Romanikerjäläiset ja lehden myyjät

vahamayra

Liikun arkipäivisin Keskuskadulla ja Pohj.Esplanadilla. On ikävää kun lehden myyjiä tulee eteen ja maassa istuu alennustilassa kerjäläinen ja useitakin. Tämä ei ole näiden henkilöiden syy, vaan kuka heidät tänne järjestänyt. Kerjäläisiä lienee ollut 1800-luvulla samoin kulkukoiria suuret laumat nälkiintyneinä. Hyväntekeväisyyttä harjoittavat ihmiset saivat asiat kuntoon, mutta nyt sama on alkanut uudestaan. Onko tarkoitus totuttaa ihmiset toisten alennustilaan? Kohta ilmestyvät hirsipuut toreille. Vai onko näihin kerjäläisiin liitetty kameroita vai mikä on kaiken tarkoitus?
Joskus laivalle menevä ilmeisesti perä-Lapista ja tai Savosta oleva on laittanut rahaa
kuppiin. Tämän olevan havainnut murteesta.

65

2199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lehtikauppiaskammottaa

      Olen vanhempi nainen ja todella ikävää kulkea Steissillä näiden röyhkeiden lehtimyyjien rynniessä suoraan eteen tyrkäten lehden melkein suuhun sylki niiden suuta vaahdoten. Samalla on pidettävä tiukasti kassistaan kiinni, etteivät vilauta paskaisia sormiaan kukkaron pölliäkseen.
      Poliisiauto joskus paikalla, mutta se ei näitä röyhkeitä romanian paskoja pelottele päinvastoin saavat ilmeiseti voimaa poliiseista röyhkeään käytökseensä.

      • eixhävetä

        Olet akkamainen "mies"


      • Lehtikauppiaskammottaa10
        eixhävetä kirjoitti:

        Olet akkamainen "mies"

        Ei hävetä pitää laukustaan ja omaisuudestaan kiinni näiden "lehdenmyyjien" hyökätessä lähes iholla sylki suuta lentäen.
        PS. 68 vuotta olen muuten nainen ollut ja olen tapppiin asti nainen!


      • kmant

        Ja siis tapista eli kullista alkaen mies jonka jutut on akkamaista kitinää.
        Minä ja monet muutkin olemme nähneet ko.lehdenmyyjiä joka arkipäivä. Ikinä ei ole tyrkytetty millääntavoin.


      • romanittyrkyttää
        kmant kirjoitti:

        Ja siis tapista eli kullista alkaen mies jonka jutut on akkamaista kitinää.
        Minä ja monet muutkin olemme nähneet ko.lehdenmyyjiä joka arkipäivä. Ikinä ei ole tyrkytetty millääntavoin.

        Opettele kirjoittamaan ja käyttämään vähemmän alatyyliäsi, jos suinkin kykenet, Kullin Pikku Pätkänen!


      • sokea.reetta

        Suljen silmäni ja lompakkoni kerjäläisiltä. Yritän parhaani mukaan tehdä heidän bisneksensä tarpeeettomaksi. Jos kukaan ei anna ropoakaan, ei tuottamatonta toimintaa kannattaisi jatkaa.
        Häiritseville lehtimyyjille huudan kurkku suorana POIS! Uskovat kyllä ja jättävät rauhaan. (minulla on kantava ääni!)


    • uutta.meillä

      Kerjääminen on hyvin organisoitua laajalti pääkaupunkiseudulla. Jokaisella on omat kerjäyspaikkansa ja tietyt kellonajat. Eli täysin ihmisvirtojen mukaan organisoitua. Sama Tukholmassa ja muualla.

    • eialmuakaan

      Stockan spårapysäkillä pörrää epäsiisti romanimies kerjäten ja julkeasti käyttäytyen. Esiintyy klinkkaavana invalidina iso risti kaulassa killuen ja kerjää huonolla englannilla "sairaalle vaimolleen ja sairaille pennuilleen" rahaa.
      Eilen näin saman hemmon Kampin Lidlissä täysissä fyysisissä voimissaan kavereiden kanssa shoppailemassa ruokaa itselleen.
      Kusetus on päivän sana ja toimi nyky Suomessa!

      • kolmensepänpysäkki

        "Kusetus on päivän sana ja toimi nyky Suomessa!"
        Miten muuten sä saisit fattasta fyrkkaa ???


      • eialmunalmua
        kolmensepänpysäkki kirjoitti:

        "Kusetus on päivän sana ja toimi nyky Suomessa!"
        Miten muuten sä saisit fattasta fyrkkaa ???

        Olen kohta 70 vuotias ja siiis ansaitulla eläkeellä 38 vuoden työrupeaman jälkeen siinä ohessa kasvattanut veronmaksajia Suomi nimiseen konkurssipesään, josta nyt pääosan napsivat elintasosurffari-Arvovieras-Kultamunat!
        Eli kusetus on päivän sana nyky Suomessa -tykkäät tai et!


      • Anonyymi

        Tämä tapahtui pienessä kaupungissa täällä Etelä-Suomessa. Ovikelloa kilkutti kuuromykkä mies ja myi piirustuksiaan. Lapulle oli kirjoitettu hänen sairautensa. Muutaman sadan metrin päässä naapuri todisti ihmeparantumista, kun jäppinen jutteli sujuvasti kännykkään.


    • työperäisiä

      Kerjäläiset itse kokee olevansa vain töissä. Heille se kerjääminen kun on työntekoa.
      On siinä maailma mallillaan.

      • etedessaakokemuksia

        Kerjäläiset sentään kokevat olevansa töissä, sinä loisit yhteiskunnan siivellä.


      • reppanatloisia
        etedessaakokemuksia kirjoitti:

        Kerjäläiset sentään kokevat olevansa töissä, sinä loisit yhteiskunnan siivellä.

        Luultavasti olen sinutkin elättänyt, toki en voi tietää statustasi työmarkkinoilla, omani kuitenkin tiedän.


      • tyhjäänyhjää
        reppanatloisia kirjoitti:

        Luultavasti olen sinutkin elättänyt, toki en voi tietää statustasi työmarkkinoilla, omani kuitenkin tiedän.

        Sen tietää kaikki:))))))))))))))))))))))))))


      • tositoimiin
        etedessaakokemuksia kirjoitti:

        Kerjäläiset sentään kokevat olevansa töissä, sinä loisit yhteiskunnan siivellä.

        Kerjääminen pitäis kieltää. Rikollisuus on hedän pääasiallinen tehtävä, varkaukia ryöstöjä, ja paikkojen sotkeminen, siellä missä majailevat.


      • Anonyymi

        Työperäisiä!
        Kokeehan ne olevansa töissä, kun heidät pakotetaan siihen.

        Jos menet käymään Romaniassa ja Bulgariassa seuraamassa kaduilla?
        Siellä huomaat ja ymmärrät mitä tarkotin tuolla.
        He ovat kaikki mafiosoiden alistamia ihmisiä jotka on pakotettu siihen!


    • vartijatmetroon

      Niitä tulee taas pian lisää kun säät lämpenevät. Ei niille ole hyvä antaa mitään ,meillä on syntyperäisiäkin ruokittavana.

    • gtyiutfwdywfs

      Miksei noille ole lakia joka kieltää kerjääämisen? Tai sitten potkikaa ne kupit nurin ja nyrkillä leukaan jos liian lähelle tuppavat!

      • kvinnt

        Ja fattan dörtsille kans buli vaksi joka täräyttää turpaan jokaista alle kuuskymppistä pummia.


    • VeiVei

      Sanoma oy:n hommissa ovat nykyään. Provikkapalkalla. Irtisanoivat kotosuomalaiset myyjät.

    • Extilaaja

      Kyllä on Hesari alas vajonnut

    • Päättäjät

      Nämä kerjääjät ei saa pitää kerjäämiään rahoja ,ne vie miehet jotka heidät on tuonut suomeen.Netissä oli joskus kuvia,kun naiset vaihtoivat vaatteita parkkipaikoilla,miehillä oli hienot autot.Heillä on omassa maassaan hienot talot,sellainenkin juttu oli lehdessä kuvien kera.
      Kerjäläisenä on yleensä naiset jotka istuvat kylmässä maassa ja muutama vanha mies.Yksi istyy Mannerheimintien Yliopiston apteekin oven pielessä.Kylmä näyttää olevan hänelläkin.Länsi-Pasilassa yhden kaupan edessä ,johon ei tee mieli enään ihmisten mennä.
      Näitä ei tavallinen ihminen pysty auttamaan ,kun he eivät saa rahoja pitää ,vaan rahankerääjä käy tietyin väliajoin hakemasssa rahat heiltä.
      Ne eivät siis mene näille kerjääjille,jotenka älkää antako mitään kenellekään.Muuten tämä hyväksikäyttö jatkuu ja lisääntyy.
      Tämä pitäisi päättäjien kieltää kokonaan ,on kästiitämätöntä ,että suomi hyväksyy orjuuden ,sitähän tämä on.
      Löytyisiköhän sieltä eduskunnasta joku järkeväkin ?

      • Ålhyl

        Näinhän se menee parkissa automies tyhjätään pahvimukit ja töihin illalla vaatteet vaihtoon ja baanalle. Nähty mitä tehdään vaan seurauksit viis.Työlupii ja veronumeroist ei tietookaan.åå


    • Ketunkoloon

      Ennen luki joka rappukäytävässä; kerjääminen ja kaupustelu kielletty ! Kuinkakohan paljon esim.Kampin ja Foorumin kaupat kärsii,kun ihmiset kohta kaikki menee mieluummin muualle ostoksille ? Ei ole kiva kävellä sen "torin " poikki.Sama on Hakaniemessä,siellä ollaan käsi ojossa esim.S-marketin kulmilla.Joku sanoi ,että romaneille (muualta tulleille) maksetaan myös sosiaalitukia suomesta,ei ne kerjäläiset saa niitä rapoja pitää....
      Samalla voisi "tyrkyttäjät " poistaa Kampintorilta ! Ei niitä lehtisiä kukaan huoli !

    • Ssobwr

      Mafia asialla. Ceasescu osasyyllinen

    • Profgry

      Liekö ceasescu asialla. Kai nää on omalla tavallaa uhreja niille mullistuksille mitä tapahtu

    • perSahda_sinäkin

      Näkyykö kaduilla perSukerjäläisiä? EI!

      Ilmeisesti nämä kadulla kerjäävät ulkomaalaiset eivät tiedä, että täällä Suomessa on tapana käydä sossussa kerjäämässä. Siellä kaikki perSutkin käyvät.

    • lottari

      - kerjäläinen mukinsa kanssa oottelee päivän lottovoittoa , kyllä se reilu juoppo jollon rahaa tulee tänäänki ja paiskaa 100 tai 2 ,ja päivä on taas pelastettu.

    • herätyskansalaiset

      Nyt sitte saatanan tarkkana, kun olet käynyt pankki automaatilla ja laitat rahojasi lompsaan, niin mannemamma hyökkää mukisna kanssa.
      Kopeloit vyölaukkuasi, niin manneäijä seuraa vaanii vieressä ihan yllättäen.

      • Ålhyl

        Aikaisemmin kontalaan otto pisteillä odottaamassa rahaa tänne mukiin,mut tuli siirto.Sunnuntaina vaikka hiljaista kerjäläiset kulkevat.Ulkoilevat lenkkeilijät taskuttomissa asuissa jäivättulot laihoiksi.


    • hupsistaoho

      Lahdessa vammaisena kerjännyt muuttui junamatkalla Helsinkiin ketterästi Stockmannin luona liukkuvaksi. Junamatkalla ihmeparantuu, kokeilkaa muutkin
      sairaat.

      • repeeeeee

        Hehheh, tulee armeija ajat mieleen, ihmeparantuminen kun sotkuun piti juosta...
        Kiasman nurkilla jalatihanpoikki -mamma oli siirtynyt kuitenkin paikasata toiseen saman päivän aikana. :DDDDDD


    • annnanmieluusti

      Minä annan kerjäläisakalla uuden sadon perunan. En anna koskaan rahaa niille.

    • pullonjamarjatsaapoimia

      kaikki tuputtaminen /kerjääminen pitäs lailla kieltää

    • Voiettää

      Tänään klo 13.00 helsinki kallion virastotaloa vastapäätä olevan kasvisravintolan edessä suomalainen n 50 v silmälasipäinen vaalea nainen tyrkkäsi romaninaisen kippoon rahaa. Kyllä otti kaaliin, eikö tuo suomaisnainen lue lehtiä katso uutisi. En voinut jäädä kommentoimaan kun ajoin autolla ohi. Mutta on ilmiselvää että rahat menevät muille kuin noille kerjäläisille.

      • Anonyymi

        Ei kiinnosta Naksimsa?


      • Anonyymi

        Höpö höpö. Niiden rahat tulee 95 prosenttisesti minulle. Olen suomalainen miljardööri, joka on rikastunut satumaisesti kerjäläisten rahoilla. Tajuaahan sen jokainen rasistipersukin, että muutama kymmenen kerjäläistä saa "tienattua" saamillaan pennosillaan järkyttäviä summi! Jos kellonympäri istuu räntäsateessa ja kuppiin kilahtaa muutama roponen, niin sehän on varsinainen huippubisnes. Oikeesti ihmiset!!! Hädintuskin taitavat saada tienattua ruokarahat, että pysyvät hengissä.


    • Niinniinniiiiiiin

      Tänään eräs romani naiskerjäkäinen, oli ensin Hakabiemessä, sitten Mannerheimintien päässä erään valintamyymälän edessä ja viimeksi Pikku-Huopalahdessa erään valintamyymälän edessä. Tuon vikan siirron näin, auto haki hänet ja jätti Huopalahteen.

    • KillThemAll

      Suomalaiset ovat idiooteja, ja Romanialais Mafia tietää sen.

    • EiRahaaIkinä

      Tänään 12 Romania 3 miestä loput naisia kävelivät reippaasti kasseineen kohti Hakaniemeä, ovat varmaan kuulleet että siellä heille annetaan rahaa.

    • juoksenympäri

      voi köyhät ? miksi synnyttää kolme lasta köyhä mustalainen ?
      ei ole rauha ulkona ei pysäkillä,,, joka paikassa " lehdenmyyjät

    • 32414711

      Ohjatkaa kaikki kerjäläiset Stockan kulmille. Siellä liikkuu rikkaita ja hyväntahtoisia ihmisiä. Kerjäläiset, kun ovat poissa Steissiltä siellä voi liikkua vvapaasti.
      Neuvokaa myös, että iltaisin Svenska Teaterin edessä kannattaa päivystää.

      • Anonyymi

        Pois Stockalta! Kauppa kärsii!!!


    • Anonyymi

      Vanhat tantat antaa kerjäläisille rahaa. Ne kuitenkin saavat Diakonissalaitokselta ilmaisen majapaikan, pesäpaikan, pyykkäyksrn, terveyden-/sairaudenhoidon, ruuan ym.. joten turhaa antaa mitään.

      • Anonyymi

        Minä olen vanha tantta, ikää 65. Ja olen valinnut hyväntekeväisyyskohteeni. Se on paikallinen löytöeläinkoti, jonne vien tämän tästä ruokaa. Tiedämpä ainakin, mihin suuhun raksut ja purkkimuona menee. Omalla (eikä senttiäkään Kelalta) rahalla teen just niinkuin itse tykkään.


      • Anonyymi

        Hyvä idea antaa luontokappaleille! Menee varmasti kohteeseensa ja kun ruokana antaa ei rahaa väärinkäytetä.

        Itse olen miettinyt liittymistä takaisin kirkkoon, noin vastavetona. Ja kun sitä uutta, nousevaa vaihtoehtoa miettii ei valtionkirkko (ev.lut) enää olekaan niin vastustettava ajatus. Yhtään en kyllä ole uskonnollinen, vaan silkan tavan takia aikanaan kuuluin, niin paluu kirkkoon voisi olla yhtälailla erillään uskomisestani. Nimimerkillä minä olin täällä ensin.


    • Anonyymi

      Jotkut eivät halua antaa omastaan muutenkaan toisille mitään.

      Vuosien kokemusotannalla mainittavaa turvattomuutta ja ongelmia ovat luoneet lähinnä satunnaiset suomirasistit, jotka ovat ottaneet asiakseen kiusata kerjäläisiä tönimällä, potkimalla, räkimällä päälle. Toki viimeksi todistetusta tilanteesta on jo aikaa... Ehkä rasistit ovat päässeet kaduilta toikkaroimasta johonkin laitokseen hoidettavaksi. Toivottavasti lisää ei enää tulevaisuudessa sikiä niin paljoa. Ovat melkoinen rasite yhteisöllisyydelle.

      • Anonyymi

        Ahaa, suomalaiset ovat tähänkin syypäitä?! Lähde äkkiä pois tästä sinun mielestäsi tästä maasta, jossa asuu n. 5 miljoonaa rasistia.


      • Anonyymi

        juu ja kerjääminen ja muu vastaava tulokkaiden meno jollain tapaa lisää sitä suvaitsevaisuutta vai?


    • Anonyymi

      Soveltuu kerjäläisiin, sossupummeihin ja muuhun paskaväkeen. Kyse on siitä tyhjiöstä mikä täyttyy painovoiman lailla, nääs paska valuu alaspäin. Ja tyhjiö sikäli ettei kukaan teidän valitsema vellipöksy-virkamies ole joko kyvykäs eli ansaitse saamaansa valtakirjaansa, pätevä tehtäväänsä koska onkin vaan höpsö missukka tai muu telkkarijulkkis, ellei oikeastaan kommari jonka mielestä minun kuuluu hikoilla kahden tunnin osuus työpäivästäni näille ja muille sossupummeille lyhentämättä, tai uskalla mitään tehdä ettei eläkevirka vaarantuisi. Toki virheitä ei satu kun mitään ei tee, voi sanoa (ihan niinkuin auto jota ei tarvitse huoltaa tai on huono sitten kun huoltamatta ei kestäkään mitä vain). No nythän on sitten kaikki hyvin, ja demokratia (siis se teidän valintanne) on onnistunut. Itse tein valinnan ja synnyinkaupunkini piti jättää, samoin kuin työ johon velkarahalla kouluttauduin. Kiitos vaan teille.

    • Anonyymi

      Näille romanipummeille pitäisi tehdä kuten monessa Aasian maassa tehdään ulkomaalaisille kerjäläisille eli kuskataan ao. maan lähetystöön ja sanotaan, että pitäkää huolta omistanne. YLE:n sivuilla on tänään juttua siitä.

      • Anonyymi

        Valitettavasti liityimme EU:hun vuonna 1995 eikä meillä ole enää päätösvaltaa näissä asioissa. Romanialaiset saavat tulla tänne vapaasti eikä niitä saa millään pois. Fixit pitäisi tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti liityimme EU:hun vuonna 1995 eikä meillä ole enää päätösvaltaa näissä asioissa. Romanialaiset saavat tulla tänne vapaasti eikä niitä saa millään pois. Fixit pitäisi tehdä.

        Älä puhu soopaa. Useimmat Unionin maat karkottavat tuon roskaväen maastaan heidän toimittuaan sääntöjen vastaisesti. Suomen vihervasemmisto ei halua säätää kerjäämistä ja ja siihen liittyvää huumeiden myyntiä kielletyksi. Toisekseen teille venäläisille ei kuulu meidän asiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä puhu soopaa. Useimmat Unionin maat karkottavat tuon roskaväen maastaan heidän toimittuaan sääntöjen vastaisesti. Suomen vihervasemmisto ei halua säätää kerjäämistä ja ja siihen liittyvää huumeiden myyntiä kielletyksi. Toisekseen teille venäläisille ei kuulu meidän asiat.

        Ota selvää asioista ennen kuin vaahtoat suupielet valuen. Kerropa miten estät maahantulon? Eurostoliitossa ei ole rajatarkastuksia, jos et sitä ole vielä huomannut. Elokuviin ei pääse ilman lippua mutta Suomeen pääsee ilman minkäänlaisia dokumentteja ja lippua. Mitä Venäjällä on muuten tämän asian kanssa tekemistä?? Oletko vainoharhainen?


    • Anonyymi

      Romania saa EU:sta satoja miljoonia, mutta kun suurin osa kansalaisista on meidän mittapuun mukaan rutiköyhiä niin mikään rahamäärä ei riitä.
      Miehet sieltä on raksahommissa ja tienaavat esim. Norjassa kuukaudessa rahamäärän joka vastaa Romaniassa 2 vuoden palkkaa. Se on alkanut uusi aikakausi Euroopassa. Itä-Eurooppalaiset on tulleet Länsi-Eurooppaan töihin. Thaimaalaiset taas kerää meille metsämarjat.

    • Anonyymi

      Ennen sai Balkanin Juhlaa pötkössä lihatiskiltä, nyt se on pilleripurkissa.

    • Anonyymi

      Helsingistä noin 80 km etelään on Viro. Se on EU-maa ja sen valuutta on euro, aivan kuten Suomenkin.

      Mutta sinne pääsee vain esittämällä voimassaolevan passin.

      Mutta miten on mahdollista? HS:n ja YLE:n vihervasemmistolainen paskapuhe mistään kansainvälisistä sopimuksista, ihmisoikeuksista, EU:sta, YK:sta ei näköjään pädekään Virossa?

      • Anonyymi

        Hei. EU:n sisällä voi matkustaa pelkällä kuvallisella henkilökortilla. Jos semmoista ei ole, niin sitten tarvit passin.


    • katosko romanikerjäläiset nyt kun korona tuli vai miksi asiasta vaiettiin tyystin

    • Anonyymi

      Miksi näiltä lehtimyyjiltä ei vaadita Suomenkielen osaamista niin kuin muilta maahanmuuttajilta vaaditaan. 5 vuotta pitää opiskella ennen kuin pääsee töitä tekemään ja siihen saakka valtio ja punainen risti elättää. Minä en luota heihin kun en voi kommunikoida heidän kanssaan.

    • Anonyymi

      Se on totta helkutin hieno uutuuttaan kiiltävä musta auto siirsi yhden lehtimyyjän Munkkivuoren K supermarketin edestä Laajalahden Alepan eteen. Harmi kun en ottanut rekkaria ylös.

    • Anonyymi

      Voisiko ne mennä palkanlaskentaosastolle apukäsiksi. Kuvan perusteella palkkakaaoksen ytimessä oleva Accountorin Mepco järjestelmä on yksinkertainen oppia. Sinne naputtelemaan.

    • Anonyymi

      Organisoitua toimintaa, kuten muuallakin maailmassa.
      Kerjäläiset jaetaan eri kerjäämispisteisiin, potti kootaan illan tullen ja jokainen saa osansa.
      Toimintaa johtavilla on hyvät kamppeet ja autot.
      Eräänlaista mafiaa sekin.

    • Anonyymi

      Muinoin eräässä kaupungissa erään huoneiston ovikello soi.
      Pikkutyttö meni avaamaan ja kävi hakemassa isän paikalle.
      Ovella seisoi kaksi tummaa poikaa.
      Pyysivät käsi ojossa selvällä suomella "leipää"...
      Perheenpää karjaisi niin, että portaikko kaikui:
      - PAINUKAA HELVETTIIN SIITÄ KERJÄÄMÄSTÄ...!
      Painuivat liukkaasti, vaikka eivät ilmeisesti huomanneet eteisnaulakon hattuhyllyllä ollutta koppalakkia...

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2863
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      20
      1042
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe