mor mökillä tavallinen loisteputkivalaisin missä kaksi loisteputkea pystyykö tuollaiseen laittamaan led loistaputken
led loisteputki
15
4356
Vastaukset
- Huoltis
Jos hommaat uudenaikaisen led-loisteputken joka on yhteensopiva perinteiseen loisteputki valaisimeen jossa perinteinen magneettinen kuristin, lampussa on merkintä T8 jos on yhteensopiva.
- xsawqqq
Heitä roskikseen tommoset putkijutut ja osta kunnon aito led valaisin.
- udududuf
Tai osta palaneen tilalle uusi samanlainen putki
No broblen - sähvö
Kyllä voi vaihtaa led-putket ja led-sytyttimet, paitsi jos ne putket ovat 60 cm pitkiä, silloin ei voi.
- lamputtaja
Miksi?
- sähvö
Näissä valaisimissa on putket sarjakytkennässä. Led-putkia ei voi käyttää sarjassa, koska putken käyttöjännite on 230V.
- Oikeavastaus
Voit käyttää led putkia jos valaisimessa on kaksi sytytinpaikkaa, silloin hommaat kaksi led lamppua, mitkä korvaavat ko valaisimen lamppujen tehon vastaavuuden mukaan.
Jos kaksilamppuisessa valaisimessa on vain yksi sytytinlaite, niin led lamput eivät ole vaihtoehto, ei riipu pituudesta.- väärävastaus
"Jos kaksilamppuisessa valaisimessa on vain yksi sytytinlaite, niin led lamput eivät ole vaihtoehto, ei riipu pituudesta."
Minkälaisessa kaksilamppuisessa loistevalaisimessa on yksi sytytin? No, HF-laitteellisessa tietenkin, mutta siinäkään ei ole erillistä sytytintä.
Muuten, 60 cm pitkää loistelamppua ei ole olemassakaan.
- Oikeavastaus
Kytkentätapa löytyy jopa helwarin kuristimesta, joten se siitä...
- tättärää.pippijuu
Helwarin kuristimia ei ole koskaan ollutkaan.
- sdfghjjk
Kyllä minä ainakin olen muutaman HELVAR-kuristimen vaihtanut, en tosin HELWAReita.
Valaisimista olla virta katkaistuna ennen asentamisen aloittamista ja valaisimelle pääsy tulee olla esteetön. Kaikki ***** Oy:n led-loisteputket ovat tarkoitettu asennettavaksi loisteputkien tilalle valaisimiin, joissa on sähköisen johdotuksen piirissä vain magneettinen kuristin, sytytin ja T8- loisteputki.
T8-loisteputkille tarkoitetun valaisimen rakenne muuttuu, kun led-valoputki asennetaan valaisimeen.
LED-LOISTEPUTKIEN ASENNUS VALAISIMEEN
1. Poista vanha loisteputki valaisimesta kääntämällä loisteputkea kunnes päissä olevat hahlot vapauttavat putken piikit valaisimesta.
2. Poista vanha sytytin kääntämällä sytytintä neljänneskierros vastapäivään.
3. Aseta nyt led-sytytin poistetun sytyttimen tilalle kääntämällä led-sytytintä neljänneskierros myötäpäivään.
4. Työnnä led-loisteputken piikit valaisimessa oleviin hahloihin. Käännä putkea vain sormivoimia käyttäen, kunnes valaisimen hahlot lukitsevat led-loisteputken paikoilleen.
Lisätietoa
• Loisteputki saattaa olla kuuma heti virrankatkaisun jälkeen.
• Mikäli valaisimessa on erillinen sytytin, on valaisimeen asennettu magneettinen kuristin. ***** Oy:n led-loisteputket ovat yhteensopivia magneettisten kuristimien kanssa.
• ***** Oy:n led-loisteputket eivät ole yhteensopivia elektronisten kuristimien kanssa.
• Mikäli kuristin ohitetaan kytkennästä, on valaisimeen liimattava varoitustarra.
• Ainoastaan valtuutettu sähkömies saa tehdä kuristimen ohituksen.
• Valaisimissa, joissa on useampi kuin yksi loisteputki, on molemmat loisteputket vaihdetta led-loisteputkiin." - dfghhh
"T8 yhteensopiva LED-valoputki on mahdollista asentaa suoraan vanhan T8 loisteputken tilalle suurimpaan osaan olemassa olevia valaisimia. Tällöin asennuksessa vanha putki poistetaan ja uusi LED-valoputki asennetaan suoraan sen paikalle. Vanhoja valaisinrunkoja käytettäessä asennetaan tavanomaisesti myös LED sytytin (sis. turvasulakkeen) vanhan sytyttimen tilalle."
Tavanomaisesti? Toimiiko ko. putki siis normisytyttimellä? Mutta siinähän ei ole turvasulaketta, joten eikös tämä ole lainvastaista/vaarallista jos ei samalla vaihdeta LED-sytyttimeen? - kone.mestari
Mitenkähän tuo homma menee. jos on vanha T12-lampulle tehty valaisin?
- Anonyymi
Valaisin kannattaa vaihtaa kyllä tuossa tilanteessa yleensä uuteen valaisimeen, koska usein myös valaisin on alkanut muoviosistaan haperoitua.
https://valotehdas.fi/kategoriat/led-loisteputket/- Anonyymi
Ihme led-kauppa, kymmenkertaiset hinnat verrattuna normaaliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651576
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16605ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40537Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45488Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;186425- 26419