Kulkuri 30 vs. Haiveli 900

Molemmatkiinnostaa

Onko mielpiteitä kumman runko on toimivampi ja taloudellisempi?

17

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ErojaLöytyyPaljon

      Molemmat kelluu ja toinen vie litran enemmän kuin toinen.

      • Fentoni

        Kuten esimerkiksi mitä, tuo väitteesi litran enemmän viemisestä ei ole ihan rehellinen.


      • Besserivisseri
        Fentoni kirjoitti:

        Kuten esimerkiksi mitä, tuo väitteesi litran enemmän viemisestä ei ole ihan rehellinen.

        Se kulutushan riippuu kaasun asennosta.


      • 685yt

        Tuossa ErojaLöytyyPaljon -tyypin kommentissa ei ole järjen hiventäkään. Litran enemmän? Tunnissa? Per maili? Millä koneella? Pfff....


    • Kumpikin on parempia kuin telfacat. Mihin ei paljoa vaadita.

      • HeikkoaOnHeikkoaOn

        Vittu sä olet idiootti !!

        Tuoko on matalaotsan käsitys komiikasta ?


      • HeikkoaOnHeikkoaOn kirjoitti:

        Vittu sä olet idiootti !!

        Tuoko on matalaotsan käsitys komiikasta ?

        Sinulla puolestaan on melko yksipuoleiset ja mielikuvituksettomat kommentit, samat joka asiasn. Taidat olla tyhmä ja pahansisuinen. Ottaako pattiin?


      • HeikkoaOnHeikkoaOn
        Gertrudtäti kirjoitti:

        Sinulla puolestaan on melko yksipuoleiset ja mielikuvituksettomat kommentit, samat joka asiasn. Taidat olla tyhmä ja pahansisuinen. Ottaako pattiin?

        Vittu sä oot tyhmä !!


      • HeikkoaOnHeikkoaOn kirjoitti:

        Vittu sä oot tyhmä !!

        Taitaa ottaa. Kokeile ensi kerralla esim. Aloittaa ihan jollain uudella sanalla. Sosiaalipummi.


      • HeikkoaOnHeikkoaOn
        Gertrudtäti kirjoitti:

        Taitaa ottaa. Kokeile ensi kerralla esim. Aloittaa ihan jollain uudella sanalla. Sosiaalipummi.

        Vittu sä oot tyhmä !!!


    • Molemmatkiinnostaa

      Löytyykö palstalta ketään, joka voisi edes pyrkiä järkevään vastaukseen?

      • vertailuja

        Ei löydy. Pikku Haiveli on uppoumarunko ja Kulkuri taas liukuva, tai puoliliukuvaksi taitavat sitä väittää. Moottori vaihtoehdot vaikuttaa paljon käyttö ominaisuuksiin.


    • tiedän

      Ehkä olisi viisainta kysyä jostain
      oikealta venefoorumilta

      • RounaldTrumppi

        Amerikasta löytyy Totuus.


    • Molemmilla pääsee 15-18 solmun matkanopeuteen, tietenkin edellyttää tarpeeksi tehokasta moottoria. Nyt puhun sitten Haiveli 10:stä (Haiveli 1000 pilot ym). Kulkuri on vakaa ja nopea, taloudellinen se ei ole (yksikään puoliliukuva ei ole). Haiveli on taas ahdas kanootti, sekään ei ole taloudellinen.

      Jos haluaa ajaa yli 8 solmun vauhtia, niin liukuvarunkoinen on ainoa järkevä valinta.

      • Vertailuja

        Haivelin versiot 900 ja 1000 on sitten ihan eri veneitä. Niilä voi päästä sopivalla koneella 0,5 l kulutukseen, 900 alle 8:n ja 1000 n. 14 solmun nopeuksilla. Käytännössä kulutukset on enemmän kun ei malteta ajaa hiljaa. Kulkurilla kulutus pyörii 1,5 l kieppeillä, mikäli ei ajeta alle 6 solmun nopeuksia. Se mitä kuluttaa, vaikuttaa käytännössä vain toiminta säteeseen, kun polttoainekulut on vai pieni osa kuluista.


    • omistan

      Molemmat kiikkeriä kanootteja yli 15 solmun nopeuksissa.
      Nyt alla Naviga 10s ja en enää koskaan sekaannu tuollaiseen vanhaan suippoperäiseen puoliliukuvaan. Senverran muuttui meno Navigan myötä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe