Miten ehkäistä tursuaminen?

tursuaaaaa

Tere!

Olen vasta-alkanut laattamies ja ongelmana on varsinkin 10x10 -lattialaatoissa saneerauslaastin tursuaminen saumoista. Käytänkö ehkä liian löysää laastia? Millä ne puhdistaa heti laattojen asentamisen jälkeen? Mikä olisi paras tapa?

8

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laattaleö

      Eihän vaan ole isompi ku 6x6mm kampa? Laasti mahd liian löysää tai sitä on liikaa? Puutikulla vedä ylimääräiset heti märkänä pois , äläkä riko vedenristettä! Muista myös pyyhkiä heti sienellä puhtaaksi!

      • tursuaaaa

        6x6x6 lasta on.. laasti ollut ehkä liian löysää.

        Kuinka paljon lattialaattaa pitää painaa laastiin kiinni? Riittääkö kevyt painallus vai pitääkö lyödä nyrkillä?


      • laattaleö

        Pitää painaa jokaista laattaa sen verran, että ovat varmasti kunnolla kiinni. Sopivan notkealla laastilla ei kauheasti tarvi painaa. Eiköhän se muutaman kylppärin jälkeen ala olla selvillä!


      • tursuaa

        kiitos neuvosta

        toinen kylppäri menossa ;)


    • Rakennus.mies

      Jos laatoitetaan lattioita joissa on kallistus 10x10 laitetaan 6x6x9 laastikammalla ihan suoran lattian voi laatoitaa 6x6x6 kammalla.

      Itse poistan pursuneet laastit kostealla pensselillä josta olen hieman leikannut karvat lyhyemmäksi ja välillä virauttaa vesikipassa ja sitten kostealla sienellä tahrat pois laatan päältä, mielestäni kyseinen menetelmä on osoittautunut parhaaksi keinoksi saada pursunut laasti riittävästi pois saumasta.
      Näin youtubessa videon jossa 30 vuotta laattahommia tehnyt käytti samaa metodia pursuneen laastin poistoon.

      Laattaa painetaan sen verran, että laastiharjat painuvat yhteen (näkee saumasta, kun ns. tyhjä tila täytyy) sopivan notkea laasti, kun on niin pursuamista ei tapahdu niin paljoa, liian kuivalla taas on vaarana, että tartunta on huono.

      Mitä suurempi laatta niin enemmän sitä kannattaa painaa/hiertää jotta tartunta on riittävä.

    • Nimimerkkinick

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14008135/aloitan-s--kh--khh--ja-wc-remontin---miten
      Alkaa olee loppusuoralla vai ?

    • kaikkeeeikannata

      Arvatkaa vaa hajoakoo se teijän mainostamanne "vesiseristys"myös kun ne laatat irrotetaan ja vaihetaan uusiin ja parempiin ja onko se helppo korjata jos vika on muka
      pohjassa? Kaikkea ei kannattas tehä huonosti.

      • Sellasta_tänään

        Mitenkä tämä liittyi asiaan?!?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2605
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1655
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1589
    8. 89
      1530
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      116
      1403
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe