Kirjoitellaan paljon erilaisistaasunnoista ja erilaisin sävyin.
Onko kenelläkään tiietoa/ kokemusta senioriasunnoista?
Niiitä asuntoja on tietojen mukaan lähelllä Kuopion keskustaa!
Onko kokemmuuksia?
senioriasunnnot
11
484
Vastaukset
- hyväaihepiiri
Onkohan kenelläkään serionillla millä vastata/tiedostaa tähän kannanottoon, toivottavaasi senioriasunnonvuokraajat ovat hereillä!
- katso_googlesta
Google?
"Vuonna 1969 perustettu Kuopion Vanhustenkotiyhdistys ry omistaa vanhusväestölle tarkoitettuja vuokrataloja sekä Mäntylän ja Pyörön toimintakeskukset. Yhdistyksen omistamissa kiinteistöissä on 415 vuokra-asuntoa."
http://www.vanhustenkotiyhdistys.fi/- kaunistakevättä
Voi ei, kaunis kiitos!
Kuinka kerrankin asialinja-vastaus!
- asunkeskustassa
Asun nyt seniori asunnossa. Koska ole seniori, ja täällä asun, siis asun seniori asunnossa. Siis, asun asunnossa, jossa asuu seniori niin onko se seniori asunto? Vai mikä on ongelma? Siis, minulla on kokemusta tästä minun seniori asunnosta, ja hyvä on ollut. Olen siis saanut tässä asua. Olen myös keskustassa, ja mitä sitten? Eli kokemusta on. Ihan hyvä kun keskustassa saa asua. Mitähän muuta lie haluat tietää?
- erkkiliisa
Saako Seniori-asunoissa elää omissa oloissaan, vai täytyyykö hypätä kaikissa ns "kissanristiäisissä", että olisit tasavertaisesti hyväksytty asukas?
- kukintavallaan
Asuipa millaisessa asunnossa tahansa saa asua kuin haluaa. Eikö tuo ole itsestään selvyys? Olemme yksilöitä ja yksilöllisiä. Toinen tykkää, että on yhteisiä tilaisuuksia joissa käydä, toinen tykkää pysyä neljän seinän sisällä ja karttaa viimeiseen asti sosiaalista kanssakäymistä naapurien ja kenenkää kanssa.
On tutkittu, että ihminen pysyy kunnossa ja virkeänä paremmin ja pitempään , jos hänellä on sosiaalista elämää ja osallistumista yhteisiin tilaisuuksiin. Jokainen valitsee oman elintapansa itse.
- neuvonvaan
Monella on käsitys, että senioritalot ja asunnot ovat vain tosi vanhoille ja yleensä huonokuntoisille. Moniko tietää, että senioritalon "kriteeri-ikä " on usein vain 55 vuotta.
Aivan kuin maikkarin studio55 on suunnattu ikääntyville ja eläkeläisille ja pian eläkkeelle jääville.
Joissakin senioritaloyhtiöissä noudattavat 60v ikärajaa tai sellaista, että hakija on pois työelämästä ja jäänyt/joutunut eläkkeelle.
Pienemmillä paikkakunnilla on päässyt hakijoiden puutteessa jopa lapsiperheitä asumaan senioritaloon. Sellaisesta joku kertoi.
On pelkkiä vuokrataloja ja sitten ASO-taloja.
Yksi tarjoaja on mm. Setlementtiliitto, mutta Kuopiossa ei ole vuokrataloja em. liitolla.
http://www.setlementti.fi/s-asunnot/
Tuossa tietoa senioriasumisesta:
http://www.etlehti.fi/artikkeli/rahat/oma_talous/ihannekoti_vai_kallista_sumutusta_12_kysymysta_senioritaloista - viikkulainee
Äitini asuu senioriyhdistyksen (tai muun vastaavan) K-55 talossa. Kaikki on ollut hyvin, pieniä korjauksia pitänyt tehdä jälkikäteen kun työmiehet ovat hutiloineet, ja talo on rauhallinen. Suurin osa asukkaista on hyväkuntoisia, mutta löytyy kuulemma huonokuntoistakin väkeä jonka paikka olisi palvelutalossa.
Kaikenmaailman kissanristiäisiä ja viikottaisia pelipäiviä järjestävät, mutta niihin menevät vain niihin haluavat.
Äiti on ollut mun käsittääkseni tosi tyytyväinen, vuokra on halpa asunnon tasoon ja sijaintiin nähden, oma sauna ja parvekekin löytyy. Asunnoissa on myös fyysistä tukea tarvitseville senioreille kiinteät tukikaiteet keittiön tasoissa, kylpyhuoneen allastasossa ja saunan seinässäkin pieni apukaide. Ja kylpyhuoneen lattia on karkea, sellaisen tuntuinen ettei varmasti pääse liukastumaan. - raikasympäristö
Ovatko Senioriasunnnot savuttomia?
- löytyyhän
Ainakin yksi senioritalo on täysin savuton kuopiossa, niin että tupakointi on kielletty koko kiinteistön alueella. Hyvä niin. Talo on puijonlaaksossa.
- AnonyymiUUSI
Mielellään rivitaloja, olisi taas kiva päästä uuteen asuntoon ensimmäiseksi asukkaaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.958816- 1743822
- 533319
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2582631- 492237
- 422055
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?302044- 481932
- 191803
- 601788