Onko totta että tuliliskot voivat tapella keskenään niin rajusti, että toinen kuolee ? Tai niinkuin akvaariopalstalla todettiin:syödä toisensa...Meillä tapellaan joskus ruoka-aikana, mutta muuten ovat ylimmät ystävät.
tappelu
5
413
Vastaukset
- Zuuls
Mutta taas suht.koht harvoin tappelevat näin rajusti kuitenkaan, jos tilaa on elellä.
Tuo toisen syöminenkään ei ole mahdotonta, mutta silloin toinen on jo kuollut ollut jonkun aikaa. Tuliliskot, kun syövät vähän kaikkea niin ei olisi minusta ihme, jos vähän maistelisivat kuollutta kaveriaan.
Yleisimpiä tappelun seurauksia ovat mm. raajan puuttuminen toiselta osapuolelta (kasvaa takaisin hoidolla kyllä).
Ruoka-aikaan tämä "tappelu" on aika normaalia, koska tulari iskee kiinni siihen minkä vain näkee ja koittaa syödä sen ahneuksissaan, mutta seurauksia tästä yleensä ei ole mitään, koska nopeasti tajuaa kuitenkin, että toisen pää esim. ei ole ruokaa. :)- tanja
no meillä käydään kyllä raajoistakin kiinni...vähän ravistellaan kaveria ja hätyytetään pois...mut mitään katasrofaalisen mäköistä se ei ole...tosin nykyään pyrinlaittamaan ruuan erikseen kummankin nenän eteen.
- Zuuls
tanja kirjoitti:
no meillä käydään kyllä raajoistakin kiinni...vähän ravistellaan kaveria ja hätyytetään pois...mut mitään katasrofaalisen mäköistä se ei ole...tosin nykyään pyrinlaittamaan ruuan erikseen kummankin nenän eteen.
Yleisimmät seuraukset voisikaan olla raajojenlähtöjä, jos raajoihin ei käytäisi kiinni. :)
Siis nämä nappaavat mistä saavat kiinni ruokailutilanteessa, jos ovat ahneita eli häntä, raajat, jopa pää jne. Yleensä päästävät nopeasti irti, koska sehän ei ollutkaan ruokaa.
Ainoa mikä on vaarana tässä jalkaan käymisessä on tämä 180ºC pyörähdys, jonka myös tulilisko tekee ja osaa. Tästä syystä siis vaarana on, että kaverilta raaja ns. "ruuvautuu" irti.
Tuo ruoan jakaminen eripaikkoihin on ihan hyvä idea. Itsekkin pyrin levittämään ruoan laajemmalle alueelle, mutta meillä, kun ryntää heti ekana 5 ahneinta syömään niin on meilläkin näitä ruokatilanteessa ilmeneviä "tappeluita" aika paljon ollut, mutta mitään vammoja tms. ei ole ikinä tullut.
Mutta kyllä nuo tularit hyvin varmasti yhdessä pärjäävät varsinkin, kun niitä on vain kaksi ja pystyt paremmin törkkäämään ruoan kummankin eteen. Jos ruokailutilanne huolestuttaa niin vältyt näin monilta nahisteluilta tuossa tilanteessa.
Hyvät vuoden alut sinulle. :) - tanja
Zuuls kirjoitti:
Yleisimmät seuraukset voisikaan olla raajojenlähtöjä, jos raajoihin ei käytäisi kiinni. :)
Siis nämä nappaavat mistä saavat kiinni ruokailutilanteessa, jos ovat ahneita eli häntä, raajat, jopa pää jne. Yleensä päästävät nopeasti irti, koska sehän ei ollutkaan ruokaa.
Ainoa mikä on vaarana tässä jalkaan käymisessä on tämä 180ºC pyörähdys, jonka myös tulilisko tekee ja osaa. Tästä syystä siis vaarana on, että kaverilta raaja ns. "ruuvautuu" irti.
Tuo ruoan jakaminen eripaikkoihin on ihan hyvä idea. Itsekkin pyrin levittämään ruoan laajemmalle alueelle, mutta meillä, kun ryntää heti ekana 5 ahneinta syömään niin on meilläkin näitä ruokatilanteessa ilmeneviä "tappeluita" aika paljon ollut, mutta mitään vammoja tms. ei ole ikinä tullut.
Mutta kyllä nuo tularit hyvin varmasti yhdessä pärjäävät varsinkin, kun niitä on vain kaksi ja pystyt paremmin törkkäämään ruoan kummankin eteen. Jos ruokailutilanne huolestuttaa niin vältyt näin monilta nahisteluilta tuossa tilanteessa.
Hyvät vuoden alut sinulle. :)Enpä ole vielä tuohon pyörähtämiseen törmännyt...onneksi ! Sellaista pientä ravistelua vain. (ja kyttäämistä, jos vaikka kaverin ruoka olisi parempaa...=) ) Vuoden alut sinullekkin !
- -.-
tanja kirjoitti:
Enpä ole vielä tuohon pyörähtämiseen törmännyt...onneksi ! Sellaista pientä ravistelua vain. (ja kyttäämistä, jos vaikka kaverin ruoka olisi parempaa...=) ) Vuoden alut sinullekkin !
Meinasin tänään saada sydärin kun ruokkiessa toinen tullari otti toista kädestä ja rupesi pyörimään. Mitään pahempaa ei onneksi tapahtunut kun päästi aika äkkiä irti. Säihkähdyksella onneksi selvittiin. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560