellä vaijereitakin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko siellä vaijereitakin
Vaihdekepin ja vaihdelaatikon välillä on vaijerivälitys.
Vanhemmissa on myös tankovälitys vaihtoehtona.
- 407HDI20_07
Öljy vaihdettu, ei vaikutusta ongelmaan.
Moottorin ollessa sammuksissa, kaikki vaihteet löytyvät helposti, myös pakki.
Heti kun moottori käynnistyy pakkia ei saa enää päälle, eikä ykköstäkään.
Ongelma lähes häipyy, kun moottori lämpenee. Kylmäkäynnistyksen jälkeen ei mitään toivoa saada pakkia tai ykköstä silmään. Onneksi pienen vaihteen voi kytkeä silmään ennen käynnistystä ja näin vielä pääsee liikkeelle.
PS. Lämmityslaite hajosi myös heti alkuun ja ilmeisesti myös jokin pyörän laakeri jurnuttaa. Taisin iskeä paskaan?- Noeipähaittaa
Tulee mieleen että laitoitko mitä öljyä....
Muuten veikkaisin seuraavaksi kytkintä, mutta eihän se lämpimänä toimisi sen paremmin.
En osaa sanoa onko tuo nyt niin paskaa, kaikissa vanhoissa autoissa on vikoja ja ongelmia, toisissa ne on erilaisia ja toistuu useammin. Kun jaksaa korjata / korjauttaa ja ajaa samalla autolla 10 vuotta niin niistä korjauksista saa itse sen hyödyn. - Noeipähaittaa
Tuossa hieman keskustelua noista öljyistä. Onkohan autossasi ML vai BE vaihteisto... olisiko ML, ihan arvaus.
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=4710.0 - 407HDI20_07
Noeipähaittaa kirjoitti:
Tuossa hieman keskustelua noista öljyistä. Onkohan autossasi ML vai BE vaihteisto... olisiko ML, ihan arvaus.
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=4710.0No nyt pistit pahan, mistä minä sen tietäisin onko se ML vai BE?
Kuusi vaihdetta siinä nyt kuitenkin on ja auto on sitä vanhempaa 04...07 mallia. - HeleppoHomma
407HDI20_07 kirjoitti:
No nyt pistit pahan, mistä minä sen tietäisin onko se ML vai BE?
Kuusi vaihdetta siinä nyt kuitenkin on ja auto on sitä vanhempaa 04...07 mallia.Taitaa olla ML6C
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=33701.0
Nyt kun vielä tarkistaa tuliko ihan varmasti oikeanlaista öljyä laatikkoon :)
Omassa BE laatikossa on Total toiminut loistavasti, motonetissä noin 10 euroa / litra.
Vanhalla öljyllä ei pysynyt pakki päällä, etenkään pakkasilla. Liikkeellelähtö oli lähes mahdotonta kun ei ykköstä meinannut saada päälle, eikä vaihdettua kakkoselle.
Vaihdon jälkeen toimii kuin uusi, vielä kun ulinan saisi pienemmäksi...
- epan
peugeo,citroen,fiat 2,2hdi:n vaihteiston takkuaminen johtuu vaihteen siirtäjän ruostumisesta.Vaihteiston sivuttaisliike vipu ruostuu ja alkaa jumittaa.Auton alta alapalkin yli pääsee käsiksi kyseiseen siirtäjään eli se siirtäjä jossa on se isompi pallukka.Vaijeri irti siirtäjän mutteri (13mm lenkki) auki jos siirtäjän vipu ei irtoa ota pitkä rauta ja lyö konehuoneen puolelta.kaveri olis kyllä tarpeen .kun vipu on irti niin niin puhdista akseli vl.päästä sekä vivun holkki smirkelipaperilla rasvaa huolella kuparilla. Ole tarkkana että vivussa oleva muovi sovitin menee uraan kunnolla.
Homma ei ole mitään verrattuna korjaamon 300€ laskuun.Itseltäni meni n.2tuntia asiaan josta kärsin 2v aivan suotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279