Hei, onko muilla samanlaisia oireita?Kuukausi sitten tuli ensimmäinen kohtaus jota edelsi melkein vuorokauden heikotus ja pahoinvointi ja itse kohtauksen aikana paineet 199/120 ja p. 160, puristava tunne rinnassa, huimaus, pahoinvointi ja tärinä ja ihon punoitusta. Ambulanssi kävi ja todettiin svt sekä lyhyt pq aika. Kohtaukset jatkuneet muutamia kertoja joka päivä. Pulssi aamulla noustessa yli 120 ja pysyy kohtausten välillä 100. Ekg muuten ok. Verikokeet ok. Holter tulossa ensiviikolla. Nyt beetasalpaaja 20mgx 3. Normaali unirytmi, liikunta, syöminen ok. En juo kahvia enkä käytä alkoa.Olen 24.v nainen. Alkaa usko loppua lääkäreihin kun ei minkäänlaista diagnoosia tule..
Nuoren sydänoireet
14
308
Vastaukset
- suk
Syitä voi olla monia. Holter tuo varmasti lisää selvyyttä asiaan. Jos kerran svt on todettu, niin sehän voi selittää oireet.
Oletko lukenut feokromosytoomasta? Se voisi selittää tuollaisia kohtauksia, mutta lääkärit harvoin sitä tutkivat kun on aika harvinainen sairaus.- syhäri24
Kiitos vastauksesta. Itsekkin olen miettinyt tuota feokromosytoomaa. Lähinnä tällä hetkellä stressaa eniten se että ovatko kohtaukset vaarallisia vai ei.
- SVT
Itselläni SVT ollu koko elämäni, olen nyt 60 v ja ensimm oireet tulivat nuorena.
Oletko päässy kardiologille? Missä olet ollu tutkittavana?
Beetasalpaaja laskee pulssia muttei poista rytmihäiriötä!
Hoitona on ablaatio, eli siis tutkimus jolla yritetään löytää mahd ylim johtorata ja poistaa se.
Itse käyn rytminkäännössä, jos en ole saanut rytmiä käännettyä. ...adenosiiniä suoneen ja kaikki ok muutamassa min.- suhari24
Sairaala päivystyksessä on tutkineet eri lääkärit ja sieltä hoito siirtynyt omalle terveysasemalle ja taas takaisin sairaalan puolelle..
- qmnc
Minulla oli myös takykardia nuorena opiskeluaikana.. Myös korkea verenpaine jo 18 vuotiaana ylioppilaiden terveydenhuollossa . Rytmihäiriöitä tuli hammasoperaation jälkeen. Sitten myöhemminkin aina hammashoitojen, juurihoitojen ja operaatioitten jälkeen. Nyt aikuisena huomattiin EKG:ssä hieman pitkä qt. ja vähän läppien vuotoa ultaäänitutkimuksissa. Tietty sellainen ikivanha stretokokkiangiinakin ja nielurisa-abskessi 10 vuotiaana eräitä syitä, koska ei ollut antibiotteja, jotka olisi siihen aikaan sopineet. Tällaisia sydämiä kuulemma liikkuu muutamia prosentti tuolla kansanjoukossa.
Kilpirauhanenkin sitten myöhemmin oireili. tällä hetkellä on hypotyreoottinen vaihe, mutat lääkityksellä ihan ok. Kardiologi sanoi vain että pitää katsoa että kilpirauhaslääke on hyvin asennettuna. Sinulla kyllä on vasta kaikki tutkimukset alussa, joten take it easy. Kyllä nykyaikana asiasi saadaan ajoissa hoitumaan. Sydämen rytmihäiriöitäkin tunnetaan paljon paremmin ja on kaikenlaista keinoa normalisoida rytmi. Hyvää jatkoa! Olen muuten 70 vuotta. Tuo betablokkari ei ole minun lääkkeeni, koska se ei sovi minun "qt":lleni. - minun_mielipide
VHH auttaa moniin sydän ongelmiin. Kannattaa tutustua vaihtoehtoisiin hoitoihin ennen kuin ajautuu lääkärin käsiteltäväksi. Siinä hommassa joutuu helposti lääke kierteeseen.
Monet lääkkeet aiheuttavat sivuoireita, joita lääkitään jne.
Ruoka olkoon lääkkeemme kirjoittaa Sokrates - SVT
koska itselläni SVT niin hammaslääkärissä ei voi käyttää normipuudutusainetta jossa adrenadiilii...se laukaisee rytmihäiriön.
SVT:eetä ei saa kiinni ennenkuin onnistuu filmiin rytmihäiriön aikana. Itsellä meni monta vuotta ennenku saatiin filmille. Vasta ikää myöten kun rytmihäiriö oli päällä pitempään ja diagnoosi oli selvä, vihdoin ja viimein.
Tsemppiä ja hyvä että tutkitaan, mistään vakavasta sairaudesta tuskin on kyse, mutta jos vaan rytmihäiriö pysyy tarpeeksi kauan päällä, niin pikimmiten srl:an päivystykseen filmille!- syhäri24
Hei, päivittelen hieman tietoja.. Eli kohtaukset jatkuu. Olen jälleen tänään ollut päivystyksessä. Siellä ekg näytti vasemman eteis kammion laajentumaa ja ettei eteis infarktia voida pois sulkea. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä että käyrä oli ok. Holter tuloksia odottelen.. Onko muilla ollut samanlaisia ekg käyriä? T. Aloittaja
- SVT
Tsemppiä aloittajalle...toivotaan että sydämesi tutkitaan nyt kunnolla. Itsellä ei ole ollu infarkteja vaan eteises ilmeisesti ylim johtorata ja siksi takykardiaa.
- SVT
Lisäksi vielä alottajalle., että rytmihäiriön syytä ei saa aina selville jos ei osu filmille. Jos nytkään ei syy selviä niin seuraavan kerran, kun tulee oireet niin mahd pian filmille!
Itsellä meni ainakin 20 v ennenku osu oireet ja filminottaja samaan hetkeen!!! - sydäsairas
Onko sydäntäsi tutkittu ultralla tai magneetilla?Aina kun on kyse sydämestä kohtauksiin tulee suhtautua vakavasti.Vältä rasitusta ja ole ihan hissukseen älakä lähde yksin minnekkään,tai ilmoita jollekkin minne lähdet.Aika kova lääkitys sulla,kun katsoo tuota beetasalpaajamäärää,sydäntäsi yritetään todellakin rauhoittaa.Oletko kenties sairaalassa nyt?Harvinaisia sydänsairauksia on useitakin joiden kategoriaan sopisit.Menee kuitenkin aikansa ennenkuin lääkärit esittävät epäilynsä.Toivottavasti asia selviää pian,on inhottavaa elää epätietoisuudessa,ja pelätä milloin seuraava kohtaus tulee.
- syhäri24
Sydän ultrattu kerran ja siinä ei kuulemma ihmeempiä näkynyt. En ole sairaalassa vaan pääsin viimeksi samana päivänä kotiin. Ja kehotettiin palaamaan jos kohtaus uusii. No, kohtauksiahan on tullut tässä tasaiseen tahtiin ja tällä hetkellä joku on jatkuvasti kanssani. Olen huomenna menossa tutkimuksiin yksityis puolelle jotta asiaan saisi jonkinlaista selvyyttä. Tarkoituksena on ottaa joitakin tutkimuksia uusiksi ja katsoa miltä nyt näyttävät..
T. Aloittaja
- SVT1997
Onko lääkärit kertoneet mikä svt sulla mahdollisesti olisi? Itselläni tuli ensimmäinen ja ainoa SVT-kohtaus joulukuussa ja eilen kävinkin jo ablaatiossa. Siinä totesivat vielä mulla olevan tuo vaarattomampi SVT (eli AVNRT) ja jäädyttivät sen. Eivät saaneet enään käynnistymään vaikka kuinka yrittivät ja olo onkin tänään jo paljon parempi kuin ennen!
- SVThoito
SVT on seurausta oikoradasta ja se löytyy elektrofysiologisella tutkimuksella. Jos oireet ovat noin haittaavat niin se kannattaa hoitaa ablaatiolla. Tutkimuksen yhteydessä voidaan tehdä parantava ablaatiohoito. Toimenpiteitä tehdään yliopistosairaaloissa eli sinne vain lähetettä vaatimaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3257788Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662186- 1771876
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161432- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91271Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701241RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601220Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411091Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901039